prosteenstoter
Ripped Bodybuilder
- Waardering
- 479
- Lengte
- 1m91
- Massa
- 117kg
- Vetpercentage
- 25%
renee, mijn ervaring is vooral dat " focus op de basics" goed is voor je progressie en kracht, je wordt prima sterk op puur de basis oefeningen en submax. gewichten hoor! maaaaar wat ik wel merk, is dat ik veel sneller geblesseerd raak, en dit is deels te wijten aan een " te simpel schema" ... dit onderken je zelf ook blijkbaar, daarom doe je de schouderoefeningen!
als je alleen maar bencht, squat en rowt mis je een hele boel (kleine) spieren of spreek je ze iig minder aan, waardoor op langere termijn onbalans ontstaat en blessures... tuurlijk KAN het goed gaan, als je geluk hebt qua lichaamsbouw (bijv. kortere armen en dikkere chest = minder range of motion, zul je minder snel je schouders blesseren met benchen, in theorie dan) OF je traint minder lang/vaak, maar de kans is wel kleiner...
jij hebt natuurlijk een verhoogd risico op blessures door je leeftijd en de gewichten die je bencht, maar weer een lager risico doordat je maar 2x per week traint en lang niet altijd zwaar... is dus altijd schipperen, maar wat werkt werkt!
ik lees wel vaker dat je wil afvallen en dat is misschien ook een probleem dat je maar zo weinig en beknopt traint; als je maar 2x per week lift en alles buiten de bench niet of light doet, zul je veel minder verbranden en minder spiermassa bouwen (hetgeen ook zorgt voor een hogere basis verbranding!) ... misschien kun je als je weer wil afvallen 2 vliegen in 1 klap slaan door wat meer lichte, exttra oefeningen te doen op een 3e dag (bijv. pull downs, face pulls, curls, extentions en wat wandelen/fietsen) waardoor je balans in je lichaam betert EN je wat verbrand/zorgt dat je basis verbranding hoger is!
je bent een beer van een vent en een sterke bencher maar bench gewichten zoals de jouwe, zonder beentraining maar ook met matig tot weinig serieuze upperbody oefeningen is vragen om moeilijkheden!
als je alleen maar bencht, squat en rowt mis je een hele boel (kleine) spieren of spreek je ze iig minder aan, waardoor op langere termijn onbalans ontstaat en blessures... tuurlijk KAN het goed gaan, als je geluk hebt qua lichaamsbouw (bijv. kortere armen en dikkere chest = minder range of motion, zul je minder snel je schouders blesseren met benchen, in theorie dan) OF je traint minder lang/vaak, maar de kans is wel kleiner...
jij hebt natuurlijk een verhoogd risico op blessures door je leeftijd en de gewichten die je bencht, maar weer een lager risico doordat je maar 2x per week traint en lang niet altijd zwaar... is dus altijd schipperen, maar wat werkt werkt!
ik lees wel vaker dat je wil afvallen en dat is misschien ook een probleem dat je maar zo weinig en beknopt traint; als je maar 2x per week lift en alles buiten de bench niet of light doet, zul je veel minder verbranden en minder spiermassa bouwen (hetgeen ook zorgt voor een hogere basis verbranding!) ... misschien kun je als je weer wil afvallen 2 vliegen in 1 klap slaan door wat meer lichte, exttra oefeningen te doen op een 3e dag (bijv. pull downs, face pulls, curls, extentions en wat wandelen/fietsen) waardoor je balans in je lichaam betert EN je wat verbrand/zorgt dat je basis verbranding hoger is!
je bent een beer van een vent en een sterke bencher maar bench gewichten zoals de jouwe, zonder beentraining maar ook met matig tot weinig serieuze upperbody oefeningen is vragen om moeilijkheden!

…zo ben ik ooit met 12 jaar begonnen met gewichtheffen omdat ik deze sport zo fascinerend vond (en nog altijd vind) maar absoluut de explosiviteit en snelheid mis die daarvoor nodig is en uiteindelijk - na me in de jaren ’90 verlopen te hebben in de Strongmanwereld - bij het bankdrukken uitkwam.
(niet kwaad bedoelt, je bruisd gewoon van energie) en hoop dat je ook je doelstellingen op zowel strongman als judogebied zult weten te bereiken, waarbij het me overigens een echte uitdaging lijkt om alles goed voor elkaar te krijgen
maar als ik jou verhaal hierboven lees en je elke dag pull aparts doet bijv. dan bevestig je alleen maar mijn verhaal hoor! Alleen hoor ik dat nu voor het eerst en misschien zijn dergelijke dingen wel goed om voor "ons lezers" ook in je log te zetten, zodat we een compleet beeld hebben! Niet dat je elke dag hoeft te loggen maar nu denken mensen misschien: "renee hamers blijft ook heel met alleen maar benchen" en gaan ze het ook doen terwijl jij in werkelijkheid heel blijft door elke dag pull aparts en air squats!