XXL Nutrition

Benchpresslog from lazy huggybear

• Topic Starter Topic Starter
  • #10.081
Band Push downs

Ik heb gisteren eens “research” gedaan over welke oefening ik zou kunnen toevoeging aan mijn trainingen. Close Grip Bench Press en Skull Crushers zijn natuurlijk bij uitstek de massbuilders MAAR helaas krijg ik van Close Grip last van mijn schouders en van Skull Crushers last van mijn ellebogen (en ik heb al heel veel verschillende uitvoeringen uitgeprobeerd). Ik had al eens een keertje iets over band push downs gelezen en deze eens gisteren uitgeprobeerd. Het is een oefening die je met een band thuis kunt uitvoeren (je hangt de band over een deur en doet vervolgens de push downs). Ik denk dat ik deze ga toevoegen aan het einde van een training. Tis een aanvullende bijoefening voor mijn triceps met als doelstelling blessurepreventie (voor de ellebogen) en progressie boeken voor het bankdrukken. Schaad het niet, baat het niet en iets (voor mijn triceps) is nog altijd beter dan niets, toch? Hieronder een filmpje.

http://www.youtube.com/watch?v=kQzRjEknA3A

Hier ook een update van de bench press resultaten van Maikel: Ik ben er trots op dat hij inmiddels aan 3 wedstrijden heeft meegedaan en 9 goede beurten heeft weten neer te zetten en geen technische fouten maakte en steeds goed naar de scheidsrechter luisterde.

Results Bench Press Competition Maikel Hamers (21.01.1999)
3 Times Dutch Champion
Personal Record 105kg SHIRT 3 competitions (= 9 attempts):9x GOOD LIFT
Results Sub Junior (14-18 year):
Dutch Nationals 24.03.2013 (-66kg): 60-65-70 (1th Sub Junior & 1th Open Class)
Open Bench 2013 02.06.2013 (-66kg): 65-70-75(2nd place)
Dutch Nationals 22.03.2015 (-83kg): 95-100-105 (1th Sub Junior)

gefeliciteerd leuk getild beiden

• #10.083
gefeliciteerd leuk getild beiden

Hoi Pjort, bedankt :)...het was inderdaad leuk en Maikel heeft het goed gedaan, maar wat mijn eigen performance betreft was het verre van wat ik verwacht had...tis niet anders...we blijven gewoon doorgaan en er komen ook wel weer betere wedstrijden (hopelijk)...wil graag weer 250 plus gaan drukken...volgend seizoen eens een super low cut katana proberen. Jij drukt er zelf ook in heb ik gezien, toch?

• #10.084
Gisteren (26.03.2015) wat met de bands getraind...rows, 3 D bandpulls & push downs.
Push Downs met de bands is geen verkeerde oefening, maar merkte er niet zo gek veel van...triceps training staat nog onder "constructie" ...en wordt vervolgd...denk ik ;)

Vanaf maandag begin ik weer met bankdrukken (een weekje rust gehouden) waarbij ik zal beginnen met 5*8*120...dan iedere training gestaag het gewicht verhogen totdat de rek eruit is...dan overgaan naar 5*5...als daar weer de rek eruit is weer terug naar 5*8 of whatever. Toch maar eens de kritiek van velen aantrekken ;) en wat meer wisselen in volume en intensiteit.

Prettig weekend allen! :)

• #10.085
Training 30.03.2015 bij Leon Smeets
Pendulum Exercises & 3-D-Band Pulls
Bench Press: 20*20, 2*10*70, 10*100 & 5*8*120
3-D-Band Pulls & Pendulum Exercises
Comment: 5 setjes met 8 reps is toch weer eventjes wennen…es kijken hoelang ik dit volhou ???…vind zwaarder trainen met 5 reps toch prettiger op maandag. We zien wel…heb gisteren ook nog een triceps oefening gedaan (triceps extension with plate) met als resultaat last van mijn schouder en elleboog…dat weten we dan ook alweer ;). De enige triceps oefening die ik zonder last kan uitoefenen is een push down, thuis kan ik die dan uitvoeren met een band. Ach ja…ik zie wel. Het moet ook leuk blijven…tis een hobby en ik ben me ervan bewust dat ik ook maar wat amateuristisch bezig ben en geen professional ben die MOET presteren. Vandaag zal ik nog de rows met band thuis doen.
Maikel had 5*5*80 gedaan…kijken wanneer bij hem de rek eruit is met dit schema.

• #10.086
"Es kijken hoe lang ik dit volhou" ;)...nouja..ik heb 5*8*122,5 nog gedaan...maar ik merk dat ik heeeeel snel verzuur..5-6 sets gaan prima daarna begint de verzuring en lijdt de uitvoering eronder vind ik...vooral vanaf set 4. Ik kan me herinneren dat ik er afgelopen jaar ook een schouderblessure mee heb opgelopen. Ik ga gewoon weer beginnen met 5x5...ik vind dat persoonlijk het prettigste...en zoals ik al schreef moet het ook leuk blijven...doelstellingen voor het komende seizoen zijn heel blijven en 175+ raw drukken en 225+ in shirt. Dat komt wel goed met het 5x5 programma, het is een trainingsmethode die door Reg Park (mentor van Arnold Schwarenegger) in de jaren 60 van de vorige eeuw alreeds beoefend werd...later ook in de trainingsprogamma´s van Bill Starr, Glenn Pendlay, Mark Rippetoe en Stronglifts opgenomen werden. Er zijn diverse interpretaties van 5x5...(bij Rippetoe zie je 3x5)...er worden zogenaamde straight sets (5x5 met hetzelfde gewicht) gehanteerd of ramped sets (5x5 met stijgend gewicht)...dan zie je ook dat men zware en een lichte dag hanteerd (waarbij op de lichte dag dan met 80% getraind wordt van de zware). Er zijn genoeg variaties en voor elke is wel wat te zeggen...voorbeelden zijn er genoeg te vinden op internet waarbij je zelfs pdfbestandjes kunt downloaden met kant en klare schema´s.

Ik begin vanaf morgen met 5*5*130...2-3 dagen gevolgd door een lichte training van 30kg minder.
Het schema voor de komende 9 weken ziet er dan als volgt uit:
week 1
5*5*130
5*5*100
week 2
5*5*132,5
5*5*102,5
week 3
5*5*135
5*5*105
week 4
5*5*137,5
5*5*107,5
week 5
5*5*140
5*5*110
week 6
5*5*142,5
5*5*112,5
week 7
5*5*145
5*5*115
week 8
5*5*147,5
5*5*117,5
week 9
5*5*150
5*5*120

Succes René!

• #10.088
Thx and welcome back on DBB!:) Wellicht in je log een update geven hoe het met je gaat?...je hebt vele fans en sympathisanten hier op DBB (waarvan ik er ene ben)! ---------- Toegevoegd om 20:31 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:26 ----------
Europeon Record Raw Bench Press by Kevin Koch: 250KG!
En wat voor een overtuigende beurt...daar zit nog wel meer in.

http://www.youtube.com/watch?v=L3F1l9JIUU4

By the way...260.5kg is het World Record Raw Bench Press door Matthew Baller

https://www.youtube.com/watch?v=yaxAhpUwnCQ

Laatst bewerkt:
Die Kevin Koch is super sterk, zowel raw als single ply..Zag filmpjes op zijn youtube chanel met 400 plus lockouts
Sprak hem laatst nog op facebook. Probeerde wat te peilen of ie ooit eens Scot zijn Multiply record gaat pakken.
Antwoord was wie weet hahahaha

Beide mooie records maar gaan in juni natuurlijk verpulverd worden door Freddi Smulter

• #10.091
Die Kevin Koch is super sterk, zowel raw als single ply..Zag filmpjes op zijn youtube chanel met 400 plus lockouts Sprak hem laatst nog op facebook. Probeerde wat te peilen of ie ooit eens Scot zijn Multiply record gaat pakken. Antwoord was wie weet hahahaha

Kevin is inderdaad super sterk en verwacht nog veel meer van hem...ik vind het ook interessant om te zien wat zulke benchmonsters zowel raw als in shirt kunnen...je ziet dat zulke heren tussen de 80-100kg uit een shirt weten te halen...zelf haal ik ook zo'm 50-60kg maximaal eruit.

---------- Toegevoegd om 09:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:47 ----------

Beide mooie records maar gaan in juni natuurlijk verpulverd worden door Freddi Smulter

Ben benieuwd...had het idee dat beide Koch en Baller ook nog wat over hadden...denk dat het in elk geval richting de 300kg raw zal gaan! :eek:

---------- Toegevoegd om 09:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:48 ----------

Vanmorgen gewogen...weegschaal gaf 153kg aan :o
Vanaf 23 December ben ik dus 12kg bijgekomen...ofwel bijna een 1kg per week :eek:...debet hieraan zijn de periode tussen kerst en nieuwjaar, een all inclusive vakantie en pasen...teveel kcal binnen gekregen en nauwelijks cardio gedaan...dan zwel ik op als een spons. Vanaf heden weer meer cardio en bewust anders eten om weer snel richting de 140kg te gaan. Helaas gaat afvallen me beduidend moeilijker af dan dan bijkomen :( Het zal erop neerkomen dat ik eiwitrijkdieet zal volgen...veel magere kwark en weinig vlees en broodmaaltijden.

weinig vlees is natuurlijk onzin... maar als ik het goed lees ben je nu verre van op je maximale kracht maar wel ongeveer zwaarder dan ooit... slechte zaak huggy! Ik zou "op je eten letten" als je toch light traint en dan wat meer eten als je zwaardere sets wil gaan maken

Wat een mooie beurt, die 250kg.
En inderdaad nog wel wat over zo te zien.
En vet snel laten zakken ook.
Dat vind ik moeilijk....

René,
Ik raad je aan "gewoon" 2 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht te pakken per dag.
Neem dan als lichaamsgewicht het gewicht tussen wat je nu weegt en wat je wilt gaan wegen.
En verder niet te bang zijn voor vet.
Suiker is meestal een grotere vijand van ons dikzakken....
De totale hoeveelheid Kcalorieen is waar je mee moet "spelen" en moet beperken om af te vallen.

Ik kan het goed uitleggen, maar heb ook vet veel moeite om het te doen....

Succes Kompel!

• #10.094
weinig vlees is natuurlijk onzin... maar als ik het goed lees ben je nu verre van op je maximale kracht maar wel ongeveer zwaarder dan ooit... slechte zaak huggy! Ik zou "op je eten letten" als je toch light traint en dan wat meer eten als je zwaardere sets wil gaan maken

"Zwaarder dan ooit" valt nog wel mee...heb al ruim 160kg gewogen (163kg om precies te zijn), niet dat ik daar trots op ben, mmaar het ging wel weer hard die richting uit en dat wil ik voorkomen. Wat maximaal kracht betreft zit ik daar inderdaad onder...debet hieraan zijn blessureleed waar ik helaas ook mee geconfronteerd werd. Daarbij zijn wedstrijden zijn nog heel ver weg op dit moment, dus is er ook geen reden voor me om maximaal te gaan...gewoon rustig aan op dit moment. En op mijn eten letten is hetgeen ik momenteel doe...komt goed :)

---------- Toegevoegd om 10:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:42 ----------

Wat een mooie beurt, die 250kg. En inderdaad nog wel wat over zo te zien. En vet snel laten zakken ook. Dat vind ik moeilijk.... René, Ik raad je aan "gewoon" 2 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht te pakken per dag. Neem dan als lichaamsgewicht het gewicht tussen wat je nu weegt en wat je wilt gaan wegen. En verder niet te bang zijn voor vet. Suiker is meestal een grotere vijand van ons dikzakken.... De totale hoeveelheid Kcalorieen is waar je mee moet "spelen" en moet beperken om af te vallen. Ik kan het goed uitleggen, maar heb ook vet veel moeite om het te doen.... Succes Kompel!

Snel laten zakken is mijn stijl ook...ik vind persoonlijk dat dit kracht spaart en vooral in een benchshirt wat erg stremt vind ik snel zakken prettiger, maar iedereen heeft zo zijn eigen stijl.

Uiteraard letten op de totale hoeveelheid kcal...in theorie weet ik wel hoe ik moet afvallen...maar in de praktijk valt het tegen. Het probleem is dat ik altijd al te zwaar ben geweest en dat afvallen op zich niet het probleem is, maar eerder het probleem is om vervolgens niet weer bij te komen (jojo effect).
Nouja...we gaan er weer eens voor ;)

Thx and welcome back on DBB!:) Wellicht in je log een update geven hoe het met je gaat?...je hebt vele fans en sympathisanten hier op DBB (waarvan ik er ene ben)! ---------- Toegevoegd om 20:31 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:26 ---------- Europeon Record Raw Bench Press by Kevin Koch: 250KG! En wat voor een overtuigende beurt...daar zit nog wel meer in. http://www.youtube.com/watch?v=L3F1l9JIUU4 By the way...260.5kg is het World Record Raw Bench Press door Matthew Baller http://www.youtube.com/watch?v=yaxAhpUwnCQ

Die 250 was machtig, mooi om 'in het echt' te mogen zien.

• #10.096
Die 250 was machtig, mooi om 'in het echt' te mogen zien.
Yep, het was een zeer overtuigende beurt van Koch...hij heeft op youtube meerdere leuke filmpjes van zijn trainingen (en wedstrijden)...een filmpje heet from "250 to 370kg"...250 is raw, vervolgens 280 met een ram en dan het shirt aan tot 370 http://www.youtube.com/watch?v=0_8v6Q1mzXw Koch kan tot wel 50% in shirt extra drukken dan zonder (raw), zelf zit ik op zo'n 25%...dit laat zien dat er voor het werken met shirt voor mij nog mogelijkheden zijn (werk aan de winkel)...opvallend is dat zulke toppers vrijwel allen in een Super Katana Low Cut drukken (zo drukken Pjotr v/d Hoek en Jordi Snijders ook in zo'n shirt)...dit shirt staat dus op het verlanglijstje voor het komende seizoen! ---------- Toegevoegd om 14:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:39 ----------

Training dinsdag 07.04.2015 (Homegym).
Pendulum Exercises & 3-D3-Bandpulls
Bench Press: 20*20, 2*10*70, 10*100 & 5*5*130kg
Rows with Bands.
Comment: met dit gewicht uiteraard geen problemen…ik doe de halter stil leggen op mijn borst en probeer dan zo explosief mogelijk uit te drukken. Maikel drukte 5*5*82.5 (wat voor hem een PR was…de 100kg RAW zitten er aan te komen).
Hieronder nog twee filmpjes.
http://youtu.be/hjQbvYlvMHo 5X 130KG Huggy
https://youtu.be/Idf_57zWImo 5x 82.5 KG Maikel

By the way…ben sinds gisteren bezig met het DASH dieet Het DASH dieet is in eerste instantie ontwikkeld om je bloeddruk te verlagen. Onderzoekers in Amerika merkten dat je ook behoorlijk af ging vallen dus werd het meteen als dieet bestempeld. Het is eigenlijk gewoon een kwestie van gezonde voeding nuttigen. Op die manier gaat niet alleen de hypertensie omlaag maar de suikerspiegel verbetert aanzienlijk en je doet gelijk iets aan overgewicht. Afvallen, bloeddruk verlagen en je suikerspiegel reguleren door gezond eten, geweldig!

Wat is het DASH Dieet precies? De naam DASH is een afkorting van Dietary Approaches to Stop Hypertension. Vertaald betekent het zoiets als: Een dieetachtige aanpak om hoge bloeddruk te stoppen. In diverse tv shows is het DASH dieet bestempeld als het beste dieet om af te vallen en je bloeddruk te verlagen. Onderzoekers van grote gezondheidsinstanties konden niet anders dan deze mening delen. Het gaat er eigenlijk om dat je zo min mogelijk ongezonde producten nuttigt en je voeding uitsluitend laat bestaan uit gezond voedsel. Het is de bedoeling dat je minder zout en minder vet gaat eten. Als voedingsbron staan groentes, granen, fruit, zaden, noten en peulvruchten bovenaan de lijst. Je neemt ook geen rood vlees meer maar liever gevogelte zonder vel (kip, kalkoen) of vis. Alle harde vetsoorten dien je te vervangen door vloeibaar vet. Dus je gebruikt geen boter maar bijvoorbeeld olijfolie om in te bakken. Suikers dien je ook tot een minimum te beperken. Je kunt het DASH dieet zo afstemmen dat je voldoende calorieën binnen krijgt voor jouw lichaam. De één verbruikt nu eenmaal meer energie dan de ander. Het is namelijk niet de bedoeling dat je bij het DASH dieet honger lijdt. Langzaam afvallen is het beste. Dan hou je het dieet ook langer vol. Wat mag je niet nemen bij het DASH dieet? Alle producten met een hoge glycemische index kun je beter laten staan. De glycemische index laat zien hoe koolhydraten je suikerspiegel beïnvloeden. Snelle koolhydraten laten je suikerspiegel snel stijgen. Frisdrank of andere producten met suiker mag je eigenlijk ook niet meer. Ik hoef je niet te vertellen dat je ook geen koek en snoep meer mag, toch. Rood vlees wordt afgeraden en probeer zo min mogelijk zout te gebruiken. Rood vlees zou de kans op hart- en vaatziekten, diabetes en kanker aanzienlijk laten stijgen volgens Amerikaanse onderzoekers. Zout werkt sowieso bloeddruk verhogend en wordt door elke arts als eerste genoemd om mee te minderen als je last hebt van een hoge bloeddruk. Door weinig tot geen zout te gebruiken zorg je er ook voor dat je minder vocht vasthoud. Een maximum van 2300 mg zout wordt aangeraden maar minder geeft betere resultaten voor je bloeddruk. Voor vleeseters geldt dat je twee keer per week vegetarisch moet proberen te eten om het beste resultaat te bemachtigen. Zuivelproducten met vet worden afgeraden. Neem liever zuivel met 0% vet. Vet is er in vele soorten. Kies dan niet voor onverzadigde vetten zoals harde boter want de vloeibare vetsoort zoals olijfolie is beter geschikt om te nuttigen. En niet te veel hè. Je hebt als vrouw maximaal maar 70 gram vet nodig per dag en als man maar 95 gram. En in heel veel producten van het DASH dieet zit al een beetje vet, zeker als je vis, noten en zaden neemt. Dus je nuttigt al snel te veel. DASH dieet, geschikt voor iedereen? Kinderen onder de negen jaar mogen eigenlijk nog niet aan dit dieet beginnen tenzij een arts het voorschrijft. Het DASH dieet is uitermate geschikt voor:
  • Personen met een hoge bloeddruk
  • Personen met diabetes
  • Personen met (chronische) nierproblemen
  • Volwassenen boven de 50 jaar
  • Personen met (extreem) overgewicht en hart- en vaatziekten
  • Personen van Afrikaanse afkomst
DASH Dieet bij overgewicht Als je het DASH dieet gebruikt om af te vallen heb je grote kans op een behoorlijk gewichtsverlies in de eerste vier weken. Daarna gaat het allemaal wat minder snel. Je lichaam stelt zich ook in op je voedingspatroon. Probeer daarom ook om zo afwisselend mogelijk te eten en veel variatie aan te brengen in je menu. Het is de bedoeling dat je de eerste twee weken echt heel streng het dieet te volgen. Zo kun je vooral in het begin flink afvallen en daarmee je motivatie om verder te gaan te vergroten. Na twee weken mag je best wel een keer wat extra’s zoals een wijntje. Beweging hoort ook bij een dieet. Anders gaat je lichaam te veel van de massa van je spieren afsnoepen om de energie niveau’s vast te houden. Je zult je spieren moeten trainen om massa te behouden. Met beweging kun je ook sneller afvallen. Als je behoorlijk veel beweegt of zware arbeid verricht dien je wel meer calorieën te nuttigen. Probeer de hoeveelheid calorieën van de producten die je nuttigt dus wel in de gaten te houden. Menu van het DASH dieet Een dagje van het DASH dieet menu ziet er als volgt uit: Ontbijt
  • Havermoutpap (met amandelmelk) met stukjes appel en kaneelpoeder
  • Bakje magere yoghurt
  • Vers geperste sinaasappelsap
  • Kopje thee zonder suiker
Lunch
  • Gekookt ei
  • Waldorfsalade met gerookte kip
  • Magere melk
  • Een stuk meloen (Cantaloupe)
Diner
  • Een stuk gegrilde zalm met citroen en dille
  • Geroosterde zoete aardappel
  • Broccoli en sperciebonen
  • Magere yoghurtijs met aardbeien en blauwe bessen
Tussendoor
  • Een paar walnoten of geroosterde amandelen
  • Kiwi of nectarine
Drinken Naast de aanbevolen melk (calcium) en sap (vitamine) kun je de hele dag door water of thee drinken. Thee zonder suiker natuurlijk maar de smaak mag je zelf kiezen. De voorkeur gaat uit naar groene thee.

Laatst bewerkt:
's morgens en tussendoor wat eieren toevoegen René! ;)

• #10.098
's morgens en tussendoor wat eieren toevoegen René! ;)

Dit was slechts een voorbeeld, lijkt me niet geschikt voor krachtsporters...ik heb zo mijn eigen interpretatie (zoals wel vaker) ;)...vandaag heb ik 3 potten magere kwark gehad, gemengd met vers fruit (2 bananen, 2 appels, 4 kiwi´s, aardbeien), verder 2 (zacht) gekookte eieren, twee eetlepels lijnzaadolie en gedronken heb ik 2 L water, halve liter melk, 5 koppen groene thee...dus zo´n 200 gram eiwitten, alleen gezonde vetten en koolhydraten uit fruit (fruit is het enige wat ik NIET laten kan en echt verslaafd aan ben). In elk geval geen ongezonde vetten, geen geraffineerde suiker, geen zout. Gisteren overigens hetzelfde gegeten...heeft het al resultaat? JA!..altijd als mijn BDW boven de 150kg uitkomt stijgt ook mijn bloeddruk...de laatste tijd heb ik diverse malen per week mijn bloeddruk gemeten...zo had ik op paasmaandag een bloedddruk van 160 bij 100...en dat is vrij hoog...en tevens een teken aan de wand...vandaag had ik een bloeddruk van 145 bij 80.
Als ik vlees, brood en zout beperk daalt mijn bloeddruk vrij snel.

• #10.099
Light Training 09.04.2015 Home Gym
Pendulum Exercises & 3-D-Band Pulls
Bench Press: 20*20, 2*10*70 & 5*5*100kg
Rows with Bands
Comment: Lekkere lichte en explosieve training die ook echt licht aanvoelde. Maikel had ook een lichte training met 5*5*67.5kg (hij doet op lichte dagen 15kg minder dan op de zware en ik 30kg minder).
Prettig weekend allen!

Wel veel koolhydraten René...
Zeker al dat fruit en die kwark man.
Daar kun je nog winst behalen denk ik.

Terug
Naar boven