Fitness Seller

Benchpresslog from lazy huggybear

• Topic Starter Topic Starter
  • #10.101
Training 13.04.2015 heavy day / home gym.

Pendulum Exercises & 3-D- Band Pulls Bench
Press: 20*20, 2*10*70, 10*105 & 5*5*135kg
Rows with Bands

Comment: Ging zoals was te verwachten nog allemaal probleemloos…volgende week werksets met 140kg en dan iedere week (hopelijk) met 2.5kg opbouwen.

@ Johnny, ik ben inmiddels 4kg afgevallen…de eerste kilo’s gaan altijd snel…inmiddels doe ik i.p.v. drie kwarkmaaltijden per dag een daarvan vervangen door een warme maaltijd of brood maaltijd (b.v. zilvervlies rijst met zalm en twee gekookte eieren of 2-3 sneetjes volkoren roggebrood met tomaatjes, ricola sla, tonijn en twee spiegeleieren). We zullen zien waar het schip strand :rolleyes:

Hieronder nog een filmpje met 5*135kg (1e werkset) http://youtu.be/deQ1mglzaxQ

Ziet er solide uit René.
Je traint echt in een kerker eh Kompel..? ;)

• #10.103
Ziet er solide uit René. Je traint echt in een kerker eh Kompel..? ;)

Jawel , ik train het liefste onder spartaanse omstandigheden...nooit luchten in die ruimte...het ruikt er naar bloed, zweet, tranen en andere lichaamssappen ;)

Gatverdamme man! :kots:
Wat een weerzinwekkend antwoord... ;)

• #10.105
:roflol:...dat met dat nooit luchten is natuurlijk onzin, ik train altijd met het raam open daar ik graag in een frisse, koele ruimte train. Ik heb een jaren 30 woning...lekker ruim enne "karakteristiek" zullen we maar zeggen ;). De kelder zou inderdaad een likje verf kunnen gebruiken, en dat staat ook op het plan, maar het is er nog van gekomen...het heeft allemaal geen haast.

Light training 16.04.2015 (heb vandaag een vrije dag).
Pendulum exercises
Bench Press: 20*20, 2*10*70 & 5*5*105kg
Rows with Band
Aansluitend 45 minuten walken in het bos.

Comment: de gewichten op de light day vormen uiteraard geen probleem (daarvoor is het ook een lightday)...spannend wordt het weer vanaf werksets met 140kg+
Walken (stevig wandelen) doet me goed en ik probeer het iedere dag te doen...gemiddeld 45 minuten. Bloeddruk is gedaald tot 140 bij 75...dieet doet dus mijn gezondheid goed.

Gaat goed René!
Respect hoor.
45 minuten "walken"...
Dat vind ik met de auto al ver! :rotlol:

• #10.107
Heavy Bench Press Training 20.04.2015 (Home Gym)

Pendulum Exercises + 3-D-Band Pulls
Bench Press: 20*20, 2*10*70, 10*110 & 5*5*140kg
Rows with Band + 3-D-Band Pulls

Comment: Vanaf 140kg worden het voor mij eigenlijk pas “serieuze” werksets….(ze gingen overigens nog vrij aardig.) Vanaf nu elke week geen 5kg maar 2.5 erbij…doelstelling is om op 5*5*150 uit te komen in de maand mei (met een BDW van maximaal 145kg). http://www.youtube.com/watch?v=defHjwAD8I8&feature=youtu.be (5*140)

Ik heb nog een interessant artikel gelezen over maximaal kracht op de site van PT Nijmegen…ik vind dat ze echt goede artikelen schrijven over krachtsport in al zijn facetten (training, herstel, voeding & mentaal). http://www.pt-nijmegen.nl/sterker_worden_2_0_maximale_kracht_is_de_fundering_van_alles.htm

Nette bench! Komt zeker door die inspirerende muziek? :roflol:

• #10.109
Nette bench! Komt zeker door die inspirerende muziek? :roflol:

:o Vergeet niet dat ik tiener was in de jaren '80...ik heb altijd dat soort muziek lopen als ik train...en wees nu es eerlijk...wat is nu motiverender dan op de achtergrond de muziek uit de film van Rocky te laten lopen (eye of the tiger)? ;) Ik word ook altijd erg gemotiveerd als ik dat soort films kijk (met acteurs als Sly & Arnold)...zou wellicht niet slecht zijn om tijdens een wedstrijd een laptop of I-pad mee te nemen en dan zo'n film te bekijken voordat ik onder het halter moet kruipen :rolleyes:.

• #10.110
23.04.2015 /Light Bench Press Training/ Home Gym

Pendulum Exercises & 3-D-Band Pulls
Bench Press: 20*20, 3*10*70 & 5*5*110kg
Rows with Band & Internal-& External rotations with Band

Comment: Aan het einde van de training preventief nog wat rotations gedaan.

Prettig weekend allen! :)

Nog steeds sterk, knuffelbeer!

• #10.112
Nog steeds sterk, knuffelbeer!
Thx :), valt wel mee denk ik (merk dat ik ook een dagje ouder wordt) , maar ik doe mijn best.

Tegenwoordig train ik 3x per week...een zware en lichte bankdrukdag (op de lichte train ik met circa 80% van wat ik op de zware dag doe), de 3e training doe ik veel om blessures te voorkomen (de opzet is namelijk niet alleen sterker worden maar vooral heel blijven)...die training bestaat hoofdzakelijk uit trainen met resistance bands. Zo vind ik behalve rows with bands en 3-D-Band Pulls ook de internal & external shoulder rotation erg waardevol (trainen van rotator cuffs).

Hier een filmpje met uitleg hoe je de rotations doet. http://www.youtube.com/watch?v=sL7fvQ2DuGE

• #10.113
Heavy Bench Press Day Tuesday 28.04.2015 Home Gym

Pendulum Exercises: forwards/backwards/sidewards & circles
Bench Press: 20*20, 3*10*70, 10*115, 5*145, 5*150 & 5*155(!) :)
Rows with Band (5*20) & 3-D-Band Pulls Apart (5*20)

Comment: Op de planning stond 5*5*142.5, MAAR ik voelde me gisteren sterk en waarom zou je dan niet mogen “afwijken” en je strikt aan een plan moeten houden? Is training ook niet altijd een momentopname en afhankelijk van hoe je je voelt? Hoe dan ook, ik was happy dat ik gisteren voor die 5*155 ben gegaan. Met 5*155 zit ik weer op een 1 RM van 185kg! Het laat zien dat de opmerking van prosteenstoter laatst van dat ik zwaarder en tevens zwakker dan ooit was (daar kwam het eigenlijk wel op neer) niet klopt!

Filmpje met 5*5*155. http://youtu.be/r9RPyrmv1kc

Beestachtig! En ik geef je helemaal gelijk. Voel je je rot, dan mag je best eens wat minder doen dan gepland. Voel je je super: go for it!

Hehe heerlijk onsubtiel die opmerking van Prosteenstoter.

Enfin, gruwelijke set die 155 met over!
Het lek is te boven, nu weer naar die 200!!!!!

• #10.116
Beestachtig! En ik geef je helemaal gelijk. Voel je je rot, dan mag je best eens wat minder doen dan gepland. Voel je je super: go for it!
Thx :)..(tis nog niet helemaal op het oude niveau, maar ben er toch blij mee)...en we zitten op een lijn...een planning of een schema is een hulpmiddel om tot een bepaald doel te komen en niet het doel op zich...voel je je minder dan inderdaad wat minder gas geven, voel je je super: go for it ;)
Men zegt ook wel eens, nooit het minimale, nooit het maximale maar altijd het optimale doen, toch?

---------- Toegevoegd om 09:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:57 ----------

Hehe heerlijk onsubtiel die opmerking van Prosteenstoter. Enfin, gruwelijke set die 155 met over! Het lek is te boven, nu weer naar die 200!!!!!
Ja, hij wist me er wel mee te moviteren :fire: ;) (dus prosteenstooter, bedankt!)
Eigenlijk zouden er op een NK een paar mensen op het moment dat ik onder het halter kruip iets in de trend van "dat haalt ie toch niet" moeten laten vallen...dan zou ik ervoor gaan om het tegendeel te bewijzen ;)

Ik ben dan weer het andere uiterste: helemaal geen planning of wat dan ook. Ook dat heeft voor- en nadelen. Voordeel is dat ik me niet schuldig voel als ik eens wat minder doe (zoals vandaag), nadeel is dat ik vaak te veel doe.

Helemaal zonder plan werkt eigenlijk nooit (optimaal) dj phreak...

Mooie max set Kompel!
Gaat lekkerrrrrr! :thumb:

Helemaal zonder plan werkt eigenlijk nooit (optimaal) dj phreak...

Je hebt helemaal gelijk. Heb al zo vaak geprobeerd een schema te volgen, maar elke keer faal ik daarin. Dan maar niet stressen over een schema, blijft mijn cortisol lager.:D

• #10.120
Helemaal zonder plan werkt eigenlijk nooit (optimaal) dj phreak... Mooie max set Kompel! Gaat lekkerrrrrr! :thumb:
Thx Johnny, bij jou gaat het ook weer lekkerrrr, toch? :)

---------- Toegevoegd om 15:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:50 ----------

Je hebt helemaal gelijk. Heb al zo vaak geprobeerd een schema te volgen, maar elke keer faal ik daarin. Dan maar niet stressen over een schema, blijft mijn cortisol lager.:D

Een plan(ning) is meestal een hulpmiddel om een bepaalde doelstelling te bereiken en een plan mag niet het doel op zich zijn, maar zonder een (goed) plan lijkt het me vrij lastig om je doelstellingen te bereiken, wat zonde zou zijn. Ik moet daarbij denken aan de volgende leus: We are not plan to fail, we simply fail to plan. En waarom zou een schema tot stress moeten leiden?...er zijn toch vrij simpele schema's in omloop die ook nog eens goed werken, toch?

Terug
Naar boven