Fitness Seller

Benchpresslog from lazy huggybear

Jammer van de truckpull man.
Je doel was dan nog je amuseren en dat ging zelfs slechter dan de ranking, das klote :(

Jammer van de slechte organisatie en voorbereiding...
Hoe typisch...

Nou weer lekker banken Hugz! :thumb:

Naja, ook beetje raar dat ze zo'n wedstrijd dan op zo'n manier in elkaar zetten.. als niemand hem over de eindlijn krijgt.. en iedereen 'm maar een klein stukje kan verschuiven is het ook niks aan! Niet voor de deelnemers, en al helemaal niet voor publiek.

Je had gewoon net zoals Jarno Hams in moeten stappen en d'r mee over de finish moeten rijden:D

Ik was bijna ook gekomen, blij dat ik het niet heb gedaan als ik dat zo lees. Jammer. :(

nog gebankdrukt vandaag

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.166

Yep en je had gelijk...ik was niet helemaal fit ...maar helaas ging het niet anders en "iets" is beter dan "niets" toch?

Benchpress: 20x20, 2x10x70. 5x100, 5x130, 2x170, 2x165 en 2x160.
Vrijdag ga ik weer 5x5 doen...kijken hoe dat gaat.

Military press(staande & strikt) 3x10x70kg...samen met Max Blezer van dit forum. Het ging vrij easy (wat laat zien dat ik door de seated/machine shoulderpress niet in schouderpower achteruit ben gegaan). Alhoewel machinepress beduidend minder stress op mijn onderrug veroorzaakt.

Toen kwam Jules Bremers nog op het idee om wat te gaan bankdrukken en hij drukte een mooi pr van 145kg...heel netjes.
Vervolgens eens boardpress geprobeerd...5x140 met ene board, 4x160 met een board en 5x 160 met tweeboard....mja...eerste keer dat ik dit echt probeerde. Voelde niet verkeerd aan...en weet zeker dat ik met dat twee board wel heel wat meer kan drukken dan 5x160...eens kijken of we dat vaker gaan doen.

Toen nog incline close grip geprobeerd..en meteen gestopt...daar krijg ik echt zo'n pijnscheuten van in mijn schouders...ik blijf erbij close grip is funest voor me (hoe vreemd dit ook klinkt, want normaal gesproken is widegrip juist belastender voor schouders)

Toen nog wat met dumbbells shoulderpress geprobeerd...maar ik zwabber dan echt alsof ik een vat bier op heb...heb totaal geen balans en coördinatie...en dat lag echt niet aan het gewicht :o...ben geen dumbbell mens...mja...wat ben ik wel? ;)

Tenslotte nog wat LPD gedaan 4 setjes tot 80kg.

Hugz, het is schouderkracht of shoulderpower éh?! ;)
En met die dumbbells zou ik toch even volhouden als ik jou was.
Je hebt een duidelijk probleem met het coördineren van de dumbbells.
Waarschijnlijk doordat sommige spieren die assisteren bij die beweging wat onderontwikkeld zijn... :D
Ik denk dat het in principe alleen maar goed is al die spieren goed te ontwikkelen, en zodoende ook je andere schouderproblemen misschien wat te verminderen.
Succes man! :thumb:

Hugz, het is schouderkracht of shoulderpower éh?! ;)
En met die dumbbells zou ik toch even volhouden als ik jou was.
Je hebt een duidelijk probleem met het coördineren van de dumbbells.
Waarschijnlijk doordat sommige spieren die assisteren bij die beweging wat onderontwikkeld zijn... :D
Ik denk dat het in principe alleen maar goed is al die spieren goed te ontwikkelen, en zodoende ook je andere schouderproblemen misschien wat te verminderen.
Succes man! :thumb:

Idd Hummer, goed gezien. Ik denk ook dat daar je probleem ligt Rene, je bent sterk in een baan, maar hebt geen controle over je armen met dumbbells. Denk dat je door dumbbell training problemen aan je schouders voorkomt/oplost en dat het je bench ten goede gaat komen... Maar wel volhouden he!

Ik heb smal of close grip bench press altijd beschouwd als de king of triceps excersises...niet uit eigen ervaring, maar doordat "anderen" dat beweren.

hé dat had ik vroeger ook

heb sedertdien ontdekt dat er (voor mij toch) veel betere progressie te boeken valt met floor presses, board presses, reverse band presses, bench met extra kettingen, met bands etc. Sinds ik hierop focus zijn mn triceps stukken sterker geworden. Misschien een idee om ook eens enkele van deze variaties te proberen ? Vooral chains doen wonderen voor mijn triceps.

Ik kreeg van CGBP ook altijd snel last van aan mn schouders, nu nooit meer, en mn totale bench volume is nochtans het dubbele van dat van toen ;)

• #1.170
Idd Hummer, goed gezien. Ik denk ook dat daar je probleem ligt Rene, je bent sterk in een baan, maar hebt geen controle over je armen met dumbbells. Denk dat je door dumbbell training problemen aan je schouders voorkomt/oplost en dat het je bench ten goede gaat komen... Maar wel volhouden he!

Hummy & Jules, ik zal eens wat vaker naar de dumbbells grijpen...heb daar nooit serieus iets meegedaan :o.

---------- Toegevoegd om 17:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:56 ----------

hé dat had ik vroeger ook

heb sedertdien ontdekt dat er (voor mij toch) veel betere progressie te boeken valt met floor presses, board presses, reverse band presses, bench met extra kettingen, met bands etc. Sinds ik hierop focus zijn mn triceps stukken sterker geworden. Misschien een idee om ook eens enkele van deze variaties te proberen ? Vooral chains doen wonderen voor mijn triceps.

Ik kreeg van CGBP ook altijd snel last van aan mn schouders, nu nooit meer, en mn totale bench volume is nochtans het dubbele van dat van toen ;)

Ik denk dat ik eens met dumbbells floorpress zal gaan doen...ik herinner me een rugbyspeler in de vorige gym die dat altijd deed en beweerde daar beresterk van in de triceps te worden.

Ik heb eens in je log gekeken...je hebt best wel respectabele stats hoor!
Je traind dus ook regelmatig met bands?
Heb je een adres waar je bands krijgt?

Je traint dus ook regelmatig met bands?
Heb je een adres waar je bands krijgt?

momenteel zit enkel reverse band bench in mn schema

ik doe voorlopig geen oefeningen 'against bands' - ik heb 2 oefeningen met chains in mn schema en dat is voldoende, wellicht gooi ik het binnen een zestal weken weer om

mijne komen van ironwoody.com, heb er ook nog besteld vroeger via choiceofchampions.de

• #1.172
momenteel zit enkel reverse band bench in mn schema

ik doe voorlopig geen oefeningen 'against bands' - ik heb 2 oefeningen met chains in mn schema en dat is voldoende, wellicht gooi ik het binnen een zestal weken weer om

mijne komen van ironwoody.com, heb er ook nog besteld vroeger via choiceofchampions.de

O.K. thnx voor de info!
Zijn er ook nog bepaalde maten waar je rekening mee moet houden?

• #1.173
Training 14/8

Vrij korte training, binnen een uurtje was ik klaar.

Bench press tot 3x5x155kg & LPD tot 3x8x80kg.

Ik heb gisteren nog voor een vrij gunstige prijs op www.vakantieveilingen.nl een weekje recreatiepark Prinsenmeer geboekt.
Normaal gesproken kost een "comforthome" voor 6-8 personen in deze periode zo'n 600 Euro, nu heb ik deze via de veiling op de kop getikt voor 250 Euro. Vorig jaar nog 1200 Euro :eek: betaald voor een week in een huisje op Texel.

Eerstvolgende training word maandag 24 augustus...ik doe dus 10 dagen niet meer trainen en heb dan zo'n 9 weken om me serieus te gaan voorbereiden :wl: op het EK voor Masters in België op 24 oktober.

Zo nu effies onder de douche "springen", spullen in de auto "gooien" en "adiejuwah" (Limburgs dialect voor "tot ziens") :).

Veel plezier Rene ;)

prettige vakantie huggy

Veel plezier Hugster! :cool:

Goede vakantie René!

Geniet ervan, man en kom sterker terug :)

wel hele fijne vakantie Huggy, geniet ervan en dan ben je lekker gebrand om starks weer te knallen.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

:roflol:

Sorry Huggy, maar hij was te grappig. Fijne vakantie! :D

Terug
Naar boven