Fitness Seller

Benchpresslog from lazy huggybear

• Topic Starter Topic Starter
  • #10.181
Grappig toch... Voor jou is 5x5x145 een slechte dag, terwijl ik het nooit heb gekund. Maar onze 1RM is vergelijkbaar. Frappant te zien hoe verschillend mensen kunnen zijn!
Klopt mensen zijn verschillend, ik merk heel sterk het verschil bij dagen dat ik me in supervorm voel en dagen dat ik me wat zwakjes voel.

---------- Toegevoegd om 21:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:35 ----------

Trouwen? ;) Over een paar weken hebben we ook weer een home gym. Heerlijk, kan ik ook zo vroeg terecht, en niemand die het rek bezet houdt. Behalve Phreak, maar dat vogeltje zingt niet zo vroeg... De verkoudheid alweer opgeklaard?

Ben gevleid, maar ben al bezet en wil ook geen ruzie met Phreak ;)

Ja, er weegt niets op tegen de voordelen van een homegym...je moet echter een ding bezitten...discipline...want je traind heel vaak alleen...velen gaan naar de sportschool om met anderen te trainen of worden gemotiveerd als ze anderen trainen zien...ik heb dat niet...ik doe mijn ding en heb daarvoor in principe niemand of niets nodig. Ik vind het wel leuk om regelmatig naar mijn coach (Leon Smeets in Spaubeek) en samen met andere gymbuddies te trainen, maar het heeft verder geen invloed op mijn prestaties.

Verkoudheid is nog niet echt opgeklaard...wordt wel weer beter :)

---------- Toegevoegd om 21:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:40 ----------

Kwestie van ook daar voor trainen als je dat wilt. Het is nooit slecht als je wat zwaarder volume kan draaien. Bij mij was het tegenovergesteld juist. Ik kon in verhouding veel meer reppen dan maxen. Vaker singles doen heeft dat een beetje bijgetrokken voor mij.
Ieder mens is een individu, daarom geloof ik ook niet in een zaligmakend schema wat voor iedereen werkt...tis een kwestie van uitproberen en daar waar je goed op gaat moet je volhouden, toch?
Sint Paulus zei alreeds het volgende: onderzoek alles maar behoudt het goede ;)

• #10.182
Time for "necedo peeping"

Anabolen, abcessen en het ontwrichte immuunsysteem

4 JUN. 15
witte%20bloedcel_thumb.jpg
Anabolengebruik kan volgens recente wetenschappelijke studies het immuunsysteem uitschakelen, en allerhande ziektekiemen vrij spel geven. De gevolgen daarvan zijn soms zo onsmakelijk, dat de mainstream-media er liever niet over berichten. Begrijpelijk, maar wij van Eigen Kracht zijn geen mainstream-medium, en maken een andere afweging. Wij denken dat jij liever het naadje van de kous wil weten.
Vijf jaar geleden publiceerden artsen van het Schotse Ayr Hospital een artikel in een medisch vakblad dat weinig aandacht trok, maar bij een kleine groep bacteriologen insloeg als een bom. De Schotten beschreven het zoveelste geval van een bodybuilder die, op een plek waar hij zichzelf had ingespoten met anabole steroïden, een abces had gekregen. De 25-jarige man had zich in zijn schouderspieren geïnjecteerd, en op die plek een serieuze infectie ontwikkeld. Toen de Schotten de aangetaste plek behandelden, moesten ze een deel van het spierweefsel van de man verwijderen. Het was afgestorven.
Bizarre ziektekiemen

Spuitabcessen ontstaan meestal als door een injectie gevaarlijke bacteriën in het lichaam terechtkomen. Die bacteriën kunnen uiteraard zitten in de injectievloeistof. Zeker nu de meeste injectables op de zwarte markt afkomstig zijn uit ondergrondse werkplaatsen, en niet meer uit de fabrieken van deugdelijke farmaceutische producenten, is de kans daarop toegenomen. Maar een andere factor is een slordige en/of onhygiënische injectietechniek, waardoor micro-organismen die leven op de huid via de naald in het spierweefsel terechtkomen.
Het meest opvallende van het relaas van de Schotten was echter het type bacterie dat het abces had veroorzaakt. De Schotten vonden in het afgestorven spierweefsel de bacteriën Gemella morbillorum en Veillonella. Gemella morbillorum is een hele gewone bacterie. Hij zit in je mond. Veillonella is wat zeldzamer, maar ook die leeft gewoon in je mond en in je darmen. Je hoort weinig van die bacteriën, en dat komt omdat ze praktisch nooit problemen veroorzaken. Ze leven waarschijnlijk al zo lang samen met mensen dat ons immuunsysteem ze zonder een centje pijn onder controle kan houden. Alleen in extreme gevallen, waarin door bijvoorbeeld zware medicatie, ernstige ziekte of drugsgebruik het immuunsysteem niet of onvoldoende werkt, kunnen deze bacteriën gevaarlijk worden. En dat was bij deze bodybuilder kennelijk gebeurd.
Als bodybuilders abcessen krijgen, dan zijn er meestal bacteriën in het spel waarvan je dat kunt verwachten. Staphylococcus aureus, bijvoorbeeld. Een agressief organisme, dat ook leeft op de huid en in toenemende mate ook nog eens resistent is tegen antibiotica. Maar de laatste jaren rapporteren artsen steeds vaker dat zij, net als de Schotten, bij anabolengebruikers in abcessen bacteriën vinden die voor gezonde individuen onschadelijk zijn.
Aidsbacterie

Zo’n bacterie is bijvoorbeeld Mycobacterium fortuitum. Je vindt die bacterie overal ter wereld in de grond, modder en rivieren. In gezonde mensen veroorzaakt hij geen problemen, en dus ontdekten wetenschappers hem pas in 1938. Artsen vonden het organisme in een abces van een drugsgebruiker. Later vonden artsen hem in het lichaam van mensen die zware chirurgische ingrepen hadden ondergaan, of patiënten bij wie medicijngebruik of een ernstige ziekte het immuunsysteem had aangetast. In de jaren tachtig en negentig dook Mycobacterium fortuitum geregeld op bij mensen met Aids. Engelse artsen vonden een paar jaar geleden diezelfde bacterie in een abces bij een 37-jarige bodybuilder, die anabole steroïden in zijn borststreek had gespoten.
Geen injecties, toch besmet

Als je de literatuur over merkwaardige ziektekiemen bij zieke anabolengebruikers op een rijtje zet, dan valt je op dat in die artikelen lang niet altijd sprake is van injecties. In 2014 publiceerden onderzoekers van de University of California bijvoorbeeld een merkwaardig geval waarin de schimmel Aspergillus fumigatus, die praktisch overal om ons heen voorkomt en soms zelfs in kleine aantallen in onze keel- en neusholten leeft, levensbedreigende koloniën had gevormd in de neus van een 18-jarige anabolengebruiker. De onderzoekers vermoedden dat de langdurige en hooggedoseerde anabolenkuren die de jongen had gebruikt zijn immuunsysteem hadden verzwakt, waardoor de schimmel kon veranderen in een gevaarlijke ziektekiem. Met operaties en antibiotica konden de artsen het leven van de bodybuilder redden.
Turkse artsen rapporteerden een paar weken geleden een nog merkwaardiger gevalsstudie. Ook dit keer ging het om een anabolengebruiker: een man van 38 jaar, die al tien jaar had gekuurd en op een kwade dag een dikke plek aan de linkerkant van zijn geslachtsdeel had opgemerkt. Toen de plek almaar groter werd, zocht de bodybuilder contact met artsen. Die ontdekten dat het ging om een abces in de zwellichamen van de penis, en dat een operatie noodzakelijk was.
In de behoorlijke hoeveelheid pus die de artsen uit het gezwel verwijderden vond het laboratorium de bacterie Staphylococcus epidermidis, die van nature op de menselijke huid voorkomt. En je raadt het al: die bacterie veroorzaakt normaliter alleen problemen bij mensen met een verzwakt immuunsysteem. Hoe de bacterie in de penis van de bodybuilder verzeild is geraakt, weten de onderzoekers niet.
Nieuwe bijwerking

De lijst met bijwerkingen van anabole steroïden is dus weer een beetje langer geworden, ook al weten we nog niet welke middelen en welke doseringen het immuunsysteem aantasten. Hoe anabole steroïden het immuunsysteem verzwakken, is evenmin precies bekend, maar dat zo’n verband bestaat is ondertussen wel duidelijk. Niet alleen de bizarre gevalsstudies wijzen in die richting, maar ook een indrukwekkende stapel fundamenteel onderzoek naar het effect van anabolen op het immuunsysteem.
In die fundamentele studies saboteren anabolica de productie van cytokines zoals interferon-gamma door het immuunsysteem. Het immuunsysteem communiceert met die cytokines, en kan zonder die cytokines niet goed functioneren. En zonder een goed immuunsysteem kunnen sommige anabolengebruikers kennelijk ernstig ziek worden door een onnozele bacterie die gewoon op hun huid leeft.
TBC-test werkt niet meer

Tussen twee haakjes, ook allerlei tests waarmee artsen ernstige infectieziekten opsporen werken door het gebruik van anabolica soms niet goed meer. Als je anabolen gebruikt, en bijvoorbeeld besmet bent geraakt met de TBC-bacterie Mycobacterium tuberculosis, dan kunnen artsen die besmetting waarschijnlijk niet opsporen.
Dat gegeven heeft al een paar anabolengebruikers, die woonden in een gebied waar TBC veel voorkomt, bijna het leven gekost. Mocht je anabolen gebruiken, en veel rondreizen, dan ben je bij deze gewaarschuwd. Hier vind je een overzicht van de gebieden waarin tuberculose voorkomt.

Life time dope free!

• #10.184

:thumbs: Volhouden!

---------- Toegevoegd om 16:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:46 ----------

Ik had alreeds vermeld datonze landgenoot Huub Hetterschijt is 2e geworden bij het WK RAW PL (Classic PL) in de Master 1 klasse in de -120kg met respectievelijk SQ 272.5 - BP 200 - DL 280 = TOT 752.5kg.

Ielja Strik is wereldkampioen geworden bij de dames in de -84kg met respectievelijk 197.5 SQ - 136.0 BP - 190 DL = TOT 523.5kg!

Tenslotte heeft onze forumgenoot Christopher Rebreyend het ook niet onverdienstelijk gedaan met een 16e plek (23 deelnemers) in de zwaarste klasse (120+) met 302.5 SQ - 180 BP - 325 DL = TOT 807.5kg! Een total van 800+ RAW vind ik toch wel behoorlijk sterk! William Ray werd in die klasse 1e met 425.5kg SQ - 235 BP - 340 DL = TOT 1000.5kg waarmee RAW de 1000kg grens is doorbroken!

Fredrik Smulter goed voor 401kg in Bench Shirt drukte RAW 270kg...en drukte daarmee een raw WR , wat overigens met een 0.5kg werd verbeterd door een Algerijnse atleet.

Dat was klote voor Smulter....
Christophe hebben we nog weten beginnen op de beginners wedstrijd enzo eh Kompel.
De man is goed bezig!

Smulter was echt bizar. Drukte paar dagen ervoor nog 292.5 op training.
Was alsof hij extreem oplette om geen technische fouten te maken (normaal altijd veel legdrive, soms iets te veel en nog verder inzakken in borst na press) en daardoor pak minder sterk was. Drama-wedstrijd op de bench, dat zeker.

• #10.187
Dat was klote voor Smulter.... Christophe hebben we nog weten beginnen op de beginners wedstrijd enzo eh Kompel. De man is goed bezig!
Idd zeer goed bezig! ---------- Toegevoegd om 09:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:23 ----------

Smulter was echt bizar. Drukte paar dagen ervoor nog 292.5 op training. Was alsof hij extreem oplette om geen technische fouten te maken (normaal altijd veel legdrive, soms iets te veel en nog verder inzakken in borst na press) en daardoor pak minder sterk was. Drama-wedstrijd op de bench, dat zeker.
Zonde, toch? ---------- Toegevoegd om 09:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:24 ----------

Heavy Trainings Day 15.06.2015 (2nd cycle) Homegym

Pendulum Exercises: forward, backward, sideward and circles
Bench Press: 3x10x70, 5x120 & 5x5x150kg
Band Pulls Apart & Rows with Bands
Grip Training: HG (Heavy Grips) 100-150-200 / IM (Iron Mind / Captain of Crush) 2.0

Comment: 5x5x150kg is alweer een tijdje geleden en ik dan ook met een voldaan gevoel terugkijken op deze training :).

Nice!
5x5x150 is niks om naar te niezen Kompel! ;)

Een algerijnse atleet vind ik een beetje te weinig eer qua woorden voor deze sympatieke goedlachse kersverse wr houder...

Smulter had een blessure, wat een leeuwenhart heeft die man om alsnog door te gaan!

• #10.190
Nice! 5x5x150 is niks om naar te niezen Kompel! ;)

Thx :), maar hoop op nog paar kg meer (alhoewel het vanaf set 4 toch wat moeizamer ging).

---------- Toegevoegd om 13:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:38 ----------

Een algerijnse atleet vind ik een beetje te weinig eer qua woorden voor deze sympatieke goedlachse kersverse wr houder... Smulter had een blessure, wat een leeuwenhart heeft die man om alsnog door te gaan!
Excuses, wilde niemand op de tenen trappen :engel:, maar ik kon de atleet niet, zag alleen zijn naam en nationaliteit. Hij heeft het heel slim gespeeld...geen risico genomen en gewoon een halve kg meer gedrukt dan Smulter. Volgende keer beter voor Smulter (hoop ik).

By the way...425kg SQ van William Ray is de biggest raw squat ever in the history from the IPF!

Hehe lol, staat er feller dan dat ik hetbedoelde.

Was een memorabele wedstrijd:

Eerste nederlander met 300 plus raw squat
Eerste nederlander met 800 raw plus totaal
Squat wr
Bench strijd met een geblesseerde smulter die het alsnog flikt (hij zat knielend voor de lampen) en later alsnog met lege handen staat.
1000 doorbroken!

Damn, i love this sport(die hebben we gemeen)

• #10.192
Hehe lol, staat er feller dan dat ik hetbedoelde. Was een memorabele wedstrijd: Eerste nederlander met 300 plus raw squat Eerste nederlander met 800 raw plus totaal Squat wr Bench strijd met een geblesseerde smulter die het alsnog flikt (hij zat knielend voor de lampen) en later alsnog met lege handen staat. 1000 doorbroken! Damn, i love this sport(die hebben we gemeen)

Het was idd een zeer memorabele wedstrijd, en klopt de krachtsport hebben we allen gemeen hier (in al zijn verschillende facetten) :)

• #10.193
By the way...eerste Nederlander die meer dan 800kg raw heeft gelift weet ik niet 100% zeker of dit klopt...in 1980 was een andere dikkerd ;) uit Limburg, Staggo Piszko (destijds 170kg BDW) goed voor 860 total met 330 SQ - 220 BP -310 DL...maar ik weet niet of dit allemaal raw was.

Hoe dan ook doet dit natuurlijk niets af van de uitmuntende prestatie van Christopher!

[Link niet meer beschikbaar]

Ongelofelijk sterk waren ze in die tijd.. Even als Cees de vreugd etc, bizarre getallen!

In ieder geval is Christophe de sterkste gecontroleerde Nederlandse raw lifter van deze eeuw :)

• #10.195
Ongelofelijk sterk waren ze in die tijd.. Even als Cees de vreugd etc, bizarre getallen! In ieder geval is Christophe de sterkste gecontroleerde Nederlandse raw lifter van deze eeuw :)
Toen Staggo de 800kg grens passeerde grensde dat destijds aan een wereldwonder ;) omdat niemand zoiets toen in NL voor mogelijk hield...toen later Siem Wulfse en Cees de Vreugd de 1000kg passeerde was dat net zo...en nog altijd zijn beide heren de enige Nederlanders die 1000 kg total op hun naam hebben staan. Destijds nam men het niet zo nauw met het dopingbeleid (als dat er al was) bij de NPB zoals tegenwoordig het geval is. Wat mij opvalt is dat deze heren in korte tijd enorme vorderingen wisten te maken, wat natuurlijk meerdere oorzaken kan hebben. Hoe dan ook je hebt volkomen gelijk met het feit dat Christophe de sterkste gecontroleerde NL RAW lifter van deze eeuw is!!!:bow:

• #10.196
Light Trainings Day 18.06.2015
Bench Press: 3x10x70 & 5x5x120kg
Band Pull Apart & Rows with Bands
Crushing Grip Training: HG 150 (5x10)
Comment: lichte training die ook als zodanig aanvoelde, verder geen bijzonderheden. Allen een prettig weekend! :)

Destijds nam men het niet zo nauw met het dopingbeleid (als dat er al was) bij de NPB zoals tegenwoordig het geval is. Wat mij opvalt is dat deze heren in korte tijd enorme vorderingen wisten te maken, wat natuurlijk meerdere oorzaken kan hebben.

Ik heb als binkie zijnde in de jaren '80 Siem Wulfse en Gerard duPrie 'live' zien trainen bij SSS in Alkmaar.
Ik durf met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid te stellen dat hun poepjes erg naar AAS stonken za'k maar zeggen.......;)

• #10.198
Ik heb als binkie zijnde in de jaren '80 Siem Wulfse en Gerard duPrie 'live' zien trainen bij SSS in Alkmaar. Ik durf met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid te stellen dat hun poepjes erg naar AAS stonken za'k maar zeggen.......;)
Ik heb die heren niet live zien trainen, maar destijds was er geen controle en deed er verder niemand moeilijk over. Denk ook dat men er destijds niet "het kwaad" van inzag en er geen drempel was om te kuren. Waarmee ik het overigens NIET wil goed praten. Toen ik begon met trainen (begin jaren 80) vond ik het gewoon unfair om AAS te gebruiken en wilde ik gewoon op Eigen Kracht alles doen, daarnaast heb ik altijd coaches gehad die fel tegen AAS waren.

Laatst bewerkt:
  • #10.199
22.06.2015 Heavy Day 2nd cycle (bij Leon Smeets).

Pendulum exercises: forward, backward, sideward & circles
Bench Press: 3x10x70, 5x120, 5x150, 5x160, 3x170 & 1x180kg :) (Fail met 187.5)
Band pull aparts (setjes met 10 reps)
Grip (HG100-HG200, setjes met 10 reps)

Comment: Eindelijk was ik weer eens in de gelegenheid om bij Leon Smeets in Spaubeek te gaan trainen (door drukte op mijn werk was ik daar enige tijd niet aan toegekomen). De training liep uit op een “test hoe sterk ik momenteel ben” . Na mijn set met 5x150 wilde ik verder met 152.5kg gaan. Leon was echter van mening dat die 5x150 vrij easy gingen en daarom voor de 5x160 zou gaan, wiens mening ook Danny van Dorsten deelde. 5x160 gingen ook nog easy…Walter Janssen zei toen dat ik voor een triple met 170kg verder zou gaan…ging ook nog lekker (zie filmpje) en vervolgens besloot ik om nog voor de 180kg te gaan wat ook een overtuigende beurt was (zie filmpje). Een single met 187.5 bleek vervolgens helaas teveel van het goede, maar met een andere opbouw (minder setjes) denk ik dat 185kg er momenteel wel inzit. Denk dat ik weer eens op de heavy day ga voor setjes met 3 reps (schema van Brad Gillingham), zodat ik op het NK BD RAW op 20 september in elk geval meer zal drukken dan de 175kg van afgelopen jaar. Overigens overweeg ik om te gaan “kuren” voor het NK…ik denk daarbij aan een creatine kuur…tis al heel wat jaren geleden dat ik creatine genomen heb…wellicht dat het helpt?

3x170kg: http://youtu.be/EKm1NdPVXAk
1x180kg: http://youtu.be/tuwTr6iO66Y

Ook nog een poging tot chin ups gedaan…maar helaas geen kans om ook maar iets van beweging in mijn zwaar en lomp lichaam te krijgen (ook niet met een band) :o…Walter Janssen liet zien dat hij dat kunstje wel goed beheerst. Ook een plate pinch met 50kg bleek te veel van het goede…(een plate pinch gaat als volgt: je neem een halterschijf met 1 hand tussen duim en vingers en tilt ze van de grond)…50kg is niet alleen erg zwaar op deze manier maar tis ook een dikke halterschijf waarvoor je erg grote handen nodig hebt (en natuurlijk een heel sterke grip). Nou ja…dat weten we dan ook alweer dat ik voorlopig niet hoef mee te doen aan een wedstrijd waarbij je zo vaak als mogelijk een chin up moet doen ;) Respect voor hen die dat kunstje wel flikken!

Laatst bewerkt:
Ook nog een poging tot chin ups gedaan…maar helaas geen kans om ook maar iets van beweging in mijn zwaar en lomp lichaam te krijgen (ook niet met een band) :o…Walter Janssen liet zien dat hij dat kunstje wel goed beheerst. Ook een plate pinch met 50kg bleek te veel van het goede…(een plate pinch gaat als volgt: je neem een halterschijf met 1 hand tussen duim en vingers en tilt ze van de grond)…50kg is niet alleen erg zwaar op deze manier maar tis ook een dikke halterschijf waarvoor je erg grote handen nodig hebt (en natuurlijk een heel sterke grip). Nou ja…dat weten we dan ook alweer dat ik voorlopig niet hoef mee te doen aan een wedstrijd waarbij je zo vaak als mogelijk een chin up moet doen ;) Respect voor hen die dat kunstje wel flikken![/FONT][/SIZE]

Gaan wij wel vanaf de bank kijken hoe de rest wel chin ups doet. ;)

PS: mooie bench!

Terug
Naar boven