wovano
wvncoaching.nl
Super Mod
Elite Member
15 jaar lid
Coach
Anabolen
Supplementen
Voeding
Training
10.000 likes
10.000 berichten
- Waardering
- 49.851
Producten die op de gewone markt (xxlnutrition of andere bekende webshops) te krijgen zijn bevatten geen verboden middelen.Ik snap dat "grootverbruikers van aas" hier hun schouders over zullen ophalen.
Waar het echter om gaat is dat er in sommige van die pré-workouts "verboden middelen" zitten en dat bij de meesten niet bekend is. Zo zijn er sporters die er bewust voor kiezen om geen doping te gebruiken, maar deze via een pré-workout toch onbewust binnen kunnen krijgen.
Nogmaals, iedereen maakt zijn (hopelijk weloverwogen) eigen keuze en dat respecteer ik, maar het is schrikbarend dat men via supplementen alsnog doping binnen kan krijgen terwijl men dat juist niet wil.
Ik heb daarom alreeds langer besloten om geen enkele supplementen meer te nemen.
Ik heb ooit creatine en whey genomen, maar had niet het idee dat het zoden aan de dijk zette. Ik kocht overigens altijd "geteste" supplementen, maar toen ik erachter kwam dat producenten ZELF een monster van een bepaalde geproduceerde batch opsturen naar een laboratorium om het daar te laten testen kun je je afvragen wat daar de waarde van is. Als nu onaangekondigd een medewerkers van zo'n lab bij producenten zouden langsgaan en van een willekeurige batch een monster zou nemen dan zou ik er waarde aan hechten, maar aangezien dat niet het geval is neem ik geen enkel risico en neem geen enkel supplement meer!