MuscleMeat

Benchpresslog from lazy huggybear

• Topic Starter Topic Starter
  • #10.281
Gaat lekker hier, heb het Bodybuilding trainen geheel vervangen en bevalt me goed.

Goede keuze...volhouden en suc6 met je doelstellingen :) !!!

Training week 43.

Heavy Day 19.11.2015
Paused Bench Press: 3x10x70, 5x150, 5x160 & 5x165kg
5x165: https://youtu.be/FuCuuQVafrA
Rows with Bands & Band Pulls

Comment: aangemoedigd door het comment van Hummer (thx Johnny! :thumbs:) ben ik maandag voor een werkset met 165kg gegaan…laatste rep kwam uit de tenen, maar ben blij met het resultaat.

Light Day 22.11.2015
Paused Bench Press: 3x10x70, 5x100 & 5x5x130kg
Rows with Bands & Band Pulls.

Comment: extra lange paused reps gedaan (2-3 seconden) en heb vandaag warempel spierpijn in mijn borst…tis toch weer heel lang geleden, het laat zien dat paused bench press behoorlijk intensief is.

Heave a nice weekend :) !

• #10.282
Ik kwam bij "surfen" op het internet deze side tegen: http://stronglifts.com/bench-press/
Stronglifts zal op dit forum nauwelijks een intro nodig hebben, ik vind stronglifts (bekend van 5x5) voor krachtsporters een van de betere methoden.

• #10.283
Update Trainingen week 44 + 45
Helaas vrij weinig tijd gehad voor het forum hier.

Heavy Bench Press 26.10: 3x10x70, 5x120, 5x150, 5x160 & 4x170kg
Light Bench Press (3 second pause) 30.10: 5x5x130
Heavy Bench Press 02.11.: 3x10x70, 5x120, 5x150, 5x170 (zie filmpje), 5x160 & 5x140kg

Iedere training altijd aangevuld met band pulls en rows with bands.

Comment: 5x170(opbouw van de heavy training anders dan de week ervoor) is een evenaring van mijn all time volume pr (toen ik raw 200 drukte) en ben blij dat ik op dit niveau terug ben weten te komen. De paused bench press op de light days (3 seconden lang) zorgen voor erg veel spanning in mijn hele romp (borst, buik en rug) en vind ik een uitstekende oefening die ik zeker zal blijven doen.

Filmpje met 5x170 (touch & go)
https://youtu.be/-SLZ9Pdomj4

• #10.284
Thursday 05.11.2015

Bench Press (3 sec. pause): 3x10x70, 5x100 & 5x5x130kg
Band Pulls & Rows with Bands.

Comment: Training as usual.

Have a nice weekend!

• #10.285
Update Traingen week 46+47

Heavy trainingen: werksets tot 5x160kg (nieuwe cycle begonnen), ik had ook nog een single met 200kg geprobeerd, deze kwam goed van de borst maar in de eindfase kwam ik tekort en wilde niets forceren en besloot de halter te laten zakken op de safety bars (onmisbaar die safety bars). Op de light day paused werksets met 3x5x140kg. Natuurlijk aangevuld met band pulls en rows with bands.

Ik heb ook een nieuw “speeltje” besteld (het geld van al die overuren wat ik tegenwoordig maak moet tenslotte ergens aan besteed worden) waarvan ik vrij hoge verwachtingen heb (chest supported lat row bench). Ik zal mijn bevindingen uiteraard hier posten.

https://www.strengthshop.de/chest-supported-lat-row-bench.html

By the way…het WK PL heeft plaats gevonden, waarbij onze landgenoten in best vorm waren…Jordy Snijders was goed voor een total van 975kg. Hij drukte 310kg ook het meeste wat een Nederlander ooit voor elkaar kreeg. Ook Pjotr v/d Hoek deed het super met een totaal van 950kg.

http://www.powerlifting-ipf.com/fileadmin/ipf/data/results/2015/Open-Powerlifting/detailed_scoresheet_m.htm

Tenslotte nog dit:

De Russische dopingautoriteit is door het wereldantidopingagentschap WADA voor onbepaalde tijd geschorst. Die maatregel is een rechtstreeks gevolg van het vorige week gepresenteerde WADA-rapport, waarin een systematisch en een door de staat gesteund dopinggebruik in Rusland werd blootgelegd.

Eerder werd al de Russische atletiekbond geschorst. Nu is ook het dopingagentschap geschorst.

Niet alleen Rusland, maar ook Andorra, Israël, Argentinië, Bolivia en Oekraïne zijn woensdag door het WADA bestraft. De dopingbureaus in die landen leven de regels uit de WADA-code niet na.

Volgens WADA-directeur David Howman zullen de tests in de betreffende landen voorlopig worden uitgevoerd door een geaccrediteerd lab uit een ander land, op kosten van de nu geschorste landen.

Schorsing is primeur

Het is voor het eerst dat er überhaupt een antidopingbureau geschorst wordt. "Dus is het even de vraag wat er precies gaat gebeuren nu", legt Olivier de Hon van de Nederlandse Dopingautoriteit uit. "Het is een formele beslissing van het WADA. Het is aan het IOC om er een grotere consequentie aan te verbinden."

Het zou kunnen dat het IOC overgaat tot het uitsluiten van sporters van die landen waar de dopingbureaus zich niet aan de regels houden. "Verder geldt dat geschorste landen niet mogen bieden op het organiseren van sportevenementen. Als ze die al toegewezen hebben gekregen, dan is het aan de internationale sportfederaties om te bepalen wat er gebeurt", zegt De Hon.

Waarschuwing Brazilië, België, Frankrijk, Spanje

Opvallend is verder dat zes andere landen een waarschuwing krijgen. Het gaat om België, Spanje, Frankrijk, Griekenland, Mexico en Brazilië. Zij moeten voor 18 maart 2016 laten zien dat ze de zaken wel op orde hebben.

Vooral Brazilië is opmerkelijk, gelet op de Olympische Spelen van volgend jaar. "Volgens mij maakt het WADA zich zorgen over de onafhankelijkheid van het Braziliaans nationaal antidopingagentschap. Het antidopinglab daar is wel in orde. "

De Hon kent enkele problemen in de andere landen. "Uit het verleden weet ik dat het een probleem is dat er in België vier verschillende antidopingbureaus zijn: een Vlaamse, een Waalse, een Duitse en één in Brussel. Daar zijn niet alle dopingregels goed doorgevoerd. In Spanje staat er volgens mij in de wet dat sporters niet 's nachts gecontroleerd mogen worden. Dat is in strijd met de WADA-code. En Frankrijk? Dat verbaast me. Dat is altijd het braafste jongetje van de klas."

Doping gebeuren wordt meer en meer een op zichzelf staande soap-show..........:rolleyes: jammer.

Verder nog steeds lekker bezig zie ik, Hug! :)

• #10.287
Doping gebeuren wordt meer en meer een op zichzelf staande soap-show..........:rolleyes: jammer.

Verder nog steeds lekker bezig zie ik, Hug! :)

Hoi Harpep!

Onderstaande * ging er vooraf wat Rusland en het dopingschandaal betreft (ik vrees dat dit slechts de top van de ijsberg is en niet alleen Rusland zich schuldig maakt) . Het is niet meer de vraag over wie doping gebruikt want blijkbaar gebeurt dit grootschalig, het is tegenwoordig een kat en muis spelletje tussen dopingcontroleurs en gebruikers en de vraag is wie het haasje is en betrapt wordt.

Ik was en blijf tegenstander van het gebruik van doping. Mijn doestelling is altijd geweest om op eigen kracht zo ver als mogelijk te komen. En het gaat ondanks dat de jaren beginnen te tellen (47) nog vrij redelijk…denk dat de sleutel in specifiteit ligt en dat ik al mijn energie in bankdrukken steek en geen tijd verspil aan assist oefeningen die er niet aan toe doen en in mijn ogen een waste of time and energy zijn and last but not least ook voldoende kans geef om te herstellen (afwissel in intensiteit).

De documentaire * Geheimsache Doping, wie Rusland seine Sieger macht die door de Duitse tv-zender ARD werd uitgezonden, zorgde voor flinke opschudding in de sportwereld. De documentaire schetst een beeld van grootschalige doping- en omkooppraktijken in Rusland. Het blijkt dat er veel geld is betaald om positieve test te laten verdwijnen!

Zo vertelt Vitaliy Stepanov, een voormalig medewerker van het Russisch anti-dopingagentschap RUSADA, hoe atleten werden aangespoord om verboden middelen te gebruiken en om valse namen op te geven bij dopingcontroles.

"Dopinggebruik normaalste zaak"

"Officials en coaches vertelden dat je zonder doping je doelen niet kon bereiken en dat dopinggebruik de normaalste zaak was. Als je medailles wilt pakken, neem je doping", zegt Stepanov, die drie jaar voor het RUSADA werkte.

Positieve dopingtesten van bekende sporters of aanstormende talenten raakten zoek.

"Er waren momenten dat mensen van het ministerie van Sport een onbekende atleet bij een positieve dopingtest direct lieten schorsen. Maar was het een bekend persoon of een aanstormend talent met medaillekansen, dan was er sprake van 'een fout in de test' en werd er geen vervolg aan gegeven."

Volgens zijn vrouw Julia Stepanova, een voormalig 800 meter-loopster, kregen Russische atleten onbewust verboden middelen toegediend. "En als er dan een werd betrapt, werden ze aan de kant gezet voor een ander."

Bewijsmateriaal

Stepanova beschikt over audio- en videomateriaal dat als bewijs dient voor de gememoreerde praktijken. Een deel van dat materiaal wordt vertoond in de documentaire.

Onder anderen hoofdcoach Alexey Melnikov en sportarts Sergey Portugalov spelen een dubieuze rol. Zo zou Portugalov verantwoordelijk zijn geweest voor het laten verdwijnen van positieve dopingtesten.

Het internationale antidopingbureau WADA gaat 3.000 bloed- en urinestalen van Russische atleten opnieuw testen. Dat maakte de Russische minister van Sport Vitali Moetko woensdag bekend. Het onderzoek volgt na een documentaire van de Duitse tv-zender ARD over massaal dopinggebruik in de Russische sportwereld.

"Ik heb het WADA gemeld dat we aan elk onderzoek meewerken", meldde Moetko aan het sportpersbureau R-Sport. "Een commissie van het WADA is inmiddels in Moskou geweest. Voor zover ik weet hebben ze 3000 stalen meegenomen om die in Keulen en andere laboratoria te onderzoeken.''

• #10.288
Trainingen week 48/49

Lang weekend vrij gehad (donderdag 26.11 t/m zondag 29.11)

Week 48: Heavy Training: werksets t/m 5x165kg + medium training 5x5x140kg (paused)

Week 49: Maandag 30.11.

Bench Press: 3x10x70, 5x120, 5x150, 5x170, 5x160 & 8x140kg

https://youtu.be/4jjR0CoMzNA filmpje met 5x170kg (evenaring all time volume pr :))

Chest Supported T-Bar Row: 20x25, 12x50, 10x50 & 4x8x50kg

https://youtu.be/zhCuZBvlkPI Filmpje met Rows.(12x50kg)

Band Pulls: 8x15 https://youtu.be/_ukiqbeQGBA Filmpje met uitleg over uitvoering band pulls.

Comment: Na een lange werkdag van 12 uur gisteren toch nog een redelijk goede training neer gezet met een werksets tot 5x170kg. De supported row (er zijn nogal verschillende namen voor deze oefening in omloop als je op internet kijkt, maar ik denk dat chest supported T-Bar Row bij de uitvoering zoals ik hem doe een uitdrukking is die het meest in de buurt komt). Hoe dan ook een aanbevelenswaardige oefening die snel onderschat zal worden…vergis je niet, werksets met 50kg zijn al vrij pittig. In elk geval ben ik blij met de aanschaf van dit apparaat. Ik heb wel een ander ligvlak erop gemonteerd (ik had nog een bank in mijn kelder staan) want het ligvlak vond ik met slechts 18cm breed erg smal en dat voelde voor zo’n dikkerd als mij niet prettig aan :o. Verder nog een filmpje geplaatst met hoe ik de band pulls uitvoer.

• #10.290

Thx! :) Ik mag niet klagen zolang ik mijn pr’s weet te evenaren…MAAR…zou ze graag no willen verbeteren...denk dat iedereen die traind daar “last” van heeft, toch?

Training Thursday 3.12

Paused Bench Press: 3x10x70, 5x110 & 5x5x140

Chest Supported T-Bar Row: 20x25, 5x10x50 & 20x25

Band Pulls: 10x15 mini band

Comment: training as usual…have a nice weekend!

• #10.292
Training week 50

Monday 07.12.2015

Bench Press: 3x10x70, 5x120 & 3x5x150kg

Band Pulls: 8x10 Mini Band

Chest Supported T-Bar Row: 20x25 + 5x10x50kg

Thursday 10.12.2015

Paused Bench Press: 3x10x70, 5x120 & 6x5x150kg (volume pr)

Band Pulls: 10x10 Mini Band

Chest Supported T-Bar Row: 20x30-32.5-35-37.5-40kg

Comment: maandag was de heavy dag…MAAR…voelde me verre van fit…alles voelde zwaar aan en had pijnlijke gewrichten en ledematen alsof een soort van verkoudheid of whatever onder de leden zat, vandaar dat ik toen niet zwaarder ging dan 150kg en na 3 sets het voor gezien hield, ging voor geen meter. Donderdag voelde ik me beduidend fitter en heb toen voor wat meer gewicht gekozen dan ik normaal op donderdag doe en dat resulteer in een volume pr met paused setjes met 150kg (leuk voor mijn C.V ;).) Het blijkt maar weer eens dat prestaties altijd afhankelijk zijn van hoe je op het moment van training of wedstrijd in je vel zit (vorm van de dag). Vond het verder eens aardig om met de rows wat high volume and low intensity te doen.

Have a nice weekend!:)

• #10.293
Korte Update: Trainingen week 51+52

Hoogtepunten week 51: Heavy day Bench Press met een triple met 175kg / Medium day 8x150kg. Training week 52: Monday 21.12: Bench Press werksetjes met 3x3x170kg aangevuld met rows en band pulls.

Merry Christmas & Happy New Year! :kerst:

• #10.294
Ik hoop dat in 2016 hier op het forum vele doelstellingen bereikt zullen worden waarbij vele pr’s mogen sneuvelen, we allen heel weten te blijven, plezier in de sport zullen houden, elkander zullen respecteren en niet te vergeten sportiviteit en fairness hoog in het vaandel zullen hebben(!) :engel:

Bij mij is het nieuwe jaar in sportief opzicht in elk geval goed begonnen :)…ik kan stellen dat ik momenteel sterker dan ooit ben en helaas ook zwaarder dan ooit ben :o (gevolg van een combinatie van maanden te weinig beweging - door de lage dagen op het werk - en te veel eten en drinken in de periode tussen de kerstdagen en de jaarwisseling). Tja, ieder voordeel heb zijn nadeel en ieder nadeel heb zijn voordeel. Hoe dan ook, ik wist maandag 5x175kg te drukken wat zonder meer een volume pr te noemen is en eindelijk wist ik ook weer eens de 200kg raw te drukken (de 2e keer ooit) :banana:, deze keer thuis in mijn kelder (zie de filmpjes). Ben blij dat ik dit niveau weer heb weten te bereiken en zelfs ietsiepietsie heb weten te verbeteren. Het laat zien dat zelfs als je richting de 50 gaat er nog progressie in kan zitten, wellicht niet zo heel spectaculair, maar elke rep meer en elke kg meer telt, toch?

Training 04.01.2016:

Bench Press: 2x10x70, 5x120, 5x150, 5x175 (volume pr) & 1x200kg (evenaring pr).
Supported T-Bar Row: 20x30, 5x8x60 & 20x30kg
Band pulls apart circa 100 reps

Filmpje met 200kg https://youtu.be/yvEFEZsFdeI

Filmpje met 5x175kg https://youtu.be/6PrGe2EMiwY

Flink sterk

Huggy, wij worden niet oud! We hebben al een hoop gezien en meegemaakt, en zijn wijzer geworden door die ervaringen. Maar oud? Nee, dat zijn we nog lang niet! Gaan we niet worden ook. Oud worden is een keuze! :D

Terug
Naar boven