Leophyte
Freaky Bodybuilder
- Waardering
- 92
- Lengte
- 1m94
- Massa
- 113kg
- Vetpercentage
- 16%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Niet lullig bedoeld hoor, maar je bent 40 jaar..
Word je er dan niet moe van dat een ander je het schema bepaalt?!

Ik heb dat inderdaad gelezen...maar ik weet niet precies wat de vereisten zijn die de bond steld...alhoewel ik het wel leuk zou vinden en natuurlijk ook passie voor de powerliftingsport heb.
Ik zal er eens over nadenken en een mailtje naar een van de bestuursleden sturen.
---------- Toegevoegd om 21:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:48 ----------
Training 31/7
flat bench press: 20x20, 2x10x70, 5x100, 5x130 en 5x3x155kg.
Daarna nog wat close grip gedaan, maar met frisse tegenzin...en na 2 setjes gestopt
Zal a.s. maandag eens met Leon Smeets kortsluiten hoe we ons zullen gaan voorbereiden op het EK in oktober...maandag is Joanne Schaefer trouwens ook bij Leon (altijd super leerzaam als er zo'n krachtsportcoryfee meetraind...ze hebben altijd wel paar praktische tips).
Shoulder press: 8x75 en 4x8x100kg (grip zo breed mogelijk).
Latt pull down: 2x10x50, 10x60, 3x10x70kg (grip op het uiteinde).
Ik blijf het iedere keer weer aan den lijve ondervinden...als ik iets zo breed mogelijk pak, dan is dat voor mij het prettigste en voel ik ook de spieren die je zou moeten aanspreken met de oefening die ik op dat moment doe.
Het schema wat me wel iets lijkt is het Brad Gillingham 12 week Raw Bench Program: http://www.marylandpowerlifting.com/GillinghamBench.asp
3 weken bouw je op door 5 werksetjes (met straight weights) met 3 reps te doen, in week 4 heb je als het ware een deloadweek door 3 sets met 5 reps te doen.
Bijvoorbeeld:
Week 1) 5x3x155, Week 2) 5x3x160, Week 3) 5x3x165. Week 4) 3x5x155.
Eens kijken hoever we komen.
Alhoewel ik over een tijdje ook moet overstappen op shirted bench en dan zal ik meer double's en single's gaan doen.
Klinkt als een lekkere training, maar zoals ik al eerder in je log heb gelezen small bench ligt je niet en doet pijn.
waarom je daar dan op blind staren en teleurgesteld als het niet niet lukt of gaat.
Doe een andere oefening, die je wel ligt voor je borst.
Ga je ook met een goed gevoel weg na je training.
. Floor presses vind ik wel weer O.K...deze maar wat vaker doen lijkt me.Hey huggybear
Ga je ook de heavy single lift doen voor dat je met je werk sets begind?
Je kunt ook anders redeneren..
Jij wilt je triceps niet per se sterker hebben, maar je lockout.. Waarom dan geen boardpresses ipv close grips?

Leophyte snapt em.
met boardpress gebruik je ook meer je triceps.
Dus je lockout word dan ook beter.
Je bent een bankdrukker geen bodybuilder al zou je het niet zeggen
Oefeningen tegen je zin doen is niet erg maar als je er blessures van oploopt dan is het niet zo goed.
Over mijn pak als je ziet in me log ik ben het pak aan het oprekken.
Vandaar nu al met pak.
Wel een bodybuilder zonder sixpack dan 

Wanneer je enige interesse vooruitgang met bankdrukken is, is er niets mis met de oefeningen die je doet.
Nogmaals, de spieren die er het meeste toe doen, train je met het benkdrukken!
Tot er problemen optreden, dan kan er een noodzaak komen om bepaalde oefeningen er bij te doen, imo.
Succes Bear![/QUOTE]
Je kunt ook anders redeneren..
Jij wilt je triceps niet per se sterker hebben, maar je lockout.. Waarom dan geen boardpresses ipv close grips?
We zijn het eens geloof ik, Hug.Leophyte snapt em.
met boardpress gebruik je ook meer je triceps.
Dus je lockout word dan ook beter.
Je bent een bankdrukker geen bodybuilder al zou je het niet zeggen
Oefeningen tegen je zin doen is niet erg maar als je er blessures van oploopt dan is het niet zo goed.
Jij bent geloof ik een beetje net als ik, Huggy...
Lezen, lezen, en nog eens lezen, en dan tot de conclusie komen dat er heel veel principes zijn, die als je er over leest, wel steekhoudend zijn.
En dan op een gegeven moment door de bomen het bos niet meer zien...
Doe gewoon lekker wat je balangrijk en leuk vind om te doen, en het komt helemaal goed man!![]()

...Ik denk dat hij en Alex en natuurlijk Arno Louwsma, Jan Wagenaar en Kelvin de Ruiter onderling zullen "uitvechten" wie de nieuwe kampioen zal worden.
.

, zelfs geen close grip benchpress...just benchpress...less = more! En de rest van de oefeningen zijn eigenlijk ook vrij simpel...heavy weights and low reps met compoundexercises en wat lichter en meer reps op de assictance, that's it! What a women...precies wat mij aanspreekt!!! Ze drukt ook met een wide grip en vooral met kracht vanuit haar schouders (just like me).
...maar het was heel indrukwekkend wat ze liet zien!
Leuk artike, maar hij verteld me niks nieuws eigenlijk.
Balans Huggy, balans!
Als je de video ziet van:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Jeremy Hoornstra!
Dan zie je dat dat mannetje eigenlijk best een hoop BB oefeningen doet.
Hij doet trouwens alles héél zwaar, niet netjes, niet correct, niet met een volledige bewegingsbaan, en niet zoals ze ons altijd geleerd hebben het wel te doen!
Korte zware bewegingen op bijna alles.
Voor hypertrofie doet hij ook van die korte bewegingen als Ronnie Coleman bij het bankdrukken bijvoorbeeld.
Ook is hij niet vies van bankdrukken voor setjes van 20 en meer!
Eigenlijk traint hij een beetje zoals ik het ook altijd heb gedaan, alleen met een beetje meer resultaat...
Nee echt, zwaar gaan, en intensief tekeergaan!
Unlike m'n trainingen van de laatste tijd...
Ik denk dat het voor jou ook goed is de andere spiergroepen flink aan te pakken, al is het dan maar met één of twee "all out" werksetjes per week.
Hoe het in een voorbereiding naar een wedstrijd toe, er aan toe moet gaan, daar heb ik geen verstand van...
Nooit gedaan...
...zwaar trainen is heerlijk...maar i.v.m. blessure's wel ietsiepiesie minder cheaten 

en had geen zin/energie meer