XXL Nutrition

Benchpresslog from lazy huggybear

• Topic Starter Topic Starter
  • #10.801
Goede opmerking. Zover ik weet wordt er sowieso strutureel "in-competition" en incidenteel "out-of-competition" gecontroleerd. Dus bijna altijd tijdens wedstrijden en zelden of nooit buiten wedstrijden (thuis of op een trainingslocatie). Als je dan weet dat er websites zijn waarop exact de "dedection time" (de duur dat doping in je lichaam traceerbaar blijft) van doping beschreven staat hoef je geen heel slimme jongen te zijn om "clean" te zijn tijdens wedstrijden. Zo zijn er middelen die na 3 maanden niet meer traceerbaar zijn. Dat biedt de mogelijkheid om buiten het wedstrijdseizoen doping te gebruiken. Je zou dus kunnen stellen dat als iemand "gepakt" wordt hij/zij of een middel met een te lange dedectiontime genomen heeft of telaat gestopt is met het nemen van doping. Het dopingbeleid kan beduidend effectiever door niet alleen binnen wedstrijdverband te controleren maar ook daarbuiten en strengere regels op te stellen voor overtreders. Maar wellicht heeft men daar inderdaad geen baat bij ? Krachtsport is een zeer dopinggevoelige sport en meer positieve uitslagen komt het imago niet ten goede, maar dat zij dan maar zo!

Laatst bewerkt:
  • #10.802
Uitslag NK Classic Bench Press 2017: 5e Open klasse & 2e Master 1.

Gisteren mijn doelstelling (het drukken van 185+) bereikt door respectievelijk drie goede beurten met 180-185-190 te drukken (waarbij die 190 vanuit de tenen moest komen en meer zat er echt niet in).
Het is alweer een tijdje geleden dat ik 190 op een RAW wedstrijd gedrukt heb en ben blij dat ik na mijn schouderblessure toch weer terug ben op dit niveau en het maximale uit mezelf heb weten te halen :)

In de Open klasse had ik daarmee overigens totaal geen schijn van kans op een podiumplek (er deden totaal 7 man mee in mijn klasse). Jordi Snijders drukte indrukwekkend 242.5, Sebastiaan Tempelaars 220 en Christoph Rebreyend 207.5 (en wat is dat toch een indrukwekkende reus). Sven Janssen wist 192.5 te drukken en zodoende werd ik 5e in de open klasse. Bij de Masters ging het naar Wilkspunten en tot mijn verbazing werd ik daar alsnog 2e.

In de -120 werden er ook zware gewichten gedrukt.Tymen Gerestein drukte 195 in zijn 2e beurt en miste helaas zijn derde beurt met 207.5 waardoor hij op een respectabele 2e plek uitkwam (hij was daar zelf niet blij mee en had zich gefocust op de 1e plek…jammer voor deze sterke raw powerlifter, maar soms zit het mee en soms zit het tegen). Younes van Ruth werd in die klasse 1e door 200kg te drukken maar was ook teleurgesteld omdat de 2e en 3e beurt geen goede lift waren en hij wilde laten zien dat hij in staat was om 215 te drukken (volgende keer beter).

Doelstelling voor de komende wedstrijden:
HEEL blijven, lichaamsgewicht verliezen (ja, alweer :o) en gestaag richting de 200kg RAW (wedstrijdbeurt) gaan…dat blijft een zeer pittige en ultieme uitdaging.
Ik kom er nog op terug hoe ik dat hoop te gaan verwezenlijken.

Hier de volledige uitslagenlijsten:

http://sportcentrumtopfit.nl/uitslag-nk-classic-bankdrukken-10-9-2017-bij-sportcentrum-topfit/

http://sportcentrumtopfit.nl/uitslag-subjunioren-en-masters-nk-classic-bankdrukken-10-9-2017/

Gefeliciteerd :).

Je hebt jezelf weer verbeterd René ...das opzich al een mooie prestatie

Gefeliciteerd met die 2e plek :thumbs:

• #10.806
Nou nog een kilootje of 10-15kg eraf...Oops
Met wat extra conditie komt je liften zeker ten goede

Ben ondertussen ook weer 4kg lichter...voelt toch "anders"
Niet (meer) naar luchthappen bij een 10 repper

• #10.808
Nou nog een kilootje of 10-15kg eraf...Oops
Met wat extra conditie komt je liften zeker ten goede

Ben ondertussen ook weer 4kg lichter...voelt toch "anders"
Niet (meer) naar luchthappen bij een 10 repper

Klopt afvallen zou o.a. mijn gezondheid ten goede komen. Ik woog gisteren 161kg en dat is veel te zwaar. Ik heb me gisteren ook eens kritisch in singlet bekeken en heb echt een te grote buikomvang. Maar "dikke pens is dikke bench". Als ik afval verlies ik helaas vrijwel altijd aan kracht. Zou ik meer (vr)eten en 170kg wegen zou mijn bench omhoog gaan. Lichaamsgewicht heeft een enorme impact op bankdrukken is mijn ervaring. Maar gezondheid is doorslaggevender en belangrijker!

Ik ben er heilig van overtuigd dat, wanneer je pak em beet 25kg afvalt door je conditie te verbeteren en eventueel iets cleaner te eten, je er profijt van gaat krijgen met je lifts. Algehele (mentale) gesteldheid doordat je frisser in je lichaam zit. Meer zuurstof beschikbaar enz. enz.

Gefeliciteerd

• #10.811
Bedankt...jij trouwens ook met je uitmuntende prestatie tijdens de SM van NL met je meen ik 5e plek, toch?
En goed herstel met je rugklachten!
Ik lees e.e.a. hier en ook op facebook maar reageer alleen niet meer zo vaak buiten mijn log.

• #10.812
Ik ben er heilig van overtuigd dat, wanneer je pak em beet 25kg afvalt door je conditie te verbeteren en eventueel iets cleaner te eten, je er profijt van gaat krijgen met je lifts. Algehele (mentale) gesteldheid doordat je frisser in je lichaam zit. Meer zuurstof beschikbaar enz. enz.
Ik ben er net zo als jouw heilig van overtuigd dat het voor mijn algehele gesteldheid beter zou zijn. Maar voor bench-only hoef je niet bepaald een uitstekende conditie te hebben en of een groter gewichtsverlies mijn bench ten goede zou komen waag ik eerlijk gezegd te betwijfelen. Maar zoals gezegd, is gezondheid belangijker.

Ik doe eigenlijk best wel clean eten, ik drink bijvoorbeeld nooit frisdrank en slechts zelden alcohol.
Ik snoep verder weinig, en als dan is het pindanoten of eens een reep choloca met hazelnoten (uiteraard niet elke dag).
Maar mijn vrouw kan uitstekend koken en als het me lekker smaakt kan ik best wel gulzig zijn en doe ik meer op mijn bord scheppen dan goed voor me is :o
Ik zou dan eigenlijk na een bord moeten stoppen, maar meestal eet ik er twee.
Ik heb ook niet snel een gevoel van verzadiging wat natuurlijk ook niet echt helpt als je wilt afvallen.
Ik heb alreeds sinds mijn puberteit obesitas...en heb er overigens eigenlijk nooit echt last van ervaren...als kind deed ik weliswaar veel zwemmen maar buiten de uren dat ik sporten deed was ik vrij passief en gaf ik de voorkeur aan een luie stoel met een goed boek.
Trainen doe ik heel gedisciplineerd en stevig wandelen ook regelmatig maar daarbuiten kom ik niet zo snel uit mijn luie stoel en doe ik ook zittend werk. Ik ben denk ik een goed voorbeeld van een rasechte endomorf.
Ik heb te weinig activiteit en eet toch meer dan nodig en goed voor me is denk ik.
Meer bewegen en minder eten zou het motto moeten zijn...en ik hou zoiets ook wel een tijd vol, maar als ik daarna weer in "oude patronen" verval krijg je het zogenaamde "jojo" effect en kom weer snel bij. Een visieuze cirkel die moeilijk te doorbreken is.

Ik ben overigens vandaag maar weer een begonnen met een poging en eet lowcarb...vermijd brood, aardappels, rijst en pasta...we zullen zien waar het schip strand.

Laatst bewerkt:
  • #10.813
Hierbij mijn maaltijden die ik normaal gesproken nuttig:

Ontbijt: bak magere kwark (500 gram) met 1/4e L halfvolle melk en fruit.

Lunch: zie onbijt

Dinner: kipfilet, biefstuk, tartaar, rundergehakt, zalm, tonijn, aardappelen, rijst, pasta, groente (meestal sla) (uiteraard niet alles tegelijk, maar een bepaald gerecht) OF roggebrood, 4 dikke sneetjes met kipfilet, rosbeef, fricandeau en 3 spiegeleieren, (ook hier weer uiteraard niet alles drie de soorten vlees maar een bepaalde keuze) en pindakaas...ik geef eerlijk toe dat ik wel eens "stiekem" uit de pot pindakaas snoep.

4e maaltijd: 1 a 2 uur voor het slapen gaan: zie ontbijt.

Tussendoor: Fruit, ik ben verslaafd aan fruit. Verder drink ik zeker zo’n 2L water zonder koolzuur per dag.
In het weekend (zaterdagavond, gezellig voor de buis een reep melkchocolade met hazelnoten, hmmmm).
Meer kan ik er niet van maken. En vrees dat dit teveel is voor mijn bescheiden bewegingspatroon.

Momenteel werk ik als transportplanner en ik heb in mijn bedrijf ook als warehouseoperator gewerkt en moest toen de hele dienst vrij veel lopen en woog toen liefst 30kg minder...toen ik heftruckchauffeur werd en later warehouse teamleader werd kwam ik snel bij.

Als iemand tips en adviezen heeft, schroom niet, ze zijn welkom! :)

Het is niet moeilijk René maar alles valt en staat met een voedingsschema
Je onderhoud uitrekenen en daar 200-500 Kcal vanaf trekken veel info en kennis hier

Het is nog steeds elk pondje gaat door het mondje.
Als je elke week max 0,2-0,5kg afvalt kan je lichaam hieraan wennen
en behoud je nagenoeg je krachtgains
Tel maar uit over 26wkn is er 13kg af

Bedenk wel hoe ouder hoe moeilijker het gaat

Maak een stappenplan/voedingsschema op PAPIER !!
1e stap -5kg is echt peanuts das voornamelijk vocht enz
Neem anders een begeleider...heb je ook een stok achter de deur

Knop omzetten= mindf*ck

Als je puur zou willen afvallen zou ik je zo 20 adviezen kunnen geven. Maar omdat je ook een topprestatie op de Bench levert zul je dat zelf moeten bepalen.
Fruit is super maar als je 10 stuks eet krijg je veel suiker binnen, 4 stuks moet genoeg zijn voor je. (Ananas is geweldig tegen inflammation).
Verder altijd zilvervliesrijst en geen witte pasta. Geen vlees eten is vast een brug te ver
Verder moet jij het denk ik voornamelijk in hoeveelheden zoeken.

• #10.816
Het is niet moeilijk René maar alles valt en staat met een voedingsschema
Je onderhoud uitrekenen en daar 200-500 Kcal vanaf trekken veel info en kennis hier

Het is nog steeds elk pondje gaat door het mondje.
Als je elke week max 0,2-0,5kg afvalt kan je lichaam hieraan wennen
en behoud je nagenoeg je krachtgains
Tel maar uit over 26wkn is er 13kg af

Bedenk wel hoe ouder hoe moeilijker het gaat

Maak een stappenplan/voedingsschema op PAPIER !!
1e stap -5kg is echt peanuts das voornamelijk vocht enz
Neem anders een begeleider...heb je ook een stok achter de deur

Knop omzetten= mindf*ck
Inderdaad elk pondje gaat door het mondje...ik val helaas niet onder de categorie personen die weightgainer shakes moeten drinken om bij te komen. En inderdaad naarmate je ouder wordt is het lastiger. Ik ben de knop die ik moet omzetten kwijtgeraakt ;)

• #10.817
Als je puur zou willen afvallen zou ik je zo 20 adviezen kunnen geven. Maar omdat je ook een topprestatie op de Bench levert zul je dat zelf moeten bepalen.
Fruit is super maar als je 10 stuks eet krijg je veel suiker binnen, 4 stuks moet genoeg zijn voor je. (Ananas is geweldig tegen inflammation).
Verder altijd zilvervliesrijst en geen witte pasta. Geen vlees eten is vast een brug te ver
Verder moet jij het denk ik voornamelijk in hoeveelheden zoeken.
Vandaag 1 banaan, 2 kiwis, 1 appel, 5 gedroogde abrikozen en 10 aardbeien gehad...en de dag is nog niet om...ik zie terwijl ik dit bericht schrijf nog een lekkere sinasappel liggen die me verleidelijk toelacht en zegt:"neem me";)

Ik volg je log al langer en respect dat je al die jaren clean bent gebleven:flexbiceps:

Over het gewicht gedeelte heb je gelijk, bench is een erg gewichtsafhankelijke oefening, maar ik raad je zoals hierboven aangegeven wel aan om af te vallen voor je algemene gezondheid. Succes!

• #10.819
Ik volg je log al langer en respect dat je al die jaren clean bent gebleven:flexbiceps:

Over het gewicht gedeelte heb je gelijk, bench is een erg gewichtsafhankelijke oefening, maar ik raad je zoals hierboven aangegeven wel aan om af te vallen voor je algemene gezondheid. Succes!
Dank je :)
Een gezonde dosis zelfspot leer je als dikkerd maar Obesitas is ongezond, dat is een feit en valt niet te ontkennen. Maar het is eigenlijk een soort chronische ziekte waar je je hele leven mee te doen hebt. Ik wil hiermee niets goedpraten maar ook dat is een feit. Slank zal ik nooit worden en dat hoeft ook niet maar iedere kg minder is een stap in de goede richting en daar gaan we voor.

Laatst bewerkt:
mooi resultaat neergezet hoor :thumbup:, gefeliciteerd
succes met je nieuwe doelen

Terug
Naar boven