MuscleMeat

Benchpresslog from lazy huggybear

;-)

Misschien word (ben) ik ook gewoon oud, maar dat blijven gewoon lekkere nummers!!

• Topic Starter Topic Starter
  • #11.344
17 dopingbendes opgerold bij grootste anti-dopingactie ooit!!!

Bij een grote internationale actie tegen doping zijn zeventien criminele bendes opgerold. De actie werd gecoördineerd door de Italiaanse en Griekse politie. Er deden in totaal 33 landen aan mee, waaronder Nederland. Volgens de Europese politie-organisatie Europol was het de grootste anti-dopingactie ooit.

Het onderzoek was vooral gericht op de productie en levering van verboden middelen aan amateursporters, voornamelijk bodybuilders, fitness-fanaten en wielrenners. Maar het ging bijvoorbeeld ook om middelen om renpaarden sterker te maken.

Online verkoop
De doping werd verkocht via sportscholen en online-apothekers. De leveranciers maakten vooral reclame via sociale media. Om de middelen op te sporen, werd gebruik gemaakt van dopingtests bij sportevenementen. Er werden 1356 bloed- en urinetests afgenomen.

Er zijn negen ondergrondse laboratoria ontmanteld en 234 mensen gearresteerd, in welke landen is niet duidelijk. Er werd 24 ton aan ruw steroïdepoeder in beslag genomen, net als 3,8 miljoen eenheden doping en namaakmedicijnen.

Testosteron
De operatie heette Viribus, een vervoeging van het Latijnse woord voor kracht. Behalve politiekorpsen deden onder meer de internationale dopingautoriteit WADA en het Europese anti-fraudeagentschap OLAF eraan mee. De 33 betrokken landen zijn vooral EU-lidstaten, maar ook bijvoorbeeld Albanië, Oekraïne, Colombia en de VS.

Sporters gebruiken onder meer anabole steroïden om hun prestaties kunstmatig te verbeteren. De middelen zijn afgeleid van het mannelijke geslachtshormoon testosteron en verhogen de opbouw van eiwitten, maar kunnen ook schadelijk zijn voor bijvoorbeeld hart, lever en nieren.

Een illegaal productielab beginnen is relatief eenvoudig. Dankzij handleidingen op internet hoef je geen chemicus te zijn om doping en namaakmedicijnen te produceren, zegt Europol.

upload_2019-5-31_12-14-59-jpg.jpg
Keep sport safe & fair, say no to doping!

• #11.345
Training week 28

upload_2019-7-12_19-3-44.png

Comment;
Deze week op de heavy day een topset met 150kg en vervolgens 3 back-offsets met 5% minder gedaan.
Een invulling van de heavy day die ik ook als zeer effectief ervaar.
Op de andere dagen wederom 3x5 gedaan...3x5 ervaar ik als een betere keuze voor mij als 50 plusser dan 5x5.
131,25 is overigens geen typefout, ik heb immers fractionplates waarmee ik microloading kan doen.
Daarmee bouw je dan heel gestaag progressie op.
Mijns inziens voor oudere en gevorderde lifters ook een effectieve methode.
LD en MD heb ik overigens met een zogenaamde pinkygrip gedaan waarbij ik dan de pink op de merklijnen hield tijdens het bankdrukken.
HD doe ik altijd Competition grip ofwel indexfingergrip (wijsvinger) op de merklijnen.
Ik hoop door op LD en MD een smallere greep te hanteren mijn schouders iets te ontlasten...te smal en ik krijg dan weer problemen met mijn ellebogen en dat wil ik ook vermijden.
Rows doe ik tegenwoordig meer met thumbless grip (zonder duim) hetgeen ik beduidend beter in mijn rug voel.

Vandaag ook nog bij een osteopaat geweest vanwege de problemen in mijn linkerschouder. Volgens zijn analyse had ik geen problemen met mijn pezen maar was de oorzaak van de ellende impingement.
Dat is me niet onbekend, heb ik rechts ook gehad en het was slechts een kwestie van tijd voordat ik dit ook links zou krijgen.
Zijn behandeling heeft me goed gedaan en ik heb het idee dat wat de osteopaat deed net iets beter was dan wat de fysio doet.
We zullen zien...in elk geval rekening mee houden en vooral de tegengestelde spieren die ik gebruik bij het bankdrukken trainen en hopen dat het niet erger zal worden en door bepaalde oefeningen de klachten gestaag zullen verdwijnen.
Stoppen met bankdrukken vind ik niet de oplossing, toen ik laatst twee weken niet kon sporten vanwege de problemen aan mijn evenwichtsorgaan in mijn binnenoor was het er ook niet beter op geworden.
Ik hoop door de HLM methode waarmee alleen de HD een dag met vrij zware intensiteit is en door een LD en een MD het totaalvolume meer over de week verdeel dan bij tweemaal per week submaximaal te gaan.
Volgende week geen training...alle spieren, gewrichten en pezen eens de kans geven om serieus te herstellen.

Laatst bewerkt:
Kompel.

“131,25”..? ‍♂️

• #11.348
Kompel.

“131,25”..? ‍♂️
Inderdaad :)
131,25...zoals gezegd gebruik ik ook fractionplates (0,5 en 0,125kg).
HD was 142,5 en LD 120...ofwel 22,5kg minder, deel ik dat door twee kom ik uit op 11,25...waardoor het gewicht op MD dan uitkwam op 131,25.

• #11.349
Mijn iPhone emoticons werken niet...
Goed bezig sowieso Kompel.
Later eens goed lezen want ik zit op de sluis zonder leesbril... ;-)

Rustig aan opbouwen...heel blijven heeft grootste prioriteit...september wil ik meedoen aan het EK in Brandon en een serieuze blessure kan ik dan ook missen als kiespijn.

Heb je door die “impingement” (beklemming?) ook een slapende arm bijvoorbeeld?
Ik heb dat te pas en te onpas, maar vooral liggend in mijn bed...

• #11.351
Heb je door die “impingement” (beklemming?) ook een slapende arm bijvoorbeeld?
Ik heb dat te pas en te onpas, maar vooral liggend in mijn bed...
Vooral een tintelend gevoel in mijn linkerhand...ik lig overigens altijd op mijn rug, op de zij liggen is niet te doen (teveel last van mijn schouders) daarnaast lig ik niet volledig vlak, maar (doordat ik gelukkig een verstelbaar bed heb) heb ik het hoofddeel schuin staan. Lig ik volledig vlak krijg ik last van apneu hetgeen ik door enkele aanpassingen geen last van heb. Ik zou niet meer anders kunnen slapen.

• #11.352
Maar je hebt ook nekhernia gehad, toch? En ook last van impingement? En toch nog zo sterk? :bow::thumbs:

Maar je hebt ook nekhernia gehad, toch? En ook last van impingement? En toch nog zo sterk? :bow::thumbs:
De dubbele nek hernia heb ik nog steeds.
Daar heb ik tintelende tenen aan overgehouden.
En ik ven nooit meer helemaal terug op krachten gekomen.
Voor de hernia’s waren goede trainingen die met werksets van 5x160 en 3x165.
Die heb ik nooit meer gedrukt sindsdien geloof ik...
Maar een operatie zie ik niet zitten maat...
Net even teveel horror verhalen gehoord over de operaties en de resultaten daar van.
Dan maar een pietsje minder sterk.
Maar ik heb inderdaad ook een soort tinteling/slapend gevoel in mijn linkerarm vaak.
Nou èn?!
We gaan gewoon door zolang we kunnen René!

• #11.354
De dubbele nek hernia heb ik nog steeds.
Daar heb ik tintelende tenen aan overgehouden.
En ik ven nooit meer helemaal terug op krachten gekomen.
Voor de hernia’s waren goede trainingen die met werksets van 5x160 en 3x165.
Die heb ik nooit meer gedrukt sindsdien geloof ik...
Maar een operatie zie ik niet zitten maat...
Net even teveel horror verhalen gehoord over de operaties en de resultaten daar van.
Dan maar een pietsje minder sterk.
Maar ik heb inderdaad ook een soort tinteling/slapend gevoel in mijn linkerarm vaak.
Nou èn?!
We gaan gewoon door zolang we kunnen René!
De tand des tijds begint te knagen met het klimmen van de jaren. Ik kom er tot op heden nog redelijk goed mee weg wat de kwaaltjes betreffen en mag eigenlijk niet klagen. Ik heb altijd groot respect voor jou dat je door blijft gaan en niet de handdoek in de ring gooit!
Dat toont dat je karakter hebt en een vechter bent :thumbs: .

Ja man, we blijven gewoon doorgaan...tot we er bij neervallen ;)

By the way...Wim is geopereerd aan een nekhernia en hij is er content over...bij gelegenheid eens met hem van gedachten wisselen.

• #11.355
Training week 30 Thursday 25.07.2019

upload_2019-7-25_17-14-7.png

Comment:
Bijna twee weken niet getraind...sinds gisteren terug van vakantie en tijdens de vakantie had ik wel resistance bands bij me en heb ik band pulls aparts en rows gedaan.
Twee weken niet trainen is niet dramatisch zolang het incidenteel is en niet structureel.
Vandaag getraind met 5x5 ascending (wat ik ook graag doe i.p.v. 5x5 across), gestart met 5x120 t/m 5x140 wat allemaal goed te doen was.
Sinds mijn bezoek bij de osteopaat ben ik ook weer in staat om shoulder dislocations te doen wat ik een uitstekende mobiliteitsoefening vind :)
Je kunt deze met een stok (bezemsteel) of resistance band doen,

shoulder_dislocate.jpg

shoulder-exercises-band-dislocation.jpg

EK
Ik heb nu 7 weken tot aan het EK single lift in Engeland, 6 weken progressieve training en week 7 dan een deload en dat is perfect.
Ik zal hiervoor ook het HLM Schema hanteren.
De Heavy
Day zal in het teken staan van "Sport Specific Training"...d.w.z. specifiek het kunstje oefenen wat ik ook op de wedstrijd moet laten zien.
En dat betekent singles...geen maxouts(!).
Klassieke methode is 5 singles across (5 singles met hetzelfde gewicht), maar het kan ook zijn dat ik 1-3 singles doe en vervolgens nog paar backoff sets b.v. 3x1 & 3x5...ook een combinatie met het slingshot is mogelijk.
Dit zal sterk afhankelijk zijn van de vorm van de dag en hoe goed mijn linkerschouder blijft meedoen ;)
LD en MD zullen beduidend simpeler zijn, setjes tussen 3-5 sets met respectievelijk 20 en 10% minder dan op de HD.

Is nog vrij lang singles doen vind ik.
7 weken (- een weekje rust voor de wedstrijd ofzo)
Hopelijk blijft alles naar wens gaan Kompel.
Ik hoop op een mooi resultaat voor je!

Train je met dit weer ook?
Vast wel want je hebt een lekkere koele kelder natuurlijk!

• #11.357
Bedankt :), ik hoop ook op een mooi resultaat, we zullen zien waartoe ik staat zal zijn.
Het is een nieuwe ervaring voor me, een wedstrijd in een ander land waarbij ik dan paar dagen logeer in een hotel.

4-6 weken is ook het maximale wat wordt aanbevolen wat singles betreft.
Verwar singles in aanloop naar de wedstrijd overigens niet met maxout pogingen.
Ik doe singles met een % van mijn 1RM waar anderen tripples mee doen. Een voorbeeld vanaf 90% doe ik enkel nog singles..."vroeger" deed ik 3x3 met 90%.
Zoals gezegd zal de exacte invulling afhankelijk zijn van de vorm van de dag.
Een Klassiker is de methode van Bill Starr,...3x1 & 3x5 (i.p.v. 5x1 & 5x5 van Dough Hepburn) die je gedurende 4-6 weken aanhoudt.
Een uitstekend artikel over singles.

https://forum.bodybuilding.nl/attachments/cfj_1rep_starr_nov2011-pdf.662436/

Een primer single met diverse backoff sets is nog langer mogelijk (Brad Gillingham heeft een 12 week bench program waarbij je iedere week tijdens de zware dag 1 heavy single doet met diverse back off sets 3x5 en 5x3.
http://benchprogram.com/

Lees ook eens onderstaande artikel over singles.
https://www.barbellmedicine.com/blog/the-importance-of-singles/

Ik train inderdaad met dit weer ook, kelder was lekker koel vanochtend ;)

Bijlagen

Laatst bewerkt:
  • #11.358
SLING SHOT 9TH ANNIVERSARY - 10% OFF EVERYTHING :thumbs:

https://markbellslingshot.com/

Vandaag een nieuw slingshot besteld (maddog 3XL), 10% korting en gratis verzending wereldwijd…(nee, ik word niet gesponsord door Mark Bell) maar in de USA zijn zijn producten goedkoper dan in Europa en nog eens 10% korting met geen verzendkosten dan komt toch de "Nederlandse Zuinigheid" bij me hoog en laat ik zo´n kans niet liggen omdat ik deze toch al op mijn verlanglijstje had staan. Ik heb alreeds een maddog, maar naar verloop van tijd gaat er toch een beetje de rek uit, vandaar een nieuwe besteld. Ik heb ook een Original (rood) en een Full Boar (geel).

Vandaag ook allerlei mobility exercises gedaan voor mijn schouders / rotator cuffs...sommige zullen bekend zijn, andere wellicht minder.

Uiteraard Band Pulls Apart, maar ook de volgende oefeningen die ik echt kan aanbevelen om schouderblessures te voorkomen of te verhelpen.
Ik doe hier meestal 5x20.

th?id=OIP.zF-K60yxjDUVqT0Q9F1dKwAAAA&w=211&h=204&c=7&o=5&pid=1.jpg
th?id=OIP.8UBDqzGQlC-IuhwiwAw_AAHaGa&w=249&h=204&c=7&o=5&pid=1.jpg

De Full Can Exercise...je kunt deze doen met een dumbbell of een resistance band (laatste heeft mijn persoonlijke voorkeur).
De Full Can Exercise blijkt beter te zijn dan de zogenaamde Empty Cann Exercise.
Het is een "hybride" ofwel kruising tussen een shoulder front raise en een side/lateral raise.
Je armen wijzen diagonaal ofwel schuin naar voren waarbij je duim naar boven wijst...je laat je arm zakken en heft deze vervolgens omhoog en laat deze weer zakken (1 rep)
Aanbevolen sets/reps is 3x10-20.

https://www.bing.com/videos/search?...ADFC1750279C6FE61E7DADFC1750279C6FE&FORM=VIRE

full-cam-exercise-supraspinatus.jpg

Wall Ball Shoulder Exercises (uitstekende oefeningen!!!)

Wash the wall with Ball

Deze kun je zwaarder maken door gebruik van een resistance band, waarbij je een uiteinde onder je voet doet en het andere uiteinde vastpakt met je hand.
Deze kun je eenarming of tweearming doen, met een swissball of kleinere gymnastiek bal.

th?id=OIP.SIyOfBpTw9k3NBo9W6mMxwHaI3&w=194&h=214&c=7&o=5&pid=1.jpg
th?id=OIP.3J3M0L02oleMRIr5WAih1gHaGc&w=211&h=178&c=7&o=5&pid=1.jpg

Circles with Ball against Wall

Shoulder Squeeze exercise
Deze doe ik meestal 4x25

th?id=OIP.jpg

• #11.360
Hopelijk denkt de Nederlands douane daar net zo over, met beetje pech moet je nog btw en invoerrechten betalen.
Tot 150 euro betaal je geen invoerrechten...kan zijn dat ze BTW vragen. Maar ik heb al eerder boeken uit de USA besteld en toen hoefde ik geen extra kosten te betalen. Ben inderdaad benieuwd hoe het hiermee zit. 21% BTW erbij dan had ik het net zo goed in de UK kunnen bestellen. We zullen zien.

Terug
Naar boven