AndroidHealthClinic

Benchpresslog from lazy huggybear

Ik vindt sowieso dat het allemaal kleine mannetjes zijn met ik kwart rom niet fair tegen over lange mensen, met lange armen.
Ikzelf heb hele lange armen dus mijn rom is wel 150% meer als deze.
Sommige powerlifters en strongmen lijken veel kleiner dan ze zijn. Eddy Hall bv lijkt door zijn postuur wel een dwerg maar is bijna met zo lang als jij.

• Topic Starter Topic Starter
  • #12.165
Jimmy Kolb is wel degelijk een hele sterke raw bencher maar doet het gewoon nooit voor een 1RM op een meet, waarschijnlijk omdat ie weet dat ie alsnog niet in de buurt komt van Maddox c.s.

Als je ~185 reverse grip bencht voor 20 reps denk ik dat je max op de raw bench wel hoger ligt dan 205.

Dat multiply liften slaat verder nergens op

Ik geloof best wel dat hij meer dan 205 raw zal drukken 😊, maar zulke filmpjes waarin hij partial reps touch and go doet zegt mijns inziens niet veel over het 1RM, toch?
Vind het ook altijd een teken aan de wand dat equipped lifters vaak geheimzinnig doen over hetgeen wat ze zonder gear kunnen.

Powerlifting is ooit begonnen als pure krachtsport als tegenhanger van het meer technische en explosievere gewichtheffen.
Equipped powerliften is mijns inziens fakepower en heeft weinig met pure kracht te maken. Als ik in een 1ply standaard benchshirt zoals een titan fury / titan f6 druk of in een custom made multi ply low cut super katana druk wat dan 3x zo duur is maakt wel paar kilo uit. Ik ben destijds enkel met equipped benchpress begonnen omdat de meeste wedstrijden equipped waren en als unequipped lifter heb je over het algemeen weinig kans tegen jongens die equipped tillen. Ik ben dan ook blij dat tegenwoordig unequipped aan een sterke opmars bezig is...back to the roots 👊

Laatst bewerkt:
  • #12.166
De meeste sterke bankdrukkers hebben a huge chest & short arms...sterke deadlifters hebben vaak vrij lange armen...zo heeft elke lichaamsbouw zijn voor- en nadelen.

Laatst bewerkt:
  • #12.169
Bij strongman heeft een groot en zwaar lichaam vaak voordelen, denk aan stones en truckpull. De sterkste mannen van de wereld waren de laatste jaren veelal giganten van zo'n 2 meter en 200kg.

Powerlifting daarentegen is een krachtsport in verschillende gewichtsklassen en "a game of inches"...alles waarmee de range of motion korter wordt...je lichaamsbouw en afmetingen van je ledematen als ook bepaalde technieken zoals bijvoorbeeld archen en wide grip bij het benchen worden gehanteerd om daar je voordeel mee te doen.

Bij strongman heeft een groot en zwaar lichaam vaak voordelen, denk aan stones en truckpull. De sterkste mannen van de wereld waren de laatste jaren veelal giganten van zo'n 2 meter en 200kg.

Powerlifting daarentegen is een krachtsport in verschillende gewichtsklassen en "a game of inches"...alles waarmee de range of motion korter wordt...je lichaamsbouw en afmetingen van je ledematen als ook bepaalde technieken zoals bijvoorbeeld archen en wide grip bij het benchen worden gehanteerd om daar je voordeel mee te doen.
Klopt, op die onderdelen wel. Log vaak niet en holds ook niet.
ik zou mijn bericht even toelichten, ik trainde vroeger met maatje van mij die dus 1.98m was en rond de 100kg.(als jonkies -23j)

Zeker! Zelf was ik vrij lang voor mijn generatie, bijna 1m90 en de sterke powerlifters uit mijn sportschool (van Wout van der Toorn) zoals Kees de Vreugd en Rob Henderson waren ook zoiets. Een enkele freak was toen langer dan 2m.

Voor strongman is ~ 1.90m bij 155kg ideaal. Dan kun je mee op alle vlakken.
Brian Shaw en Tom Stoltman zijn wel uitzondering, zo is Luke is ook kleiner dan Tom.

• #12.173
Bjørnson (Thor) is 206cm en was destijds ook zo'n 200kg. Ted van der Parre (213cm) is bij mijn weten nog altijd de langste deelnemer die ooit sterktste man van de wereld is geweest.

Mika Törro en Shaun O Hagen zijn ook 2m+
Mannen als Aivars Šmaukstelis, Dainis zageris gaan daar met de prijzen er van door. Legend Savickas met 1.91m niet vergeten.

Deze is ook wel leuk

Laatst bewerkt:
(verwijderd/in verkeerd log gepost).

Laatst bewerkt:
  • #12.180
Deze week de voorbereiding op het NK single lift bench press volgens plan en naar tevredenheid afgesloten.

Maandag 13/2 intensity day...opgewerkt tot een single met 180kg. Technisch geen mooie beurt.
Probleem is dat ik zelf moet uitpakken en dat is met zulke gewichten verre van ideaal, het kost veel kracht en je ligt daardoor niet meer optimaal. Derhalve bij zwaardere gewichten - indien mogelijk - je laten helpen bij het uittillen. Mits je spotter verstand van zaken heeft, een halter goed aangeven is een kunst op zich 🤭

Vrijdag 17/2...volumeday...3 worksets met 150kg gedaan...was blij dat een vijfje met 150 er op vrijdag nog inzat. Eind van de week heb ik beduidend minder energie dan in het begin van de week.

Ik hoop 25/2 het maximale er uit te halen. Ik waag me niet aan voorspellingen. Het is mede afhankelijk van de vorm van de dag en hoezeer de adrenaline door mijn lichaam gaat...ik heb nogal moeite met mezelf op te laden 🤭

Terug
Naar boven