- Waardering
- 1.502
- Lengte
- 1m83
- Massa
- 150kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Sorry Huggy, maar hij was te grappig. Fijne vakantie!![]()
Inderdaad een grappige foto! Mijn vriendin heeft er een kopie van op haar gsm gezet...als ik bel ziet ze iedere keer deze foto
.
.
.
...deze keer lekker kort bij huis, op slechts één uurtje afstand.

.Thnx voor de aanmoediging!
Ik sta inmiddels ook op de zg. entrylist van de:
European Masters Bench Press Championships
Thu 22 Oct to Sat 24 Oct 2009, La Louviere BEL
De "concurrentie" is inmiddels bekend...in mijn gewichtsklasse doen inclusief mezelf (tot op heden) 5 man mee. Ik heb me effies verdiept in het "kunnen" van deze heren.
De Fransman Minelle, de winnaar van vorig jaar en goed voor ruim 270kg op de bank!
Twee duitsers, Kleidt (3e bij het EK powerlifting voor Masters en goed voor ruim 250kg) en Rettitke (die raw zo'n 210kg drukt).
Daarnaast doet ook de Nederlander Robert Meinen mee, de winnaar van het NK BD (ook goed voor zo'n 230kg).
Ik ben realist genoeg om te beseffen dat ik bij zo'n sterk deelnemersveld géén serieuze kans op een podiumplek zal hebben.
Maar het opdoen van internationale ervaring kan zeker geen kwaad en ik ga gewoon voor het verbeteren van mijn pr. (wat op 215kg staat).

Succes. Ik verwacht een PR verhoging van minstends 15kg he.. dat snap je!

...in één week 7 kg bijgekomen...een combi van 7 dagen niet sporten & snackfood was debet hieraan....zucht...kost heel wat meer dan 7 dagen omdat weer kwijt te raken

Aangezien ik wilde weten wat mijn BDW na een weekje vakantie was, ging ik gisteren dus op de weegschaal staan.
Ik schrok behoorlijk...ik woog "slechts" 149 kg...in één week 7 kg bijgekomen...een combi van 7 dagen niet sporten & snackfood was debet hieraan....zucht...kost heel wat meer dan 7 dagen omdat weer kwijt te raken
![]()

Owkee dan Huggy! Komop! We gaan voor de 200kg raw bodyweight![]()
Ik ben al zo'n 165kg geweest, niets om trots op te zijn...en geloof me 200kg BDW zou ik op komen als ik niet zou sporten en totaal niet op mijn voeding zou letten. Als ik werk en sport, eet ik overigens beduidend meer dan in vakantietijd. Alleen let ik dan heel bewust op de verhouding eiwit/vetgehalte...als ik paar dagen niet let op de vetcomsumptie zet dat meteen kilo's aan, bovendien hou ik veel vocht vast. Vanaf mijn puberteit heb ik daar eigenlijk last van...dat ik heel snel aan BDW toeneem. En ik vrees dat ik daar ook mijn leven lang last van zal blijven houden. Ik ben een geboren endomorf met aanleg voor morbide obesitas. Als ik zou bulken zoals sommige personen op dit forum, zou ik voor een T-shirt naar een tentenzaak moeten
.Meestal wel ja...als ik het wedstrijdseizoen b.v. extra eiwitten & creatine neem en er serieus bij train word ik sterker naarmate ik zwaarder word.
Een week in een luie stoel hangen en junkfood binnenslaan leidt weliswaar tot gewichtstoename, maar daarentegen niet tot krachttoename.
Als ik BDW verlies betekend dat overigens vrijwel altijd krachtverlies.

Hebben we het dan BW in de vorm van massa of vet?
Ik neem aan dat als je een grote afname in vet maakt dat je niet qua kracht een grote verlies zal maken. Massa uiteraard wel.

Was het maar zo simpel!
Groter gewichtsverlies (ook al is het slechts vetmassa...alhoewel dat moeilijk is om exact te bepalen) leidt vrijwel altijd tot krachtverlies.
Zo ben ik eens zo'n 30 kg afgevallen door het doen van heel veel cardio, naast de gewone krachttraining...helaas ging toen ook mijn bench met zo'n 25kg achteruit![]()
Krachtverlies is het sowieso, elke verloren kg heeft invloed op kracht. Maar het verschil in het verlies tussen massa en vetverlies is groter. Massa's verliezen is natuurlijk veel erger voor je kracht dan dat je vet zou verliezen. Uiteindelijk komt het erop neer dat als je je kracht optimaal wilt behouden een hoge BW mooi meegenomen is.
en is zo'n 50kg lichter!Je hebt uiteraard gelijk met je stelling...maar aan de ene kant laat de praktijk ook zien dat je niet een superzwaargewicht hoeft te zijn om superzware gewichten te liften!
Weak01 (Pjotr v/d Hoek) van dit forum drukt meer dan mijen is zo'n 50kg lichter!