O.K...thx voor de info. Ik heb overigens in het verleden met COC's getraind en de COC 2 kon ik diverse reps meemaken...we zullen zien...tis gewoon leuk om mee te spelen en als je er wat progressie mee weet te maken zal het best wel verslavend werken. Wellicht weet je een goed schema?...op dit moment doe ik met de lichtere opwarmen (setjes met 10-15 reps) en werksetjes met de zwaardere (3-5 sets met 5 reps) en daarna nog nasetjes met de lichtere...maar kweenie of dit ook goed is voor gripkracht...moet me er nog wat meer in verdiepen.
Mmmm.... Schema! nee weet ik niet! Gripper training is heel persoonlijk. Ik verander nog steeds constant mijn gripper trainingen.
Ik kan er wel wat over zeggen. Vooral de eerste 2 maandjes moeten de huid en de pezen erg wennen aan dit soort belasting en daarvoor zijn jouw opwarm-sets en werk-sets perfect. Je moet dan ook niet te snel naar veel zwaardere grippers grijpen en de mate van spierpijn in deze fase is bepalend voor de hoeveelheid arbeid op de grippers.
Wees in deze fase erg voorzichtig en ga niet zoals iedereen (ik ook!) de hele dag op die dingen beuken tot je niet meer kan. Een serieuze blessure is dan gegarandeerd. Bij mij was dat een tennis-elleboog en daar ben ik nog niet helemaal van af!!!!!!!....
Na een maand of 2 is de huid genoeg gehard en de pezen zijn gewend en begint ook het echte werk!
Dit is voor iedereen persoonlijk, maar met een paar basis regels.
Het reppen op een gripper is hier verleden tijd en moet je gaan denken aan PR's scoren. Dit doe je door net zo weinig opwarmen als je nodig hebt om geen blessure op te lopen en dit moet je dus aanvoelen. Vervolgens zijn een paar single pogingen van hoge kwaliteit/max effort nodig om vooruit te komen. Je kan hierbij denken aan bijv. max poging / overcrush / forced close & hold / heavy negative. Aan een poging of 8 tot 10 met een paar minuten pauze tussen elk heb je ruim genoeg, je zet dan toch geen PR's meer. Wel kun je erna nog max reppen om lekker te verzuren en te trainen.
Elke single poging moet alles uit de kast en moet je dus scheel kijken!
Met jou leeftijd kun je dit ongeveer 2 x per week doen(ik kan het weten!), waarbij je bijvoorbeeld 1 dag wel veel gaat reppen en dus arbeid verzetten, maar dit is persoonlijk en moet je kijken of dat werkt voor je.
Als je met de CoC 2 al diverse reps kon maken in het verleden is dat ruim bovengemiddeld en zit je daar ook zo weer op, maar er komt een punt dat het gestaag verder gaat en dan moet je doorpakken en experimenteren met de gripper trainingen.
Als je in grote lijnen deze opzet volgt is een gripper verslaving verzekerd!
Succes! en Rammen met die dingen!