MuscleMeat

Benchpresslog from lazy huggybear

Leuk clubje met een goede atmosfeer
Dat motiveert enorm en geeft energie....lees PR's

• Topic Starter Topic Starter
  • #10.742
Leuk clubje met een goede atmosfeer
Dat motiveert enorm en geeft energie....lees PR's
Inderdaad, alhoewel ik ook geen moeite ermee heb om thuis alleen te trainen. Met de muziek zoals b.v. "eye of the tiger" (Rocky) op de achtergrond lukt dat wel. Ik heb als braaf katholiek ook al eens getraind op "Ave Maria" maar dat bleek minder geschikt voor een PR dan b.v. "Highway to Hell" ;)

• #10.743
Trainingen week 25/2017 - 4rd week road to Dutch Nationals Classic Bench Press

(sets x reps x weight)

Training Monday 19.06.2017 Intensity Day 5x1
Band Pulls Apart (100 reps)
Paused Bench Press with Competion Grip: 12x30, 8x60, 5x90, 3x120, 2x150, 1x170 & 5x1x185(SlingShot).
Wide Grip
Seated Rows with Band (70MM): 5x12
Band Pulls Apart (50 reps)

Training Thursday 22.06.2017 Volume Day 5x5
Band Pulls Apart (100 reps)
Bench Press Competition Grip: 12x30, 8x60, 5x90, 5x120 & 5x5x150 (Slingshot).
Wide Grip
Seated Rows with Band (60MM): 5x15
Straight Arm Extension: 3x20
Cuban Rotation: 3x15

Comment: Tijdens de ID ging het deze week allemaal beduidend moeizamer dan de vorige week…ondanks dat het in mijn kelder vrij koel is heb ik als het kwijk stijgt boven ruim 30 graden vrij weinig fut en energie. 170kg voelde dan ook al behoorlijk zwaar aan en besloot om toch te gaan voor 185kg maar dan wel met het Slingshot aan. Het Slingshot helpt onderin (bij het omhoogduwen van de halter). Maar het uittillen uit de haltersteunen en ook het laten zakken en de eindfase bij het uitdrukken voelt aan als 185kg.
Volgende week zien we wel met welk gewicht we verder aan de slag gaan…vanaf nu zal ik kleinere stapjes gaan doen daar het niet zal lukken om elke week met 5kg te verhogen.
Tevens zal ik er een soort wave cycle van maken….3-4 trainingen verhogen en dan een stap van 10kg terug om vervolgens weer te verhogen.
Dan zal het waarschijnlijk bij 180+ ook een topset & back-off sets of een soort van independent sets (zie het sticky 5 ways to 5x5) worden met singles…maar we zullen zien.
Op VD dan 5x5x150 ook met het Slingshot…zodat deze week dan een soort van “deload” was. Met deze temperaturen leek me dat de verstandigste keuze.

Van de week nog een filmpje op facebook gezien van mijn kompel Walter Kurda…63 jaar…5 singles met 180 en direct daar achteraan 5x5x140…en daarbij doet Walter (vrijwel) dagelijks bankdrukken (!) en dat overigens al ruim 40 jaar lang…een genetisch wonder.

Straight Arm Extension: Dit is ook een oefening die ik steeds vaker doe…je houdt je armen gestrekt (straight), je borst vooruit en beweegt je armen achterwaarts en drukt de schouderbladen naar elkaar toe. Je zult de oefening aan de achterkant van je schouders, bovenrug en armen (triceps) voelen, maar niet in je trapezius. Daarom niet je schouders optrekken (shrugs) tijdens deze oefening.

Keep on Training!

upload_2017-6-23_12-59-47.png

Interessante oefening, zelfde doel als YTWL en face pulls enzovoort volgens mij?

• #10.746
Voor hen die niet weten waarvoor YTWL staat...het is een oefening die uit 4 bewegingen bestaat en voor shoulder health een uitstekende oefening is, waarbij je armen t.o.v. je romp een bepaalde letter vormen: de Y, T, W & L...hetgeen de naam voor deze exercise verklaard.
De uitvoering kun je met je buik liggend op een bank, of op de grond of staand uitvoeren...bij de "L" zie je dat er variaties zijn.

upload_2017-6-23_16-2-22.png

upload_2017-6-23_16-2-33.png

Zou zeggen koop een TRX!
Ideaal om daar die YTWL oefeningen mee te doen

• #10.748
Zou zeggen koop een TRX!
Ideaal om daar die YTWL oefeningen mee te doen
Je traind er al flink mee heb ik gelezen en nu ben jij ook geen lichtgewicht maar zijn die ook geschikt voor mensen van ruim 150kg? Er zal waarschijnlijk verschil in kwaliteit zijn, toch? Kun je bepaalde aanbevelen en wellicht ook een leverancier?

Ik vind het een briljante aanvulling op training (de grote drie).
Ja er is zoals jij zegt verschil in kwaliteit van de suspension trainers.
Ook qua kosten is er een aanzienlijk verschil

ATX Suspension Trainer Pro
Suspension Trainer - Gorilla Sports
De suspension trainer die ik heb kan ik zo even niet vinden, maar bovenstaande voldoen aan de belastbaarheid die jij zoekt.

Het mooie aan de TRX dat je dmv de positie van je lichaam kunt bepalen of je met meer of minder lichaamseigen gewicht wilt trainen!

• #10.750
Bedankt voor de toelichting...gebruikersgewicht tot 200kg klinkt goed...dan heb ik nog wat ruimte naar boven ;)

Ik vind het een briljante aanvulling op training (de grote drie).
Ja er is zoals jij zegt verschil in kwaliteit van de suspension trainers.
Ook qua kosten is er een aanzienlijk verschil

ATX Suspension Trainer Pro
Suspension Trainer - Gorilla Sports
De suspension trainer die ik heb kan ik zo even niet vinden, maar bovenstaande voldoen aan de belastbaarheid die jij zoekt.

Het mooie aan de TRX dat je dmv de positie van je lichaam kunt bepalen of je met meer of minder lichaamseigen gewicht wilt trainen!

Die dingen hebben ze bij ons in de gym, hangen altijd van die aapjes over de kop in te roeien. Zijn die dingen ook nog echt ergens goed voor dan :D?

• #10.753
Trainingen week 26/2017 - 5th week road to Dutch Nationals Classic Bench Press

(sets x reps x weight)

Training Monday 26.06.2017 Intensity Day
Band Pull Aparts.
Paused Bench Press with Competion Grip: 12x30, 8x60, 5x90, 5x120, 3x150, 1x170 & 5x1x175.
Band Pulls Aparts

Training Thursday 29.06.2017 Volume Day
Band Pull Aparts
Bench Press Competition Grip: 12x30, 8x60, 5x90, 5x120, 5x140, 5x142.5 & 5x145.
Band Pull Aparts

Comment:
Deze week dan de “wave”…een stap terug om vervolgens weer op te bouwen…5x1x175 op ID. En meer zat er ook niet in…ik had een vrij lange werkdag achter de rug (12 uur) en moest na mijn werk nog dringend bepaalde zaken regelen waardoor ik pas om 23.15 (!) in mijn kelder dook…tja….aangezien ik maandagmorgen alreeds sinds 05.30 uit de veren was moge het duidelijk zijn dat er weinig energie was. Na het bankdrukken nog wat band pulls gedaan om vervolgens na het douchen me doodmoe in bed te laten vallen. Op VD gisteren was ik ook pas weer om 22.45 in mijn kelder…en na 3x5 ben ik gestopt omdat ik wederom moe was en de volgende ochtend om 05.30 weer de wekker zou rinkelen. Soms heb je van die dagen dan zijn er omstandigheden op je werk of privé waardoor je zeer weinig tijd voor andere dingen zoals trainen overhoudt en maar weinig slaap hebt. Ik lees wel eens vaker dat je voor optimaal herstel elke dag tussen 8 en 10 uur zou moeten slapen…maar helaas lukt me dat zelden…niet iedereen kan het zich permitteren om als een professionele atleet (train, eat, sleep, repeat) te leven, toch?

Keep on Training!

Gelukkig hebben we wat betere temperaturen om lekker te slapen....volgende dag maar weer n uurtje eerder in je mandje ;)

• #10.756
Trainingen week 27 /2017 - 6th week road to Dutch Nationals Classic Bench Press

(sets x reps x weight)

Training Monday 03.07.2017
Band Pull Aparts & Shoulder Dislocations
Paused Bench Press Competition Grip: 10x60, 5x90, 5x120, 3x150, 5x170 & 5x5x135
Seated Rows with Bands: 100 reps

Training Thursday 06.07.2017
Band Pull Aparts & Shoulder Dislocations
Bench Press Competition Grip: 10x60, 5x90, 5x120, 3x150, 3x1x175 & 3x5x140kg
Seated Rows with Bands: 100 reps
Cuban Rotations with Schulterhorn:3x15

Comment:
Maandag voelde 170 “zwaar genoeg” aan en besloot hiermee 5 singles te maken, daarna nog energie over en besloten om nog 5x5x130 te doen…en dat ging verder probleemloos. Donderdag voelde ik me sterker dan maandag en besloot om nog eens “zwaar” te gaan…uiteindelijk 3x1 met 175 en 3x5 met 140 gedaan. Op zich bevalt me dit laatste eigenlijk het beste….een combinatie van 3 heavy singles met vervolgens 3 back off sets van 5 reps (met circa 20% minder gewicht). Beiden doe ik graag…heavy singles en setjes van 5…alles wat daartussen of daarbuiten valt heb ik het minder mee. Het is even experimenteren voor me…5x1 en 5x5 in een training is best wel erg pittig en duurt vrij lang…maar 3x1 met 3x5 is beter te doen.

Keep on Training!

Eeey Rene zoek je geen mogelijkheden om dichter bij 5x1 en 5x5 te komen?
Je kan ook een tussen stap nemen 4x2 en 2x4 oid

• #10.758
Eeey Rene zoek je geen mogelijkheden om dichter bij 5x1 en 5x5 te komen?
Je kan ook een tussen stap nemen 4x2 en 2x4 oid
Heavy singles hebben mijns inziens een meerwaarde t.o.v. heavy doubles en tripples. Ten eerste boots je wedstrijdbeurten na waarbij immers ook alleen maar singles worden gedaan. Daarnaast zal je een betere focus wat techniek en aandacht hebben als je een single doet i.p.v. doubles of tripples. Maximaal een handvol singles aangevuld met maximaal een handvol backoff sets met 5 reps op 80% van de singles ervaar ik persoonlijk beter dan b.v. sets met tripples op 90% van de singles. Vandaar mijn keuze voor heavy singles en backoff sets op 80% met 5 reps.

Je bent inderdaad wel scherper... volledig geconcentreerd...duidelijk ...het is wel een hele zit..klein half uurtje
maar het is voor een goed doel :) :pressing:

• #10.760
Je bent inderdaad wel scherper... volledig geconcentreerd...duidelijk ...het is wel een hele zit..klein half uurtje
maar het is voor een goed doel :) :pressing:
Wat ikzelf ervaar is dat backoff sets NA heavy singles "licht" aanvoelen. Dit komt doordat heavy singles niet de energie kosten van doubles en tripples en het CZS door de heavy singles voorbereid is op het "zware werk" en backoff sets met minder gewicht lichter aanvoelen dan ze in werkelijkheid zijn.

Terug
Naar boven