- Waardering
- 3.220
- Lengte
- 1m85
- Massa
- 150kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Voordeel is dat een homegym 24/7 open is...je hoeft niet te wachten totdat een drukbank of powerrack vrij is. Goede muziek is inderdaad motiverendIk ga binnenkort ook thuis treene
Lekker wat privacy ..goede muziek en knalluh maar
Na de operatie als ik weer een beetje op de been ben

Het klinkt beslist oubollig wat ik zeg...toen ik voor zo'n 35 jaar met krachtsport begon was er helaas heel weinig informatie over krachtsport. Er waren geem boeken met nuttige informatie zoals Starting Strength van Mark Rippetoe. Er was geen internet waar je kon surfen op zoek naar bruikbare informatie. Het handjevol personen die wat wisten hielden deze kennis angstvallig geheim. Wat ik in mijn log plaats, plaats ik niet voor mezelf. Maar ik hoop dat sommigen er hun voordeel mee kunnen doen. Ik zou blij geweest zijn als mij iemand destijds over b.v. de trainingsmethoden van Dough Hepburn iets verteld zou hebben.Ben je niet een beetje teveel bezig met schemas, die uiteindelijk ook gewoon op elkaar lijken en in ieder geval dezelfde grondslag hebben: lage volume/hoge intensiteit combineren met hoger volume/lagere intensiteit...
sterk hoor, ziet er nog ''makkelijk'' uit
Bedankt
...ik hoop hier nog even mee vooruit te kunnen.

Doping en de wet
In sommige landen, zoals België, Duitsland, Frankrijk, Griekenland, Italië, Oostenrijk en Spanje, is de dopingregelgeving opgenomen in de wet.
Dit betekent dat de aanpak van de dopingproblematiek niet alleen de verantwoordelijkheid is van de sportbond, maar ook die van de overheid.
Een sporter of begeleider die de dopingwet overtreedt, kan justitieel vervolgd worden. In Nederland is de dopingregelgeving opgenomen in de regelgeving van de sportbond.
Je kunt hier dus niet strafrechtelijk vervolgd worden voor een positieve test. De Nederlandse overheid gedoogt het bezit van doping voor eigen gebruik, maar heeft de handel in dopingmiddelen wel verboden.
Celstraf voor inlaten met doping in Duitsland
Vanaf 1 januari 2016 kunnen Duitse topsporters die betrapt worden op doping rekenen op een gevangenisstraf van maximaal drie jaar. Dat is een van de opvallendste regels uit de Duitse dopingwet .
Begeleiders die sporters aanzetten tot dopinggebruik en zodoende 'hun levens in gevaar brengen' kunnen zelfs tien jaar celstraf krijgen.
Deze strafmaat geldt bijvoorbeeld voor artsen en handelaren. De wet richt zich vooralsnog alleen op topsporters. Amateursporters vallen buiten deze wet.
Deze wet maakt het mogelijk om sporters te vervolgen. Gebruik was tot nu toe niet strafbaar. Bij een vermoeden van dopinggebruik kunnen de autoriteiten overgaan tot huiszoekingen, iets dat sportbonden niet mogen.
"Ik juich het voorstel toe. Het is belangrijk dat atleten weten dat ze een eigen verantwoordelijkheid hebben en een celstraf riskeren als ze doping gebruiken", meende teammanager Oliver Bierhoff van het Duitse voetbalteam. "Alleen met drastische maatregelen kunnen we de sport schoon krijgen."
Eigen opinie:
Het moge duidelijk zijn dat ik zelf groot voorstander van zulke wetten ben, zodat niet alleen een sportbond (die heel beperkte bevoegdheden heeft) maar ook de autoriteiten dopingovertreders effectief kunnen aanpakken. Ik ben ook voorstander van levenslange schorsing bij een eerste overtreding en niet een tijdelijke schorsing waardoor bepaalde atleten na hun schorsing sterker terugkomen dan voorheen.
Ik zou het ook toejuichen als zo’n drastische wet niet alleen voor topsporters, artsen en handelaren maar ook voor de amateursporters zou gelden – en lees nu a.u.b. goed verder – die competitie doen bij een sportbond die er een dopingbeleid opna houdt. Als je er dus voor kiest om aan een wedstrijd mee te doen bij een sportbond waar doping niet is toegestaan en je een positieve dopinguitslag zou hebben en daar uit blijkt dat je er willens en wetens voor gekozen hebt om toch doping te gebruiken zouden hoge boetes en celtraf naar mijn mening toegepast mogen worden. Wie zijn billen brand, moet op de blaren zitten!
Het beleid van de NPB (Nederlandse Powerlifting Bond) vind ik te soft op dit gebied.
Het voormalige bestuur had destijds (op mijn verzoek) een lijst met alle dopinguitslagen (zowel postieve als negatieve) geplaatst op de site van de NPB. Zodat iedereen hier inzage kon hebben.
Het nieuwe bestuur vond dit niet noodzakelijk (wellicht om privacy redenen?). Bij uitslagen en recordlijsten blijven namen van overtreders gewoon vermeld staan en worden deze niet verwijderd.
Mijns inziens geef je daarmee een verkeerd signaal af. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden, toch? Dan wordt er veel te weinig gecontroleerd en veelal steeds dezelfde personen, alhoewel daar de NPB weinig aan kan doen en dit een verantwoordelijkheid is van de dopingautoriteit in Nederland. Laat ik mezelf als voorbeeld nemen. Ik doe nu alreeds 10 jaar aan wedstrijdsport bij de NPB en ik ben absoluut geen topsporter MAAR ik heb inmiddels toch ruim 30 wedstrijden meegedaan, waarbij ik 13 gouden, 7 zilveren en 6 bronzen medailles wist te behalen…aantal controles: 2 (!) ofwel 1 controle op 15 wedstrijden.
Geef alles, neem niets...Say NO to Doping!