515
Competitive Bodybuilder
- Waardering
- 121
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

...ben geen dumbbell mens...mja...wat ben ik wel? 

Hugz, het is schouderkracht of shoulderpower éh?!
En met die dumbbells zou ik toch even volhouden als ik jou was.
Je hebt een duidelijk probleem met het coördineren van de dumbbells.
Waarschijnlijk doordat sommige spieren die assisteren bij die beweging wat onderontwikkeld zijn...
Ik denk dat het in principe alleen maar goed is al die spieren goed te ontwikkelen, en zodoende ook je andere schouderproblemen misschien wat te verminderen.
Succes man!![]()
Ik heb smal of close grip bench press altijd beschouwd als de king of triceps excersises...niet uit eigen ervaring, maar doordat "anderen" dat beweren.

Idd Hummer, goed gezien. Ik denk ook dat daar je probleem ligt Rene, je bent sterk in een baan, maar hebt geen controle over je armen met dumbbells. Denk dat je door dumbbell training problemen aan je schouders voorkomt/oplost en dat het je bench ten goede gaat komen... Maar wel volhouden he!
.hé dat had ik vroeger ook
heb sedertdien ontdekt dat er (voor mij toch) veel betere progressie te boeken valt met floor presses, board presses, reverse band presses, bench met extra kettingen, met bands etc. Sinds ik hierop focus zijn mn triceps stukken sterker geworden. Misschien een idee om ook eens enkele van deze variaties te proberen ? Vooral chains doen wonderen voor mijn triceps.
Ik kreeg van CGBP ook altijd snel last van aan mn schouders, nu nooit meer, en mn totale bench volume is nochtans het dubbele van dat van toen![]()
Je traint dus ook regelmatig met bands?
Heb je een adres waar je bands krijgt?
momenteel zit enkel reverse band bench in mn schema
ik doe voorlopig geen oefeningen 'against bands' - ik heb 2 oefeningen met chains in mn schema en dat is voldoende, wellicht gooi ik het binnen een zestal weken weer om
mijne komen van ironwoody.com, heb er ook nog besteld vroeger via choiceofchampions.de
betaald voor een week in een huisje op Texel.
op het EK voor Masters in België op 24 oktober.
.