MuscleMeat

Benchpresslog from lazy huggybear

respect hoor! lekker bezig blijven en doelen hebben houdt je jong denk ik :)

• Topic Starter Topic Starter
  • #12.202
in!

Leuk om te lezen en kan er zelf nog wat van op steken.
Wil volgend jaar ook voorzichtig oriënteren om af en toe een wedstrijd mee te pakken, al is het maar om de ervaring.
Welkom 😊, leuk om te lezen dat er zo nu en dan wat bij is in mijn log waar iemand wat mee kan.

Mocht je serieus aan wedstrijden willen meedoen overweeg dan ook eens de mogelijkheid om bij onze bond mee te doen.
Drug-Free Powerlifting Federstion Netherlands. Opgericht door en voor krachtsporters die op eigen kracht trainen en met gelijkgezinden faire competitie willen aangaan 😊

• #12.203
respect hoor! lekker bezig blijven en doelen hebben houdt je jong denk ik :)
Ik train alleen in mijn homegym en heb altijd een bepaald doel voor ogen wat me motiveerd. Ook al merk ik dat het als 50 plusser allemaal wat meer tijd nodig heeft, weet ik traag maar gestaag mijn doelen te bereiken.
Leeftijd is voor mij geen reden om ermee te stoppen. Ik ken diverse 75- en zelfs 85 plussers die nog aan wedstrijden doen!
Realistische doelstellingen stellen en een flinke portie tijd en geduld moet je hebben 😊

• #12.204
De meesten die mijn log vaker lezen weten dat ik een echte minimalist ben (less is more) en van simpele, maar effectieve programma's houd. Ik train naast het bankdrukken ook de antagonisten d.m.v. van rows en wat ik ook zeer belangrijk vind is het voorkomen van blessures. Deze kunnen zeer hardnekkig zijn en voorkomen is beter dan genezen, toch?

Een goede oefening in deze is bijvoorbeeld band pull apart met resistance bands.

Tegenwoordig train ik ook met indian clubbels en gebruik ze als mobiliteitsoefening voor mijn schouders en in de warming up.
Mijn advies in deze...het is geen ego oefening..koop de lichtste wat je krijgen kunt...ik heb thuis ook zwaardere maar voor onderstaande oefeningen echt niet bruikbaar.
Kijk op internet voor houten gymastiek kegels...die zijn vrij goedkoop en voor beginners optimaal. Ze wegen tussen 300 gram tot circa 800 gram (36-45cm groot).

• #12.205
Volgens een recent onderzoek van het Mulierinstituut gebruiken circa 25% van alle krachtsporters en 50% van alle vechtsporters doping ☹️. Krachtsport is helaas een zeer dopinggevoelige sport is. En ik vrees dat de % uit het onderzoek slechts het topje van de ijsberg is. De % zijn gebasseerd op de gegevens van de sporters die (anoniem) dopinggebruik toegeven. Hoeveel zijn er echter die doping gebruiken en dat niet toegeven!? Hoe ik over dopinggebruik denk is velen bekend hier. Als "voorzitter" van de Drug-Free Powerlifting Federatie Nederland doen wij er alles aan om faire competitie te waarborgen voor hen die op eigen kracht sporten. Wij hanteren in tegenstelling tot andere federaties die een dopingbeleid hebben een nul- tolerantiebeleid bij geconstateerde dopingovertredingen. Geen 2e kans, geen tijdelijke schorsing, maar levenslange schorsing! 👊

Is al jaren het geval René, maar gebruiken om op wedstrijd beter te drukken vind ik gewoon zielig. Je houd jezelf alleen voor de gek

• #12.207
Helemaal mee eens! 👍👊

• #12.208
The rule of 10....
Dit staat voor een totaal van 10 reps in je training bij een bepaalde oefening (warming up niet meegeteld).
Verschillende interpretaties zijn in omloop, maar de kern staat hieronder vermeld.
Lijkt me in een voorbereiding naar een piek/test/competitie toe handig om te gebruiken op de intensity of heavy day.
Ik heb wel vaker 3x3 gedaan en ook wel eens 5x1 of zelfs 10x1, maar nog niet eerder 5x2, hoe dan ook...wederom een optie om eens voor te gaan.
En ook hier is natuurlijk een methode als repprogressie toe te passen...beginnen met 5x2 en toewerken naar 5x3 (zijn dan wel geen 10 reps meer ;))
Of starten met singles op 90%, vervolgens doubles met 90% en tenslotte triples met 90% en dan het gewicht verhogen...talloze mogelijkheden.

1. Use a limited number of compound exercises.
  2. Lift two to three times a week.
  3. Keep the volume around 10 reps per lift or 6 when using only singles – for example, 5 x 2, 2 x 5, 532, 3 x 3, 343, 424, 1234, 4321, 12321, 6 x 1, and so on. You may stay with the same weight or vary the weights from set to set.
  4. Keep the reps in the 1-5 range, emphasizing doubles and triples
  5. Rest about 5 minutes between sets. Practice Fast & Loose relaxation drills in between.
  6. Train in the 80% to 95% 1 RM intensity zone. Always leave a rep or two in the bank.
  7. Go for a PR, single or rep, when you are feeling exceptionally strong, but stop short of an all-out max. Set a “sort of max.” Always back off after a PR.
  8. Vary the intensity every workout, either through Power To The People! cycling or through less structured advances and retreats.
  9. Never train to failure, and always leave at least one to two reps "in the tank".
  10. Finish your workout feeling stronger than when you started.

The crucial principle is to lift heavy but not hard. This is where the “rule of 10 reps” can be applied.
The goal is to build as much strength as possible while staying as fresh as possible for your sport.

Ik wens iedereen verder bij deze Zalig Pasen!

• #12.209
Aanvulling...de rule of 10 zou men kunnen gebruiken als het om spierkracht gaat...de rule of 30 zou men kunnen gebruiken als het gaat om spiermassa...( 6x5, 5x6, 4x7, 3x10),
Aldus https://www.telosstrength.com/blog/easy-strength

Van de week 3x3x162,5kg op de intensity gedaan en 6x5x130 op de volume dag...was beiden goed te doen! :)

Volgens een recent onderzoek van het Mulierinstituut gebruiken circa 25% van alle krachtsporters en 50% van alle vechtsporters doping ☹️. Krachtsport is helaas een zeer dopinggevoelige sport is. En ik vrees dat de % uit het onderzoek slechts het topje van de ijsberg is. De % zijn gebasseerd op de gegevens van de sporters die (anoniem) dopinggebruik toegeven. Hoeveel zijn er echter die doping gebruiken en dat niet toegeven!? Hoe ik over dopinggebruik denk is velen bekend hier. Als "voorzitter" van de Drug-Free Powerlifting Federatie Nederland doen wij er alles aan om faire competitie te waarborgen voor hen die op eigen kracht sporten. Wij hanteren in tegenstelling tot andere federaties die een dopingbeleid hebben een nul- tolerantiebeleid bij geconstateerde dopingovertredingen. Geen 2e kans, geen tijdelijke schorsing, maar levenslange schorsing! 👊

Goede ontwikkeling. Met al die mannen die tegenwoordig liever vrouw willen zijn moet het testosterongehalte in deze p*ssy maatschappij toch ergens gecompenseerd worden.

• #12.211
  • #12.213
Meeste mannen tegenwoordig kunnen wel wat extra testosteron gebruiken
Dus alle mannen aan de doping en alle problemen zijn opgelost? We hebben nu al meer dan genoeg "alfamannetjes" rondlopen op deze aardbol die het leven er niet bepaald beter op maken 🤭

Laatst bewerkt:
Goede ontwikkeling. Met al die mannen die tegenwoordig liever vrouw willen zijn moet het testosterongehalte in deze p*ssy maatschappij toch ergens gecompenseerd worden.
Er zijn ook mannen die niets nodig hebben, maar met 47j en 29nmol/L alsnog gaan kuren. Denk dat wanneer zij totaal niet kuren er genoeg gecompenseerd wordt. Hoop niet dat je berichtgeving hier een aanval is op mede forumleden met hypogonadisme.
Verder heb ik nooit een onderzoek gezien dat het aan low-T ligt, jij wel ?

edit: ik denk dat je respect moet hebben voor een bond waar naturel resultaten tellen ipv on gear !!

Er zijn ook mannen die niets nodig hebben, maar met 47j en 29nmol/L alsnog gaan kuren. Denk dat wanneer zij totaal niet kuren er genoeg gecompenseerd wordt. Hoop niet dat je berichtgeving hier een aanval is op mede forumleden met hypogonadisme.
Verder heb ik nooit een onderzoek gezien dat het aan low-T ligt, jij wel ?

edit: ik denk dat je respect moet hebben voor een bond waar naturel resultaten tellen ipv on gear !!
47 jaar en 29nmol/L is mooi hoog gezien die relatieve oude leeftijd
Ik moet het clean doen met maar 17 NMOL/L op een 36jarige leeftijd, gek genoeg weet ik nog wel 200 close grip te benchen.
Test zegt blijkbaar niet alles

47 jaar en 29nmol/L is mooi hoog gezien die relatieve oude leeftijd
Ik moet het clean doen met maar 17 NMOL/L op een 36jarige leeftijd, gek genoeg weet ik nog wel 200 close grip te benchen.
Test zegt blijkbaar niet alles
Daarom, maar ook 17nmol/L is niet laag.

• #12.219
Vandaag mooi volume pr als 50 plusser gedrukt. 3x3x165kg...ging goed, niets geforceerd, geen grinders. Blij ermee...op zware dagen zal ik de rule of 10 aanhouden.

Met alle respect kerel, maar dit heeft toch niks meer met krachtsport te maken. Mijn 39 weken zwangere vrouw komt nog soepeler overeind van een bankje. Kun je wel lopen bashen op steroïdengebruikers maar ik durf mijn hand ervoor in het vuur te steken dat mijn lichaam in gezondere conditie is dat de jouwe.

Terug
Naar boven