XXL Nutrition

Benchpresslog from lazy huggybear

• Topic Starter Topic Starter
  • #10.941
upload_2018-2-27_16-40-18-jpg.jpg

De Belgische tak van de World Drug Free Powerlifting Federation is op zoek naar Nederlandse krachtsporters die drugfree sport hoog in het vaandel hebben staan. In eerste instantie zullen deze atleten onder Belgische licentie aan wedstrijden deelnemen, MAAR bij voldoende belangstelling zal er een Nederlandse tak van de WDFPF opgestart worden!

Visie & Doelstelling:
De WDFPF werd in 1988 opgericht met als uitdrukkelijke doestelling het aanbieden van een alternatief internationaal platform opdat powerlifters die op eigen kracht trainen de mogelijkheid hebben om aan drug vrije competitie deel te nemen. Om deze reden ziet de WDFPF zich overigens niet als “de enige ware” powerliftfederatie en oordeelt men ook niet over krachtsporters die hun toevlucht nemen tot doping. Maar krachtsporters die van mening zijn dat een echte prestatie pas een prestatie is als men presteert op eigen kracht zouden niet gedwongen moeten zijn om de competitie aan te gaan met sporters wiens doel (maximale prestatie) alle middelen (doping) heiligt. Bij de WDFPF wordt er dan ook alles aan gedaan om drug-free competitie te waarborgen, vandaar dat deze het meest rigoureuze drug controlebeleid heeft in de krachtsportwereld.
De WDFPF hanteerd namelijk een NUL TOLERANTIE DOPINGBELEID. Dat betekend concreet een levenslange schorsing bij een positieve dopingtest. Verder worden alle resultaten gewist en verliest men alle titels en records die men eventueel tijdens vorige wedstrijden behaald heeft. Om faire competitie zoveel als mogelijk te waarborgen worden er dan ook op ALLE wedstrijden dopingcontroles gehouden waarbij er tijdens internationale wedstrijden minimaal 10% van de lifters gecontroleerd wordt. Op nationale en regionale wedstrijden kan dit overigens meer of minder zijn. De WDFPF laat de analyse van haar dopingtesten overigens uitvoeren door laboratoriums die daartoe door de WADA (Wereld Anti Doping Agentschap) geautoriseerd zijn.

Competitie mogelijkheden:
Wedstrijden worden in twee categorieën verdeelt:
UNEQUIPPED (Raw/Classic) & EQUIPPED (m.b.v. ondersteunende gear).
Tevens vinden er zowel FULL POWER wedstrijden plaats waarbij het om het totaal gaat van de Squat, Bench Press & Deadlift alsook SINGLE LIFT wedstrijden waarbij men individueel aan de Squat, Bench Press & Deadlift kan deelnemen. Er zijn dus niet alleen powerliftwedstrijden maar ook individuele bankdruk-, squat- en deadliftwedstrijden! De WDFPF was overigens de eerste die deze vorm van wedstrijden aanbood aan haar leden. Buiten de nationale kampioenschappen vinden er jaarlijks 4 internationale toernooien plaats: EK & WK Powerlifting & Single event (Unequipped & Equipped).

Meer info?
Is je belangstelling gewekt en wil je graag meer weten? Kijk dan alvast eens op de site van de Belgian Drug Free Powerlifting Federation Welkom bij BDFPF Powerlifting federation daar vind je meer informatie over wedstrijden, records, uitslagen enz. Je kunt uiteraard ook een persoonlijk bericht naar mij sturen of je vraag in dit topic stellen.

Een prestatie is pas een prestatie als je presteert op eigen kracht!

• #10.942
Bovenstaand topic heb ik geplaatst in het "algemeen forum"...kweenie of het daar op de juiste plek staat of juist bij aankondigingen thuis hoort...ik hoor het wel van een moderator mocht het niet op de juiste plek staan :)

• #10.943
Trainingen week 9 (sets x reps x weight)

Training Monday 26.02.2018 / Intensity Day
Bench Press: 20x20, 2x5x70, 5x100, 3x130, 1x50, 1x170, 1x175, 1x180 & 1x181.25 (FAIL)
Band Pull Aparts: 4x25 reps
Band Rows: 5x20

Training Thursday 01.03.02.2018 / Volume Day
Bench Press: 20x20, 2x10x70, 5x100 & 5x5x145
Band Pull Aparts: 4x25 reps
Band Rows: 5x20

Comment: Intensity Day liep helemaalniet lekker…ik had weinig energie en power. 180kg voelde vrij zwaar aan en 181.25 kreeg ik niet meer uitgedrukt. Doordat ik de halter op de safetybars moest neerleggen moest ik deze leegmaken en ben daarna niet meer verder met bankdrukken gegaan. Sinds Aswoensdag (13.02) ben ik 5kg afgevallen (van 162 naar 157) en dat is vrij veel binnen twee weken en denk dat ik me daardoor ook wat slapjes voel. Ik volg een koolhydraatarm dieet en ben vrijwel iedere dag aan het lopen en afgelopen week paar keer in de sauna geweest. Volume Day ging gelukkig wel weer goed met 5x5x145. En als ik eerlijk ben vind ik trainen met werksets van 5 reps de prettigste manier van trainen die me goed ligt.

Op mijn topic dat de Belgische tak van de WDFPF Nederlandse krachtsporters zoekt die drugfree hoog in het vaandel hebben zijn veel reacties gekomen en het topic is ook veel bekeken, dat is postief. Minder is dat ik me vooral moest rechtvaardigen jegens leden van de NPB die een versplintering van de sport in NL vrezen. Iedereen moet natuurlijk zelf weten voor welke bond hij/zij wil tillen en als je je prettig voelt bij een bond moet je daar vooral bij blijven. Ik wilde ook niet ronselen onder de NPB maar hoop dat er toch nog krachtsporters op dit forum zijn die zich in de idealen, de visie en doelstelling van de WDFPF kunnen vinden. Verder zou ik willen besluiten met welke keuze je ook maakt als je wedstrijden gaat doen…speel het spel volgens de regels van de bond waar je bent aangesloten, wees geen valsspeler!

Stay Clean & Happy Benching!

Goed van je dat je wat aan je gewicht doet......5kg in 2wkn gaat idd wel (te) hard
Alleen op voeding of ook conditioneel?

• #10.945
Goed van je dat je wat aan je gewicht doet......5kg in 2wkn gaat idd wel (te) hard
Alleen op voeding of ook conditioneel?
Ik eet beduidend minder koolhydraten...geen brood, aardappels, pasta of rijst meer. Geheel verbant heb ik ze niet, maar wel veel minder. Verder veel water en meer groente...ik lijd verder geen honger. En ik tracht meer te bewegen...komt er helaas niet elke dag van. 5kg lijkt veel maar is slechts zo'n 3% van mijn gewicht. Daarnaast ik neem ik helaas nog sneller in gewicht toe als ik er niet op let.

Het gaat vaak om kleine aanpassingen...en daar zullen je prestaties echt niet onder lijden.
Zelfs in je training kun je bv je rusttijd inkorten met een hogere Barbell Speed en meer reps, dit komt ook je krachtgains ten goede
De avond voor je heavy gewoon goed eten dan heb je daar zeker profijt van tijdens je treen

Ik hoop voor je dat je doorzet........

• #10.947
Het gaat vaak om kleine aanpassingen...en daar zullen je prestaties echt niet onder lijden.
Zelfs in je training kun je bv je rusttijd inkorten met een hogere Barbell Speed en meer reps, dit komt ook je krachtgains ten goede
De avond voor je heavy gewoon goed eten dan heb je daar zeker profijt van tijdens je treen

Thanks :)...komt hopelijk goed...streven is om weer onder de 150kg te komen...dat is nog altijd heel zwaar maar in elk geval 30 pond lichter dan ik was.

Ik zou doorgaan als ik jou was richting de 125. Ik weet dat je er wat kilo's op de bench voor gaat inleveren maar je krijgt er uiteindelijk zoveel voor terug.

• #10.949
Ik zou doorgaan als ik jou was richting de 125. Ik weet dat je er wat kilo's op de bench voor gaat inleveren maar je krijgt er uiteindelijk zoveel voor terug.
Pfff...125?...dat was ik de laatste keer tijdens mijn Eerste Heilige Communie ;)
Dan moet ik veel meer gaan bewegen en nauwelijks iets eten dan lukt dat misschien.
Ik ben een keer van 150 naar 105 gegaan in zeer korte tijd...extreem veel bewegen en vrijwel letterlijk op droog brood met water geleefd...dan val je af...maar dan krijg je alleen maar het "jojo" effect.
Afvallen is ook niet de kunst, heb ik al vaker gedaan...maar weer bijkomen voorkomen dat is de kunst en op kracht blijven wat bijna onmogelijk is als je flink afvalt.

1-2kg/mnd voel je niks van zonder jojo met behoud van kracht en zonder honger.......alleen als jij het wil Reneetje ;)

• #10.953
Zo is het!

• #10.956

Ik wil heel eventjes terugkomen op de opmerking "meer reps komt je krachtgains ten goede". Uit onderzoek blijkt dat dit helaas niet klopt. Men heeft twee groepen krachsporters getest. Beiden moesten 24 reps in totaal doen (warming up niet meegerekend). De ene groep deed 3 sets met 8 reps en was binnen 20 minuten klaar, de andere groep deed 8 sets met 3 reps en had een uur nodig. De krachtgains van de laatste groep bleken significant beter.

Ik wil heel eventjes terugkomen op de opmerking "meer reps komt je krachtgains ten goede". Uit onderzoek blijkt dat dit helaas niet klopt. Men heeft twee groepen krachsporters getest. Beiden moesten 24 reps in totaal doen (warming up niet meegerekend). De ene groep deed 3 sets met 8 reps en was binnen 20 minuten klaar, de andere groep deed 8 sets met 3 reps en had een uur nodig. De krachtgains van de laatste groep bleken significant beter.

Vele topcoaches adviseren programma's die ook periodiek hypertrofie gericht zijn, let op! periodiek is hier the keyword voor spieropbouw en conditie, ook bench programma's. Dichterbij een meet gaat het volume (reps) omlaag en intensiteit omhoog met succes (Andy Baker: Sets)

Ik vind je onderzoek wel grappig maar dat terzijde
3x8 in 20min, ik denk de meeste sporters dit doen in 5-7min
8x3 in 60min, ik denk de meeste sporters dit doen in 8-10min (ik doe hetzelfde volume 12x2 in 15min)

Laatst bewerkt:
  • #10.958
Vele topcoaches adviseren programma's die ook periodiek hypertrofie gericht zijn, let op! periodiek is hier the keyword voor spieropbouw en conditie, ook bench programma's. Dichterbij een meet gaat het volume (reps) omlaag en intensiteit omhoog met succes

Ik vind je onderzoek wel grappig maar dat terzijde
3x8 in 20min, ik denk de meeste sporters dit doen in 5-7min
8x3 in 60min, ik denk de meeste sporters dit doen in 8-10min (ik doe hetzelfde volume 12x2 in 15min)

12x2 in 15 minuten :eek:
Denk dat als de intensiteit erg hoog ligt (ik praat niet over speedreps op een dynamic day) lijkt mij dat je langer herstel nodig hebt.

Ja klopt op dynamic day...dus meer als recovery 60-65% 1RM maar toch met een lekker volume
maar goed 8x3 heavy kan ook wel in 30min toch?

(Andy heeft educatieve video's)

• #10.960
Ja klopt op dynamic day...dus meer als recovery 60-65% 1RM maar toch met een lekker volume
maar goed 8x3 heavy kan ook wel in 30min toch?

(Andy heeft educatieve video's)
Vanaf 75% van mijn 1RM heb ik langere pauzes nodig tussen de werksets van zo'n 5 minuten...als ik dus 8x3 doe met 80% en zwaarder heb ik ook een uur nodig.

Terug
Naar boven