XXL Nutrition

Benchpresslog from lazy huggybear

• Topic Starter Topic Starter
  • #10.261
Update:(druk, druk, druk en weinig tijd om te loggen)

Thursday 03.09.2015:
Light training: 2x5x140 + 1x7x140kg

Monday 14.09.2015:
Heavy training: tot aanvangsbeurt van het NK gegaan: 1x185kg (paused)

Comment: de rest van de week geen presses meer, hopelijk zal ik dan zondag het maximale uit mezelf weten te halen...ik vrees dat een wedstrijdbeurt met 200kg er (nog) niet in zal zitten...want ik merk dat het verschil bij mij tussen een touch and go beurt en een wedstrijdbeurt circa 10kg.
Verder doe ik vrijwel dagelijks band pulls eventueel aangevuld met rows with bands en wat external rotations.

Toch gefeliciteerd met je 180 Kompel.
Het was gewoon "je dag" niet?

• #10.263
Toch gefeliciteerd met je 180 Kompel.
Het was gewoon "je dag" niet?
Hoi Johnny...helaas, het was mijn dag inderdaad niet...nog 195kg in training gedrukt en dan op de wedstrijd niet verder komen dan 180kg is ronduit een teleurstellend resultaat.
180kg was een vrij easy beurt en daar ik geen 1e kon worden en mijn 2e plaats met 180kg relatief "zeker" was ging ik meteen voor de 190...die lukte ook maar blijkbaar was er technisch iets niet in orde daar er 2 rode lampen waren (ik vermoed dat ik met de billen van de bank ben losgekomen)...bij de 3e beurt was er geen power meer en kreeg ik de halter niet uitgedrukt. Tja...de laatste wedstrijden waren geen uitblinkers bij...het probleem is dat een nieuw wedstrijd pr er wel inzit, maar het niet op het juiste moment eruit komt. Tevens moet ik gewoon rekening ermee houden dat wat ik RAW in training druk 10kg moet aftrekken voor een wedstrijd. Toen ik die 190kg drukte (twee jaar terug op het NK 2013) drukte ik ook 200kg raw tijdens een training (touch & go). MAAR we gaan gewoon lekker door...een wedstrijd is een momentopname niet meer en niet minder.

Jordi Snijders was gisteren bij de heren de uitblinker...hij drukte een nieuw NL record met maar liefst 230kg!!! Ielja Strik was bij de dames meen ik goed voor 137.5kg.

• #10.264
Gisteren (24.09.2015) training hervat met werksetjes met 130kg

Maandag begin ik met een "RESET"...voor het NK deed ik nog 5x160...en een RESET is eigenlijk weer opnieuw beginnen maar dan 10% lager, zodoende begin ik maandag dan met 145kg.
Ik heb voor de komende 12 weken een schema opgezet, gebaseerd op weer een heavy & light trainings day. Daarnaast ook bewust meer aandacht voor paused benchpress.

week 1 3x5x145
week 2 3x5x150
week 3 3x5x155
week 4 3x5x160
week 5 3x5x150
week 6 3x5x155
week 7 3x5x160
week 8 3x5x165
week 9 3x5x155
week 10 3x5x160
week 11 3x5x165
week 12 3x5x170

Na circa 3 weken is er altijd een stap op de plaats aangezien het niet zal lukken om 12 weken achter elkaar alleen maar progressie te boeken.
Schema is zodoende een variant op het schema van Brad Gillingham (Gillingham gaat van 5 werksets met 3 reps uit, ik geef persoonlijk de voorkeur aan 3 werksets met 5 reps)
Theoretisch gezien hoop ik dan uiteindelijk op 5x170kg uit te komen...de praktijk zal uitwijzen waar het schip zal stranden.:rolleyes:
De light day zal ik met 30kg minder doen dan de heavy day en dan 8 reps.

Prettig weekend! :)

Was jammer van de wedstrijd, maar er komen nog wedstrijden!

Succes met je plan naar een nieuw PR Kompel!

Misschien kun je eens overwegen de "lichte trainingen" wat anders aan te pakken....
Het gewicht hetzelfde houden als de vorige training, maar de reps halveren.
Ik doe dat nu als ik een "deload" denk nodig te hebben, en dat bevalt goed.

Whatever!
Buffel ze René.

• #10.266
Was jammer van de wedstrijd, maar er komen nog wedstrijden!

Succes met je plan naar een nieuw PR Kompel!

Misschien kun je eens overwegen de "lichte trainingen" wat anders aan te pakken....
Het gewicht hetzelfde houden als de vorige training, maar de reps halveren.
Ik doe dat nu als ik een "deload" denk nodig te hebben, en dat bevalt goed.

Whatever!
Buffel ze René.

Klopt Johnny, er komen (hopelijk) nog meer wedstrijden...tis alleen zonde als op een wedstrijd niet eruit komt wat erin zit...m.a.w. niet het maximale uit jezelf weten te halen tijdens een wedstrijd.
Training en wedstrijd zijn nu eenmaal twee verschillende werelden...na inmiddels 30 wedstrijden heb ik nog altijd behoorlijk last van mijn zenuwen (terwijl ik normaliter de rust zelf ben). De invloed van het mentale aspect wat op een wedstrijd erbij komt kijken (wat je niet tijdens een training hebt) heeft een behoorlijk impact en is moeilijk te trainen. Je zou verwachten dat het naar verloop van tijd minder wordt, maar bij mij is dit helaas niet het geval :(

• #10.267
Heavy Bench Press training 28.09.2015
Bench Press: 20*20, 2*10*70, 5x115, 5x145, 5x147.5 + 6x150 (alles PAUSED)
https://youtu.be/j_wJCZG7AW4 (filmpje met 6x150kg paused)
Rows with Bands & Band Pulls
Comment: Wat ik momenteel doe is eigenlijk meer gebaseerd op het Greyskull lineair Progression Program http://www.powerliftingtowin.com/greyskull-lp/
In het kort houdt dat in dat je 2x5 & 1x5+ doet…je doet 2 sets met 5 reps en vervolgens een set AMRAP (as many as possible reps) vandaar dat ik gisteren het laatste set 6x150kg deed i.p.v. 5 reps.

Dat zag er redelijk makkelijk uit Kompel.
Degelijk programmaatje denk ik ook.
Op naar de 200+ RAW!

• #10.269
Tis weer eens net iets anders dan wat ik altijd heb gedaan...natuurlijk lijkt het wel allemaal op elkaar...3x5 is bekend ook vanuit andere krachtsportschema's. De sleutel van dit schema zou bij het laatste set liggen waar je dan amrap doet...alhoewel je niet to fail hierbij mag gaan. We zullen zien hoe ver we komen.

Dan heb je een beetje speling i.v.m. de vorm van de dag enzo.
Ik hou er wel van, AMRAPpen! ;)

Hoi Johnny...helaas, het was mijn dag inderdaad niet...nog 195kg in training gedrukt en dan op de wedstrijd niet verder komen dan 180kg is ronduit een teleurstellend resultaat.
180kg was een vrij easy beurt en daar ik geen 1e kon worden en mijn 2e plaats met 180kg relatief "zeker" was ging ik meteen voor de 190...die lukte ook maar blijkbaar was er technisch iets niet in orde daar er 2 rode lampen waren (ik vermoed dat ik met de billen van de bank ben losgekomen)...bij de 3e beurt was er geen power meer en kreeg ik de halter niet uitgedrukt. Tja...de laatste wedstrijden waren geen uitblinkers bij...het probleem is dat een nieuw wedstrijd pr er wel inzit, maar het niet op het juiste moment eruit komt. Tevens moet ik gewoon rekening ermee houden dat wat ik RAW in training druk 10kg moet aftrekken voor een wedstrijd. Toen ik die 190kg drukte (twee jaar terug op het NK 2013) drukte ik ook 200kg raw tijdens een training (touch & go). MAAR we gaan gewoon lekker door...een wedstrijd is een momentopname niet meer en niet minder.

Jordi Snijders was gisteren bij de heren de uitblinker...hij drukte een nieuw NL record met maar liefst 230kg!!! Ielja Strik was bij de dames meen ik goed voor 137.5kg.

Beetje laat (sorry, was ziek)... Maar dat is wel erg sneu! Maar je komt er echt wel. Misschien moet je hoofd nog leren dat je lichaam er al is. ;)

• #10.272
Dan heb je een beetje speling i.v.m. de vorm van de dag enzo.
Ik hou er wel van, AMRAPpen! ;)

Niets mis met AMRAPpen, maar om bij de werksetjes meer dan 8 reps tijdens een heavy training en meer dan 10 reps tijdens een light training lijkt met dat je het doel als "powerlifter" voorbijstreeft, toch?

• #10.273
Beetje laat (sorry, was ziek)... Maar dat is wel erg sneu! Maar je komt er echt wel. Misschien moet je hoofd nog leren dat je lichaam er al is. ;)

thx voor je aardige reactie...ja het was nogal teleurstellend (laten we het maar op "leermoment" houden)..zoals ik alreeds zei is het mentale aspect iets wat moeilijk te trainen is en dat wel heel zwaar meeteld tijdens wedstrijden...ik zie vaak krachtsporters die van de zenuwen niet letten op de commando's van de scheidsrechters en dat is zonde want dan heb je helaas ook een NO LIFT.

Light training donderdag 01.10.215:
Bench Press: 20x20, 2x10x70, 8x115, 8x117.5 & 10x120kg
Rows with bands & Band Pulls.

Have a nice weekend!

Power to you!

Niets mis met AMRAPpen, maar om bij de werksetjes meer dan 8 reps tijdens een heavy training en meer dan 10 reps tijdens een light training lijkt met dat je het doel als "powerlifter" voorbijstreeft, toch?
Ik denk zelf dat wanneer je een beetje extra spiermassa kan pakken met trainen in een hypertrophy rep range(6-12 reps/set), je daar wel voordeel van kan hebben.
In principe kan een grotere spier ook een sterkere spier zijn (hier wil ik geen discussie opstarten!)
En jij(/wij!) zitten toch al in de zwaarste klasse, dus met het lichaamsgewicht hoeven we geen rekening te houden.
Wel zou ik er dan voor kiezen om meer dan 1 set in die range te doen, maar dat moet je zelf maar zien.
Jij bankt alleen maar, zonder assistance.
De mensen waarvan je de schema's over neemt doen vaak best nog wat assistance in die rep
range denk ik, dus een repje of 25-30 kan voor jou ook geen kwaad Kompel!

• #10.275
Ik ben het met je eens dat extra hypertrophy geen kwaad kan, maar (werksets) met meer dan 20 reps kan best wel behoorlijk intensief zijn, maar je zit dan wel met een vrij laag % van je 1 RM te trainen en dat is niet te vergelijken met werksetjes waar je tussen 70-85% traint, hetgeen over het algemeen wordt aanbevolen als krachttoename je doelstelling is.
Wat betreft assist…daarover verschillen de meningen…er zijn diverse krachtsportgoeroes in zowel Oost als West te vinden die zeggen dat je je moet beperken tot het wezenlijke en je krachten moet sparen voor de lifts waarin je uiteindelijk ook competitie doet. Ik ben gewoon een “powershopper”…ik kijk naar diverse methoden en kies voor dat we me aanspreekt…tis en blijft immers maar een hobby en het moet ook leuk blijven, toch? :)
Heavy Bench Press Day, Monday 05.10.2015
Bench Press: 3x10x70, 5x120, 5x150, 5x152.5 & 5x155kg (all paused reps) zie filmpje.
https://youtu.be/CXOy21yg5wU
Rows with Bands & Band Pulls.
Comment: 5x155 paused was een pittige werkset en waagde me niet aan een 6e rep daar ik niet een fail wilde riskeren...we zullen zien hoe het volgende week zal gaan..

• #10.276
Light training Thursday 08.10.2015

Paused Bench Press: 3x10x70, 8x120, 8x122.5 & 8x125kg
Rows with Bands & Band Pulls.

Comment: het is goed dat ik de heavy training altijd op maandag doe, daar ik merk dat het aan het eind van de week er minder fut inzit...de lange werkdagen eisen hun tol...na het weekend - als de accu weer is opgeladen - voel ik me meestal redelijk sterk en fit.

Have a nice weekend :)

Hey Renee, Hoe is het hier dan ?

• #10.278
Hey Renee, Hoe is het hier dan ?

Gaat gestaag zijn gangetje,,,,en bij jou? :)

Training week 42 (Homegym).

Monday 12.10.2015 – Heavy Day
Paused Bench Press: 3x10x70, 5x120, 5x150, 5x155 & 5x160*
https://youtu.be/KJ5naYOR2Yk

Thursday 15.10.2015 – Light Day
Paused Bench Press: 3x10x70, 5x120, 5x125 & 5x130

Heave a nice weekend!

Zag er weer goed uit Kompel!
Lekker sterk ook weer.
Ooit heb ik ook 5x160 (en 3x165) gedaan.
Hopelijk snel weer!

Goed bezig Hugs!

Gaat gestaag zijn gangetje,,,,en bij jou? :)

Training week 42 (Homegym).

Monday 12.10.2015 – Heavy Day
Paused Bench Press: 3x10x70, 5x120, 5x150, 5x155 & 5x160*
https://youtu.be/KJ5naYOR2Yk

Thursday 15.10.2015 – Light Day
Paused Bench Press: 3x10x70, 5x120, 5x125 & 5x130

Heave a nice weekend!

Gaat lekker hier, heb het Bodybuilding trainen geheel vervangen en bevalt me goed.

Terug
Naar boven