- Waardering
- 3.220
- Lengte
- 1m85
- Massa
- 150kg
Band Push downs
Ik heb gisteren eens “research” gedaan over welke oefening ik zou kunnen toevoeging aan mijn trainingen. Close Grip Bench Press en Skull Crushers zijn natuurlijk bij uitstek de massbuilders MAAR helaas krijg ik van Close Grip last van mijn schouders en van Skull Crushers last van mijn ellebogen (en ik heb al heel veel verschillende uitvoeringen uitgeprobeerd). Ik had al eens een keertje iets over band push downs gelezen en deze eens gisteren uitgeprobeerd. Het is een oefening die je met een band thuis kunt uitvoeren (je hangt de band over een deur en doet vervolgens de push downs). Ik denk dat ik deze ga toevoegen aan het einde van een training. Tis een aanvullende bijoefening voor mijn triceps met als doelstelling blessurepreventie (voor de ellebogen) en progressie boeken voor het bankdrukken. Schaad het niet, baat het niet en iets (voor mijn triceps) is nog altijd beter dan niets, toch? Hieronder een filmpje.
http://www.youtube.com/watch?v=kQzRjEknA3A
Hier ook een update van de bench press resultaten van Maikel: Ik ben er trots op dat hij inmiddels aan 3 wedstrijden heeft meegedaan en 9 goede beurten heeft weten neer te zetten en geen technische fouten maakte en steeds goed naar de scheidsrechter luisterde.
Results Sub Junior (14-18 year):
Ik heb gisteren eens “research” gedaan over welke oefening ik zou kunnen toevoeging aan mijn trainingen. Close Grip Bench Press en Skull Crushers zijn natuurlijk bij uitstek de massbuilders MAAR helaas krijg ik van Close Grip last van mijn schouders en van Skull Crushers last van mijn ellebogen (en ik heb al heel veel verschillende uitvoeringen uitgeprobeerd). Ik had al eens een keertje iets over band push downs gelezen en deze eens gisteren uitgeprobeerd. Het is een oefening die je met een band thuis kunt uitvoeren (je hangt de band over een deur en doet vervolgens de push downs). Ik denk dat ik deze ga toevoegen aan het einde van een training. Tis een aanvullende bijoefening voor mijn triceps met als doelstelling blessurepreventie (voor de ellebogen) en progressie boeken voor het bankdrukken. Schaad het niet, baat het niet en iets (voor mijn triceps) is nog altijd beter dan niets, toch? Hieronder een filmpje.
http://www.youtube.com/watch?v=kQzRjEknA3A
Hier ook een update van de bench press resultaten van Maikel: Ik ben er trots op dat hij inmiddels aan 3 wedstrijden heeft meegedaan en 9 goede beurten heeft weten neer te zetten en geen technische fouten maakte en steeds goed naar de scheidsrechter luisterde.
Results Bench Press Competition Maikel Hamers (21.01.1999)
3 Times Dutch Champion
Personal Record 105kg SHIRT 3 competitions (= 9 attempts):9x GOOD LIFT
3 Times Dutch Champion
Personal Record 105kg SHIRT 3 competitions (= 9 attempts):9x GOOD LIFT
Dutch Nationals 24.03.2013 (-66kg): 60-65-70 (1th Sub Junior & 1th Open Class)
Open Bench 2013 02.06.2013 (-66kg): 65-70-75(2nd place)
Dutch Nationals 22.03.2015 (-83kg): 95-100-105 (1th Sub Junior)
Open Bench 2013 02.06.2013 (-66kg): 65-70-75(2nd place)
Dutch Nationals 22.03.2015 (-83kg): 95-100-105 (1th Sub Junior)

...het was inderdaad leuk en Maikel heeft het goed gedaan, maar wat mijn eigen performance betreft was het verre van wat ik verwacht had...tis niet anders...we blijven gewoon doorgaan en er komen ook wel weer betere wedstrijden (hopelijk)...wil graag weer 250 plus gaan drukken...volgend seizoen eens een super low cut katana proberen. Jij drukt er zelf ook in heb ik gezien, toch?
…vind zwaarder trainen met 5 reps toch prettiger op maandag. We zien wel…heb gisteren ook nog een triceps oefening gedaan (triceps extension with plate) met als resultaat last van mijn schouder en elleboog…dat weten we dan ook alweer 

Het zal erop neerkomen dat ik eiwitrijkdieet zal volgen...veel magere kwark en weinig vlees en broodmaaltijden.