Fitness Seller

Benchpresslog from lazy huggybear

Kom op :whip: er flink tegen aan Huggy.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.202
Kom op :whip: er flink tegen aan Huggy.

Tuuuuuuuuuuuurlijk...alles komt goed...ik heb voorbeelden van superzwaargewichten uit de SM-world, de powerlifting world en de weightliftingworld:

Zydrunas Savickas (goed voor ruim 170kg BDW)

080604_zydrunas.jpg

Hossein Rezazadeh (goed voor ruim 160kg BDW)

sp4.jpg

Vasilly Alexeyev van de oude garde (ook goed voor ruim 160kg BDW)

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Brian Siders (goed voor ruim 150kg BDW)

siders.jpg

"Zware jongens" die me weten te inspireren ;)

Pff die ene laatste schat ik hoger als 160kg in. :roflol:
Wel inspirerend ja, maar geen smoesje om een hoge BW te hebben Huggy. :whip:

• #1.204
Pff die ene laatste schat ik hoger als 160kg in. :roflol:
Wel inspirerend ja, maar geen smoesje om een hoge BW te hebben Huggy. :whip:

Het BDW van die "ene laatste" schommelt nogal...toen hij diverse wereldrecords bij de IPF lifte was hij ruim 160kg...nu is hij zo'n 145kg en bomd hij uit gewichten die normaal "peanuts" voor hem zijn.

Uiteraard kan ik niet in de schaduw van zulke atleten staan...het zijn allen mannen die diverse wereldrecord's op hun naam hebben staan, en alleen al daarom vormen ze een inspiratiebron voor me.

Korter bij huis zijn er echter ook "zware jongens" die ik persoonlijk ken en die me ook weten te inspireren...denk daarbij aan Alex Moonen (ruim 140kg) en Raymond Merckx (ruim 150kg). De "nieuwe" & "oude" sterkste man van Limburg. Beiden behoren ze naar mijn mening tot de sterksten in NL!

Ook al weeg jij 140kg, ik vind jou er lang niet zo 'dik' uitzien als sommigen (van bepaalde organisaties bijvoorbeeld). Je hebt geen enorme pens, er zit gewoon een hoop spier verstopt onder een beschermend laagje.

Als je echt een bonk vet was geweest kan je ook niet zo'n foto maken als op je avatar. Gewoon lekker doorgaan. ;)

• #1.206
Ook al weeg jij 140kg, ik vind jou er lang niet zo 'dik' uitzien als sommigen (van bepaalde organisaties bijvoorbeeld). Je hebt geen enorme pens, er zit gewoon een hoop spier verstopt onder een beschermend laagje.

Als je echt een bonk vet was geweest kan je ook niet zo'n foto maken als op je avatar. Gewoon lekker doorgaan. ;)

Neonak je bent een schat ;)
Die beschermende laag kon hier en daar toch wel ietsiepietsie minder zijn :o

Maar vanaf morgen ga ik er weer flink tegen aan!
Het doel is duidelijk: over 9 weken wil ik graag een nieuw pr drukken op het EK Benchpress...het streven is 225kg.

Borst, schouders, triceps & lats zullen sterker moeten worden.
Ik ga niet mijn hele schema omgooien, mijn filosofie is nog altijd: "wil je sterker in bankdrukken worden, zul je vooral moeten bankdrukken".
Wellicht dat ik wel de diverse bewegingsaflopen specifieker zal gaan trainen...in de beginfase en in de eindfase van de drukbeweging (d.m.v. boardpress met een iets smallere greep dan mijn normale greep denk daarbij aan pink op de merklijnen i.p.v. ringvinger)...schouders sterker maken door military/shoulderpress, triceps train ik al bij borst en schouders, maar wil ik ook nog specifiek doen (maar niet te zwaar, wellicht een push down of iets dergelijks) en rug d.m.v. pulldowns en eventueel rows.

Volumetraining (max. 5 reps), intensitytraining (max. 3 reps) en competitionphase (double's en single's shirted training ) staan op het plan.

Voldoende rust (het risico op overtraining ligt immers op de loer) en voldoende eiwitinname en de laatste 6 weken ook creatine (van creapure) als extra voeddingssupplement.

Last but not least...aandacht aan techniek besteden...want de scheidsrechters op internationale wedstrijden zijn streng...ik kan me geen foutjes permiteren (denk hierbij met het hoofd/billen los van de bank
komen of voetverplaatsing of ongelijke strekking). Goed leren op spanning te liggen (voeten proberen wat meer naar achteren te plaatsen) en proberen meer te archen. Goed gebruik maken van ademhaling. En explosiever worden...hoe sneller een gewicht omhoog gebracht kan worden, des te beter.

Er is dus genoeg werk aan de winkel de komende tijd ;)

Pudzianowski is rond de 130kg en hij is echt niet dik :P Succes met je voorbereiding Rene, die 225 zit er heus wel in!:cool:

Aangezien ik wilde weten wat mijn BDW na een weekje vakantie was, ging ik gisteren dus op de weegschaal staan.
Ik schrok behoorlijk...ik woog "slechts" 149 kg :eek::eek::eek:...in één week 7 kg bijgekomen...een combi van 7 dagen niet sporten & snackfood was debet hieraan....zucht...kost heel wat meer dan 7 dagen omdat weer kwijt te raken:o:o:o
Allemaal spieren Hugz, allemaal spieren!
Hier idem dito... :o
Ik woog daarnet 149,6....
Maar wel met kleren! :p

Damn ik voel me skinny met 127kg en mijn lengte :P

• #1.210
Allemaal spieren Hugz, allemaal spieren!
Hier idem dito... :o
Ik woog daarnet 149,6....
Maar wel met kleren! :p

Hummy, mijn lotgenoot is ook weer back :)!
Aan je BDW te merken heb je net als ik ook genoten van de vakantie ;)
Was afvallen maar net zo easy als bijkomen :p

---------- Toegevoegd om 18:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:42 ----------

Damn ik voel me skinny met 127kg en mijn lengte :P

Niet getreurd Chewie, dat komt wel goed met je...je bent 26 jaar, toch?
Tegen de tijd dat je 40 bent weeg je ook weer paar kilo meer ;).

Nog (rep)pr's gezet de laatste tijd?

• #1.212
Nog (rep)pr's gezet de laatste tijd?

Paar weken terug nog 182.5kg gedrukt...niet echt spectaculair, want oude pr stond op 180kg. Het gaat bij zo'n oudje zoals ik slechts gestaag vooruit ;)

Vandaag ook weer de eerste training na de vakantie.

Rustig aan gedaan.

Flat Bench press: 20x20, 2x10x70, 5x100, 5x130 & 5x5x145kg.

Partial Bench press: Dat zijn de gedeeltelijke herhalingen in een specifiek bereik van de beweging (denk b.v. aan lockouts, boardpress enz)
3 Boardpress ( 1 board = 1.5 inch/ 1 inch = 2,5cm)
3x160kg en 3x170kg vond het eerlijk gezegd niet prettig aanvoelen...het gewicht was het probleem niet...maar gewoon dat je het gewicht maar ten dele laat zakken...voelde belastend voor mijn schouders aan :(
Partial bench press from the bottom: dat zijn de herhalingen vanaf de borst tot halverwege de beweging (dit voelde wel prettig aan...kreeg er een goede pomp van in mijn borstspieren) :) 3x5x120kg

Daarna nog Front Wide Grip LPD gedaan tot 3x10x70kg

Ik heb met mijn trainer gebrainstormd en ik zal over een week of 3-4 al beginnen met shirted training. Ik moet altijd wennen aan het shirt en wil niet het risico nemen om op een EK uit te bommen.

Vrijdag zal ik nog setjes met 5 reps maken en dan ga ik vanaf volgende week 1 "zware" dag (setjes met 3 reps) en 1 "lichte" dag doen (setjes met 5 reps). En over een week of drie dus één dag shirted bench per week.

goed bezig huggy die 225 zit er wel in als je zwaarder ben dan toen je die 215 drukte zal het shirt ook meer suport geven. had vandaag ook weer eens boardpress gedaan 2.5 board meer dan 170 zat er niet in was voor mij ook weer de eerste keer met board trainen.

Die extra spanning in me schouders heb ik ook bij boardpresses....voelt idd raar aan om niet helemaal te kunnen zakken ...

• #1.215
Die extra spanning in me schouders heb ik ook bij boardpresses....voelt idd raar aan om niet helemaal te kunnen zakken ...

Exact...het is net alsof ik de halter moet tegenhouden...het voelt niet goed aan...kweenie of ik daarmee wel verder moet gaan ???
Tegenstanders van partials beweren dat partial reps erg blessuregevoelig zijn....Mja...wil graag een nieuw pr neerzetten en wil daarvoor ook wel keihard trainen.

---------- Toegevoegd om 23:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:06 ----------

goed bezig huggy die 225 zit er wel in als je zwaarder ben dan toen je die 215 drukte zal het shirt ook meer suport geven. had vandaag ook weer eens boardpress gedaan 2.5 board meer dan 170 zat er niet in was voor mij ook weer de eerste keer met board trainen.

Ik denk inderdaad dat een shirt van een maat kleiner op dit moment geen optie is ;)...54 zit al vrij strak met een BDW van 140kg. Denk dat ik bij het EK wel een BDW van ruim 145kg zal hebben. Als je nog wat tips hebt, hoor ik het graag :)

deels is ook warmup zelfs nadat je heb gebankt en daarna je board presses doet neem ff een paar stapjes terug om aan de nieuwe beweging te wennen dus niet meteen 160kg eraan hangen...imo dan he :P

• #1.217
deels is ook warmup zelfs nadat je heb gebankt en daarna je board presses doet neem ff een paar stapjes terug om aan de nieuwe beweging te wennen dus niet meteen 160kg eraan hangen...imo dan he :P

O.K...zal er de volgende keer aan denken! Thnx voor de tip!:)

Is het niet beter eerst te gaan drukken met je shirt aan, en dan te kijken of je die board presses wel nodig hebt Huggy..?

Partial Bench press: Dat zijn de gedeeltelijke herhalingen in een specifiek bereik van de beweging (denk b.v. aan lockouts, boardpress enz)
3 Boardpress ( 1 board = 1.5 inch/ 1 inch = 2,5cm)

Ga bij die partial presses nou niet halve bewegingen doen, zonder je gewicht ergens op te laten donderen, dat is veel te belastend voor je schouders, je kan met je lockouts beter je gewichten ergens op laten rusten, het liefst zodat je de laatste 10cm van de beweging doet, maar ga ze niet op spierkracht tegen houden, volgens mij maak je daar meer kapot mee dan dat je er goed mee doet. Je gaf zelf al aan dat het niet goed voelt voor je schouders, niet doen dus! Was je ook van plan board werk in shirt te doen?

Ga bij die partial presses nou niet halve bewegingen doen, zonder je gewicht ergens op te laten donderen, dat is veel te belastend voor je schouders, je kan met je lockouts beter je gewichten ergens op laten rusten, het liefst zodat je de laatste 10cm van de beweging doet, maar ga ze niet op spierkracht tegen houden, volgens mij maak je daar meer kapot mee dan dat je er goed mee doet. Je gaf zelf al aan dat het niet goed voelt voor je schouders, niet doen dus! Was je ook van plan board werk in shirt te doen?
Dat deed Hugz volgens mij ook niet hoor, maar dat gaat hij je natuurlijk zelf nog wel vertellen. ;)

Terug
Naar boven