XXL Nutrition

Benchpresslog from lazy huggybear

de 13e is zeker een geluksgetal rene want ik heb me rijbewijs gehaald vandaag ;d

Niet iedere training haal je een evenaring van een volume PR

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.063
he huggy ondanks alles toch een 5je op 145 dat toont toch karakter. wat me opviel is dat je smaldrukken zo'n 60 kg lichter is dan je regulier drukken. want hoe smal is je grip met smaldrukken?

Hoi Luc,

Als ik smaldrukken apart doe druk ik tot zo'n 5x5x130kg.
Maar na het gewone bankdrukken zijn mijn triceps behoorlijk gesloopt :o
Maar als ik setjes van 8-10 reps wil doen, moet ik sowieso het gewicht aan de halter drastisch verminderen. Wellicht dat ik de volgende keer gewoon maximaal 5 reps doe. Ik pak overigens iets smaller breed dan schouderbreedte (niet te smal, want dat is slopend voor mijn polsen).

---------- Toegevoegd om 08:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:51 ----------

de 13e is zeker een geluksgetal rene want ik heb me rijbewijs gehaald vandaag ;d

Proficiat kerel! En thnx voor de waarschuwing...ik waag me nu liever niet meer op straat ;)

---------- Toegevoegd om 08:55 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:52 ----------

Niet iedere training haal je een evenaring van een volume PR

Helaas niet nee...soms valt het mee, en soms valt het tegen.
Het word pas "verontrustend" als je meerdere trainingen achter elkaar structureel niet goed presteerd. Dan is er iets anders aan de hand...en moet je wellicht gewoon eens een deloadweekje pakken, omdat je dan wellicht toch overtraind bent. Of het schema werkt niet meer...of whatever...iedere training op zich probeer ik altijd te evalueren.

Hoi Luc,

Als ik smaldrukken apart doe druk ik tot zo'n 5x5x130kg.
Maar na het gewone bankdrukken zijn mijn triceps behoorlijk gesloopt :o
Maar als ik setjes van 8-10 reps wil doen, moet ik sowieso het gewicht aan de halter drastisch verminderen. Wellicht dat ik de volgende keer gewoon maximaal 5 reps doe. Ik pak overigens iets smaller breed dan schouderbreedte (niet te smal, want dat is slopend voor mijn polsen).

---------- Toegevoegd om 08:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:51 ----------

Proficiat kerel! En thnx voor de waarschuwing...ik waag me nu liever niet meer op straat ;)

Das ook een relatief begrip:D Gezien jouw omvang:p

• #1.066
Training 17 juli

Flat bench press: 20x20, 10x70, 5x100, 5x130, 5x160, 5x152.5, 5x145kg

Close grip bench press: 5x130, 5x125, 5x120kg
Ik blijf erbij dat ik close grip (bij welke oefening dan ook, vreselijk vind...het veroorzaakt altijd een verkrampte lichaamshouding bij me...en voel altijd wat pijntjes hier en daar wat ik bij "wide grip" totaal niet heb).

Wide grip lat pull down: 10x50, 10x60, 10x70 en 10x80kg
Close grip lat pull down: 10x60, 10x70 en auw...pijnscheut in mijn schouder...meteen stoppen :(!

Shoulder press (machine) met een wide grip:
8x75 en 4x8x100kg en nergens last van.

Effies testen en weer Wide grip lat pull down: setjes tot 80kg en nergens last van.

We zullen zien hoe het volgende week gaat...wellicht ben ik ook langzaam aan vakantie toe ;)

Hugs.. Ik zie nooit meer 5x5 staan:D Ik dacht dat je 5x5x160 wel zou doen inmiddels:)

Gewoon wat minder smal pakken man.
Smal is leuk en goed voor de triceps natuurlijk, maar de spieren die jij wilt ontwikkelen pak je ook door gewoon te bankdrukken hoor.
Smal word natuurlijk wel belangrijker als je triceps te zwak word tov de rest.
Alles imo natuurlijk éh! :thumb:
Toch ben je wel goed bezig hoor! :bow:

• #1.069
Hugs.. Ik zie nooit meer 5x5 staan:D Ik dacht dat je 5x5x160 wel zou doen inmiddels:)

5x5x160 is op dit moment te veel van het goede :o
3x5x160 zou ik (als ik een heel goede dag zou hebben) nog net redden.
Wellicht dat ik inderdaad weer 5x5 ga doen...maar dan wel met een lichter gewicht....maar ik wissel gewoon graag af...ik blijf wel steeds 5 reps in de werksets doen, maar de opbouw verschilt nog wel eens...verandering van spijs doet eten, hé ;)

---------- Toegevoegd om 13:06 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:00 ----------

Gewoon wat minder smal pakken man.
Smal is leuk en goed voor de triceps natuurlijk, maar de spieren die jij wilt ontwikkelen pak je ook door gewoon te bankdrukken hoor.
Smal word natuurlijk wel belangrijker als je triceps te zwak word tov de rest.
Alles imo natuurlijk éh! :thumb:
Toch ben je wel goed bezig hoor! :bow:

Thnks hummy!
Je hebt gelijk...ik had gisteren - voor mijn doen - erg smal gepakt, en dan is het net alsof er van alles in de weg zit ;), en ben ik geforceerd bezig.
Komt wel goed...ik lees in je log dat jezelf ook goed bezig bent...ben wel een beetje "jaloers" ;)...zo'n homegym is toch wel ideaal.
Plaatsgebrek is er eigenlijk niet....maar in de kelder kan ik net rechtstaan en de zolder heeft houten vloeren...allebei niet ideaal om een gym te maken lijkt me :(. Daarbij zou ik één probleem hebben...thuis zou ik me waarschijnlijk minder kunnen opladen dan in het gezelschap van anderen...als je met anderen traind doe je soms net dat beetje extra.

zo'n homegym is toch wel ideaal.
Plaatsgebrek is er eigenlijk niet....maar in de kelder kan ik net rechtstaan en de zolder heeft houten vloeren...allebei niet ideaal om een gym te maken lijkt me :(. Daarbij zou ik één probleem hebben...thuis zou ik me waarschijnlijk minder kunnen opladen dan in het gezelschap van anderen...als je met anderen traind doe je soms net dat beetje extra.
Je kan de vloeren wel wat meer stevigheid geven door een extra houten vloer op te leggen natuurlijk, maar 100% ideaal wordt het misschien wel niet...
Wat dat opladen betreft heb je gelijk in, maar ik liep daardoor juist wel eens een blessure op denk ik...
Even flink knallen!
Misschien dat mijn trainingslog voldoende motivatie is om toch flink aan te pakken.
Nu nog even beginnen! ;)
Keep it up Bear! :thumb:

• #1.071
Training 20/07

Op "veler verzoek" ;) vandaag nog eens 5x5 gedaan:
Bench press: 20x20, 2x10x70, 5x100, 5x130 en 5x5x152,5kg (!) wat een bescheiden volumepr is :). Het streven is echter om 5x5x160kg te drukken...er is dus nog werk aan de winkel!
Het 5x5 is toch wel erg intensief (voor mij althans)...ben daarna meestal toch wel "op".

Shoulder machine press: 8x75 en 4x8x100kg

Wide grip front lat pulldown: 8x50, 8x65 en 4x8x80kg.

Ook nog effies een poging gewaagd met close grip lat pulldown...maar met 60kg veroorzaakt dit al een heel onprettig gevoel in mijn schouders :(...als ik "close" moet pakken is dat gewoon een onnatuurlijke beweging voor mij...en voorlopig laat ik deze dan ook maar achterwege.

Hint voor de liefhebbers: vanaf 16 - 26 juli worden in China de Worldgames, de alternatieve Olympische spelen voor niet-olympische sporten gehouden. Powerliften is één van die sporten en Nederland word vertegenwoordigd door 3 dames: Joanne Schaefer, Ielja Strik en Brenda v/d Meulen. Alle drie de dames hebben al diverse titels op wereld-, europees- en nationaal niveau behaald, hetgeen vertrouwen schenkt voor de prestaties in China!

Good effort Bear! :thumb:
5x5 is toch ook véééls te veel man...
5 serksets!
Voor een natural powerlifter is gekkenwerk imo, zeker als die powerlifter ook nog eens zijn leeftijd met een 4 begint als hij die opschrijft! :rolleyes:
Jim Wendler doet er niet zo veel, Ed Coan raad er maar 2 aan, en die tendens is volgens mij op meer plekkken te vinden op het net.
Ik raad aan om evt wel 5x5 te doen, maar dan met "ramped sets" toe te werken naar 1 of 2 "echte" werksets.
Ik heb trouwens "242RAW" besteld, ben benieuwd! :cool:

• #1.073
Good effort Bear! :thumb:
5x5 is toch ook véééls te veel man...
5 serksets!
Voor een natural powerlifter is gekkenwerk imo, zeker als die powerlifter ook nog eens zijn leeftijd met een 4 begint als hij die opschrijft! :rolleyes:
Jim Wendler doet er niet zo veel, Ed Coan raad er maar 2 aan, en die tendens is volgens mij op meer plekkken te vinden op het net.
Ik raad aan om evt wel 5x5 te doen, maar dan met "ramped sets" toe te werken naar 1 of 2 "echte" werksets.
Ik heb trouwens "242RAW" besteld, ben benieuwd! :cool:

Je hebt volkomen gelijk...5x5 is een principe wat Bill Starr in de jaren '80 in eerste instantie op ramped weights heeft gebasseerd.
Later hebben daar anderen 5x5 met straight sets van gemaakt.
Ik kan je wel verzekeren dat als je 5 "werksets" doet, echt "voelt" dat je iets gedaan hebt...als ik er slechts 3 doe dan heb ik altijd het idee dat ik niet genoeg heb gedaan (klinkt een beetje tegenstrijdig voor iemand die zichzelf "lazy" noemt, toch?) ;)

"242" raw is dat de DVD van Jeremy Hoornstra?

Als je hem hebt hoop ik dat je de kennis die je opdoet bereidwillig met een ander oudje wilt delen ;)...lijkt me een heel interessante DVD...alhoewel ik altijd mijn twijfels heb over het "waarheidsgehalte" van zulke films.
Iedereen zweert bij zijn trainingsprincipe's en ze vertellen er niet bij wat ze nog allemaal slikken & spuiten, toch?
Desondanks hou ik me aanbevolen om strax (hopelijk) zinvolle tips en adviezen te krijgen hoe je als natural RAW 240kg kunt drukken (want ik neem wel aan dat we het hier over kilo's en niet over lbs hebben, eh?;))
Ik zou overigens ook al tevreden zijn als ik met die tips 200kg raw in no time zou kunnen benchen ;)

Laatst bewerkt:
242 duid op z'n lichaamsgewicht, en het RAW op het feit dat hij niet houd van shirtjes enzo. ;)
Jeremy inderdaad!
Al heb ik de DVD maar als motivatie ivm de opnames in de GYM die er op schijnen te staan! :cool:
Net als Jim Wendler spreken z'n verhalen me wel aan.
En wat er allemaal nog gespoten en geslikt word..?
Tsja, niet iedereen is daar altijd even eerlijk over ben ik bang...
Ik ben geneigd jou te geloven, en van mezelf weet ik het zeker (ik bereik ook niks, dus da's voor een ander ook wel te geloven denk ik...) maar er zijn velen waar ik m'n handen niet voor in het vuur zou steken... ;)
Ik ben benieuwd wanneer hij binnen komt, de DVD.

• #1.075
242 duid op z'n lichaamsgewicht, en het RAW op het feit dat hij niet houd van shirtjes enzo. ;)
Jeremy inderdaad!
Al heb ik de DVD maar als motivatie ivm de opnames in de GYM die er op schijnen te staan! :cool:
Net als Jim Wendler spreken z'n verhalen me wel aan.
En wat er allemaal nog gespoten en geslikt word..?
Tsja, niet iedereen is daar altijd even eerlijk over ben ik bang...
Ik ben geneigd jou te geloven, en van mezelf weet ik het zeker (ik bereik ook niks, dus da's voor een ander ook wel te geloven denk ik...) maar er zijn velen waar ik m'n handen niet voor in het vuur zou steken... ;)
Ik ben benieuwd wanneer hij binnen komt, de DVD.

Ik vind het fijn dat je "geneigd" bent om mij te geloven :)
Ik druk in Wilkspunten slechts 120 points...en dat is helemaal niet zo spectaculair...relatief gezien (vergelijking BDW en prestatie) is mijn kunnen maar zeer matig :o. Dat ik in NL "iets" presteer heeft te maken met het feit dat er in mijn gewichtsklasse nauwelijks serieuze concurrentie is. Internationaal is dat een heel ander verhaal. Maar ik heb alle tijd...Ton Teelen werd ook nog met 64 jaar wereldkampioen bij de Masters 3 ;)

Maar je laat wat horen als je de DVD gezien hebt, OK?

Kilo voor kilo veel drukken, betekend alleen dat je in de speeltuin iets te vertellen hebt.
Gewoon veel drukken onderscheid de mannen van de jongens! :D
(Een beetje van mezelf, en een beetje van een ander...)
Wilkes punten heb ik niks mee te maken.
Iemand die 5x160 drukt enzo is gewoon een sterke gast.
En dan kunnen de "heavy fuelers" de norm wel een stuk hoger gelegd hebben, maar daar trek ik me in ieder geval niets van aan.
En de stiekeme gebruikers vind ik alleen maar zielig.

Als ik de DVD heb, hoor je nog van me! :thumb:

• #1.077
Kilo voor kilo veel drukken, betekend alleen dat je in de speeltuin iets te vertellen hebt.
Gewoon veel drukken onderscheid de mannen van de jongens! :D
(Een beetje van mezelf, en een beetje van een ander...)
Wilkes punten heb ik niks mee te maken.
Iemand die 5x160 drukt enzo is gewoon een sterke gast.
En dan kunnen de "heavy fuelers" de norm wel een stuk hoger gelegd hebben, maar daar trek ik me in ieder geval niets van aan.
En de stiekeme gebruikers vind ik alleen maar zielig.

Als ik de DVD heb, hoor je nog van me! :thumb:

O.K...thnx...ben zeer benieuwd!

• #1.078
Training 23/7

Close grip benchpress: 20x20, 2x10x70, 5x100 en 5x5x130kg
Ik had bij deze oefening de handen minder dan 40cm uit elkaar (normaal ruim 80cm), nog smaller veroorzaakt allerlei pijntjes...dus deze breedte is verantwoord.

Shoulder (machine) press: 8x75 en 3x8x100kg.

Front lat pull down (wide grip): 2x10x50 en 10x10x70kg.

Ik weet het, ik ben hypocriet...ik heb altijd beweerd dat je oefeningen met een barbell of dumbbells moet doen. Machines maken je het alleen maar makkelijk en makkelijk is niet beter! Zucht...mja...en nog altijd sta ik achter dat standpunt, mja...waarom dan toch machines?
Vergeet niet dat dit het log is van "lazy" huggybear ;)...
Staande OP en BOR veroorzaakten nogal wat kwaaltjes en pijntjes :( en ik ging er niet echt op vooruit in het BD. Ik doe nu shoulder machine press en lat pull down en boek nog altijd progressie bij het BD.
En daarbij zijn het ook basisoefeningen...waarbij je meerdere gewrichten gebruikt (schouder- en ellebooggewricht)...wellicht niet de meest ideale, maar iets is nog altijd beter dan niets, toch :o?

ik vind dat die apparaten maar een rare bewegingsbaan hebben.

• #1.080
ik vind dat die apparaten maar een rare bewegingsbaan hebben.

Daar geef ik je volledig gelijk in!
Machines volgen meestal een bepaalde bewegingsafloop...je hoeft ook niet met zaken zoals balans of coördinatie rekening te houden, waardoor je minder hulpspieren inschakeld...ik schaam me dan ook oprecht dat ik zo diep gezonken ben en mijn toevlucht heb genomen tot machines :o ;)
Desondanks vind ik Shoulderpress en LPD niet alleen prettiger, maar minstens net zo effectief voor het doel waarvoor ik train!

Terug
Naar boven