Fitness Seller

Benchpresslog from lazy huggybear

Met alle respect kerel, maar dit heeft toch niks meer met krachtsport te maken. Mijn 39 weken zwangere vrouw komt nog soepeler overeind van een bankje. Kun je wel lopen bashen op steroïdengebruikers maar ik durf mijn hand ervoor in het vuur te steken dat mijn lichaam in gezondere conditie is dat de jouwe.
Ik wens je niets slechts toe, maar wil jou nog wel eens zien op zijn leeftijd (hoewel ik dat dan waarschijnlijk weer niet ga meemaken)...

• Topic Starter Topic Starter
  • #12.222
Met alle respect kerel, maar dit heeft toch niks meer met krachtsport te maken. Mijn 39 weken zwangere vrouw komt nog soepeler overeind van een bankje. Kun je wel lopen bashen op steroïdengebruikers maar ik durf mijn hand ervoor in het vuur te steken dat mijn lichaam in gezondere conditie is dat de jouwe.
Als iemand begint "met alle respect" dan volgt meestal iets wat we niet graag horen.
En weet je, je hebt volkomen gelijk. Ik heb een beperkte mobiliiteit doordat ik zo stijf als een plank ben, overigens van kindsbeen af aan zo geweest.

Ik neem echter niet aan dat jij en je vriendin alreeds de 50 gepasseerd zijn aangezien ze zwanger is, waarbij ik jullie alle zegen en geluk toewens 😊. Ik hoop dit jaar zo God wil 55 te worden en wat ik doe met bankdrukken is niet zo uitzonderlijk voor een superzwaargewicht, maar ik ken slechts heel weinig 50 plussers die nog op dit niveau trainen.

Daarnaast is mijn gezondheid verder - God zij dank - in orde..geen hoge bloeddruk, geen suiker, geen hoge cholestorol. Ik werk al ruim 25 jaar bijdezelfde firma zonder 1 dag ziekteverzuim gehad te hebben. Niemand van mijn collega's kan dat zeggen. Ik kan inderdaad geen marathon lopen, maar loop vrijwel elke dag circa 5km in de frisse lucht omdat het me goed doet. Ik rook en drink niet, heb nog nooit drugs of doping gebruikt. Ik veroordeel niet hen die dat wel doen, maar ik ben trots dat alles wat ik bereid heb op eigen kracht heb bereikt....en dat beste wovona, kun jij dat ook van jezelf beweren?

Met alle respect
dat je moderator op dit forum bent 👍...maar ik zou je willen adviseren om een cursus " hoe ga ik respectvol om met anderen" te volgen, want dat is iets wat mijns inziens bij jou nog wel voor verbetering vatbaar is! 😊

Laatst bewerkt:
Beetje vreemd om zo'n comment in iemands log te posten inderdaad, zeker als moderator. Ik werd eerlijk gezegd af en toe ook wel een beetje moe van René's oeverloze anti-doping geleuter op dit forum - en ik denk meerdere met mij - maar volgens mij post 'ie nu alleen nog in zijn eigen log af en toe een artikeltje of een stukje, daar is toch niks mis mee? Dat is gewoon een beetje zijn shtick hier op dit forum, en ook daarbuiten trouwens, daar maakt 'ie zich sterk voor.
Ik vind op de persoon spelen - in iemands eigen log, door een moderator van dit forum - veel meer een vorm van bashen dan iemand die een argument voert tegen steroïdengebruik in wedstrijdverband.

Heren laat elkaar in de waarde.

De ene persoon maakt de keuze te gebruiken de andere niet. Huggybear heeft inderdaad een bepaald niet al te mobiel fysiek maar ook daar is niks mis mee. Iedereen mag zijn eigen keuzes maken over zijn eigen gezondheid en leven. Als huggybear zijn anti steroiden opmerkingen enigszins beperkt en alleen post in dit log en vice versa is er volgens mij niks aan de hand

bro, je/ze is wel 20+ jaar jonger he...

Er zijn ook mensen die elke paar dagen in naakte slipje hier poseren.

Ik voel geen bash richting mij vanaf @huggybear1968

Hij neemt deel aan clean event en jij staat in slipje op het podium, dat is een andere tak dan clean krachttraining. Snap ook niet dat jij je aangevallen voelt.

• #12.227
Beetje vreemd om zo'n comment in iemands log te posten inderdaad, zeker als moderator. Ik werd eerlijk gezegd af en toe ook wel een beetje moe van René's oeverloze anti-doping geleuter op dit forum - en ik denk meerdere met mij - maar volgens mij post 'ie nu alleen nog in zijn eigen log af en toe een artikeltje of een stukje, daar is toch niks mis mee? Dat is gewoon een beetje zijn shtick hier op dit forum, en ook daarbuiten trouwens, daar maakt 'ie zich sterk voor.
Ik vind op de persoon spelen - in iemands eigen log, door een moderator van dit forum - veel meer een vorm van bashen dan iemand die een argument voert tegen steroïdengebruik in wedstrijdverband.
Thx Tymboo :thumbs: ! Klopt, ik post eigenlijk alleen nog maar in mijn eigen log.
De tijd van allerlei zinloze discussies probeer ik achter me te laten. Ik heb daar eerlijk gezegd totaal geen behoefte meer aan, geen gedoe, geen drama ;)
Men hoeft het overigens niet altijd met elkaar eens te zijn, iedereen heeft recht op zijn eigen mening en maakt zijn eigen keuzes.
Het is absoluut niet mijn opzet om anderen te irriteren met mijn potst, maar als het wel zo mocht zijn dan negeer gewoon mijn log en bekijk mijn filmpjes niet.
Niemand is immers verplicht mijn log te lezen en mijn filmpjes te bekijken, toch?

Mijn mening over doping steek ik verder binnen mijn eigen log niet onder stoelen of banken, maar laat ik het nogmaals duidelijk maken...ik heb NIETS persoonlijks tegen hen die doping gebruiken!
En inderdaad ik vind dat doping in wedstrijdverband binnen een bond met een ANTI-DOPING BELEID NIET thuishoort, en gebruik je dan wel dan speel je in mijn ogen vals!
En ja, ik probeer me inderdaad hiervoor sterk te maken, vandaar dat ik in 2018 de Drug-Free Powerlifting Federation Netherlands (de NL tak van de WDFPF) opgericht heb waar een nul-tolerantiebeleid bij geconstateerde dopingovertredingen gehanteerd word.
Als krachtsporters mij wel eens benaderen om lid te worden en ik hen vraag naar hun visie over doping krijg ik vaker wel eens het antwoord: "iedereen gebruikt toch wel eens wat" of "iedereen heeft ooit wel eens wat gebruikt". Zulke personen maak ik altijd respectvol duidelijk dat ze dan bij ons niet thuishoren en wens hen succes bij het zoeken naar een federatie die wel bij hun past, er is immers keuze genoeg in de powerliftingwereld. Maar ik zal NOOIT iemand persoonlijk aanvallen omdat hij doping gebruikt (heeft).
Leven en laten leven!

• #12.228
Er zijn ook mensen die elke paar dagen in naakte slipje hier poseren.

Ik voel geen bash richting mij vanaf @huggybear1968

Hij neemt deel aan clean event en jij staat in slipje op het podium, dat is een andere tak dan clean krachttraining. Snap ook niet dat jij je aangevallen voelt.
Bodybuilding is nooit zo mijn ding geweest, MAAR ik heb groot respect voor bodybuilders omdat ze er veel voor moeten doen en nog meer voor moeten laten.
Bodybuilding gaat mijns inziens veel verder dan enkel een hobby of sport beoefenen, het is een leefwijze, een levensstijl waarmee ook je parter/gezin rekening dient te houden.
Als je het serieus wilt beoefenen zal daar immers alles op afgestemd zijn. Je eist niet alleen veel van jezelf, maar meestal ook van anderen om je heen.

Mijn vrouw merkt er in principe verder weinig van dat ik wedstrijdgericht bankdrukken doe...ik duik 2x per week in mijn man´s cave (de kelder) waar ik dan mijn ding doe.
Verder eet ik gewoon wat de pot schaft, ze hoeft dus eigenlijk geen rekening met mijn sport en hobby te houden.
Behalve dan als ik naar wedstrijden ga als atleet en/of scheidsrechter (dat is een vorm van "me-time"), hetgeen ik altijd ruimschoots van te voren bij haar aangeef.
Naar het WK in Sardinië dit jaar gaat ze mee, waarbij we er dan een vakantie aan vastknopen zodat we er beiden wat van hebben.

Laatst bewerkt:
  • #12.229
Heren laat elkaar in de waarde.

De ene persoon maakt de keuze te gebruiken de andere niet. Huggybear heeft inderdaad een bepaald niet al te mobiel fysiek maar ook daar is niks mis mee. Iedereen mag zijn eigen keuzes maken over zijn eigen gezondheid en leven. Als huggybear zijn anti steroiden opmerkingen enigszins beperkt en alleen post in dit log en vice versa is er volgens mij niks aan de hand
Ik laat altijd iedereen in zijn waarde, leven en laten leven, ik geeft slechts binnen mijn eigen log mijn mening weer over dopinggebruik en probeer me zo sterk te maken voor presteren op eigen kracht, alhoewel ik heel goed besef dat een dopingvrije sport een utopie is.

Laat ik een voorbeeld nemen...in Rusland zijn letterlijk honderduizenden krachtsporters die aan gewichtheffen doen.
Als je daar ergens in heel eenvoudige of wellicht zelfs armoedige omstandigheden leeft en je hebt de mogelijkheid om tot de top door te dringen waardoor het jou en je familie beduidend beter zal gaan zal en je groot aanzien zult vergaren zal de verleiding groot zijn om er alles voor te doen en over te hebben. Dan zal ook de drempel om doping te nemen een middel zijn wat het doel heiligt, een beter leven voor jou en je familie.

Terug naar onze situatie...we klagen weliswaar steen en been maar de meesten van ons hebben het (nog) goed.
Je verdient niets aan krachtsport, integendeel het kost je alleen maar geld. En aanzien krijg je meestal ook niet, of slechts heel beperkt tot enkelingen. De meeste toppers zijn blij als ze een sponsor kunnen vinden die hun equipment (sportkleding) of supplementen betaald.
Maar de meesten van ons zullen geen sponsors hebben, toch?
Als je meedoet aan een wedstrijd krijg je wellicht een oorkonde of een medaille of beker (oorkonde kost enkel wat papier en inkt, een medaille kost zo´n 2,50 euro en een leuke beker heb je voor zo´n 15-20 euro). Als je nationaal of europees of wereldkampioen word is heel leuk, maar vrijwel niemand buiten de sport zal het te weten komen, omdat het niemand interesseerd, krachtsport is bij ons geen volksport zoals voetbal of wielrennen of schaatsen. Soms haalt het de regionale krant (moet je wel zelf of iemand anders de krant erover ingelicht hebben), maar het landelijk nieuws haal je er bij ons niet mee. Dus vraag ik me af...waarom dan doping gebruiken om je prestaties te verbeteren, terwijl daar geen haan naar zal kraaien?

@huggybear1968 Maak je niet druk om de reactie van Wovano. denk dat hij een 2e paasdag brainfart moment had. Misschien iets teveel paaseieren gegeten, wie zal het zeggen.

Het leest niet zo lekker, maar ik lees ook een goed bedoelt advies hierin. Blijkbaar spreekt dit fysiek niet aan om natty te gaan. Maar is dan ook een powerlog, snap ik.

Maar waarom niet ook op gewicht en voeding letten. Je bent al, 55 ?
Hou op man, je bent nog maar 55 !
En misschien heeft @wovano ook nog wel gelijk over de gezondheid. Niet over de steroïden, maar daar komt hij vanzelf achter voor hij 50 is.

En hoe ouder je wordt hoe moeilijker het wordt om nog een gezonde fysiek op te bouwen of af te bouwen, totdat je een goede fysiek hebt. Je wilt immers later niet door de brandweer je bed uitgeholpen worden :thumb:

55 is de nieuwe 40.

Daarnaast zou ik toch de stress voor je organen/gewrichten in vraag willen stellen door op dat lichaamsgewicht verder te blijven doen, al doe je uiteindelijk zelf wat je wil natuurlijk.

Ik ken Renée pesoonlijk. Het is niet alsof hij expres zo zwaar is zodat hij meer drukt. Hij is al zijn leven lang zwaar en gebruikt bankdrukken als hobby. Als hij express zou bulken als een malle, zou ik het met jullie eens zijn. Maar wat hij eet is vrij beperkt, alleen door zijn leeftijd/geen super actief beroep/lage stofwisseling blijkbaar nog te veel. Tuurlijk zou afvallen gezonder zijn maar een mens wil ook leven. Ik denk echter dat het beter is om iets "positiefs" te doen met dat massieve lichaam (zoals bankdrukken) in plaats van alleen maar op de bank chips eten. Ik snap dat een man van 50+ niet op 2000kcal kip en brocoli gaat leven. Dan maar een buik :)

• #12.235
Het leest niet zo lekker, maar ik lees ook een goed bedoelt advies hierin. Blijkbaar spreekt dit fysiek niet aan om natty te gaan. Maar is dan ook een powerlog, snap ik.

Maar waarom niet ook op gewicht en voeding letten. Je bent al, 55 ?
Hou op man, je bent nog maar 55 !
En misschien heeft @wovano ook nog wel gelijk over de gezondheid. Niet over de steroïden, maar daar komt hij vanzelf achter voor hij 50 is.

En hoe ouder je wordt hoe moeilijker het wordt om nog een gezonde fysiek op te bouwen of af te bouwen, totdat je een goede fysiek hebt. Je wilt immers later niet door de brandweer je bed uitgeholpen worden :thumb:
Don´t judge a book by its cover!
Ten eerste is het zo dat powerlifting een sport met gewichtklassen is...ik zit in de zwaarste klasse, de 145+ klasse, maar er zijn ook beduidend genoeg lichtere jongens die sterk zat zijn zonder doping te gebruiken! Jij weet net zo goed als mij dat je niet dik hoeft te zijn om sterk te zijn.

55 is verder zeker niet oud, maar helaas ken ik echter genoeg mensen uit mijn familie- en vriendenkring en zie ik ook onder collega´s alreeds personen die rond of zelfs voor hun 50e helaas met fysieke aandoeningen te kampen hebben en waarvan sommigen helaas zelfs de 50 niet gehaald hebben. Vanzelfsprekend is namelijk helemaal niets!

En wie zegt dat ik niet op mijn voeding let en problemen met mijn gezondheid heb ???
Ik drink geen frisdrank, ik eet zelden of nooit junk-food en snoepgoed raak je aan mij ook niet kwijt. Ik rook en drink verder ook niet.

Verder herhaal ik dat ik me gezond, fit en sterk voel en Godzijdank (nog) geen problemen met bloeddruk, cholestorol en suiker heb, ik heb ook (nog) geen last van mijn gewrichten.
Ik krijg elk jaar van mijn arts bij een algemene healthcheck het volgende te horen: "Meneer Hamers, u bent weliswaar veel te zwaar, maar verder mankeert u niets!
Ik hoop dat jij je minstens net zo gezond, fit en sterk als mij voelt! :)

Laatst bewerkt:
Huggy’s log is cool. Vooral de posts over old school trainingsmethoden zijn altijd leuk om te lezen. En 180+ banken als 50+ is hardstikke mooi. Keep it up👍

• #12.238
Maar wat hij eet is vrij beperkt, alleen door zijn leeftijd/geen super actief beroep/lage stofwisseling blijkbaar nog te veel. Tuurlijk zou afvallen gezonder zijn maar een mens wil ook leven. Ik denk echter dat het beter is om iets "positiefs" te doen met dat massieve lichaam (zoals bankdrukken) in plaats van alleen maar op de bank chips eten. Ik snap dat een man van 50+ niet op 2000kcal kip en brocoli gaat leven. Dan maar een buik :)
Bedankt Dominic :thumbs: je vat het mooi samen, maar ik ben gewend dat mensen vooroordelen over me hebben.

Ik ben ooit een keer bij een dietist in behandeling geweest...ik moest in een schrift bij houden wat ik allemaal deed eten...zeg maar letterlijk alles wat er het mondje naar binnenging.
Ik heb dat heel gewetensvol gedaan en ging er mee terug naar de dietist...hij bladerde door het schrift en begon te lachen...hij zei: " Waar is de rest?" Ik vroeg "Welke rest?"
Hij zei: "wie probeer je voor de gek te houden mij of jezelf...dat wat je hier schrijft kan nooit kloppen...dat zijn veel te weinig kcal om zo zwaar als jou te zijn".
Je kunt wellicht begrijpen dat ik daarna NOOIT meer naar een dietist ben gegaan.

Toen ik 50 werd heb ik een uitgebreider lichamelijk onderzoek laten doen.
De vrouwelijke arts die dat deed was een klein, zeer slank vrouwtje en haar blik spraken boekdelen toen ze mij zag...alle alarmbellen gingen bij haar rinkelen.
Ze zei te weten waarvoor ik kwam....ik vroeg: "Oja, waarvoor kom ik dan?"..."U zoekt hulp bij afvallen, want u bent veel te zwaar!".
"Klopt, ik ben veel te zwaar, maar daar kom ik niet voor"...."Oh, waarvoor komt u dan we?l"..."Ik kom voor een uitgebreidere healtcheck"...."Oh...maar daar zal beslist niet veel goeds uitkomen met uw gewicht"...."laten we liever het onderzoek afwachten voordat u voorbare conclusies trekt"..."Oh, maar als ik zo zwaar als u zou zijn zou ik me doodziek voelen"....zucht....uít het onderzoek bleek dat ik niets mankeerde...ik kan me niet meer herinneren dat ze haar excuses heeft aangeboden vanwege haar vooroordeel.

Ik ben vaker gewicht kwijt geraakt en heb het altijd ook weer terug gevonden. Ik verwacht niet dat ik ooit echt heel veel gewicht zal kwijtraken.
Zal ik ooit daardoor in de problemen komen...hoogstwaarschijnlijk wel...maar ik heb geen zin om constant te "lijnen" enkel omdat anderen vinden dat ik moet afvallen.
Vooralsnog gaat het me namelijk goed!

Momenteel heb ik een BMI van 46,7....dat is een vorm van morbide obesitas ofwel adipositas graad 3.
Zelfs als ik 40kg zou afvallen heb ik met een gewicht van 120kg nog altijd een bmi van 35,1 wat onder de categorie ernstig overgewicht (obesitas en adipositas graag 2) valt.

Er word ook beweerd dat men behalve fysieke problemen ook psychische problemen zou kunnen krijgen.
Ik kijk soms wel eens even paar minuten naar een programma als "the biggest loser" (na paar minuten zap ik altijd weer door)...daarin komen zielige dikkerds die blijkbaar van alles geprobeerd hebben om af te vallen en de wanhoop nabij zijn. Ze hebben gezondheids- en psychische problemen, schamen zich voor hun omvang en nemen niet deel aan het openbare leven...ze gaan niet naar een bioscoop, restaurant en zeker niet naar een sportschool of naar een zwembad of strand.
Ik herken me in zulke personen helemaal niet! Ik ga naar een restaurant, ik ga naar de bioscoop, ik heb altijd gezwommen, en ga bijna wekelijks naar de sauna...en weet je ik lig er niet wakker van wat anderen over me denken als ze me zien, ze kunnen immers de andere kant opkijken, toch?

Laatst bewerkt:
  • #12.240
Huggy’s log is cool. Vooral de posts over old school trainingsmethoden zijn altijd leuk om te lezen. En 180+ banken als 50+ is hardstikke mooi. Keep it up👍
Thx Crimsonchin!

Leuk om te zien dat diverse personen het hier op dit forum voor me opnemen...weet ik zeer te waarderen!!! :) :clap: :bow:

Terug
Naar boven