MuscleMeat

Benchpresslog from lazy huggybear

• Topic Starter Topic Starter
  • #10.241
Heavy Training 17.08.2015 (Home Gym)

Bench Press: 25x20, 2x10x70, 5x120, 1x150, 1x180 & 3x3x160kg
Rows with (Monster)Band: 6x12
Band Pull Apart with Thera Band Gold: 4x10

Comment: gisteren dan begonnen met de intensity fase...single met 180 ging naar verwachting vrij soepel, volgende week maandag weer een stapje verder.

@ Maikel drukte gisteren 5x90 wat voor hem ook een mooi volume PR is :)

Sterk hoor, grote knuffelbeer!

• #10.243
Sterk hoor, grote knuffelbeer!
Thx :)...maar ben er nog niet...ik zou heel graag nog eens 200kg willen drukken...190 zal naar verwachting geen problemen opleveren, maar ja...200 is nog eens 10kg extra...en bij zulke gewichten telt elke kg voor mij. We zullen zien waar het schip strand...in elk geval een mooie doelstelling, toch?

• #10.244
Ligth Training 20.08.2015

Bench Press: 20x20, 2x10x70, 10x100 & 3x8x130kg
Row with (monster) Band: 5x12
Band Pull Apart (Thera Band Gold: 5x12

Comment: had wat weinig fut, maak momenteel lange dagen op mijn werk (gemiddeld 11 uur per dag i.v.m. de invoering van een nieuw system) maar toch dat gedaan wat ik me had voorgenomen.

Prettig weekend allen! :)

Sterk kompel!

• #10.246
Thx...valt wel mee...heb nog niet het niveau bereikt wat ik graag zou willen.

Heavy Bench Press Day 24.08.2015 Homegym
Bench Press: 2x10x70, 5x120, 1x150, 1x170, 1x185 & 3x4x160kg
Rows with (monster)Band: 4x15
Band Pulls: 4x10 (theraband gold)

Comment: Ik was gisteren na wederom een werkdag van 11 uur vrij moe, maar tijdens het trainen bleek ik daar gelukkig geen hinder van te ondervinden...volgende week hopelijk weer een stapje verder.

Het lichaam kan eigenlijk altijd nog wel even door als het hoofd al wilt opgeven.
Ik moet me zo vaak dwingen te gaan trainen...
Gisteren ook totaal geen puf en geen zin om nog van mijn bank af te komen.
Dan maar even een korte training!

Op naar de 200 RAW Kompel!

• #10.248
Het lichaam kan eigenlijk altijd nog wel even door als het hoofd al wilt opgeven. Ik moet me zo vaak dwingen te gaan trainen... Gisteren ook totaal geen puf en geen zin om nog van mijn bank af te komen. Dan maar even een korte training! Op naar de 200 RAW Kompel!

Klopt helemaal...en IETS doen is nog altijd beter dan NIETS doen.
En vaak blijkt het bij het trainen allemaal mee te vallen.

• #10.249
Light Bench Press Training 27-8-15

Bench Press: 3x10x70, 10x100, 3x8x130kg
Rows with Bands & Band Pulls.

Comment: soeple, lichte training...prettig weekend allen :)

---------- Toegevoegd 28 August 2015 om 09:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst 27 August 2015 om 22:36 ----------

By the way...ik heb me ook aangemeld voor het NK BD Classic (RAW), heb er zin in en hoop daar het maximale uit mezelf te kunnen halen :wl:

• #10.250
Heavy Trainings Day 31.08.2015 (Home gym)

Bench Press: 20x20, 2x10x70, 5x120, 1x150, 1x170, 1x190 (filmpje) + 3x3x160kg
Rows with Bands & Band Pulls

Comment: Ik meen dat 190kg een PR is in mijn homegym…ik had gisteren het vertrouwen om er thuis voor te gaan….als het mis zou gaan, dan zijn er nog ook de safetybars…ondanks een werkdag van 12 uur en de nodige vermoeidheid ging de 190kg nog vrij aardig (zelf uitgepakt)…ik merkte wel dat de setjes met 160 daarna met 3 reps per werkset de koek op was. Volgende week bewust een minder zware training…3 zware trainingen waarbij iedere week het gewicht verhoogd wordt wil ik laten volgen door dan 1 week met meer de nadruk op volume en minder intensiteit. Dit zie je ook terug in het schema van Brad Gillingham.
Filmpje met 190kg: http://youtu.be/EHml-wYJCqo

Hier nog een link over het behoud van “gezonde en tevens sterke schouders” …er wordt aangeraden om de overhead press achterwege te laten en eventueel te vervangen door andere oefeningen, je borst te trainen als een “powerlifter” (met de nadruk op hoge intensiteit en minder volume), je rug als een “bodybuilder” (met de nadruk op meer volume en wat minder intensiteit en vooral dan de “rows”) en elke dag 100 band pulls te doen. http://www.t-nation.com/training/shoulder-shocker

Sterke rep Kompel! :bow:

Woohoo! Die 190 gehaald!

• #10.254
Heavy Bench Press Day Monday 07.09.2015

De “light” training van afgelopen donderdag (03.09.2015) had ik nog niet vermeld: 2x8x140 + 1x10x140kg

Training maandag 07.09.2015:
ench Press : 2x10x70, 5x120, 1x150, 1x175, 1x195(!) & 3x5x160kg
Rows with Bands & Band Pull Apart

Comment: Ik wilde gisteren iets rustiger aan doen, maar was na een werkdag van 13.00 “geladen” met de nodige frustraties en ik merkte dat ik mijn frustratie “kwijt” kon tijdens het trainen…single met 175kg ging erg easy, vandaar gekozen om nog een stap te verzwaren en 195kg gedrukt…het was een behoorlijk pittige beurt (meer zat er ook niet in). Daarna nog power over om 3x5x160kg te drukken. Zonder meer de beste training van dit jaar :)! De creatine blijkt te werken, helaas ook met de bijwerking dat mijn gewicht momenteel iets gestegen is naar circa 155kg is.

Maikel drukte gisteren ook weer een nieuwe volume pr (3x5x92.5kg) en gaat dus ook gestaag vooruit :).

Volgende week maandag zal ik tot de opener van het NK Bank Classic gaan (waarschijnlijk 185kg), in mijn klasse staat momenteel alleen Jordi Snijders ingeschreven (goed voor 225kg raw)…hij is me dus zonder meer ruim de baas en ik weet uit ervaring dat ik tijdens een wedstrijd beter presteer als ik een gelijkwaardige tegenstander heb, zodat er ook echt sprake is van (wed)strijd. Maar goed, ik hoop op een nieuw RAW wedstrijd PR.

Hierbij nog het filmpje met 195kg: http://youtu.be/O0HF_-KPoW4

Beresterk, man! Ben ik nu nog steeds gek, dat ik een paar maanden geleden al zei dat je ruim over je oude PR heen kan? Niet te klein denken over jezelf!

Sterke mannen! Jullie mogen met recht trots zijn! :)

• #10.257
Beresterk, man! Ben ik nu nog steeds gek, dat ik een paar maanden geleden al zei dat je ruim over je oude PR heen kan? Niet te klein denken over jezelf!
Thx :)..."ruim" over mijn oude PR heen komen...kweenie...maar de doelstelling is in elk geval een evenaring...mijn droom is om een erkende wedstrijdbeurt met 200kg te maken...we zullen zien of het gaat lukken.

---------- Toegevoegd om 11:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:55 ----------

Sterke mannen! Jullie mogen met recht trots zijn! :)
Thx :)...maar er is altijd baas boven baas...er zijn genoeg mannen die nog veel sterker zijn...waar ik trots op ben is dat ik de resultaten die ik boek op eigen kracht boek en dat ik met 46 jaar nog niet ben afgeschreven.

Ik voorzie een vette verbetering van je PR kompel!

Thx :)..."ruim" over mijn oude PR heen komen...kweenie...maar de doelstelling is in elk geval een evenaring...mijn droom is om een erkende wedstrijdbeurt met 200kg te maken...we zullen zien of het gaat lukken.
De enige die jou tegenhoud ben je zelf. Je kan veel meer dan je zelf denkt.

• #10.260
Ik voorzie een vette verbetering van je PR kompel!
Hopelijk...we gaan ervoor!

---------- Toegevoegd om 12:26 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:24 ----------

De enige die jou tegenhoud ben je zelf. Je kan veel meer dan je zelf denkt.

Klopt de grootste "tegenstander" ben je vaak zelf...het mentale deel wordt vooral tijdens wedstrijden vaak onderschat. Daarom zeg ik altijd dat ik het maximale uit mezelf hoop te halen, want wat er inzit dat weet ik, maar het komt er alleen niet altijd uit op het juiste moment...en dat kan vaak net het verschil maken, toch?

---------- Toegevoegd om 12:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:26 ----------

Thx :)...maar er is altijd baas boven baas...er zijn genoeg mannen die nog veel sterker zijn...waar ik trots op ben is dat ik de resultaten die ik boek op eigen kracht boek en dat ik met 46 jaar nog niet ben afgeschreven.

Ik vind achteraf van mezelf dat het arrogant klinkt dat ik nog niet "afgeschreven" ben...want het is niet vanzelfsprekend dat men een redelijk goede gezondheid heeft...zelf heeft men hier uiteraard invloed op, maar aan sommige dingen kun je zelf vrij weinig doen...dus klinkt het beter als ik zou schrijven dat ik ben blij ben (i.p.v. trots) dat ik nog niet (helemaal) ben afgeschreven.

Terug
Naar boven