Fitness Seller

Benchpresslog from lazy huggybear

• Topic Starter Topic Starter
  • #12.061
Hey Huggy dit is vast wel een keer voorbij gekomen maar hoe zien je trainingen er uit naast het bankdrukken?
Ik geloof zeer in het specificiteitsprincipe en niets is voor het bankdrukken zo specifiek als bankdrukken zelf, toch? Ik doe liever wat meer sets bij het bankrukken dan mijn energie aan assistance oefeningen te verspillen die er niet echt aan toe doen.
Ik geloof verder ook zeer in het principe:train like you compete! Dat houdt in dat ik heel veel paused reps doe en me focus op full range reps...never bounced beurten waarbij de halter op de borst stuiterd en weer meteen omhoog drukt en de focus ligt op full range reps. Niet bij het zakken 2cm voor de borst stoppen en elke rep ook de armen strekken. Dus geen pompsetjes met halve reps 😉

Ik doe verder enkel nog seated band rows met resistance bands als tegengestelde oefeningen van het bankdrukken in het kader van agonisten/antagonisten. 😊

Laatst bewerkt:
  • #12.062
Update trainingen...december tot 5x5x145 opgewerkt. Hier het filmpje van het laatste set 😊

• #12.063
Januari 2023 gestart met triplefase...daar 25 februari het NK bank is...
10x3x150 gedaan...voelde me na de kerstperiode beresterk...en had na 5 sets wat ik wilde doen nog veel kracht en energie over, derhalve 10 sets gedaan 🤭

Mijns inziens werkt het als het om maximaalkracht gaat het beste als het aantal sets minimaal gelijk of hoger is dan het aantal reps. High sets / low volume. 10x3 is beter dan 3x10 in deze. Mijns inziens (warming up niet mee geteld) hoort het aantal reps in een set sowieso niet meer dan de vingers aan je hand te zijn (1-5) 👊

Hieronder filmpje van laatste set van 10x3x150kg

Laatst bewerkt:
  • #12.064
Ik geloof zeer in het specificiteitsprincipe en niets is voor het bankdrukken zo specifiek als bankdrukken zelf, toch? Ik doe liever wat meer sets bij het bankrukken dan mijn energie aan assistance oefeningen te verspillen die er niet echt aan toe doen.
Ik geloof verder ook zeer in het principe:train like you compete! Dat houdt in dat ik heel veel paused reps doe en me focus op full range reps...never bounced beurten waarbij de halter op de borst stuiterd en weer meteen omhoog drukt en de focus ligt op full range reps. Niet bij het zakken 2cm voor de borst stoppen en elke rep ook de armen strekken. Dus geen pompsetjes met halve reps 😉

Ik doe verder enkel nog seated band rows met resistance bands als tegengestelde oefeningen van het bankdrukken in het kader van agonisten/antagonisten. 😊
Wat ik nog toevoegen wil...ik zou iedereen willen adviseren om ook wat mobiliteitsoefeningen voor de schouders te doen. Door jarenlang bankdrukken word je vrij sterk in de beweging die je doet. Echter zie je vaak ook dat men last heeft van stijve schouders en daardoor een beperkte mobiliteit heeft. Vroeg of laat worden de meesten ook met blessureleed geconfronteerd. Het schoudergewricht is zeer beweeglijk maar ook zeer kwetsbaar. Band pull aparts in al zijn varianten kan daarbij uitkomst bieden, maar ook trainen met lichte(!) (indian)clubbells houden de schouders beweeglijk.

En vanzellfsprekend de tegengestelde spieren trainen van die wat je gebruikt bij het bankdrukken. En aangezien bankdrukken een horizontale push of press beweging is, is een horizontale pull beweging in deze de beste keuze. Row if you want to grow...kies een variant wat je ligt en begin met roeien dan ga je vanzelf groeien 😉

Laatst bewerkt:
  • #12.065
Hierbij een duidelijk instructie filmpje over band pull aparts van Joe de Franco.
Gebruik een lichte(!) band hiervoor.

Laatst bewerkt:
  • #12.066
Hierbij een filmpje over een beginners workout voor indian clubbells.
Ik heb er ook 2 gekocht van 2kg per stuk...mijn advies...koop zeker als beginner clubbells die niet te zwaar zijn. 2 kg is zwaar genoeg om de oefeningen te doen die in het filmpje worden gedemonstreerd!
Ik gebruik ze als warming up om mijn mobiliteit in het schoudergewricht te verbeteren.

• #12.067

Zelfde oefening door een andere gedemonsteerd...nee, ik ben absoluut geen clubbell expert. Wat me echter duidelijk is, is dat snelheid geen rol speelt...de techniek moet juist zijn...vind vervolgens een snelheid die bij je past!

• #12.068
Ook een heel duidelijk filmpje met eenvoudige armrotaties...zelfs voor een stijve hark als mij goed te doen. Zoals gezegd...lichte clubbell gebruiken en een snelheid vinden die bij je past!

Ik gebruik Moves banden. video's staan ook in de link wat je evt kunt doen.

• #12.070
Ik gebruik Moves banden. video's staan ook in de link wat je evt kunt doen.
Met resistance bands waaronder "movebands" vallen kun je werkelijk alle spiergroepen trainen en soepel houden.
Ik had al jaren eerder wat voor mijn mobiliteit moeten doen. Leuk als je zware gewichten kunt drukken maar ook leuk als je zonder pijnscheuten in je schouders een jas kunt aantrekken 🤭

Tevens zou ik ook iedereen willen adviseren om iets van "cardio" te doen. Nee, geen marathons hardlopen of urenlang spinning.
Gewoon elke dag een half uurtje stevig wandelen ofwat fietsen of zwemmen.
Leuk als je zware gewichten kunt tillen, ook leuk als je uit de stoel moet komen daarbij niet meteen het zweet op het voorhoofd staat, toch?
😉

Met resistance bands waaronder "movebands" vallen kun je werkelijk alle spiergroepen trainen en soepel houden.
Ik had al jaren eerder wat voor mijn mobiliteit moeten doen. Leuk als je zware gewichten kunt drukken maar ook leuk als je zonder pijnscheuten in je schouders een jas kunt aantrekken 🤭

Tevens zou ik ook iedereen willen adviseren om iets van "cardio" te doen. Nee, geen marathons hardlopen of urenlang spinning.
Gewoon elke dag een half uurtje stevig wandelen ofwat fietsen of zwemmen.
Leuk als je zware gewichten kunt tillen, ook leuk als je uit de stoel moet komen daarbij niet meteen het zweet op het voorhoofd staat, toch?
😉
idd, ik loop ´hard' twee keer per week. nu ronden van 10400m volgens strava.

Ja ik ben het ermee eens ik doe nu weer regelmatig vechtsport erbij.
17 mei was ik nog 97kg, nu 92.6. vetp. is hetzelfde gebleven. Som van de huidplooien 75mm(7-punts)
Screenshot-from-2022-05-17-18-41-33.png

Huggy heb jij wel eens een huidplooimeting gedaan?

Januari 2023 gestart met triplefase...daar 25 februari het NK bank is...
10x3x150 gedaan...voelde me na de kerstperiode beresterk...en had na 5 sets wat ik wilde doen nog veel kracht en energie over, derhalve 10 sets gedaan 🤭

Mijns inziens werkt het als het om maximaalkracht gaat het beste als het aantal sets minimaal gelijk of hoger is dan het aantal reps. High sets / low volume. 10x3 is beter dan 3x10 in deze. Mijns inziens (warming up niet mee geteld) hoort het aantal reps in een set sowieso niet meer dan de vingers aan je hand te zijn (1-5) 👊

Hieronder filmpje van laatste set van 10x3x150kg

Dat gaat wel heel makkelijk ik voorspel een nieuw pr op de NK

• #12.078
Ja ik ben het ermee eens ik doe nu weer regelmatig vechtsport erbij.
Wat versta je onder vechtsport?
Ik heb zelf ook jarenlang t/m de bruine band jujutsu gedaan. Het bleek echter een fabel dat je met vechtsport iemand die beduidend sterker en zwaarder is eenvoudig kunt uitschakelen. Met 185cm en ruim 150kg en sterker dan de meesten bleek ik echter niet zo eenvoudig uit te schakelen.
Klemmen werkten bij mij niet, worpen gingen niet...het enige wat echt effectief bleek, was een trap in het kruis, vingersteek in de ogen of slag tegen de keel...maar daar hoef je niet jarenlang vechtsport voor te doen.
Dan was heel veel van tevoren "afgesproken" je wist precies hoe iemand je ging aanvallen en was het niets anders als een ingestudeerde choreografie wat als het ware ook een danspaar instudeert (vooral bij het lopen van kata's) En dan in een dojo voel je je zeker en veilig...niemand die je echt kwaad wil doen...alles is aan regels gebonden. Op straat gelden echter geen regels De meeste vechtsporten zijn dan ook niet gebasseerd op een real streetfight. Als je opeens in een donkere steeg door een wildvreemde met een echt mes of pistool geconfronteerd word is toch anders dan in de dojo met je vaste "sparringspartner" en nepwapens. Pas in een praktijksituatie zul je ervaren wat voor type je bent....3 opties...fight, flight or freeze...vechten, vluchten of verstarren.

Laatst bewerkt:
Wat versta je onder vechtsport?
Ik heb zelf ook jarenlang t/m de bruine band jujutsu gedaan. Het bleek echter een fabel dat je met vechtsport iemand die beduidend sterker en zwaarder is eenvoudig kunt uitschakelen. Met 185cm en ruim 150kg en sterker dan de meesten bleek ik echter niet zo eenvoudig uit te schakelen.
Klemmen werkten bij mij niet, worpen gingen niet...het enige wat effectief was, was een trap in het kruis of vingersteek in de ogen, maar daar hoef je niet jarenlang vechtsport voor te doen.
Dan was heel veel "afgesproken" je wist precies hoe iemand je ging aanvallen en was het niets anders als een ingestudeerde choreografie wat als het ware ook een danspaar instudeert. En dan in een dojo je beschermt...niemand die je echt kwaad wil doen...alles is aan regels gebonden. Op straat gelden echtrr geen regels. De meeste vechtsporten zijn dan ook niet gebasseerd op een real streetfight. Als je opeens in een donkere steeg door een wildvreemde met een echt mes of pistool geconfronteerd word is toch anders dan in de dojo met je vaste "sparringspartner" en nepwapens. Pas in een praktijksituatie zul je ervaren wat voor type je bent....3 opties...fight, flight or freeze...vechten, vluchten of verstarren.
Krav maga doe ik maar dat doe ik al een groot deel van mijn leven. Het is meer behouden en soepel blijven

Terug
Naar boven