MuscleMeat

Benchpresslog from lazy huggybear

Een plan(ning) is meestal een hulpmiddel om een bepaalde doelstelling te bereiken en een plan mag niet het doel op zich zijn, maar zonder een (goed) plan lijkt het me vrij lastig om je doelstellingen te bereiken, wat zonde zou zijn. Ik moet daarbij denken aan de volgende leus: We are not plan to fail, we simply fail to plan. En waarom zou een schema tot stress moeten leiden?...er zijn toch vrij simpele schema's in omloop die ook nog eens goed werken, toch?

Niet dat de schema's moeilijk zijn, ik maak ze ook voor anderen. Alleen is het voor mijn persoonlijkheid lastig om die structuur te moeten volgen. Nogal ADD, er is altijd wel weer iets anders, iets nieuws. Wekenlang mezelf aan een plannetje houden is daarom heel lastig voor mij.

Niet dat de schema's moeilijk zijn, ik maak ze ook voor anderen. Alleen is het voor mijn persoonlijkheid lastig om die structuur te moeten volgen. Nogal ADD, er is altijd wel weer iets anders, iets nieuws. Wekenlang mezelf aan een plannetje houden is daarom heel lastig voor mij.

hier herken ik me 100% in, maar helaas zie ik vaak dat degene die zich aan een (goed) plan houden, op lange termijn beter gaan dan ik :P

• Topic Starter Topic Starter
  • #10.123

O.K...ik begrijp het...maar zonder een bepaalde structuur is het toch vrij lastig om een (goed) resultaat te bereiken waar je dan vervolgens tevreden mee kunt zijn, lijkt me. Lijkt me dat je toch als je traind bepaalde doelstellingen hebt...en dan maak je meestal bepaalde plannen voor de korte en de langere termijn. En om die doelstellingen te bereiken heb je meestal toch een bepaalde methode (plan) als hulpmiddel, toch?

O.K...ik begrijp het...maar zonder een bepaalde structuur is het toch vrij lastig om een (goed) resultaat te bereiken waar je dan vervolgens tevreden mee kunt zijn, lijkt me. Lijkt me dat je toch als je traind bepaalde doelstellingen hebt...en dan maak je meestal bepaalde plannen voor de korte en de langere termijn. En om die doelstellingen te bereiken heb je meestal toch een bepaalde methode (plan) als hulpmiddel, toch?

Mijn training heeft grofweg 1 doel: meer doen dan de keer ervoor. Meer gewicht, sets, reps, of allemaal. Dat dan zolang als mijn lichaam het uithoudt, of ik de oefening vervelend ga vinden. Progressie is bij mij dus vaak snel in korte spurts, maar daarna terugval omdat ik het weer even niet doe. Maar gemiddeld ga ik nog vooruit. :)

its-something.jpg

• #10.125
Vrijdag 1 mei - Light Training - Homegym

Pendulum Exercises (forward/backward/sidewards & circles)

Bench Press:20*20, 3*10*70, 5*115, 5*120 & 5*125kg

Rows with Band & 3-D-Band Pulls

Comment: Exact hetzelfde gedaan als de zware training, alleen alles 30kg lichter.

Ik heb ook enkele grippers gekocht...aangemoedigd door een topic op het forum hier...ik had de COC 1-1,5-2...met de 2 kon ik in het verleden nog reps maken...MAAR helaas ben ik deze grippers kwijt geraakt tijdens mijn verhuizing :(...heb me 3 heavy grip grippers (1-1,5-2)...deze zijn beduidend goedkoper...een COC kost circa 30 Euro per stuk (!)..een heavy grip gripper krijg je in NL alreeds voor 16 euro...in DL krijg ik ze zelfs voor 13 euro...voor 2 COC´s heb ik dus 4 heavy grip grippers...als het me ooit zou lukken om een heavy grip 3 te sluiten dan wil ik me nog wel een COC 3 aanschaffen...maar ik zeg heel bewust ALS...er is nog wel een wereld van verschil tussen een 2 en een 3.

Je hebt helemaal gelijk. Heb al zo vaak geprobeerd een schema te volgen, maar elke keer faal ik daarin. Dan maar niet stressen over een schema, blijft mijn cortisol lager.:D

hier herken ik me 100% in, maar helaas zie ik vaak dat degene die zich aan een (goed) plan houden, op lange termijn beter gaan dan ik :P

Mijn training heeft grofweg 1 doel: meer doen dan de keer ervoor. Meer gewicht, sets, reps, of allemaal. Dat dan zolang als mijn lichaam het uithoudt, of ik de oefening vervelend ga vinden. Progressie is bij mij dus vaak snel in korte spurts, maar daarna terugval omdat ik het weer even niet doe. Maar gemiddeld ga ik nog vooruit. :)
Dit herken ik allemaal zo!
De meest verstandige planning gaat bij mij om zeep wanneer ik weer eens iets lees dat me interessant en nuttig lijkt.
Zo probeer ik veel en door de jaren denk ik zelf redelijk snel te zien of het iets voor mij is, of voor een ander (bijv. jongere kerel) en voeg het gewoon toe aan mijn ervaring. ;)
Maar inderdaad.....
De mensen die wat meer en langer vasthouden aan een systeem boeken meestal meer resultaat.
Aan de andere kant als je maar steeds weer meer/zwaarder doet kun je nauwelijks fout gaan.

Vrijdag 1 mei - Light Training - Homegym

Pendulum Exercises (forward/backward/sidewards & circles)

Bench Press:20*20, 3*10*70, 5*115, 5*120 & 5*125kg

Comment: Exact hetzelfde gedaan als de zware training, alleen alles 30kg lichter.

Ik heb ook enkele grippers gekocht...aangemoedigd door een topic op het forum hier...ik had de COC 1-1,5-2...met de 2 kon ik in het verleden nog reps maken...MAAR helaas ben ik deze grippers kwijt geraakt tijdens mijn verhuizing :(...heb me 3 heavy grip grippers (1-1,5-2)...deze zijn beduidend goedkoper...een COC kost circa 30 Euro per stuk (!)..een heavy grip gripper krijg je in NL alreeds voor 16 euro...in DL krijg ik ze zelfs voor 13 euro...voor 2 COC´s heb ik dus 4 heavy grip grippers...als het me ooit zou lukken om een heavy grip 3 te sluiten dan wil ik me nog wel een COC 3 aanschaffen...maar ik zeg heel bewust ALS...er is nog wel een wereld van verschil tussen een 2 en een 3.

Met die sterke kolenschoppen van jou is het sluiten van een COC-3 niet ondenkbaar Kompel!
Go for it! :thumb:

• #10.127
. Met die sterke kolenschoppen van jou is het sluiten van een COC-3 niet ondenkbaar Kompel! Go for it! :thumb:

Kweenie...ik waag het zeer te betwijfelen...het voordeel wat ik heb is dat ik vrij grote handen heb en van nature een vrij sterke grip heb daar ik de COC 2 meteen de eerste keer dicht kon knijpen toen ik hem kocht.
Maar het is niet voor niets dat je je kunt laten certificeren als je een no 3 kunt dicht knijpen...het lukt slechts weinigen...en de no 4...tja...het schijnt alsof je een baksteen door het midden moet knijpen...wereldwijd krijgen dit slechts een handjevol voor elkaar (meestal toppers uit de internationale krachtsportwereld).

Je hebt de genen.
Het enige wat jij moet doen is er wat aandacht aan besteden.

• #10.129
Heavy Bench Press Day 05.05.2015 (Home Gym)
Pendulum Exercises: forward, backward, sideward & circles
Bench Press: 20*20, 3*10*70, 5*120 & 3*5*150kg
Rows with Band + 3-D-Band Pulls
Grippertraining: 1+1.5+2 (HG)*

Comment: Gisteren met werksets niet zwaarder dan 150kg gegaan…voelde zwaar genoeg aan…ik had van tevoren nog zo’n 3 uur in de tuin gewerkt (gras gemaaid en een boom moeten vellen i.v.m. stormschade).

*NEW: Gripper Training…aangemoedigd door een log over grippers op het forum hier & Hummer (dat ik er aandacht aan moet besteden ;)), heb ik besloten om nog eens te beginnen met grippertraining…helaas ben ik tijdens mijn verhuizing de COC grippers kwijtgeraakt (1-1.5-2). Ik heb de Heavy Grips (HG) gekocht (scheelt bijna de helft met een COC gripper)…ik heb inmiddels de 1+1.5+2 thuis en de 2.5 + 3 besteld. Of gripper training al dan niet zin heeft voor een bankdrukker weet ik eerlijk gezegd niet (kwaad kan het niet lijkt me)…lijkt me eerder nuttig voor iemand die deadliften doet (voor een sterkere grip bij het vasthouden van de halter die je van de grond moet tillen, want ik zie vaak genoeg dat sommigen bij het deadliften straps gebruiken (lijkt me dat het gewicht dan te zwaar is voor de gripkracht van de handen). Hoe dan ook, die grippers zijn gewoon leuke speeltjes voor mannen (en wellicht sommige vrouwen). De 2 kon ik toen ik hem de eerste keer gebruikte 12 reps mee maken (zie filmpje)*. Op de verpakking van de gripper stond te lezen dat je maximaal 2 tot 3 keer per week zou trainen (vooral overtraining vermijden stond er als waarschuwing) en het aantal reps bij de werksets LAAG zou houden: “ keep the repetitions low after properly warming-up. If you are able to do more than 10-15 reps during the werksets it is time to move up to the next strongest gripper. Avoid overtraining!”
*Hier het filmpje: http://youtu.be/ffOXCbyvL-M
By the way: op www.handgrippers.com/training vind je voorbeelden van trainingsschema’s.

Er zijn bij de Heavy Grips 6 verschillende grippers verkrijgbaar: HG 100 "Beginner" (-45KG) - At the first squeeze, the HG100 may not seem to be much tougher than a store-bought plastic hand-gripper, but it's smooth action and aggressive knurled grip can be deceiving. The "Beginner" is perfect for consumers beginning their 'grip training' as well as younger athletes, female athletes, athletes with small hands and warm-ups for stronger athletes.

HG 150 "Intermediate"(-68KG) - Consumers that have a fairly strong grip can usually squeeze out a few reps with the HG150, but it can be difficult for females and younger athletes although those athletes can easily work up to the HG150 in a short time with consistent training. Most athletes with consistent HG training will find that the HG150 only provides resistance for 3 to 15 reps for 2 to 6 weeks and they are ready to step up to the HG200 or beyond because the hand responds so well to resistance training with low repetitions.

HG 200 "Advanced" (-91KG) -The HG200 is the level that even athletes with a naturally strong grip may have trouble closing. Athletes with advanced grip training will not have too much trouble with the HG200, but those with no grip training experience will most likely find it very difficult to close the HG200 at the beginning of their training. When you are closing the HG200 for reps, your performance for any sport using your hands will be greatly enhanced.

HG 250 "Professional" (-114KG)- When you are closing the HG250 for reps, you will have to be very careful when shaking people's hand! If you can close the HG250 once, your hand strength is well beyond the average athlete. Usually only athletes with a hardcore grip training regimen and people who do heavy work with their hands can close the HG250 on their first attempt. Just because you have lifted weights for a few years, don't assume that you will be able to close a HG250. It's much harder than it looks!

HG 300 "The Gripper King" (-136KG) - Although there are well over 20 000 HG300's on the market, we estimate that there are less than 250 athletes world-wide that can do reps with this hand grip although most male athletes (and there have been a couple of women) with an average-sized hand can build up their hand-strength to close a HG300 for at least one rep if they train regularly with the Heavygrips. The key to closing the HG300 is consistency with your hand-strength training and avoiding over-training (Don't train with your HG's more than twice per week or when your hand is still sore from your last work-out)

HG350 "The Grip Monster" (-159KG) - The newest addition to the Heavy Grip line-up! The HG 350 hit the market in 2006 at the request of athletes who complained that the HG300 was not tough enough! Although there have been some very strong athletes doing reps with the HG300, we haven't had anyone tell us that the HG350 was too easy! If you can close the HG350, your hand strength is definitely 'world-class'.

Rene, 1 waarschuwing:

De HGs schelen nog al per stuk... zo heb ik de 200 en 250 en het verschil is ENORM... althans dat dacht ik! Totdat ik de 250 van een vriend probeerde, die voelde ongeveer als mijn 200... Toen heb ik met wat vrienden voor de lol eens wat HG 100/150/200/250 getest en we merkten: grote verschillen tussen dezelfde cijfers!

Dit is geen haat aan de Heavy Grippers, ze werken prima, maar de nummers zeggen niet alles..

ps: de 350 heb ik thuis en krijg hem met 2 handen nog niet dicht haha :P

• #10.131
Bedankt voor de info...een beetje jammer, maar goed we zullen zien...het zijn leuke speeltjes en ik merk nu al dat ik last van spierpijn in mijn onderarmen heb :o...toch nog maar eens goed op zoek gaan naar de COC grippers...als de 3.0 HG zou lukken zien we verder.

• #10.132
Light Benchpress Training 07.05.15

Pendulum exercises
Benchpress: 20x20, 3x10x70, 5x5x120kg
Rows with Band & 3 D Band pulls

Comment: geen bijzonderheden, gewoon een easy training.
Vermeldenswaardig is dat Maikel inmiddels 100kg Raw gedrukt heeft, wat een mijlpaal is. Hij is 16 jaar en traind volgens het 5x5 schema en daar gaat hij goed op. Uiteraard ben ik zeer trots op hem :)

Lekker licht voor jou.
En Maikel gaat goed!

• #10.134
Lekker licht voor jou. En Maikel gaat goed!
Yep, Maikel gaat redelijk goed...hoop dat hij het ook weet vol te houden...met die leeftijd weet je dat nooit...er zijn zoveel andere dingen die dan opeens interessanter kunnen zijn dan krachtsport. In elk geval stimuleer ik hem ertoe om vooral door te blijven gaan.

• #10.135
Heavy Bench Press Training 11.05.2015 Homegym

Pendulum exercises: forward, backward, sideward and circles.
Bench Press: 20x20, 3x10x70, 5x120, 5x150, 5x155 & 5x160kg! (zie filmpje)

Gripp training Comment: Ben ontzettend blij dat ik weer eens 5x160kg heb gedrukt…dit is “slechts” 10kg verwijderd van mijn all time volume pr (5x170kg). Ik was zondag op moederdag naar de wok geweest (goed gegeten en gedronken) en dat werkt beter voor de prestaties dan lijnen ;)

Maikel deed het ook goed, hij drukte 5x5x85kg…medio november drukte hij nog 5x5x70kg…dit is in een half jaar tijd een progressie van 15kg (in zijn geval van 20%).

Filmpje met 5x160kg: http://youtu.be/uh5n4GgHZ4U

Je gaat weer lekker!
We zitten ongeveer in de zelfde league (raw)

• #10.137
Je gaat weer lekker! We zitten ongeveer in de zelfde league (raw)
Thx :)...denk alleen dat jij in deze league langer en vooral nog meer zult weten te doen.
Ik hou je in de gaten en probeer je te volgen, zolang mijn ouwe botten het toelaten ;)

Sterk kompel!

Rene, 1 waarschuwing:

De HGs schelen nog al per stuk... zo heb ik de 200 en 250 en het verschil is ENORM... althans dat dacht ik! Totdat ik de 250 van een vriend probeerde, die voelde ongeveer als mijn 200... Toen heb ik met wat vrienden voor de lol eens wat HG 100/150/200/250 getest en we merkten: grote verschillen tussen dezelfde cijfers!

Dit is geen haat aan de Heavy Grippers, ze werken prima, maar de nummers zeggen niet alles..

ps: de 350 heb ik thuis en krijg hem met 2 handen nog niet dicht haha :P

Ratings : CoC vs HG

http://handgrippers.nl/gripper-ratings/

Uit de bovenstaande link blijkt dat een HG200 nog onder de CoC 1.5 zit en de HG250 is nog geen CoC 2, maar laat je dit niet ontmoedigen!

Als het erin zit gaat ie hard omhoog! en voordat je het weet ben je eraan verslaafd.:D

• #10.140
Ratings : CoC vs HG http://handgrippers.nl/gripper-ratings/ Uit de bovenstaande link blijkt dat een HG200 nog onder de CoC 1.5 zit en de HG250 is nog geen CoC 2, maar laat je dit niet ontmoedigen! Als het erin zit gaat ie hard omhoog! en voordat je het weet ben je eraan verslaafd.:D

O.K...thx voor de info. Ik heb overigens in het verleden met COC's getraind en de COC 2 kon ik diverse reps meemaken...we zullen zien...tis gewoon leuk om mee te spelen en als je er wat progressie mee weet te maken zal het best wel verslavend werken. Wellicht weet je een goed schema?...op dit moment doe ik met de lichtere opwarmen (setjes met 10-15 reps) en werksetjes met de zwaardere (3-5 sets met 5 reps) en daarna nog nasetjes met de lichtere...maar kweenie of dit ook goed is voor gripkracht...moet me er nog wat meer in verdiepen.

Terug
Naar boven