XXL Nutrition

Benchpresslog from lazy huggybear

• Topic Starter Topic Starter
  • #10.061
UPS & DOWNS

Training homegym 22.01.2015

Pendulum Excercises
Bench Press: 20*20, 2*10*70 * 5*10*100 (met RAM/Slingshot)
Rows with Bands / Band Pull Aparts

Comment :(: had ik maandag nog een "UP"...sinds woensdagavond helaas een "DOWN"...behoorlijk last van mijn rechterarm/schouder...en ik ben niet kleinzielig, maar momenteel is het een uitdaging geworden om een jas aan of uit te trekken zonder pijn. Ik weet niet wat dit nu weer is, maar het is wel erg vervelend, het ging net weer een beetje redelijk. Hopenlijk is dit echt na paar dagen weer voorbij. In elk geval hoef ik niet te denken aan meedoen aan de bankdrukcompetitie...durfde gisteren niet zwaarder dan 100kg te gaan (en dat ook nog met een slingshot aan).

Prettig weekend allen! :)

• #10.062
Training 26.01.2015 Homegym
Pendulum Exercises / Band Pulls Apart
Bench Press: 20*20, 2*10*70, 5*100 & 10(!) *5*130kg
Band Pulls Apart / Rows with Bands
Comment: De pijn in mijn rechterschouder/arm was gisteren gelukkig vrijwel helemaal verdwenen (wat het nu precies is geweest zou ik niet weten). Toch gekozen voor een vrij behouden gewicht om niets te forceren, maar ik had veel energie en besloot om i.p.v. 5*5*130 te gaan voor 10*5*130kg. Wat voor mij een ongekend volume pr is. Dit is ook bekend onder GVT advanced (German Volume Training voor novices is 10*10 en voor advanced dan 10*5). Dit ging met 130kg best wel lekker. In elk geval blijf ik voorlopig weer bezig met setjes van 5 reps, minder of meer bekomt me meestal niet zo goed. Wellicht ook eens iets om na het NK mee door te gaan om eens af te wisselen ;)

Mooie training dan kompel.
Misschien een slijmbeursje..?
Hopelijk blijft het weg.

• #10.064
Mooie training dan kompel. Misschien een slijmbeursje..? Hopelijk blijft het weg.

Gezien de omstandigheden niet zo heel slecht...maar het is erg vervelend...ruim 30 jaar lang nooit ergens last van gehad...ik had de ijdele hoop dat ik onverwoestbaar was...maar ik moet helaas vaststellen dat de tand des tijds ook aan mij knaagt...als 45 plusser beginnen de pijntjes en de kwaaltjes te komen...ik moet dat mentaal nog effies een plekje geven. Het gaat helaas allemaal niet meer zo zoals ik dat zou willen. Maar genoeg geklaagd en gezeurd...het is zoals het is...en als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!

Training 29.01.2015 Homegym

Pendulum Excercises
Band Pull Aparts
Bench Press; 20*20, 2*10*70, 5*100 & 5*5*130kg
Rows with Band & Band Pull Aparts

Momenteel doe ik de "3D" versie van de band pull en vind deze best wel goed.

Hier de versie met veel uitleg
https://www.youtube.com/watch?v=gOFnzg6ugeM

Hier een kort filmpje zonder uitleg
https://www.youtube.com/watch?v=aljP5RNyYVs

• #10.066
Zo ben weer...terug van vakantie...mijn vrouw en ik hadden een reis naar Aruba gewonnen (een week all-inclusive in een 5 sterren hotel, het Riu Palace). Eigenlijk is all inclusive niet geschikt voor mensen die lijden aan obesitas ;), je kunt namelijk de hele dag door overal eten en drinken. Hoe dan ook, heb in ALLE opzichten van deze vakantie genoten behalve dan de terugreis in het vliegtuig...het was een reis van 10 uur, waarvan we kort na het opstijgen tehoren kregen dat we in een gebied met turbulentie terecht kwamen...nou dat heb ik geweten...heb zeker 5 "kotszakken" volgemaakt :kots:

Voordat ik op vakantie ging heb ik nog paar redelijke trainingen weten neer te zetten met als hoogtepunten 5*155 & 4*160kg. Gisteren een lichte training gedaan met werksetjes van 4*5*130kg & 1*8*130kg...had bij ieder set veel over, vandaar het laatste set nog 3 reps extra gedaan. Vanaf maandag begin ik met de voorbereiding voor het NK (zondag 22 maart). Doelstelling is om 225+ te drukken (uiteraard in shirt).

Laatst bewerkt:
  • #10.067
Heavy Training 23.02.2015 bij Leon Smeets

Pendulum Exercises
Bench Press (RAW): 20*20, 2*10*70, 5*120, 5*150, 5*152.5 & 5*155kg
Bench Press (SHIRT): 3*200, 1*220 & 1*230kg
3-D-Band Pulls
Rows with Bands (Homegym)

Comment: Het begint weer eens ergens op te lijken. De all-inclusive vakantie (en de gewichtstoename) hebben me goed gedaan ;)...voel me momenteel sterk. Hoop deze vorm enkele weken vast te kunnen houden zodat ik op het NK ook het maximale eruit weet te halen.

Mijn jongste zoon Maikel (16 jaar en circa 75kg) was ook mee naar Leon en drukte daar een PR (RAW 92,5kg)...in 2013 drukte hij 75kg in Shirt, wat betekend dat hij per jaar ruim 10kg progressie heeft laten zien. Hij zal ook meedoen aan het NK dit jaar.

Hier nog de filmpjes met 5*155kg RAW 1*230kg in Shirt (vond ze allen vrij overtuigend)

https://m.youtube.com/watch?v=fR6LD0TUAWE

https://m.youtube.com/watch?v=kRRa8wCtepQ

• #10.068
Medium training home gym donderdag 27-02-2015

Pendulum Exercises + 3-D-Bandpulls
Bench Press:20*20, 2*10*70, 10*100 & 5*5*130kg
Rows with Bands + 3-D-Bandpulls

Comment: Training volgens planning. Maandag tijdens de heavytraining weer een stapje maken t.o.v. vorige week. Maikel trainde donderdag ook mee en deed 5*5*80kg, daarna nog 25 push ups, 3.5 minuten plank (prone bridge), 3-D-Bandpulls + Rows with Bands.

---------- Toegevoegd om 13:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:53 ----------

Door de bank genomen

17 FEB. 15
boost-your-bench-press-graphic-2%20%281%29_thumb.jpg
Beginners bekijken in de sportschool is een vermakelijk maar ook verontrustend schouwspel. Naast onwetendheid speelt (vooral bij mannen) het ego vaak een woordje mee. Misschien wel nergens meer dan bij de uitvoering van het klassieke bankdrukken: King of Upper Body Exercises. Van wat er bij die oefening dan allemaal aan fratsen uit de kast komt om het ijzer omhoog te krijgen, kan een uitputtende beschrijving worden gegeven. Dat doen we hier uit pure medemenselijkheid niet. Slechts twee pijnlijke missers noteren we, nog vaak gezien, bij makkers die er toch al wat jaren training op hebben zitten. Au!
Bankdrukken hoort bij de ‘Grote Drie’ van het krachttrainen: kniebuigen, deadliften en bankdrukken. Het zijn basisoefeningen waarbij meerdere gewrichten betrokken zijn en waarmee een behoorlijke prak ijzer verplaatst kan worden, en massa en kracht opgebouwd. Vanwege de status van deze oefeningen, is het op zich wel begrijpelijk dat krachtsporters/fitnessers zich maximaal proberen in te zetten. Moet dat wel correct gebeuren. Bij bankdrukken zijn de klassieke beginners (ego) fouten: voeten klem zetten achter het bankje en de rug hol trekken om mechanisch voordeel te behalen. Recept voor een rugblessure! Beter is het uiteraard om de voeten vlak op de vloer te zetten en de rug tegen de bank te houden. Bij meer ervaren krachttrainers zien we geregeld twee andere fouten: banken met de beentjes van de vloer, en dan doorgaans om twee redenen: beter voor de rug en/of beter voor de borst (isolatie van de borst). We vroegen coach Kroon, van Fitnesscentrum Noord, te Rotterdam, om deskundig en opbouwend commentaar.
Beter voor mijn rug

Kroon: ‘Als we het er over eens zijn dat je uitgangspositie in de krachttraining geactiveerd en lumbaal (lage rug) gestabiliseerd de sterkste en veiligste positie is, waarom zijn er dan nog steeds mensen die de benen optrekken bij bankdrukken (halter of dumbbells)? Je hoort wel van ‘Ja, maar ik heb last van mijn rug’, dat is natuurlijk best mogelijk, maar waarom dan in de meest instabiele positie gaan liggen?’ Zijn advies: kappen met die onzin. Doe het als volgt:

• Voeten net buiten schouderbreedte plaatsen
  • Onderbenen in een haakse hoek houden
  • Voeten plat op de vloer
  • Knieën naar buiten toe druk geven
  • Onderbenen iets naar je toe trekken
Kroon: ‘Op deze manier creëer je voorspanning op de lage rug en lig je als een huis.’
Beter voor de borst

Veelgehoord argument voor het optrekken van de benen bij bankdrukken is, dat het beter zou zijn voor de borst, omdat je de borst dan goed kan isoleren en daardoor beter belasten. Kroon: ‘Dat is nonsens, bij een basisoefening als bankdrukken kun je de borst niet isoleren. De oefening heeft niet voor niks de bijnaam ‘king of upper body exercises’ gekregen. De borst, schouders, triceps, rug spelen allemaal een rol. Nou vind ik persoonlijk die aandacht voor deze drie oefeningen wel zwaar overdreven. Alsof er geen andere uitvoeringen of oefeningen bestaan. Er zijn wel 10 squatvarianten, of meer. Enfin, het probleem met borst voor de meeste mensen is, dat ze de oefening niet correct uitvoeren. Ze gooien de schouders er teveel in en dat betekent niet alleen minder belasting van de borst, maar ook een hoog risico voor schouderblessures.’ Zijn advies: nokken met die handel. Doe het als volgt:

• Greep – haakse hoek van de ellebogen (ongeveer schouderbreedte)
  • Stang net onder de tepellijn laten zakken
  • Ellebogen naar binnen gehouden
  • Borst over de hele oefening hoog opgespannen
  • Explosief strekken vanuit deze positie
  • Gedurende de hele beweging naar boven ellebogen naar buiten uitzetten
Kroon: ‘Op die manier laat je de borst intensief werken en gaan je schouders langer mee. Enne, beentjes van de vloer, dat doe je maar met carnaval.’

• #10.070
Heavy training 02.03.2015 bij Leon Smeets

Pendulum excersises + 3 D Bandpulls

Benchpress Raw: 20*20, 2*10*70, 5*120, 5*150, 5*155 & 5*160 :)
Benchpress Shirt: 3*200, 1*220 & 1*235
3 D Bandpulls + Pendulum exercises

Comment: ik heb ten opzichte van vorige week een volgende stap kunnen maken. Het is ruim een jaar geleden dat ik 5*160 kg de laatste keer gedrukt had en ben er uiteraard blij mee. Van mij had het nk dit weekend al mogen zijn. Ik hoop dat ik deze vorm kan vasthouden en ben een beetje huiverig dat een blessure of een griepje roet in het eten gooit (iedereen om me heen zit te hoesten en te proesten).

Maikel drukte gisteren 5*82.5 en in shirt 95-100-102.5 en hij (en ik natuurlijk ook)
waren daar verheugd over en ik hoop dat hij op het NK BD ook in staat zal zijn om 100+ te drukken.

Hier nog de filmpjes van de training gisteren 5*160 & 1*235kg.
http://m.youtube.com/watch?v=qPwTvj3V-mU
http://m.youtube.com/watch?v=SbnC-LcW3vs

Laatst bewerkt:
  • #10.071
Medium training 05.03.2015 (Thursday) homegym.
Pendulum Exercises & 3-D-Band Pulls
Bench Press: 20*20, 2*10*70, 10*100 , 4*5*130 & 1*9*130kg
Rows with Bands, 3-D-Band Pulls & Pendulum Exercises
Comment: Ik had bij de werksets veel ruimte over vandaar laatste set 9 reps gedaan waarbij er nog wel 1 meer in de tank zat maar wil zeker tijdens medium of light trainingen geforceerde reps voorkomen.
Maikel drukte 5*5*81kg…ik heb in mijn homegym ook halterschijfjes van 0.5kg...ik legde hem uit dat men niet alleen maar met de korte termijn planning bezig moet zijn (want wat is nu 1 kg meer?), maar ook met lange termijn planning…iedere week 1kg meer is (theoretisch) ruim 50kg in 1 jaar (!) Ik meen dat ze hiervoor termen als macrocycle (planning voor een jaar of seizoen), mesocycle (planning voor 2-8 weken) en microcycle (planning voor 1 week)…er schijnt zelfs een megacylce te zijn (planning over diverse jaren. Tegenwoordig heeft men voor alles een moeilijke terminologie, toch?

Heavy training 09.03.2015 bij Leon Smeets
Pendulum Exercises & 3 -D – Band Pulls
Bench Press RAW: 20*20, 2*10*70, 5*120* , 5*150 & 3*160kg
Bench Press SHIRT: gestoeid met gewichten tussen 200-245kg
Comment: Het Shirt zat gisteren behoorlijk strak (mouwen naar binnen gedraaid en kraag flink omlaag getrokken). Daardoor kreeg ik nauwelijks beweging met 200kg…snel verhoogd tot uiteindelijk 245kg en alhoewel het allemaal een beetje moeizaam ging met zakken nog redelijk goed omhoog ging. Volgende week maandag eventjes kijken wat de opener zal worden.
Maikel drukte gisteren raw 3*5*82.5 en 100kg in shirt.

Hotfer Rene, het gaat lekker man!
Goed om te lezen.
STERK!
Deze vorm en nog ietsjes meer op het NK! :lifter:

• #10.073
Hotfer Rene, het gaat lekker man! Goed om te lezen. STERK! Deze vorm en nog ietsjes meer op het NK! :lifter:
Thx Johnny :)
Hoop dan het maximale uit mezelf te kunnen halen, vorig jaar ging het helaas niet helemaal naar verwachting :rolleyes: Ik heb bepaalde "dromen" van wat ik graag zou willen...en het was Walt Disney die zei: "if you can dream it, you can do it" ...maar ja...een bekend liedje is: "de meeste dromen zijn bedrog" ;)

Ik ben niet meer op facebook geweest, maar hoop dat het met jou inmiddels ook weer beter gaat?

• #10.074
HANDIGE TOOLS OM JE 1 RM MEE UIT TE REKENEN.

Als je met krachtsport wedstrijdgericht bezig bent wil je meestal progressie maken…en welke progressie we maken willen we graag weten, toch? Maar je hoeft niet iedereen training te pieken (wordt zelfs sterk afgeraden), doe liever trainen dan iedere keer testen hoe sterk je bent! Testen hoe sterk je bent zou je eigenlijk incidenteel moeten doen en zeker niet structureel. Maar we willen graag onze progressie kunnen meten…en dat kan ook zonder te pieken! We hebben daar handige tooltjes voor en de uitkomsten hiervan biedt geen 100% zekerheid, maar het komt meestal wel vrij aardig in de buurt.

Ik had al eens als voorbeeld aangeven dat als je een gewicht wat je 5 keer kunt drukken doet vermenigvuldigen met 1.2 je 1 RM weet.
Als voorbeeld 100kg 5 maal drukken dan krijg je 100 x 1.2 = 120kg.

Maar er is ook een tool waarbij het aantal reps geen rol bij speelt en nauwkeuriger is als bovenstaande. De enige constante factor hierbij is het getal 0.033.
De formule is als volgt: WEIGHT xREPS X0.033+ WEIGHT = 1 RM
Voorbeeld: Stel dat je 100kg 6 maal kunt drukken, dan krijg je de volgende berekening: 100 x 6 ( =600) x 0.033 (=19.8) + 100 = 119.8kg

Wellicht dat deze tool al bij sommigen bekend is, maar ik hoop dat jullie er wat aan hebben…zo kun je toch nog je ego bevredigen zonder te pieken ;)

• #10.075
Light Training 12.03.2015 Home Gym

Pendulum Exercises + 3-D-Band Pulls
Bench Press: 20*20, 2*10*70, 10*100, 4*5*130 & 10*130kg
3-D-Band Pulls & Rows with Bands

Comment: Ging lekker… laatste werkset met 10 reps laat zien dat ik nog veel over had en vandaar zonder te overdrijven kan stellen dat setjes met 130kg momenteel tot een light training behoren. Maandag de opener voor het NK vaststellen en deze vorm zien vast te houden.

Maikel had nog 3*5*80kg gedaan en vervolgens 1*80 , 1*82.5 & 1*85kg (alles wedstrijdbeurten met commando’s)

Prettig weekend allen :)

Hierbij nog het filmpje met 10*130kg http://youtu.be/h-jDJrFEMt8

• #10.076
Tijd voor "necedo" peeping

[Link niet meer beschikbaar]

Per 1 januari 2015 wijzigen zowel het Nationaal Dopingreglement als de WADA Dopinglijst. Het Nationaal Dopingreglement vormt het juridisch kader van het nationaal antidopingbeleid. De WADA Dopinglijst is als bijlage onderdeel van dit Nationaal Dopingreglement. Hieronder staan de belangrijkste wijzigingen uit de Code 2015 (en het NDR 2015) ten opzichte van de Code 2009.

1. Schorsingen voor ‘echte valsspelers’ liggen hoger (vier jaar in plaats van twee jaar). Daarnaast is er meer flexibiliteit in strafoplegging bij dopingovertredingen van andere aard. Dit zijn dus de overtredingen die naar alle waarschijnlijkheid niet zijn gepleegd met als doel de sportprestatie bewust te verbeteren. De periode dat whereaboutsfouten blijven staan, is verkort van 18 maanden naar 12 maanden. Er geldt dus een periode van maximaal 12 maanden waarbinnen minimaal drie maal een whereaboutsfout geconstateerd moet zijn, wil er sprake zijn van een dopingovertreding.

2. Er is meer aandacht voor de toepassing van de ‘Principes van Proportionaliteit’ en de ‘Mensenrechten’ binnen de anti-dopingregels. Dit betekent onder andere dat in een aantal gevallen specifieker omschreven is op welke groep topsporters (of overige personen) een bepaalde dopingregel exact van toepassing is.

3. Er ligt meer nadruk op het belang van onderzoek (investigation) en het gebruik van inlichtingen (intelligence) in de strijd tegen doping. Zo zijn de rolverdelingen en verantwoordelijkheden op dit gebied omschreven en is de verjaringstermijn voor dopingovertredingen verlengd van acht naar tien jaar.

4. Er is een betere juridische basis om begeleidend personeel – zoals artsen, coaches en verzorgers – te vervolgen binnen het juridisch kader van de sport. Daarnaast is het sporters verboden om ook buiten het georganiseerde netwerk van de sport samen te werken met begeleidend personeel dat geschorst is. Om deze veranderingen te bewerkstelligen zijn er ook twee nieuwe dopingovertredingen toegevoegd aan de Code: ‘Medeplichtigheid’ en ‘Verboden samenwerking’.

5. Er ligt meer nadruk op een nog slimmere inzet van de dopingcontroles door de anti-doping organisaties (ADO’s) en op slim gekozen testmenu’s (stoffen waarop getest wordt) voor de analyse van de bloed- en urinemonsters (samples). Met andere woorden, er ligt meer nadruk op de effectiviteit van de ingezette dopingcontroles en de analyses van de laboratoria.

6. De balans tussen de belangen van de Internationale Federaties enerzijds en de Nationale Anti-Doping Organisaties (NADO’s) anderzijds, is duidelijker omschreven en schappelijker gemaakt. Zo worden afgegeven medische dispensaties (TUEs) – waar dat in de Code 2009 niet altijd duidelijk was – praktisch altijd wederzijds erkend. Dit voorkomt dat een sporter voor hetzelfde medicijngebruik bij meerdere organisaties een dispensatie dient aan te vragen.

7. De regels zijn daar waar mogelijk duidelijker en bondiger omschreven. De Wereld Anti-Doping Code 2015 staat op de website van het Wereld Anti-Doping Agentschap (WADA) .

• #10.077
Heavy Training 16.03.2015 bij Leon Smeets
Pendulum Exercises & 3-D-Band Pulls
Bench Press: RAW tot 1*150kg (niet meer reps en niet zwaarder gegaan om kracht te sparen) en SHIRT gestoeid met gewichten tussen 200-250kg.
3-D-Band Pulls & Pendulum Exercises

Comment: Het was gisteren gezellig druk bij Leon (vele atleten wilden voor het NK BD nog eens de puntjes op de i zetten). De beurten lieten zien dat kilo’s wat er gedrukt gaan worden sterk afhankelijk is van hoe het shirt zit. Mijn voorkeur is om behouden te beginnen en dan het strik “strakker” trekken tussen de beurten en het gewicht verhogen. Te strak en het zakken kost veel tijd en kracht…te los en het omhoog drukken kost veel tijd en kracht. Helaas kreeg ik gisteren tijdens het drukken in shirt een flinke pijnscheut in de linkerzijde van mijn buik…wellicht een spiertje gerekt? Toen ik thuis kwam heb ik flink gekoeld en hoop er verder niet al te veel last van te hebben. De opener zal op zondag waarschijnlijk 235kg worden…afhankelijk van hoe dat zal gaan zullen we dan wel verder kijken. Vooruit lopen op zaken heeft weinig zin vind ik. Wedstrijd is nu eenmaal anders dan training, toch?

Maikel drukte 5*85kg RAW (voor hem een PR) en in shirt 100kg…voor hem zal 95 de opener worden. Maikel heeft een leeftijdgenootje in zijn klasse en er zal dus strijd geleverd moeten worden en dat is ook prima zo. In mijn klasse doen 5 man mee…ben benieuwd naar de gewichten die er gedrukt gaan worden…ik zal mijn best doen en gaan voor een podiumplek…maar we zullen zondag zien waar het schip zal stranden, als ik het maximale uit mezelf heb weten te halen en dat niet voldoende zou zijn voor een podiumplek bij de senioren dan ben ben ik alsnog tevreden. De rest van de week zal ik geen bankdrukken meer doen, alleen wat lichtjes met bands trainen.

Snap alleen die hoge reps op 130 van de afgelopen tijd niet zo aangezien de wedstrijd bijna nadert.....
Maargoed onze trainingen verschillen nogal...wat voor de 1 werkt werkt niet voor de ander

Veel succes zondag!

• #10.079
Snap alleen die hoge reps op 130 van de afgelopen tijd niet zo aangezien de wedstrijd bijna nadert..... Maargoed onze trainingen verschillen nogal...wat voor de 1 werkt werkt niet voor de ander Veel succes zondag!

Thx :)...wat die hoge reps betreft, heb je in principe gelijk(!)..maar het was steeds slechts 1 setje (het laatste set) waarbij ik dat deed...gewoon omdat ik nog veel over had (en ik graag wilde weten hoeveel reps er eigenlijk in de tank zaten). Ik hoop dat ik niet meer last van mijn buik zal krijgen...schijnt toch een klein scheurtje te hebben opgelopen (graad 1) en eigenlijk zou er dan geen krachtverlies moge optreden, maar het kan wel irriteren...en hoop geen last van mijn schouder te hebben...heb alweer eens moeten horen dat als je 30 bent geweest (en ik ben inmiddels 46) weefsel, spieren, aanhechtingen enz. nalaten...en het niet voor niets is dat vele sporters tegen hun 40e stoppen met (serieuze) wedstrijdsport...naja...niets van aantrekken gewoon roeien met de riemen die we hebben, toch? ;)

• #10.080
NK Bankdrukken 2015 Eerst maar het goede nieuws :)…Maikel en ik zijn beide in onze leeftijdsklasse NL kampioen geworden (!) Maikel had heeft het gisteren werkelijk zeer goed gedaan…3 goede beurten met respectievelijk: 95-100-105kg. Hij werd daarmee NL kampioen bij de subjunioren in de -83kg. Wellicht ten overvloede, maar ben uiteraard trots op hem ben.

Zelf heb ik geen reden om trots te zijn…ik wist niet verder dan mijn openingsbeurt met 230 te komen. De doelstelling was om 225+ te drukken en minimaal NL kampioen bij de Masters te worden en dat is ook gelukt, MAAR ik had gehoopt op 250kg (en ik blijf dromen van die 261 wat een NL record bij de Masters zou zijn). Tijdens de Warming up merkte ik alreeds dat het niet echt lekker ging…had veel last van krampen in mijn rechterbuikzijde…ik besloot wijselijk om het aanvangsgewicht naar 230 te verlagen wat achteraf gezien ook de juiste beslissing was. 230 ging overtuigend en toen maakte ik een te grote stap door meteen naar 240 te gaan (ik wilde graag in mijn 3e beurt voor de 250 gaan)…dat bleek te veel van het goede…ik kwam twee maal net te kort in de eindfase en wilde ook niet forceren doordat ik me geremd voelde door mijn blessure. Goed, het is zoals het is, 230 is ook niets om me voor te hoeven schamen, maar had gehoopt op meer. Tis niet anders. PUNT.

Hoe nu verder?…ik merk dat ik blessuregevoeliger geworden ben sinds ik de 45 voorbij ben…ik zal daar rekening mee moeten houden en vooral aan blessurepreventie moeten blijven werken…pendulum exercises en band pulls blijven er definitief in. Heel blijven staat voorop. Dan toch proberen mijn corekracht sterker te maken (d.m.v. bijvoorbeeld de plank ofwel prone bridge een effectieve oefening die ik de laatste tijd wat verwaarloost heb). Toch kijken of ik wat kan werken aan de eindfase van het bankdrukken (triceps), want daar kom ik tekort…in de beginfase zijn er eigenlijk nooit problemen. Ik hoop gelijkwaardig (225+) te kunnen blijven drukken en gestaag weer richting de 250 te kunnen gaan. Ik zal minder wedstrijden gaan doen, de banddrukcompetitie zal ik niet meer aan meedoen, alleen NK RAW BD en NK Bankdrukken (Shirt). Minder pieken…want pieken verhoogt het risico op blessures…er zijn goede formules waar mee je met een X-aantal reps je 1 RM ook redelijk goed kunt berekenen. Een nieuw shirt (Super Katana Low Cut) staat op het verlanglijstje voor het nieuwe seizoen, kijken wat daarmee mogelijk is. Verder begin ik vanaf deze week met Nordic Walking om weer wat kilo’s kwijt te raken. Vanaf volgende week wat meer volume en minder op intensiteit trainen (5*8 bijvoorbeeld).

Hierbij enkele filmpjes van het NK van Maikel en mij.
http://m.youtube.com/watch?v=OuXJPvn84Zo 100kg Maikel
http://m.youtube.com/watch?v=70wffqyyua0 105kg Maikel
http://m.youtube.com/watch?v=iZIIe-oG_WQ 230kg ---------- Toegevoegd om 09:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:03 ----------

Jordi Snijders werd overigens best lifter bij de heren met 292.5kg en Ielja Strik best liftster bij de dames met 180kg! :thumbs:

Results Bench Press Competition René Hamers
11 Times Dutch Champion in the Super Heavy Weight Class
Personal Record 255KG SHIRT / 190KGRAW
29 competitions (= 87 Attempts):58 x GOOD LIFT 29 x NO LIFT
1) First Gym Competition Season 2007/2008 (26.11.2007) 180 - 180 - 192,5
2) Second Gym Competition Season 2007/2008 (10.02.2008) 185 - 195 - 200
3) Dutch Nationals 2008 (06.04.2008)185 -192,5 -195 (2nd Open /1th Masters 1).
4) First Gym Competition Season 2008/2009 (12.10.2008) 190 - 190 - 200
5) RAWNationals 2008 (07.12.2008) 160 - 170 - 180
6) Second Gym Competition 2008/2009 (08.02.2009) 200 - 205 - 210
7) Dutch Nationals 2009 (05.04.2009)200 - 210 - 215(3rd Open / 3rd Masters 1).
8) European Masters 2009 (24.10.2009) 210 -210-225(3rd Masters 1).
9) Second Gym Competition 2009/2010 (17.01.2010). 220 -225-230
10) Dutch Nationals 2010 (14.03.2010) 220 - 225 -227,5(No Result).
11) Dutch Open 2010 (06.06.2010) (1th place) 210 - 220 - 227,5
12)RAWNationals 2010 (12.09.2010) 170 -180 - 182,5 (1th place)
13) European Masters 2010 (23.10.2010) 225 - 225 - 230 (No Result).
14) First Gym Competition 2010/2011 (21.11.2010). 220 - 230 - 245
15) Second Gym Competition 2010/2011 (30.01.2011) 225 - 232,5 - 235
16) Dutch Nationals 2011 (27.03.2011) 227,5 - 235 - 240 (2nd Open / 2nd Masters 1).
17) Dutch Open 2011 (05.06.2011) 227,5 - 235 - 240 (1th).
18) First Gym Competition 2011/2012 (20.11.2011) 210 -215-215
19) Second Gym Competition2011/2010 (22.01.2012) 210-215-220
20) Dutch Nationals 2012 (18.03.2012) 215-222,5-227,5 (1th Open /Masters 1)
21) Dutch Nationals 2013 (24.03.2013) 220-225-230(1th Masters 1/ 2nd Open)
22) Dutch Open 2013 (02.06.2013) 230-240-245 (1th)
23) RAW Nationals 2010 (20.10.2013) 180-190-192.5(1th).
24) First Gym Competition 2013/2014 (24.11.2013) 232,5-242,5-245
25) Second Gym Competition 2013/2014 (26.01.2014)240-250-255
26) Dutch Nationals 2014 (23.03.014) 245-252,5-252,5 (2nd Open / 1th Masters 1)
27)RAW Nationals (28.09.2014) 170-175-180 (1th)
28) First Gym Competition 2014/2015 (16.11.2014)215-225-230
29) Dutch Nationals 2015 (22.03.2015) 230-240-240

19 Medals (11x Gold, 5x Silver & 3 x Bronze).
European Masters: 1x Bronze
Dutch Nationals (Open Class): 1x Gold, 3x Silver, 2x Bronze
Dutch Nationals (Master Class): 5x Gold, 2x Silver & 1x Bronze
Open Dutch: 2x Gold
Dutch Nationals Raw: 3x Gold.

Terug
Naar boven