XXL Nutrition

Benchpresslog from lazy huggybear

Ik ken Renée pesoonlijk. Het is niet alsof hij expres zo zwaar is zodat hij meer drukt. Hij is al zijn leven lang zwaar en gebruikt bankdrukken als hobby. Als hij express zou bulken als een malle, zou ik het met jullie eens zijn. Maar wat hij eet is vrij beperkt, alleen door zijn leeftijd/geen super actief beroep/lage stofwisseling blijkbaar nog te veel. Tuurlijk zou afvallen gezonder zijn maar een mens wil ook leven. Ik denk echter dat het beter is om iets "positiefs" te doen met dat massieve lichaam (zoals bankdrukken) in plaats van alleen maar op de bank chips eten. Ik snap dat een man van 50+ niet op 2000kcal kip en brocoli gaat leven. Dan maar een buik :)
Thermodynamica geldt voor iedereen of je nu lage stofwisseling hebt of niet. En niemand zegt dat hij op 2000kcal, of op kip en broccoli moet gaan. Dit is het punt in het extreme trekken.
Het punt is dat je zeer, zeer zelden mensen van 70 jaar en 160 kg ziet. Dat heeft een reden. Zijn keuze of hij iets doet aan zijn zeer nabije levendkwaliteit en uiteindelijke duur, en dat doe je niet door evenveel kcal in te blijven nemen als je 160kg weegt.

Goed, nog weinig met het log te maken en het punt is gemaakt, ook al blijkbaar niet begrepen.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
  • #12.244
Thermodynamica geldt voor iedereen of je nu lage stofwisseling hebt of niet. En niemand zegt dat hij op 2000kcal, of op kip en broccoli moet gaan. Dit is het punt in het extreme trekken.
Het punt is dat je zeer, zeer zelden mensen van 70 jaar en 160 kg ziet. Dat heeft een reden. Zijn keuze of hij iets doet aan zijn zeer nabije levendkwaliteit en uiteindelijke duur, en dat doe je niet door evenveel kcal in te blijven nemen als je 160kg weegt.

Goed, nog weinig met het log te maken en het punt is gemaakt, ook al blijkbaar niet begrepen.
Goed dat jij weet wat er in de zeer nabije toekomst allemaal gaat gebeuren 👍
Levensverwachting word door vele factoren beïnvloed. Lichaamsgewicht is daar één van. Je levensstijl, maar ook je genen en een grote portie toeval en geluk.

Waarom krijgt een vrij jonge sportvrouw (sportvrouw van het jaar geweest) met een gezonde levensstijl - die ik persoonlijk kende - kanker en overlijdt daar uiteindelijk voor haar 45e aan? Waarom kreeg Helmut Schmidt (voormalig bundeskanzler van Duitsland) die 2 pakjes sigaretten per dag rookte geen kanker en werd hij 96 jaar? Ik zit om op mijn werk te komen elke dag op de autosnelweg...laatst was op de plek waar ik altijd langs kom gereden helaas weer een zwaar ongeluk gebeurt waarbij diverse mensen het leven lieten. Een zware aardbeving in Turkije en Syrië eiste helaas het leven van tienduizenden. De oorlog in de Ukraïne eiste tot op heden zelfs honderduizenden levens, allen zonder onderscheid des persoons. Arm, rijk, man, vrouw, jong, oud, groot, klein, dik en dun. En als Poetin in Rusland besluit om kernwapens in te zetten zijn we allen de pineut, ongeacht "thermodynamica".
Dus als je het niet erg vind maak ik me niet zo'n zorgen van wat jij allemaal wel of niet verwacht. Er zijn teveel factoren die dat bepalen waar we verder geen invloed op hebben.

Je zegt dat er niet veel mensen zijn van 160kg die 70 worden. Waar ligt dan die grens?
Bij 150kg..of bij 140...of wellicht bij jouw gewicht van 135, of wellicht hooguit 125, maar dan ben jij ook voor je 70e het haasje 😉 en daarbij hoeveel zwaarlijvige mensen zijn eerlijk en open over hun gewicht? De meesten zijn beduidend zwaarder dan ze toegeven.

En last but not least...mijn vrouw werkt in de bejaardenzorg...weet je wat me altijd opvalt? Het bejaardenhuis zit vol met hoofdzakelijk vrouwen...beduidend minder mannen. Er zijn daar van de bewoners momenteel 5 vrouwen die 100 en ouder zijn ..daarentegen maar 1 man die dat is...als we serieus oud willen worden hebben jij en ik het verkeerde geslacht...maar weet je, eigenlijk hoop ik niet zo oud te worden dat ik mezelf niet meer kan verzorgen en in een bejaardenhuis terecht kom. En als ik mede door mijn zwaarlijvigheid minder kans heb om zo oud te worden dat ik uiteindelijk in een bejaardenhuis terecht kom heb ik daar zelfs mijn vrede mee! 😊

Laatst bewerkt:
Goed bezig je bent goed zoals je bent ik lees dit log altijd met veel plezier. Het is anders als de andere logs dat maakt het leuk vind ik.

• #12.246
Thx ome Henk 😊

Goed dat jij weet wat er in de zeer nabije toekomst allemaal gaat gebeuren 👍
Levensverwachting word door vele factoren beïnvloed. Lichaamsgewicht is daar één van. Je levensstijl, maar ook je genen en een grote portie toeval en geluk.

Waarom krijgt een vrij jonge sportvrouw (...)dun.
In epidemiologische studies op basis van grote populaties kunnen we correlaties zien tussen bepaalde dingen en sterfte. Die worden dan verder onderzocht om te zien of er een causatieve factor is. Lichaamsgewicht/BMI blijft nog steeds een van dé grote predictors voor vroegtijdige sterfte. Dat is waarom we kunnen zeggen dat sommige zaken minder goed zijn dan andere zaken als je je kans op een lang, en gezond leven wil maximaliseren.
Wil uiteraard niet zeggen dat er niet morgen een truck over je bek rijdt, maar het gaat hier om kansberekening. Daarom krijgt dat ene superdun, sportieve meisje die nooit gerookt heeft op haar 25ste terminale longkanker. Maar de meeste superdunne, sportieve meisjes die nooit hebben gerookt krijgen dat niet. Terwijl die 60jarigers die heel hun leven rookten met een factor 15 ofzo meer kans hebben om het te krijgen.

Je zegt dat er niet veel mensen zijn van 160kg die 70 worden. Waar ligt dan die grens?
Bij 150kg..of bij 140...of wellicht bij jouw gewicht van 135, of wellicht hooguit 125, maar dan ben jij ook voor je 70e het haasje 😉 en daarbij hoeveel zwaarlijvige mensen zijn eerlijk en open over hun gewicht? De meesten zijn beduidend zwaarder dan ze toegeven.
Je zoekt een grens die er niet is, dit is een limietfactor zoals bij wiskunde: hoe dichter bij een gezond gewicht op een gemiddeld vetpercentage, hoe minder gewicht een risicofactor is. Ik wil net afvallen omdat ik die risicofactor nu heb en ik er op mijn 38ste de gevolgen al van draag met prediabetis en meerdere progressieve degeneratieve ziektes.

Je lijkt hier defensief over te doen, maar dit is opbouwend advies ipv afbrekende kritiek. Mijn advies: win die titel, en probeer dan een gewichtsklasse lager in powerlifting een nieuw record te zetten zodat je het langer kan doen.

• #12.249
In epidemiologische studies op basis van grote populaties kunnen we correlaties zien tussen bepaalde dingen en sterfte. Die worden dan verder onderzocht om te zien of er een causatieve factor is. Lichaamsgewicht/BMI blijft nog steeds een van dé grote predictors voor vroegtijdige sterfte. Dat is waarom we kunnen zeggen dat sommige zaken minder goed zijn dan andere zaken als je je kans op een lang, en gezond leven wil maximaliseren.
Wil uiteraard niet zeggen dat er niet morgen een truck over je bek rijdt, maar het gaat hier om kansberekening. Daarom krijgt dat ene superdun, sportieve meisje die nooit gerookt heeft op haar 25ste terminale longkanker. Maar de meeste superdunne, sportieve meisjes die nooit hebben gerookt krijgen dat niet. Terwijl die 60jarigers die heel hun leven rookten met een factor 15 ofzo meer kans hebben om het te krijgen.

Je zoekt een grens die er niet is, dit is een limietfactor zoals bij wiskunde: hoe dichter bij een gezond gewicht op een gemiddeld vetpercentage, hoe minder gewicht een risicofactor is. Ik wil net afvallen omdat ik die risicofactor nu heb en ik er op mijn 38ste de gevolgen al van draag met prediabetis en meerdere progressieve degeneratieve ziektes.

Je lijkt hier defensief over te doen, maar dit is opbouwend advies ipv afbrekende kritiek. Mijn advies: win die titel, en probeer dan een gewichtsklasse lager in powerlifting een nieuw record te zetten zodat je het langer kan doen.
Ik snap dat je het goed bedoelt 😊 en me niet wil aanvallen en weet je, je hebt gelijk...als je obees bent heb je normaal gesproken een grotere kans om diverse aandoeningen te krijgen en vroegtijdig te overlijden. Jammer dat je last hebt van prédiabetes en degeneratieve ziektes.
Ik heb blijkbaar meer geluk dan verstand dat ik daar vooralsnog geen last van heb 🤭.

Wat ik merk is dat ik naarmate ik ouder word overigens vanzelf zwaarder word, ik eet niet meer dan voorheen en beweeg ook niet minder. Wellicht heeft het te maken met de stofwisseling die trager word naarmate men ouder word? Ik voel me echter nog steeds verbazend goed. Laatst sprak me een collega aan die circa 140 weegt en allerlei aandoeningen heeft. Hij zei: "ik voel me k*t, ik wil afvallen (en is daarvoor in behandeling), jij zult je ook wel k*t voelen, toch?"...ik zei:"ik voel me verder goed, nog nergens last van"...hij had moeite omdat te geloven en zei:"dat kan ik me niet voorstellen".

• #12.250
Leuke link om je kracht te vergelijken met anderen van jouw leeftijd en gewicht.
Je kunt diverse onderdelen ingeven.
Blijkbaar ben ik (nog) sterker dan 82% van mijn leeftijd en gewicht, maar het kan altijd beter...slechts advanced level, en niet elite.
De vraag of men de kilo's op eigen kracht tild of m.b.v. "aas" wordt niet gesteld ;)

https://strengthlevel.com/ [strengthlevel.com]

1681393188022.png

Mooi hoe je voor jezelf goed praat dat je veel te vet bent.

Ik zou eens gaan nadenken over je levensstijl in plaats van je kop in het zand steken zodat je vrouw en andere naasten nog langer van je kan genieten:thumb:. Succes verder.

• #12.252
Mooi hoe je voor jezelf goed praat dat je veel te vet bent.

Ik zou eens gaan nadenken over je levensstijl in plaats van je kop in het zand steken zodat je vrouw en andere naasten nog langer van je kan genieten:thumb:. Succes verder.
Weet je, ik kan afvallen als ik dat zou willen...maar jij...ik zou nu van alles kunnen schrijven, maar ik wil het niet op de persoon gaan spelen en me daarmee op jouw niveau verlagen...dat kan ik namelijk toch nooit winnen, daar heb ik op dat gebied veel te weinig ervaring voor! 🤭

Laatst bewerkt:
Leuke link om je kracht te vergelijken met anderen van jouw leeftijd en gewicht.
Je kunt diverse onderdelen ingeven.
Blijkbaar ben ik (nog) sterker dan 82% van mijn leeftijd en gewicht, maar het kan altijd beter...slechts advanced level, en niet elite.
De vraag of men de kilo's op eigen kracht tild of m.b.v. "aas" wordt niet gesteld ;)

https://strengthlevel.com/ [strengthlevel.com]

1681393188022.png
Je bent natuurlijk sterker dan (afgerond) 100% van de lifters van jouw leeftijd. En (ook afgerond) 100% van alle bankdrukkers.

• #12.254
Ik moet eerlijk toegeven dat ik langzaamaan het gevoel begin te krijgen dat bepaalde personen vanuit een bepaalde "hoek" hier op het forum behoorlijk moeite hebben met mijn (anti-doping)standpunten en het dan op de persoon gaan spelen (lees me aanvallen op het feit dat ik obees ben)...wat ik als zeer respectloos (ofwel onbeschoft) ervaar. Ja, ik heb mijn standpunten en in MIJN log steek ik die ook niet onder stoelen of tafels...maar ik vervuil niet de logs van anderen met mijn standpunten!!!
Ik heb heus geen behoefte aan allerlei drama en gedoe. Ervaar je mijn log als provocerend? Dan zegt dat meer over jou dan over mij!
Nogmaals NIEMAND is verplicht mijn log te lezen en al helemaal niet om te reageren. En doe je het toch let dan aub een beetje op je taalgebruik!

Ik heb een hekel aan "klikken" maar heb een nog grotere hekel aan respectloos gedrag. Ik zal vanaf nu melding gaan maken van figuren die zich in mijn log onrespectvol uiten, ik weet niet of het helpt, maar ik vind het niveau waarop sommigen zich uiten gewoon niet kunnen! We hoeven het niet met elkaar eens te zijn en ook geen "best friends"...maar leven en laten leven!

Laatst bewerkt:
  • #12.255
Je bent natuurlijk sterker dan (afgerond) 100% van de lifters van jouw leeftijd. En (ook afgerond) 100% van alle bankdrukkers.
Thx, maar het is "slechts" 82%...(overigens alleen maar bij het bankdrukken) voor 100% kom ik bijna 20% tekort...er is altijd baas boven baas! :)

Laatst bewerkt:
  • #12.256
Een van de sterkste bankdrukkers bij de oudjes is toch wel Kole Carter...hij drukt als 60 plusser gewichten van 250kg RAW!
Hij heeft overigens het ideale postuur als bankdrukker...korte armen en grote borstomvang en daardoor een korte range of motion...maar 250kg is desondanks gewoon zeer, zeer uitzonderlijk.

Laatst bewerkt:
nog een log dat ik vroeger volgde. back in

• #12.259
Ik bedoelde bij de natural lifters...
Beau Moore uit de USA, ruim 170kg zwaar drukte bij tested competitions als 56 jarige nog altijd 222,5kg...hij doet al decennia aan powerlifting, was ook een sterke squatter en deadlifter.

Filmpje hier is wat gedateerd, maar geeft een indruk over hem.

Een van de sterkste bankdrukkers bij de oudjes is toch wel Kole Carter...hij drukt als 60 plusser gewichten van 250kg RAW!
Hij heeft overigens het ideale postuur als bankdrukker...korte armen en grote borstomvang en daardoor een korte range of motion...maar 250kg is desondanks gewoon zeer, zeer uitzonderlijk.

Is hij ook naturel?

Terug
Naar boven