- Waardering
- 135
- Lengte
- 1m77
- Massa
- 93kg
- Vetpercentage
- 13%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
he huggy ondanks alles toch een 5je op 145 dat toont toch karakter. wat me opviel is dat je smaldrukken zo'n 60 kg lichter is dan je regulier drukken. want hoe smal is je grip met smaldrukken?

de 13e is zeker een geluksgetal rene want ik heb me rijbewijs gehaald vandaag ;d

Niet iedere training haal je een evenaring van een volume PR
Hoi Luc,
Als ik smaldrukken apart doe druk ik tot zo'n 5x5x130kg.
Maar na het gewone bankdrukken zijn mijn triceps behoorlijk gesloopt
Maar als ik setjes van 8-10 reps wil doen, moet ik sowieso het gewicht aan de halter drastisch verminderen. Wellicht dat ik de volgende keer gewoon maximaal 5 reps doe. Ik pak overigens iets smaller breed dan schouderbreedte (niet te smal, want dat is slopend voor mijn polsen).
---------- Toegevoegd om 08:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:51 ----------
Proficiat kerel! En thnx voor de waarschuwing...ik waag me nu liever niet meer op straat![]()
Gezien jouw omvang
Ik pak overigens iets smaller breed dan schouderbreedte.
Huggy pakt net buiten de buitenste ringen!

!

Hugs.. Ik zie nooit meer 5x5 staanIk dacht dat je 5x5x160 wel zou doen inmiddels
![]()

Gewoon wat minder smal pakken man.
Smal is leuk en goed voor de triceps natuurlijk, maar de spieren die jij wilt ontwikkelen pak je ook door gewoon te bankdrukken hoor.
Smal word natuurlijk wel belangrijker als je triceps te zwak word tov de rest.
Alles imo natuurlijk éh!
Toch ben je wel goed bezig hoor!![]()
, en ben ik geforceerd bezig.
...zo'n homegym is toch wel ideaal.
. Daarbij zou ik één probleem hebben...thuis zou ik me waarschijnlijk minder kunnen opladen dan in het gezelschap van anderen...als je met anderen traind doe je soms net dat beetje extra.Je kan de vloeren wel wat meer stevigheid geven door een extra houten vloer op te leggen natuurlijk, maar 100% ideaal wordt het misschien wel niet...zo'n homegym is toch wel ideaal.
Plaatsgebrek is er eigenlijk niet....maar in de kelder kan ik net rechtstaan en de zolder heeft houten vloeren...allebei niet ideaal om een gym te maken lijkt me. Daarbij zou ik één probleem hebben...thuis zou ik me waarschijnlijk minder kunnen opladen dan in het gezelschap van anderen...als je met anderen traind doe je soms net dat beetje extra.

vandaag nog eens 5x5 gedaan:
. Het streven is echter om 5x5x160kg te drukken...er is dus nog werk aan de winkel!
...als ik "close" moet pakken is dat gewoon een onnatuurlijke beweging voor mij...en voorlopig laat ik deze dan ook maar achterwege.

Good effort Bear!![]()
5x5 is toch ook véééls te veel man...
5 serksets!
Voor een natural powerlifter is gekkenwerk imo, zeker als die powerlifter ook nog eens zijn leeftijd met een 4 begint als hij die opschrijft!
Jim Wendler doet er niet zo veel, Ed Coan raad er maar 2 aan, en die tendens is volgens mij op meer plekkken te vinden op het net.
Ik raad aan om evt wel 5x5 te doen, maar dan met "ramped sets" toe te werken naar 1 of 2 "echte" werksets.
Ik heb trouwens "242RAW" besteld, ben benieuwd!
Keep it up Bear!![]()

...lijkt me een heel interessante DVD...alhoewel ik altijd mijn twijfels heb over het "waarheidsgehalte" van zulke films.
)

242 duid op z'n lichaamsgewicht, en het RAW op het feit dat hij niet houd van shirtjes enzo.
Jeremy inderdaad!
Al heb ik de DVD maar als motivatie ivm de opnames in de GYM die er op schijnen te staan!
Net als Jim Wendler spreken z'n verhalen me wel aan.
En wat er allemaal nog gespoten en geslikt word..?
Tsja, niet iedereen is daar altijd even eerlijk over ben ik bang...
Ik ben geneigd jou te geloven, en van mezelf weet ik het zeker (ik bereik ook niks, dus da's voor een ander ook wel te geloven denk ik...) maar er zijn velen waar ik m'n handen niet voor in het vuur zou steken...
Ik ben benieuwd wanneer hij binnen komt, de DVD.

. Dat ik in NL "iets" presteer heeft te maken met het feit dat er in mijn gewichtsklasse nauwelijks serieuze concurrentie is. Internationaal is dat een heel ander verhaal. Maar ik heb alle tijd...Ton Teelen werd ook nog met 64 jaar wereldkampioen bij de Masters 3 

Kilo voor kilo veel drukken, betekend alleen dat je in de speeltuin iets te vertellen hebt.
Gewoon veel drukken onderscheid de mannen van de jongens!
(Een beetje van mezelf, en een beetje van een ander...)
Wilkes punten heb ik niks mee te maken.
Iemand die 5x160 drukt enzo is gewoon een sterke gast.
En dan kunnen de "heavy fuelers" de norm wel een stuk hoger gelegd hebben, maar daar trek ik me in ieder geval niets van aan.
En de stiekeme gebruikers vind ik alleen maar zielig.
Als ik de DVD heb, hoor je nog van me!![]()
...
en ik ging er niet echt op vooruit in het BD. Ik doe nu shoulder machine press en lat pull down en boek nog altijd progressie bij het BD.
?ik vind dat die apparaten maar een rare bewegingsbaan hebben.