XXL Nutrition

Benchpresslog from lazy huggybear

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.101
Hier nog enkele wedstrijdtips!

Top 10 Mistakes Novice Lifters Make!

1.Going into your first competition blindly.
Suggestions: Attend and observe a powerlifting competition before entering one.

2.Not having any advice and/or assistance from a knowledgeable coach or lifter.
Suggestions: Find a knowledgeable strength coach or experienced powerlifter.

3.Using powerlifting gear (squat/deadlift suits, knee wraps, bench shirts) too soon.
Suggestions: Learn proper technique, skill mastery, and build a strong foundation before adding supportive equipment.

4.Not practicing the verbal commands in training.
Suggestions: Practice the verbal commands in training prior to the competition.

5.Adding and/or changing a piece of equipment (gear) the day of the meet.
Suggestions: Practice like you compete. Wear the exact same apparel in training that you will wear on meet day.

6.Wearing the wrong shoes.
Suggestions: Purchase and train in a shoe with a flat and ultra-hard sole.

7.Not attending the rules briefing prior to the competition.
Suggestions: Attend and actually listen at the rules briefing.

8.Not understanding the timing and flow of the competition.
Suggestions: Pay attention, listen, and look for your flight number and place within your flight.

9.Rushing your set-up.
Suggestions: Slow down and take your time setting up for each lift.

10.Opening too heavy.
Suggestions: Select a reasonable opening attempt that helps build confidence and allows you to make the next progression to your second attempt.

Dit effies naar mijn eigen log gekopieerd...wedstrijdtips voor "novice lifters" :).

Bedankt Hugs!

Jij nog tips/websites waar ik wat mee kan?

Ik ben druk bezig alle tips te verzamelen, kijken waar ik aan moet gaan werken etc.

• #1.103
Ja dat is het punt een beetje.. Ik zou ook niet weten wat je beter zou moeten doen.. maarja.. ik denk dat je nu minimale resultaten haalt.. dat je veel verder vooruit kan komen!

Maar goed.. Wanneer kom je een keertje met mij en Lucas meetrainen? Enne.. nog wedstrijden die je gaat draaien dit jaar? Dan kom ik sowieso wel ff kijken!

Ik stel je goede bedoelingen overigens op prijs hoor!
Ik heb in week 34 een weekje vakantie en daarna zal ik mijn schema gaan aanpassen...heb ook nog wat research gedaan.
Onderstaande programma spreekt me wel aan.
Ik hoef dan niet veel te veranderen.. Brad Gillingham werkt ook veel met het getal 3 & 5.

Brad Gillingham Raw Bench Program* (Automated) (Excel) (webpage)

Het is overigens een programma voor Raw benchpressers (dus ook interessant voor Hummy ;)) Ik ga er altijd vanuit dat als je raw sterker word zich dat ook vertaald in een sterker resultaat in gear. Raw is toch de basis.

Brad Gillingham is niet de enige die sterk is in zijn familie..Wade en Karl Gillingham zijn ook erg indrukwekkende krachtsporters...zie hiervoor:www.jackalsgym.com

De eerste wedstrijd zal in oktober plaats vinden.
Wellicht de rawwedstrijd bij Atlas, maar ik vrees dat een week voor het EK een rawwedstrijd wat veel van het goed zal zijn.
Dus zal het EK in België voor Masters hoogstwaarschijnlijk mijn 1e wedstrijd in het nieuwe seizoen (2009-2010) worden.

P.S. Waarom komen jullie niet met mij meetrainen? :p

---------- Toegevoegd om 13:23 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:21 ----------

Bedankt Hugs!

Jij nog tips/websites waar ik wat mee kan?

Ik ben druk bezig alle tips te verzamelen, kijken waar ik aan moet gaan werken etc.

www.marylandpowerlifting.com

Van harte aanbevolen! :thumbs::thumbs::thumbs:

Laatst bewerkt:
Wij kunnen ook wel 's met jou meetrainen hoor hahaha.. Zal het na de vakantie eens ff met lucas overleggen;)

Bedankt voor de tips! Die sites ga ik eens ff uitpluizen.

• #1.105
Brad Gillingham is overigens 4e geworden bij de Worldgames bij de superzwaargewichten. Zijn resultaten: KB 382,5 kg / BD 265 kg / DL 387,5 kg / Totaal: 1035 kg. Hij heeft een BDW van ruim 147kg.

Enkele foto's van hem.

gillingham380s.jpg

brad.jpg

Brad Gillingham has been one of the top drug free powerlifters in the United States for over a decade. His journey from a 242 pound Minnesota State Champion to a 300+ pound IPF World Champion has been incredible to watch. There have been bumps in the road for Brad including three surgeries along the way, however his incremental gains in bodyweight and total weight lifted show a positive trend upward and have yet to plateau. Brad may be the greatest drug free powerlifter ever when considering the number of competitions, years competing, and his slow and steady progress. With more than 50 800lb+ deadlifts to his credit dating back to his first 800lb pull in 1995 and 11 IPF World Championship appearances and 2 wins, his record speaks for itself.

Ben wel een fan van hem...zijn resultaten lijken me inderdaad mogelijk voor een natural SHW die van nature reeds sterk is en hard en serieus traind!

---------- Toegevoegd om 13:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:45 ----------

Wij kunnen ook wel 's met jou meetrainen hoor hahaha.. Zal het na de vakantie eens ff met lucas overleggen;)

Bedankt voor de tips! Die sites ga ik eens ff uitpluizen.

By the way...Markoss...wellicht de beste tip die ik je kan geven...ik haal hier graag Ylke aan..."minder lullen, harder trainen" ;) :p

Je krijgt nu wellicht een overload aan info, en iedereen bedoelt het uiteraard goed...maar zorg dat je niet strax door de bomen het bos niet meer ziet.
Onderzoek alles, maar behoud het goede...wissel niet voortdurend van het ene naar het andere schema..vind uit wat voor jou werkt en stem je training, voeding, herstel en motivatie daarop af!

Suc6 kerel!

Ik lees wel in je log hoe e.e.a. zal uitpakken :).

Naja.. Ik betwijfel of hij echt natural is.. maar goed.. dat boeit me ook niet zo eigenlijk!

Het zijn wel indrukwekkende gewichten ja!

---------- Toegevoegd om 14:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:53 ----------

By the way...Markoss...wellicht de beste tip die ik je kan geven...ik haal hier graag Ylke aan..."minder lullen, harder trainen" ;) :p

Je krijgt nu wellicht een overload aan info, en iedereen bedoelt het uiteraard goed...maar zorg dat je niet strax door de bomen het bos niet meer ziet.
Onderzoek alles, maar behoud het goede...wissel niet voortdurend van het ene naar het andere schema..vind uit wat voor jou werkt en stem je training, voeding, herstel en motivatie daarop af!

Suc6 kerel!

Ik lees wel in je log hoe e.e.a. zal uitpakken :).

Helemaal mee eens! Ik krijg nu goede hulp van m'n trainingsmaat, al zijn zijn adviezen enigszins beangstigend en onorthodox, maar het is wel iemand die weet waar hij over praat, en die dezelfde **** it all houding heeft als mij.. Dus dat komt wel goed!

Ik moet zeggen dat ik nu ook flink overdonderd ben door alle adviezen en info. Ik heb lekker een week vakantie om alles te filteren en uit te vogelen!

Ik heb nu gewoon een enorme deload om te herstellen en straks keihard te gaan bikkelen! Hoe dan ook draai ik dit jaar sowieso één of meer wedstrijden, en sta ik daar met bench en squat van 125, en een deadlift van 200. Raw uiteraard.

Bedankt voor de tips! Als je nog meer info hebt, PM me gerust, of post het in me thread/log!

• #1.107
Training 27/7

Flat Bench Press: 20x20, 10x70, 5x100, 5x130 & 5x5x150kg pfff...het liefst was ik al naar 1x5x150 gestopt...het viel me loeizwaar vandaag...:zweet:
Ik voel bij 130kg al aan of ik een goede of minder goede dag heb...vandaag was dus een minder goede dag...die 5x5x150 kwamen echt vanuit mijn tenen...moest zo hard drukken dat mijn oogbollen :eek: zowat eruit werden geperst ;)
Mja...er was maar één reden dat ik door ging...ik wist dat ik strax hier mijn training zou vermelden...dus maar op de tanden gebeten...tot op het tandvlees :D

Shoulder (machine) press: 8x75, 8x100, 8x105 & 8x110kg (machine gaat maar tot 100kg, maar stiekem een schijfje van 5kg en een setje later van 10kg erbij gehangen.

Front Lat pulldown: 2x10x50 en 4x8x75kg
Heb nog een poging gedaan tot inverted row, fat man pull up, rack chin of whatever...die oefeningen doe ik liever nog eens proberen als ik helemaal alleen ben in de gym...ik maak me daarmee echt belachelijk :o...breng er niets van terecht...nog effies barbell en dumbbell row geprobeerd...tjonge wat een kl**te oefeningen...Laten we het maar daar op houden dat ik alleen maar geschikt ben om op een bank te liggen en mijn armen te strekken, O.K?

Zo en nu mijn "coming out"...ik kan en wil het niet langer ontkennen, en schaam me er niet voor...er zijn ergere dingen in het leven...ik vind alleen maar bankdrukken leuk, en doe het liefste alleen maar bankdrukken, bankdrukken en nog eens bankdrukken...I love :heart: bench press!!!
Zo, eindelijk het is er uit, lucht dat effies op ;).

Laatst bewerkt:
Heb nog een poging gedaan tot inverted row, fat man pull up, rack chin of whatever...die oefeningen doe ik liever nog eens proberen als ik helemaal alleen ben in de gym...ik maak me daarmee echt belachelijk :o...breng er niets van terecht...nog effies barbell en dumbbell row geprobeerd...tjonge wat een kl**te oefeningen...Laten we het maar daar op houden dat ik alleen maar geschikt ben om op een bank te liggen en mijn armen te strekken, O.K?

Zo en nu mijn "coming out"...ik kan en wil het niet langer ontkennen, en schaam me er niet voor...er zijn ergere dingen in het leven...ik vind alleen maar bankdrukken leuk, en doe het liefste alleen maar bankdrukken, bankdrukken en nog eens bankdrukken...I love :heart: bench press!!!
Zo, eindelijk het is er uit, lucht dat effies op ;).
Hahaha Hugster! :D
Doorbijten man, gewoon volhouden. :thumb:
Aan de andere kant, waarom zou je dingen tegen je zin doen éh..?
Het leven is al zo kort, en een mens moet al zo veel tegen z'n zin doen... :(
5x5x150 = goed. <punt dus! ;)
Ik ga nu eens naar dat schema kijken van een stukje naar boven, en die sites! :thumb:

• #1.109
Tip! Volg het nieuwe log van Weak 01 naar WK India!

Pjotr v/d Hoek gaat een log bijhouden n.a.v. zijn voorbereiding op het WK powerliften in India!

Hij is wat Wilkspunten betreft de sterkste powerlifter van de NPB!
Met een BDW van rond de 90kg heeft hij de volgende stats: SQ 310 - BP 215 DL 305 TOT. 830kg! :eek:

Tip! Volg het nieuwe log van Weak 01 naar WK India!

Pjotr v/d Hoek gaat een log bijhouden n.a.v. zijn voorbereiding op het WK powerliften in India!

Hij is wat Wilkspunten betreft de sterkste powerlifter van de NPB!
Met een BDW van rond de 90kg heeft hij de volgende stats: SQ 310 - BP 215 DL 305 TOT. 830kg! :eek:

Das wreed op 90 bw.:cool:

hey huggy gaat goed he 5x5 150 nu opbouwen he.
trouwens die stats zijn van dit jaar mijn beste wedtrijdstats zijn
squat 320kg bench 240,5 en deadlift 305, helaas niet samen in een wedstrijd totaal heb ik 837.5kg staan

• #1.112
hey huggy gaat goed he 5x5 150 nu opbouwen he.
trouwens die stats zijn van dit jaar mijn beste wedtrijdstats zijn
squat 320kg bench 240,5 en deadlift 305, helaas niet samen in een wedstrijd totaal heb ik 837.5kg staan

Wat die 5x5x150 betreft...het gaat redelijk...maar ik ben er nog lang niet...het word bloed, zweet en tranen richting het EK voor Masters.
Ik werk overigens graag met 5-jes...strax ga ik opbouwen met 3-tjes en paar weken voor de wedstrijd zal ik me toch in het bench shirt moeten hijsen ;) en ga ik voor de double's en single's (veel reps maken in shirt ligt me niet echt).

Enne ik weet dat je tot heel wat meer in staat bent dan 830kg...als alles meezit zou 850kg reeël moeten zijn lijkt me...en je streven zal uiteindelijk beslist richting 900kg gaan...gewoon iedere wedstrijd een beetje progressie proberen te boeken. En soms zit het mee, en soms zit het tegen...we hebben dit ook met "onze" dames in China gezien.
Goed presteren op een wedstrijd is van zoveel factoren afhankelijk, maar dat weet jij veel beter dan mij!

Belangrijk is vooral dat je heel blijft...en niet weer last krijgt van vervelende blessure's.
Je bent in elk geval heel sterk terug gekomen na die vervelende schouderblessure (en operatie). Ruim 240kg banken voor iemand van jouw BDW in een single ply shirt doen je overigens niet zoveel krachtsporters na! Hoop dat je snel weer op dat gewicht zult uitkomen!

• #1.113

Voor de geïnteresseerden ;)

Dopingvoorlichting KNKF 30 augustus.

De KNKF organiseert op 30 augustus 2009 samen met de dopingautoriteit een dopingvoorlichting op het nationale centrum voor topsport en onderwijs Papendal. De voorlichting vindt plaats in zaal 15 van het sportershotel dus niet het congrescentrum, en start om 10.00 uur.
De voorlichting is gericht op topsporters en wedstrijdsporters die een topsportloopbaan ambiëren. Trainers en andere geïnteresseerden zijn natuurlijk ook van harte welkom.
Aanmelden kan via een email berichtje naar office@knkf.nl of via je contactpersoon van de bond.

Het staat er niet expliciet in vermeld maar ik ga er sterk vanuit dat deze dopingvoorlichting als ontmoediging inzake doping bedoeld is ;)

---------- Toegevoegd om 16:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:23 ----------

Vooraankondiging NPB inzake Worldgames (persbericht)

Top 3 kansen voor dames powerliften op World Games

Drie Nederlandse powerliftsters nemen deel aan de 8ste World Games 2009, die gehouden worden van 16 t/m 26 juli in Taiwan met het onderdeel powerliften.
De powerlift wedstrijd zal op 25 en 26 juli gehouden worden.

Dit jaar doen drie atleten mee aan dit toernooi met het onderdeel powerliften:
Ielja Strik (1973, Nijmegen): 3x wereldtitel powerlifting, 4x Europese titel Powerlifting en 6x wereldtitel, 5x Europese titel bankdrukken;
Joanne Schaefer-Williams (1967, Simpelveld): 1x wereldtitel powerlifting, 2x Europese titel powerlifting en 1x wereldtitel bankdrukken;
Brenda van der Meulen (1978, Alkmaar): 1x Europese titel bankdrukken.

Deze dames komen allen uit in de zwaargewichtklasse 82,5+kg, in deze klasse strijden 10 atletes uit de hele wereld voor de medailles op zondag 26 juli.
Twee van onze Nederlandse dames hebben zeer grote kans om in de top 5 te eindigen, waarvan één in de top 3.

De World Games wordt gezien als de meest prestigieuze wedstrijd in de powerlift sport. Dit evenement vindt iedere 4 jaar plaats en valt onder ‘the patronage of the International Olympic Committee’. En vindt plaats in iedere pre-olympisch jaar, de deelnemers komen uit in 32 niet-olympische sporten.
Powerliften bestaat uit 3 onderdelen, Kniebuigen, Bankdrukken en Deadliften. Zie voor meer informatie hierover www.powerliftingbond.nl.

---------- Toegevoegd om 16:31 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:29 ----------

Einduitslag Worldgames (persbericht)

Verdiende 6e plaats voor powerliftster Brenda van der Meulen op World Games

Op de laatste dag van de 8e World Games heeft de 31-jarige Brenda van der Meulen een mooie 6e plaats behaald bij de zwaargewichten powerliften (categorie met 10 lifters). Zij tilde in totaal 600 kg met de drie onderdelen squaten (240 kg), bankdrukken (165 kg) en deadliften (195 kg). Hiermee heeft zij een nieuw persoonlijk record behaald. Dit resultaat biedt een goede basis voor het komende WK Powerliften in november in India.

De overige atleten Ielja Strik en Joanne Schaefer-Williams behaalden een mager resultaat voor hun doen. Kanshebber voor de top 3 Ielja Strik maakte drie foutbeurten bij het onderdeel bankdrukken waardoor haar kans op een topklassering verloren ging. Joanne Schaefer draaide een gematigde wedstrijd na haar terugkeer van een rugblessure, maar behaalde toch een 7e plaats met 587,5 kg.

De World Games wordt gezien als de meest prestigieuze wedstrijd in de powerlift sport. Dit evenement vindt iedere 4 jaar plaats en valt onder ‘the patronage of the International Olympic Committee’. En vindt plaats in iedere pre-olympisch jaar, de deelnemers komen uit in 32 niet-olympische sporten.

Voor meer informatie: www.powerliftingbond.nl, www.powerlifting-ipf.com, www.powerbrutus.nl.nu

De KNKF organiseert op 30 augustus 2009 samen met de dopingautoriteit een dopingvoorlichting op het nationale centrum voor topsport en onderwijs Papendal. De voorlichting vindt plaats in zaal 15 van het sportershotel dus niet het congrescentrum, en start om 10.00 uur.
De voorlichting is gericht op topsporters en wedstrijdsporters die een topsportloopbaan ambiëren. Trainers en andere geïnteresseerden zijn natuurlijk ook van harte welkom.
Aanmelden kan via een email berichtje naar office@knkf.nl of via je contactpersoon van de bond.

Het staat er niet expliciet in vermeld maar ik ga er sterk vanuit dat deze dopingvoorlichting als ontmoediging inzake doping bedoeld is ;)

---------- Toegevoegd om 16:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:23 ----------

Lijkt me geen goed idee het aan te moedigen door de Bond :)

• #1.115

Lijkt me geen goed idee het aan te moedigen door de Bond :)

Lijkt me niet dat dat gaat gebeuren...ik verwacht niet dat ze tips zullen geven over het hoe en wat van wat er tegenwoordig allemaal geslikt en gespoten word ;). Jammer dat het niet naast de deur is, anders was ik er wel heen gegaan.

• #1.116
Nieuwe bondscoaches NPB

Wim Wamsteeker (bekend als wimwam op dit forum) is gestopt als bondscoach van de NPB.
Wim, bedankt voor je diensten in het verleden! :thumbs: Overigens wil dit niet zeggen dat Wim zich niet meer zal inzetten voor krachtsporters die belangstelling hebben in het powerliften. Wim blijft zelf op (internationaal) actief als powerlifter en begeleidt nog altijd diverse powerlifters. Degene die zijn expertise op prijs stellen, zullen ook in de toekomst beslist de weg naar Wim weten te vinden.

De NPB heeft vervolgens nieuwe mensen benaderd om tot de volgende invulling te komen:
Ab Wolders – bondscoach/-trainer powerliften senioren :thumbs:
Leon Smeets – bondscoach/-trainer powerliften junioren :thumbs:

Ik wens beide heren veel suc6 met hun veeleisende taak!

Ik ken Leon Smeets uit Spaubeek nu ruim 2 jaar persoonlijk, ik ga regelmatig bij hem trainen en heb heel veel aan hem te danken.
Hij is een sympathieke coach met veel praktische kennis en ervaring die zich volledig belangeloos inzet voor iedereen die serieus met powerliften/bankdrukken bezig is.

Met Ab Wolders word toch wel een bekende coryfee uit de krachtsportwereld binnen gehaald die wat nadere toelichting vraagt.

Prestaties

In 1981 en 1982 behaalde Wolders enkele nationale bodybuilding titels, een 1e en 2e plaats.

Powerlifting
  • EK 1984, Fredrikstad, Noorwegen. 1e (-125 kg)
  • WK 1984, Dallas (Texas), Verenigde Staten. 1e (-125kg) IPF World Champion (945 kg totaal)
  • Op het NK Powerliften 1984 behaalde Wolders een nationaal record in zijn gewichtsklasse (-125 kg), een squat met 375 kg
  • Totaal 960 kg! SQ 375 – BP 225 – DL 360
Sterkste man Competities

Laatst bewerkt:
Ab is inderdaad een man van postuur. :cool:

hey Huggy ze zoeken nog iemand om de website van de npb bij te houden is dat niet iets voor jou.
Ik denk dat je een aanwinst voor ze zal zijn.

• #1.119
hey Huggy ze zoeken nog iemand om de website van de npb bij te houden is dat niet iets voor jou.
Ik denk dat je een aanwinst voor ze zal zijn.

Ik heb dat inderdaad gelezen...maar ik weet niet precies wat de vereisten zijn die de bond steld...alhoewel ik het wel leuk zou vinden en natuurlijk ook passie voor de powerliftingsport heb.
Ik zal er eens over nadenken en een mailtje naar een van de bestuursleden sturen :).

---------- Toegevoegd om 21:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:48 ----------

Training 31/7

flat bench press: 20x20, 2x10x70, 5x100, 5x130 en 5x3x155kg.
Daarna nog wat close grip gedaan, maar met frisse tegenzin...en na 2 setjes gestopt :(

Zal a.s. maandag eens met Leon Smeets kortsluiten hoe we ons zullen gaan voorbereiden op het EK in oktober...maandag is Joanne Schaefer trouwens ook bij Leon (altijd super leerzaam als er zo'n krachtsportcoryfee meetraind...ze hebben altijd wel paar praktische tips).

Shoulder press: 8x75 en 4x8x100kg (grip zo breed mogelijk).

Latt pull down: 2x10x50, 10x60, 3x10x70kg (grip op het uiteinde).

Ik blijf het iedere keer weer aan den lijve ondervinden...als ik iets zo breed mogelijk pak, dan is dat voor mij het prettigste en voel ik ook de spieren die je zou moeten aanspreken met de oefening die ik op dat moment doe.

• #1.120
Het schema wat me wel iets lijkt is het Brad Gillingham 12 week Raw Bench Program: http://www.marylandpowerlifting.com/GillinghamBench.asp

3 weken bouw je op door 5 werksetjes (met straight weights) met 3 reps te doen, in week 4 heb je als het ware een deloadweek door 3 sets met 5 reps te doen.
Bijvoorbeeld:

Week 1) 5x3x155, Week 2) 5x3x160, Week 3) 5x3x165. Week 4) 3x5x155.

Eens kijken hoever we komen ;).

Alhoewel ik over een tijdje ook moet overstappen op shirted bench en dan zal ik meer double's en single's gaan doen.

Terug
Naar boven