Koppie
Ripped Bodybuilder
- Waardering
- 3.763
- Lengte
- 1m84
- Massa
- 86kg
- Vetpercentage
- 16%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Herkenbaar want dat is de meest bekende en gangbare versie. Vooral beginners doen het hier goed op. Maar op een bepaald ogenblik boeken ze met 5x5 across geen progressie meer en stoppen met 5x5 en gaan wat anders proberen. Terwijl er voorbeelden genoeg zijn hoe men alsnog verder kan, ook als gevorderde lifter.Is voor mij ook wel een eye-opener. Ik dacht bij 5x5 altijd aan de eerste in de rij die je noemde, dus weer wat geleerd![]()
Herkenbaar want dat is de meest bekende en gangbare versie. Vooral beginners doen het hier goed op. Maar op een bepaald ogenblik boeken ze met 5x5 across geen progressie meer en stoppen met 5x5 en gaan wat anders proberen. Terwijl er voorbeelden genoeg zijn hoe men alsnog verder kan, ook als gevorderde lifter.
5x5 of 3x5 wordt meestal toegepast voor Squat, Bench Press en Overhead Press...voor Deadlift zie je dat b.v. Starting Strength en ook StrongLifts 1x5 doen. Ramping up ( opwerken ) tot een topset met 5 reps. 5x5 is bij DL overkill.Ik beschouw mezelf nog zeker wel als een beginner. Ik gebruik 5x5 eigenlijk alleen voor BP en Squats......
Bedankt en suc6 met de SSIdd mooi, verhelderend. Kunnen mensen zeker wat aan hebben.
By the way, de slingshot komt er in de toekomst hoor.
![]()
Bedankt doe je voordeel ermee

Ik maakte hier ook een denkfout5x5 of 3x5 wordt meestal toegepast voor Squat, Bench Press en Overhead Press...voor Deadlift zie je dat b.v. Starting Strength en ook StrongLifts 1x5 doen. Ramping up ( opwerken ) tot een topset met 5 reps. 5x5 is bij DL overkill.
en ging uit van 5x5 across (macht der gewoonte). 5x5 bij DL kan wel maar dan ascending.
Overigens denk ik dat de meesten (zeker beginners) voordelen hebben van het volgen van een duidelijk schema...en dat je "voor op gevoel" te trainen de nodige ervaring nodig hebt. Bijvoorbeeld...bij de warming up merk ik uiterlijk bij 150kg hoe mijn dagvorm is...als die 150 "licht" aanvoelt dan kan ik wat zwaarder gaan en voelt die 150kg alreeds zwaar aan dan weet ik dat ik het wat rustiger aan moet doen. Voor ouderen biedt het op gevoel trainen waarbij ze luisteren naar hun lichaam voordelen heb ik persoonlijk ervaren.Een gast uit mijn gym traint eigenlijk altijd op gevoel. Soms dan peakt hij, soms gaat hij voor reps en als het een dag wat minder gaat doet hij het lekker rustig aan.
Hij squat 200x4 op 48 jarige leeftijd dus schijnt voor hem ook wel te werken.
Thanksmooi pr die 5x1x180, indrukwekkend hoor, knap dat je op dit niveau toch nog af en toe een pr kan zetten
ik zag dan je stukje ''5 ways to 5x5'' tot sticky is gepromoveerd
...het is een "volume" pr met heavy singles en ben blij dat het gelukt is...hopelijk vertaald zich dat straks ook in een verbetering van mijn 1RM (200kg).Ja, ik mag niet klagen wat vaderdag betreftGisteren goed gegeten met vaderdag René
Dan komen de pr's vanzelf...nice
In Spaubeek wordt hard gewerkt..heb je daar n maatje?
wanneer is je nk (het zal vast wel ergens staan)
...kweenie of zich dat vandaag vertaald...tis nogal erg benauwd in het Zuiden des Lands.