AndroidHealthClinic

Benchpresslog from lazy huggybear

Rene, 1 waarschuwing:

De HGs schelen nog al per stuk... zo heb ik de 200 en 250 en het verschil is ENORM... althans dat dacht ik! Totdat ik de 250 van een vriend probeerde, die voelde ongeveer als mijn 200... Toen heb ik met wat vrienden voor de lol eens wat HG 100/150/200/250 getest en we merkten: grote verschillen tussen dezelfde cijfers!

Dit is geen haat aan de Heavy Grippers, ze werken prima, maar de nummers zeggen niet alles..

ps: de 350 heb ik thuis en krijg hem met 2 handen nog niet dicht haha :P

Dit kan toch ook liggen aan het vele gebruik! Na vaak gebruiken worden ze lam zeg maar.

O.K...thx voor de info. Ik heb overigens in het verleden met COC's getraind en de COC 2 kon ik diverse reps meemaken...we zullen zien...tis gewoon leuk om mee te spelen en als je er wat progressie mee weet te maken zal het best wel verslavend werken. Wellicht weet je een goed schema?...op dit moment doe ik met de lichtere opwarmen (setjes met 10-15 reps) en werksetjes met de zwaardere (3-5 sets met 5 reps) en daarna nog nasetjes met de lichtere...maar kweenie of dit ook goed is voor gripkracht...moet me er nog wat meer in verdiepen.

Mmmm.... Schema! nee weet ik niet! Gripper training is heel persoonlijk. Ik verander nog steeds constant mijn gripper trainingen.
Ik kan er wel wat over zeggen. Vooral de eerste 2 maandjes moeten de huid en de pezen erg wennen aan dit soort belasting en daarvoor zijn jouw opwarm-sets en werk-sets perfect. Je moet dan ook niet te snel naar veel zwaardere grippers grijpen en de mate van spierpijn in deze fase is bepalend voor de hoeveelheid arbeid op de grippers.
Wees in deze fase erg voorzichtig en ga niet zoals iedereen (ik ook!) de hele dag op die dingen beuken tot je niet meer kan. Een serieuze blessure is dan gegarandeerd. Bij mij was dat een tennis-elleboog en daar ben ik nog niet helemaal van af!!!!!!!....
Na een maand of 2 is de huid genoeg gehard en de pezen zijn gewend en begint ook het echte werk!
Dit is voor iedereen persoonlijk, maar met een paar basis regels.
Het reppen op een gripper is hier verleden tijd en moet je gaan denken aan PR's scoren. Dit doe je door net zo weinig opwarmen als je nodig hebt om geen blessure op te lopen en dit moet je dus aanvoelen. Vervolgens zijn een paar single pogingen van hoge kwaliteit/max effort nodig om vooruit te komen. Je kan hierbij denken aan bijv. max poging / overcrush / forced close & hold / heavy negative. Aan een poging of 8 tot 10 met een paar minuten pauze tussen elk heb je ruim genoeg, je zet dan toch geen PR's meer. Wel kun je erna nog max reppen om lekker te verzuren en te trainen.
Elke single poging moet alles uit de kast en moet je dus scheel kijken!

Met jou leeftijd kun je dit ongeveer 2 x per week doen(ik kan het weten!), waarbij je bijvoorbeeld 1 dag wel veel gaat reppen en dus arbeid verzetten, maar dit is persoonlijk en moet je kijken of dat werkt voor je.

Als je met de CoC 2 al diverse reps kon maken in het verleden is dat ruim bovengemiddeld en zit je daar ook zo weer op, maar er komt een punt dat het gestaag verder gaat en dan moet je doorpakken en experimenteren met de gripper trainingen.

Als je in grote lijnen deze opzet volgt is een gripper verslaving verzekerd!

Succes! en Rammen met die dingen!

• Topic Starter Topic Starter
  • #10.143
Mmmm.... Schema! nee weet ik niet! Gripper training is heel persoonlijk. Ik verander nog steeds constant mijn gripper trainingen. Ik kan er wel wat over zeggen. Vooral de eerste 2 maandjes moeten de huid en de pezen erg wennen aan dit soort belasting en daarvoor zijn jouw opwarm-sets en werk-sets perfect. Je moet dan ook niet te snel naar veel zwaardere grippers grijpen en de mate van spierpijn in deze fase is bepalend voor de hoeveelheid arbeid op de grippers. Wees in deze fase erg voorzichtig en ga niet zoals iedereen (ik ook!) de hele dag op die dingen beuken tot je niet meer kan. Een serieuze blessure is dan gegarandeerd. Bij mij was dat een tennis-elleboog en daar ben ik nog niet helemaal van af!!!!!!!.... Na een maand of 2 is de huid genoeg gehard en de pezen zijn gewend en begint ook het echte werk! Dit is voor iedereen persoonlijk, maar met een paar basis regels. Het reppen op een gripper is hier verleden tijd en moet je gaan denken aan PR's scoren. Dit doe je door net zo weinig opwarmen als je nodig hebt om geen blessure op te lopen en dit moet je dus aanvoelen. Vervolgens zijn een paar single pogingen van hoge kwaliteit/max effort nodig om vooruit te komen. Je kan hierbij denken aan bijv. max poging / overcrush / forced close & hold / heavy negative. Aan een poging of 8 tot 10 met een paar minuten pauze tussen elk heb je ruim genoeg, je zet dan toch geen PR's meer. Wel kun je erna nog max reppen om lekker te verzuren en te trainen. Elke single poging moet alles uit de kast en moet je dus scheel kijken! Met jou leeftijd kun je dit ongeveer 2 x per week doen(ik kan het weten!), waarbij je bijvoorbeeld 1 dag wel veel gaat reppen en dus arbeid verzetten, maar dit is persoonlijk en moet je kijken of dat werkt voor je. Als je met de CoC 2 al diverse reps kon maken in het verleden is dat ruim bovengemiddeld en zit je daar ook zo weer op, maar er komt een punt dat het gestaag verder gaat en dan moet je doorpakken en experimenteren met de gripper trainingen. Als je in grote lijnen deze opzet volgt is een gripper verslaving verzekerd! Succes! en Rammen met die dingen!

Thx voor deze uitvoerige uitleg! :)
Griptraining vind ik leuk, maar het is "slechts" een bijzaak voor me, het moge duidelijk zijn dat bankdrukken mijn grote hobby is. Dat men door het enthousiasme al vrij snel overtraind met grippers kan raken is me duidelijk...je onderschat het al snel...het zijn immers "slechts je handen" die je traind. Ik heb al last van spierpijn gehad en zal het dan ook niet vaker dan 2 of 3 keer per week doen. Daarnaast doe ik ook veel de tegengestelde spieren trainen...m.b.v. elastieken. Ik doe de vingers tegenelkaar en doe er dan een elastiek om en doe ze vervolgens spreiden.

Light Training donderdag 14.05.2015.
Pendulum Exercises
Bench Press: 20x20, 3x10x70, 5x100, 5x120, 5x125 & 5x130kg
Rows with Band & 3-D-Band Pulls Apart

Maikel had ook een light training (5x5x70kg).

Nadeel van de HG's is dat ze na verloop van tijd kracht verliezen. Het kan dus een vertekend beeld geven wanneer je in het begin met moeite een HG250 sloot en later easy reps maakt. Kan zijn dat je sterker bent geworden maar de gripper wordt ook zwakker. De CoC grippers verliezen ook wat kracht maar veel veel minder (betere kwaliteit).

Wil je weten hoe sterk je HG gripper nu precies is vergeleken met bijvoorbeeld een CoC gripper dan kan ik je grippers eventueel raten. http://forum.dutchbodybuilding.com/f218/dbbs-grippersrating-lijst-385172/

Grippers combineren met je bench training werkt erg goed heb ik gemerkt. Het goed activeren van je CZS heeft een positief effect op de kracht van je handen. Tussen je bench setjes door een paar keer grippers pakken.

Laatst bewerkt:
Spierpijn heb ik nog nooit gehad van de grippers.

Thx voor deze uitvoerige uitleg! :)
Griptraining vind ik leuk, maar het is "slechts" een bijzaak voor me, het moge duidelijk zijn dat bankdrukken mijn grote hobby is. Dat men door het enthousiasme al vrij snel overtraind met grippers kan raken is me duidelijk...je onderschat het al snel...het zijn immers "slechts je handen" die je traind. Ik heb al last van spierpijn gehad en zal het dan ook niet vaker dan 2 of 3 keer per week doen. Daarnaast doe ik ook veel de tegengestelde spieren trainen...m.b.v. elastieken. Ik doe de vingers tegenelkaar en doe er dan een elastiek om en doe ze vervolgens spreiden.

Als je slechts de grippers erbij doet, en niet nog heel veel meer gripoefeningen, gaat het je bankdrukken niet in de weg zitten. Sterker nog, het verbeterd de stabiliteit in de handen/polsen en onderarmen, dus ik zie alleen maar voordeel en het is bovendien leuk en uitdagend.

Met die elastieken doe ik zelf weinig, al is het physio-technisch een must voor de balans. Ik zie er buitenom voor revalideren geen meerwaarde in voor mijzelf. In mijn naaste familie zit iemand die van jongs af aan loodgieter is en buitensporige grijpstuivers heeft en dikwijls spontaan een bierglas fijnknijpt, per-ongeluk!
Hij doet zijn leven lang zwaar knijpen,knippen en buigen en heeft nog nooit met elastiekjes of met zijn handen in een emmertje zand een tegengestelde beweging hoeven maken om een goede balans te krijgen.
Maar goed! Het zal in ieder geval niet slecht voor je zijn om te elastieken:)

---------- Toegevoegd om 19:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:38 ----------

Spierpijn heb ik nog nooit gehad van de grippers.

Harder knijpen Hummer!

Wat wel wil helpen voor spierpijn is lange holds tot falen en vechten tot open! met een gripper die je net aan dicht kunt houden! :headbang: Rammen!!!
en dit keer op keer doen tot je vel eraf is, gegarandeerd spierpijn!!!!:D

In mijn geval zijn het mijn pezen die gaan opspelen wanneer ik gek doe met grippers.
Sowieso zijn die gevoelig.
Samen met de gewrichten.
Dus ik ga zeker niet te gek doen!
Nu na de operatie is grippers het enige dat ik kan doen, en ben ik van plan om het eens even aerieuze aandacht te geven.

Glazen kapot knijpen..?
Per ongeluk..?
Hier bij ons doen alleen onzekere, stoere pubers dat. :D

In mijn geval zijn het mijn pezen die gaan opspelen wanneer ik gek doe met grippers.
Sowieso zijn die gevoelig.
Samen met de gewrichten.
Dus ik ga zeker niet te gek doen!
Nu na de operatie is grippers het enige dat ik kan doen, en ben ik van plan om het eens even aerieuze aandacht te geven.

Zonder gekheid! dan is wat meer trainen met "holds for time" erg goed voor je, dan krijg je binnen korte tijd pezen als staalkabels en kun je jezelf lachend hoger op de gripper ladder rammen!:thumb:

Glazen kapot knijpen..?
Per ongeluk..?
Hier bij ons doen alleen onzekere, stoere pubers dat. :D

ja ja ja ja !!!

.................................

• #10.149
Nadeel van de HG's is dat ze na verloop van tijd kracht verliezen. Het kan dus een vertekend beeld geven wanneer je in het begin met moeite een HG250 sloot en later easy reps maakt. Kan zijn dat je sterker bent geworden maar de gripper wordt ook zwakker. De CoC grippers verliezen ook wat kracht maar veel veel minder (betere kwaliteit). Wil je weten hoe sterk je HG gripper nu precies is vergeleken met bijvoorbeeld een CoC gripper dan kan ik je grippers eventueel raten. http://forum.dutchbodybuilding.com/f218/dbbs-grippersrating-lijst-385172/ Grippers combineren met je bench training werkt erg goed heb ik gemerkt. Het goed activeren van je CZS heeft een positief effect op de kracht van je handen. Tussen je bench setjes door een paar keer grippers pakken.

Hoi mc. Chick, denk dat ik toch maar weer voor de COC ga (zal van de week nog eens goed zoeken en anders toch maar de 1.5, 2 en 2.5 bestellen...ik heb nu al van zoveel kanten te horen gekregen dat de HG kwalitatief minder is dan de COC...en zolang het mijn benchtraining niet in de weg zit kan het geen kwaad lijkt me, integendeel! :)

---------- Toegevoegd om 10:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:37 ----------

Als je slechts de grippers erbij doet, en niet nog heel veel meer gripoefeningen, gaat het je bankdrukken niet in de weg zitten. Sterker nog, het verbeterd de stabiliteit in de handen/polsen en onderarmen, dus ik zie alleen maar voordeel en het is bovendien leuk en uitdagend. Met die elastieken doe ik zelf weinig, al is het physio-technisch een must voor de balans. Ik zie er buitenom voor revalideren geen meerwaarde in voor mijzelf. In mijn naaste familie zit iemand die van jongs af aan loodgieter is en buitensporige grijpstuivers heeft en dikwijls spontaan een bierglas fijnknijpt, per-ongeluk! Hij doet zijn leven lang zwaar knijpen,knippen en buigen en heeft nog nooit met elastiekjes of met zijn handen in een emmertje zand een tegengestelde beweging hoeven maken om een goede balans te krijgen. Maar goed! Het zal in ieder geval niet slecht voor je zijn om te elastieken:) ---------- Toegevoegd om 19:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:38 ----------

Hoi "Ouwe Rammer" ...ben niet van plan om nog veel extra gripoefeningen te doen (wellicht nog wat wrist curls) en het hoofdzakelijk bij grippers te laten. Ik kan me inderdaad wel voorstellen dat het de stabiliteit verbeterd in de handen/polsen/onderarmen.

Ik heb zelf last van een "carpale tunnelsyndroom" in mijn linkerhand en vermoedelijk ook rechts...als ik last van tintelingen in mijn vingers heb en met elastieken train gaan de tintelingen weg, het lijkt me in elk geval niet verkeerd. Het werkt ook postitief bij last van de elleboog heb ik ondervonden.

---------- Toegevoegd om 10:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:44 ----------

In mijn geval zijn het mijn pezen die gaan opspelen wanneer ik gek doe met grippers. Sowieso zijn die gevoelig. Samen met de gewrichten. Dus ik ga zeker niet te gek doen! Nu na de operatie is grippers het enige dat ik kan doen, en ben ik van plan om het eens even aerieuze aandacht te geven. Glazen kapot knijpen..? Per ongeluk..? Hier bij ons doen alleen onzekere, stoere pubers dat. :D
Trainen met grippers, wellicht toch nog iets om gedurende de periode dat je niet zwaar mag trainen rustig aan opbouwen?

• #10.151
Had het al in je log gezien!
Goed dat je bezig blijft en roeit met de riemen die je hebt.
Je hebt een sterke persoonlijkheid en bent niet iemand die snel de handdoek in de ring gooit als het tegenzit. Een voorbeeld voor ons allen!

Een "carpale tunnelsyndroom" , oei!!!!

Ik ken het! Pas op! juist met drukken!

revalidatie:
Zolang je pijn voelt is het OK en kun je met een mate van pijn sensatie trainen en proberen te doorbloeden, dus uch veel reps en geleidelijk langzaam opbouwen.

Een beetje bikkel zou makkelijk door de pijn heen kunnen en vooral als je plakkende tunneltje opgewarmd is, het gaat dan na verloop van tijd zelfs over in een dof gevoel, wat eigenlijk beter houdbaar is, maar hier schuilt direct het gevaar!!!!!! Het plakken van de pees in de schede kan vanaf dit punt langdurig worden en dus chronisch. Dit kan dan in sommige gevallen jaren duren!

Dus , mijn advies voor nu! : licht beginnen met veel repetities en vooral heul veul elastieken! koop een 'POWERBALL autostart' en bouw deze oefeningen ook rustig op! Doe wat stabiliteits- oefeningen in de vorm van push-ups op de vuist en wel zeer rustig en gecontroleert. Bij pijn die vervelend wordt of aanvoelt als messteekjes, direct stoppen en rust inlassen en zo-nodig opnieuw beginnen.

Bepaalde rek-oefeningen kunnen verlichten of zelfs bevorderend zijn in het genezingsproces, maar dit is wel persoons afhankelijk.

Zoń blessure duurt gewoon vervelend lang!
Overigens geldt het bovenstaande voor zo goed als alle pees blessures, dus ook bijv. de achillis en alle pees-plaat blessures.

Maar!!!, zoals alles! kun je alles positief ombuigen en juist de blessure aangrijpen als als de mate van training en kracht vordering. Dit heb ik met mijn ongeveer 9 maanden durende tennis elleboog gedaan en het resulteert in een hele stabiele basis en vanaf dat punt kun je weer RAMMEN! als nooit te voren!

Ik hoop dat je er wat aan hebt!

Een pees is toch niet doorbloed?
Ik dacht dat alleen rust een pees deed genezen.

Ik heb een peesontsteking in mijn schouders lang genoeg genegeerd om er nu al jaren een mooie klomp kalk in de schouders aan overgehouden te hebben. ;)

Een pees is toch niet doorbloed? Ik dacht dat alleen rust een pees deed genezen. Ik heb een peesontsteking in mijn schouders lang genoeg genegeerd om er nu al jaren een mooie klomp kalk in de schouders aan overgehouden te hebben. ;)
Jazeker wel! alleen heul heul veel minder doorbloed dan spierweefsel en daarom duurt de genezing ook zo lang! Dus 1 = Toch proberen te doorbloeden 2 = alles eromheen stabiliseren/trainen/sterker maken om nu juist het aangedane zo veel als mogelijk te ontlasten, wat dus echt een fantastische uitdaging is!, maar welke keus is er anders? En negeren is dus niet de juiste remedie! misschien wel voor een bureau tijger , maar niet voor een sportman!

Laatst bewerkt:
  • #10.155
Een "carpale tunnelsyndroom" , oei!!!! Ik ken het! Pas op! juist met drukken! revalidatie: Zolang je pijn voelt is het OK en kun je met een mate van pijn sensatie trainen en proberen te doorbloeden, dus uch veel reps en geleidelijk langzaam opbouwen. Een beetje bikkel zou makkelijk door de pijn heen kunnen en vooral als je plakkende tunneltje opgewarmd is, het gaat dan na verloop van tijd zelfs over in een dof gevoel, wat eigenlijk beter houdbaar is, maar hier schuilt direct het gevaar!!!!!! Het plakken van de pees in de schede kan vanaf dit punt langdurig worden en dus chronisch. Dit kan dan in sommige gevallen jaren duren! Dus , mijn advies voor nu! : licht beginnen met veel repetities en vooral heul veul elastieken! koop een 'POWERBALL autostart' en bouw deze oefeningen ook rustig op! Doe wat stabiliteits- oefeningen in de vorm van push-ups op de vuist en wel zeer rustig en gecontroleert. Bij pijn die vervelend wordt of aanvoelt als messteekjes, direct stoppen en rust inlassen en zo-nodig opnieuw beginnen. Bepaalde rek-oefeningen kunnen verlichten of zelfs bevorderend zijn in het genezingsproces, maar dit is wel persoons afhankelijk. Zoń blessure duurt gewoon vervelend lang! Overigens geldt het bovenstaande voor zo goed als alle pees blessures, dus ook bijv. de achillis en alle pees-plaat blessures. Maar!!!, zoals alles! kun je alles positief ombuigen en juist de blessure aangrijpen als als de mate van training en kracht vordering. Dit heb ik met mijn ongeveer 9 maanden durende tennis elleboog gedaan en het resulteert in een hele stabiele basis en vanaf dat punt kun je weer RAMMEN! als nooit te voren! Ik hoop dat je er wat aan hebt!

Zelf vind ik het niet zo spannend en lig ik er ook niet echt zo wakker van...ik had last van een tintelend gevoel in mijn handen en mijn moeder hebben ze aan beide handen geopereerd maar ze mocht 6 (!) weken lang de handen niet zwaar belasten :eek:...ik wilde alleen maar van het ziekenhuis de bevestiging hebben dat ik het had en mijn vermoeden bleek juist te zijn. Ik had twee keuzes...laten zoals het is en hopen dat het niet erger wordt (of wachten tot het ondraaglijk wordt) of een injectie of operatie. Ik heb voor de 1e optie gekozen (ik zal voor zo'n kleinigheidje niet 6 weken lang training stopzetten), tis inmiddels al bijna 2 jaar geleden en echt erger is het niet geworden. Ik heb er meestal last van als ik niets doe en eigenlijk nooit bij inspanning. In elk geval bedankt voor je tips! :)

---------- Toegevoegd om 15:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:37 ----------

Een pees is toch niet doorbloed? Ik dacht dat alleen rust een pees deed genezen. Ik heb een peesontsteking in mijn schouders lang genoeg genegeerd om er nu al jaren een mooie klomp kalk in de schouders aan overgehouden te hebben. ;)

Toen ik een jaar of 40 was heb ik tijdens vrachtwagentrekken een scheurtje in mijn achillespees opgelopen...(combinatie van niet fatsoenlijk opgewarmd en glad/nat wegdek waardoor ik uitgleed)...heb heeeeeeeeeel lang last gehad...en nu soms nog :(...mja...stoord verder niet bij bankdrukken.

---------- Toegevoegd om 16:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:40 ----------

Een "carpale tunnelsyndroom" , oei!!!! Ik ken het! Pas op! juist met drukken! revalidatie: Zolang je pijn voelt is het OK en kun je met een mate van pijn sensatie trainen en proberen te doorbloeden, dus uch veel reps en geleidelijk langzaam opbouwen. Een beetje bikkel zou makkelijk door de pijn heen kunnen en vooral als je plakkende tunneltje opgewarmd is, het gaat dan na verloop van tijd zelfs over in een dof gevoel, wat eigenlijk beter houdbaar is, maar hier schuilt direct het gevaar!!!!!! !
By the way...pijn heb ik eigenlijk nooit gevoeld..alleen maar (irritante tintelingen)...tegenwoordig is het eerder inderdaad een dof en tintelend gevoel...ach ja...wat zou het...op naar de COC nr 3 ;)

OK! RAMMEN DAN! :thumbs:

• #10.158
Heavy Bench Press Day Monday 18.05.2015 (Location Leon Smeets, Spaubeek).
Pendulum Excersises: forward/backward/sideward & circles
Bench Press: 20x20, 2x10x70, 5x120, 5x150, 5x155 & 5x160
3-D-Band Pulls
Rows with Band (Homegym)
Comment: Geen bijzonderheden, zelfde training als afgelopen maandag…Maikel deed ook weer 5x5x85kg.

Mooie sets René.
Gestaag naar de 200+RAW!

Nice man 5x160!

Terug
Naar boven