MuscleMeat

Benchpresslog from lazy huggybear

• Topic Starter Topic Starter
  • #10.161
Thx, ben er blij mee dat het niveau weer een beetje redelijk is.

Light training 21.05.2015 (Homegym)
Pendulum Exercises: forward, backward, sideward & circles
Bench Press: 3x10x70, 5x100, 5x120, 5x125 & 5x130kg
Rows witt band & 3 D Band Pulls
Grip Training (HG): 15x1.0, 10x1.5 & 5x5x2.0, nasets 10x1.5 + 15x1.0, na iedere set 10 sec. hold.

Comment: Lichte training, geen bijzonderheden verder. Prettig weekend allen! :)

P.S. hierbij nog eens twee filmpjes van 3 D Band Pulls…ik vind het echt een super oefening!
http://www.youtube.com/watch?v=NKBsia-o9N4 3 –D- Band Pulls
http://www.youtube.com/watch?v=gOFnzg6ugeM Super 3 - D – Band Pulls

• #10.163

Ik heb gisteren onderstaand filmpje bekeken, daarin laat Lee Hayward (heeft veel duidelijk instructive filmpjes op internet over krachtsport) duidelijk zien hoe je ueberhaupt een gripper moet vastpakken...daar wordt volgens mij weinig aandacht aan besteed...het is schijnbaar niet alleen maar zo'n gripper vastpakken en maar domweg knijpen :rolleyes:.
Hij heeft het overigens over een gladde en een rechte kant van de veer van de gripper...ik zie dat niet zo snel...wellicht moet ik nog eens de ogen laten controleren ;)

https://www.youtube.com/watch?v=jeiJv-zhCjM

https://www.youtube.com/watch?v=dRLTBPxVL7k

• #10.164
DELOAD:
Helaas kan ik niet iedere week progressie blijven boeken, zodoende de afgelopen week een deload week gedaan (heavy training 5x5x130 / light training 5x5x100).

NIEUWE CYCLUS: Deze week start ik weer met een nieuwe cyclus…startgewicht 140kg op de heavy day (3-5 werksets met 5 reps)…en op de light day dan 80% van de heavy day (Google voor meer info 80/20 PALEV). Deze manier van trainen bevalt goed en ik ben niet ontevreden met de resultaten. Doestelling van om de circa 6 weken een nieuwe cyclus starten is het voorkomen van blessures en overtrainen en gestaag progressie opbouwen (2.5-5kg erbij na iedere cyclus). 1e cyclus eindigde met 5x160kg. De bijoefeningen die ik momenteel doe (rows with bands, band pulls apart, pendulum exercises) blijf ik handhaven…dit om blessureleed en disbalans in de spiergroepen te voorkomen.

COMPETITION: Belangrijke data bij de NPB dit seizoen voor mij zijn 20.09.2015 (NK BD Raw) en 20.03.2016 (NK BD Equiped), of ik mee zal doen aan de bankdrukcompetitie voor teams op 22.11.2015 en 31.01.2016 ben ik nog niet over uit. De aanschaf van een low cut super katana van Titan staat op het verlanglijstje.

Streep dat shirt maar van je lijst af René.
Gewoon kopen man! ;)

---------- Toegevoegd om 12:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:33 ----------

En het is PAVEL (schrijffoutje. ;) )

• #10.167
Streep dat shirt maar van je lijst af René. Gewoon kopen man! ;) ---------- Toegevoegd om 12:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:33 ---------- En het is PAVEL (schrijffoutje. ;) )

Idd...tis PAVEL :o
Met dat shirt komt goed...ik heb nog eventjes tot de equipped wedstrijden...en ik ben nog altijd van plan wat BDW kwijt te raken (wellicht ijdele hoop? ;)) en wil een shirt wat goed zit, te ruim of te strak en je kunt er niet het maximale uithalen.

---------- Toegevoegd om 15:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:01 ----------

Ja, we zitten al een tijdje te wachten op 220 raw van jou.

220kg RAW, IKKE??? :roflol:
Mijn alltime PR RAW is 200kg...daar nog eens 10% bovenop kan ik me echt niet voorstellen...dromen mag, maar de meeste dromen zijn bedrog, toch? Ik merk dat met het stijgen der jaren het steeds meer een uitdaging wordt om progressie te boeken...mja...de wonderen zijn nog niet de wereld uit...never say never ;)

• #10.168
HEAVY TRAINING 02.06.2015 2ND CYCLE HOME GYM

Pendulum Exercises: forwards, backward, sideward & circles
Bench Press: 3x10x70, 10x110 & 5x5x140kg
Band Pulls Apart & Rows with Band
Grip Training: COC no 2 CCS (left and right) zie filmpje Zoals reeds aangegeven ben ik gisteren met de 2e cyclus begonnen, werksets met 140kg vormen zoals viel te verwachten geen probleem. Op een moment dat ik alle werksets 5 goede reps kan maken wordt de volgende zware training 5kg aan het gewicht toegevoegd…op het moment dat dit met veel moeite kost slechts met 2.5kg, en op het moment dat het niet lukt om 5 reps te maken blijft het gewicht hetzelfde. Simpel, toch?

GRIP
Gisteren ook mijn COC no 2 binnen gekregen (via Sportfood, goede service, snelle levering!) en er mee getraind…zowel links als rechts wist ik hem te sluiten op een “officiële” manier. Aanvullend heb ik er nog wat werksetjes mee gedaan (rechts 6 keer en links 3 keer). Ik vind dat er overigens soms wat laagdunkend over de HG grippers gedaan wordt. De prijs/kwaliteit verhouding vind ik goed. O.K…ze zijn geen “made in the US” (zoals de COC) maar “made in China” (zoals zoveel tegenwoordig). Ik heb ze op eentje na allemaal en de weerstanden lopen per gripper duidelijk op, dit is ook aan de grippers zelf te zien daar de veren dikker zijn. Dat dus bijvoorbeeld een 250 lichter dan bijvoorbeeld een 200 zou zijn kan ik niet bevestigen. Dat een COC 2 sterker zou zijn dan een HG 2.5 komt niet overeen met de HG grippers die ik thuis heb. De COC 2 zit tussen de HG 200 en HG 250 in. Maar als je je met anderen wilt “meten” of om voor een (internationaal) erkende certificering in aanmerking te komen ben je toch aangewezen op een COC! Deze zijn in tegenstelling tot de HG grippers nu eenmaal de internationale standaard als het om gripkracht gaat. Gaat het puur om gripkracht en ga je niet voor de “competitie” of een certificering dan is een HG meer dan voldoende lijkt me.

Hieronder het filmpje: http://youtu.be/Fyt4LIFAEK8

Laatst bewerkt:
  • #10.169
Light Training 04.06.2015 Homegym

Pendulum Exercises: forward, backward, sideward & circles
Bench Press: 3x10x70 & 5x8x110kg
Band Pull Apart & Rows with Band
Griptraining: HG 100-150-200 / COC 2.0 (gisteren met pijn en moeite)

Comment: I.p.v. 5x5 heb ik 5x8 gedaan op de light day…tis geen wet van Meden en Perzen om 5x5 te doen, zoals al vaker gezegd ook een beetje op gevoel. Alhoewel ik me gisteren niet kiplekker voelde…heb wat last van een vervelende verkoudheid :(. Mijn oudste zoon heeft een luchtwegeninfectie opgelopen en vervolgens mijn jongste zoon aangestoken en die weer mij. Hoop dat ik er weer snel vanaf ben. Bij het bankdrukken merkte ik het nog niet zo zeer dat de power minder was maar wel bij de griptraining, viel me gisteren nogal tegen in vergelijking met maandag. Ben me aan het overleggen of ik niet sowieso de griptraining beter apart kan doen i.p.v. tussen de bankdruksetjes door. Ben me ook serieus aan het verdiepen in griptraning daar het toch verder gaat dan alleen maar domweg een handgripper dichtknijpen.

Een duidelijk side hierover is bijvoorbeeld: http://handgrippers.nl/
En dan hebben we natuurlijk hier op het DBB forum een aparte sectie voor alles over grip http://forum.dutchbodybuilding.com/f218/

Stay strong and have a nice weekend!:)

Mijn alltime PR RAW is 200kg...daar nog eens 10% bovenop kan ik me echt niet voorstellen...dromen mag, maar de meeste dromen zijn bedrog, toch? Ik merk dat met het stijgen der jaren het steeds meer een uitdaging wordt om progressie te boeken...mja...de wonderen zijn nog niet de wereld uit...never say never ;)

Dromen zijn leuk toch eh? ;) Wilks punten geven wellicht een beter beeld, stel je valt af en maakt een progressie, hoe klein ook, dan stijg je toch weer. Fijn weekend HBear :)

• #10.171
Dromen zijn leuk toch eh? ;) Wilks punten geven wellicht een beter beeld, stel je valt af en maakt een progressie, hoe klein ook, dan stijg je toch weer. Fijn weekend HBear :)

Wilkspunten idd ook een beter beeld, maar ik zou al heel wat kilo's moeten kwijtraken voordat het serieus van invloed is op de wilkspunten :(

Een voorbeeld...200kg bench press
Met 150kg bdw = 110.66 Wilkspunten
Met 140kg bdw = 111.76
Met 130kg bdw = 113.12
Met 120kg bdw = 114.98

Wilkspunten idd ook een beter beeld, maar ik zou al heel wat kilo's moeten kwijtraken voordat het serieus van invloed is op de wilkspunten :(

Een voorbeeld...200kg bench press
Met 150kg bdw = 110.66 Wilkspunten
Met 140kg bdw = 111.76
Met 130kg bdw = 113.12
Met 120kg bdw = 114.98

Dromen Huggy, droooooooooooomen! :D

• #10.176
Ik had alreeds vermeld datonze landgenoot Huub Hetterschijt is 2e geworden bij het WK RAW PL (Classic PL) in de Master 1 klasse in de -120kg met respectievelijk SQ 272.5 - BP 200 - DL 280 = TOT 752.5kg.

Ielja Strik is wereldkampioen geworden bij de dames in de -84kg met respectievelijk 197.5 SQ - 136.0 BP - 190 DL = TOT 523.5kg!

Tenslotte heeft onze forumgenoot Christopher Rebreyend het ook niet onverdienstelijk gedaan met een 16e plek (23 deelnemers) in de zwaarste klasse (120+) met 302.5 SQ - 180 BP - 325 DL = TOT 807.5kg! Een total van 800+ RAW vind ik toch wel behoorlijk sterk!
William Ray werd in die klasse 1e met 425.5kg SQ - 235 BP - 340 DL = TOT 1000.5kg waarmee RAW de 1000kg grens is doorbroken!

Fredrik Smulter goed voor 401kg in Bench Shirt drukte RAW 270kg...en drukte daarmee een raw WR , wat overigens met een 0.5kg werd verbeterd door een Algerijnse atleet.

Laatst bewerkt:
  • #10.177
11.06.2015 Light Day Home Gym

Bench Press: 20x20, 3x10x70 & 3x5x115kg
Rows with Band

Comment: vanmorgen reeds om 06.00 bezig met trainen...(het voordeel van de homegym die 24/7 open is) omdat ik het de rest van de dag niet zal redden. Alleen maar het noodzakelijk gedaan. Vanavond doe ik waarschijnlijk wel nog wat griptraining en band pulls.

Alvast een prettig weekend allen! :)

Grappig toch... Voor jou is 5x5x145 een slechte dag, terwijl ik het nooit heb gekund. Maar onze 1RM is vergelijkbaar. Frappant te zien hoe verschillend mensen kunnen zijn!

11.06.2015 Light Day Home Gym

Bench Press: 20x20, 3x10x70 & 3x5x115kg
Rows with Band

Comment: vanmorgen reeds om 06.00 bezig met trainen...(het voordeel van de homegym die 24/7 open is) omdat ik het de rest van de dag niet zal redden. Alleen maar het noodzakelijk gedaan. Vanavond doe ik waarschijnlijk wel nog wat griptraining en band pulls.

Alvast een prettig weekend allen! :)

Trouwen?

;)

Over een paar weken hebben we ook weer een home gym. Heerlijk, kan ik ook zo vroeg terecht, en niemand die het rek bezet houdt. Behalve Phreak, maar dat vogeltje zingt niet zo vroeg...

De verkoudheid alweer opgeklaard?

Grappig toch... Voor jou is 5x5x145 een slechte dag, terwijl ik het nooit heb gekund. Maar onze 1RM is vergelijkbaar. Frappant te zien hoe verschillend mensen kunnen zijn!

Kwestie van ook daar voor trainen als je dat wilt.
Het is nooit slecht als je wat zwaarder volume kan draaien.
Bij mij was het tegenovergesteld juist.
Ik kon in verhouding veel meer reppen dan maxen.
Vaker singles doen heeft dat een beetje bijgetrokken voor mij.

Terug
Naar boven