Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Als er zware dumbbells zijn is Dumbbell Row ook goede oefening. Al is Front Pulldown wel een cable oefening vermoed ik en dat is al minder erg dan een machine.

De front LPD die ik bedoel is inderdaad een cable oefening!
Ik vind deze oefening helemaal niet verkeerd, alhoewel barbell / dumbbell rows en chin ups / pull ups uiteraard de voorkeur verdienen!![]()
Een leuke variant, vooral als je niet zo heel goed in echte pullups bent zijn de "rack chins":
http://www.youtube.com/watch?v=aeUnme7_mlg
Ik vind ze persoonlijk "beter" voelen dan lat pulldowns.

Wanneer je enige interesse vooruitgang met bankdrukken is, is er niets mis met de oefeningen die je doet.
Nogmaals, de spieren die er het meeste toe doen, train je met het benkdrukken!
Tot er problemen optreden, dan kan er een noodzaak komen om bepaalde oefeningen er bij te doen, imo.
Succes Bear!

k ben een ouwe l_l die opgegroeid is met het 12,10,8,6,5,4,3, pyramide systeem voor powerlifting trainingen, dus...Thnkx Jesaja!
Zal deze variant eens proberen.
Denk niet dat het nodig zal zijn om een halter met gewicht in mijn schoot te leggen...ik ben van nature al "gewichtig" genoeg
---------- Toegevoegd om 16:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:10 ----------
Ik begrijp wat je bedoeld...eenzijdig trainen kan blessure's veroorzaken...maar ik train iedere training ook altijd de tegengestelde spieren in de hoop om zo gezonde spieren, pezen en gewrichten te behouden. Tot op heden lukt dat vrij aardig!
By the way...je schreef laatst dat 5x5 (werksets) wat veel van het goede is...ik heb contact met een Duitse powerlifter (die beweerd dat hij "clean" is) en mij een schema heeft gestuurd hoe hij zich zou voorbereiden op het EK...tot 6x5x165kg drukt hij! Om vervolgens 230kg te kunnen drukken...pff...er is nog werk aan de winkel![]()

alleen maar als ik moet bukken (DL) of (knie) buigen.
.
.Maarre.. Hugs.. als ik je log zo lees, en dan vooral de laatste pagina's, dan zou je toch echt sneller progressie kunnen maken! Het is lastig, helemaal met de gewichten die jij gebruikt, maar ik denk dat je door je hele schema, planning, oefeningen etc rigoreus te herzien, en gewoon eens een totaal andere weg in slaan.. Ik denk dat dit schema echt minimale resultaten oplevert! ff voor de duidelijk, ik zeg dit vol respect.
Wat progressie betreft ben ik het 100% met je eens! "Het is lastig, helemaal met de gewichten die jij gebruikt" zoals je schrijft.
Welke andere oefeningen zou ik moeten doen?...om progressie in het BD te maken, zul je vooral moeten bankdrukken ( je kunt dan eventueel afwisselen met close / wide / incline / floor / boar / dumbbell / presses enz.)
Verder is het noodzakelijk om de spieren die direct bij het BD worden betrokken sterker te maken (lees: triceps, schouders en rug).
Zoveel oefeningen hoef je overigens niet te doen...om het met de woorden van Ylke Vaasen te zeggen: "Als je genoeg kilo's aan het halter hangt hoef je maar één goede oefening per spiergroep te doen".
Less = more!
Ik heb gezien dat je je ook geabonneerd hebt op het log van Ylke...heel verstandig! Ylke is waarschijnlijk een van de de sterkste Deadlifters en Squaters die NL kent! En ik heb heel veel respect voor hem als sporter en als mens!
Maar wat BD betreft zijn er genoeg anderen die hij voor moet laten gaan.
Ik heb regelmatig contact met bankdrukkers die beduidend meer als ik (en Ylke) benchen. Schema's zoals het 5x5 / 3x3 zijn heel gebruikelijk...richting wedstrijden zie je dan dat er meer double's en single's gemaakt worden.
By the way...Het schema wat ik gebruik is overigens afkomstig van Ylke!![]()
Maar als je adviezen hebt hoor ik het heel graag!
Mijn trainingsmethode is zeker niet zaligmakend en men is nooit te oud om te leren!
Trouwens morgen begint het powerlifting op de World Games in Kaohsiung, Taiwan... Aangezien dit een soort 'olympische spelen voor niet olympische sporten' zijn die om de vier jaar worden gehouden, lijkt dit me het hoogste internationale wedstrijdplatform voor powerlifting... De regels zijn 'single ply' en IPF-judging. Aangezien dit op de world games als DE standaard wordt vooropgesteld als basis voor 'official legitimate international competition' is het voor mij duidelijk dat er verder niet veel vragen moeten gesteld worden, en zijn alle andere regels (multi-ply, raw, hoge squats of whatever) niet-erkende 'afwijkingen' die buiten de officiële maatstaf voor de sport vallen. Wat de WPO of de WDFPF of who the **** ever daar ook mogen van vinden![]()
alleen maar als ik moet bukken (DL) of (knie) buigen.
Dat "lazy" komt door het feit dat ik alleen maar bankdrukwedstrijden doe en geen powerliftwedstrijden. En zo iemand word in het krachtsportjargon een "luie powerlifter" genoemd
Wat BD betreft train ik wel vrij serieus hoor.
Mja...kan ik ook lekker lazy bij liggen.

Resultaten Superheavyweight woman
Ilja strikt
Kniebuigen: 1e 245 2e 257,5 3e 257,5
Bankdrukken: 1e 165 2e 165 3e 165
Deadliften: 1e - 2e - 3e -
Totaal -
Plaats -
Branda van der Meulen
Kniebuigen 1e 220,0 2e 235,0 3e 240,0
Bankdrukken 1e 155,0 2e 162,5 3e 165,0
Deadliften 1e 180,0 2e 195,0 3e 200,0
Totaal 600,0