AndroidHealthClinic

Benchpresslog from lazy huggybear

Ik snap dat "grootverbruikers van aas" hier hun schouders over zullen ophalen.
Waar het echter om gaat is dat er in sommige van die pré-workouts "verboden middelen" zitten en dat bij de meesten niet bekend is. Zo zijn er sporters die er bewust voor kiezen om geen doping te gebruiken, maar deze via een pré-workout toch onbewust binnen kunnen krijgen.
Nogmaals, iedereen maakt zijn (hopelijk weloverwogen) eigen keuze en dat respecteer ik, maar het is schrikbarend dat men via supplementen alsnog doping binnen kan krijgen terwijl men dat juist niet wil.
Ik heb daarom alreeds langer besloten om geen enkele supplementen meer te nemen.

Ik heb ooit creatine en whey genomen, maar had niet het idee dat het zoden aan de dijk zette. Ik kocht overigens altijd "geteste" supplementen, maar toen ik erachter kwam dat producenten ZELF een monster van een bepaalde geproduceerde batch opsturen naar een laboratorium om het daar te laten testen kun je je afvragen wat daar de waarde van is. Als nu onaangekondigd een medewerkers van zo'n lab bij producenten zouden langsgaan en van een willekeurige batch een monster zou nemen dan zou ik er waarde aan hechten, maar aangezien dat niet het geval is neem ik geen enkel risico en neem geen enkel supplement meer!
Producten die op de gewone markt (xxlnutrition of andere bekende webshops) te krijgen zijn bevatten geen verboden middelen.

Beetje overdreven, toch?
1. Ik denk niet dat je in reguliere webshops nog DMAA gaat vinden.
2. Het gaat dan voornamelijk om caffeine en overdreven gebruik... tsja, dan moet er veel uit de handel he. Volg de aanbevolen hoeveelheid en je hebt geen problemen.

Beetje overdreven, toch?
1. Ik denk niet dat je in reguliere webshops nog DMAA gaat vinden.
2. Het gaat dan voornamelijk om caffeine en overdreven gebruik... tsja, dan moet er veel uit de handel he. Volg de aanbevolen hoeveelheid en je hebt geen problemen.
DMAA idd veel in illegale. Maar legale niet.

@huggybear1968 je kunt ook met verstand gebruiken. niet iedereen die anabolica eo gh gebruiken, gebruiken ook dit soort stims. Ik raad dat sowieso af net als bepaalde producten om af te vallen. Maar kijk voor de gein is in het drugs topic. Net als met uitgaan, wordt er tegenwoordig veel meer gebruikt dan wij vroeger met bier, baco en misschien wiet.

correct, is volgens mij courant te gebruiken in bvb VS, staat echter op de WADA lijst, zie 't probleem niet met zo'n waarschuwing erbij.
Ik bedoelde met verboden middelen trouwens middelen die verboden zijn om te verkopen in NL als dmaa/yohimbine. Bij xxlnutrition zul je geen pre-workout vinden die je in de problemen brengt bij een dopingtest. En volgens mij ging het om pre-workouts.

Ik snap dat "grootverbruikers van aas" hier hun schouders over zullen ophalen.
Waar het echter om gaat is dat er in sommige van die pré-workouts "verboden middelen" zitten en dat bij de meesten niet bekend is. Zo zijn er sporters die er bewust voor kiezen om geen doping te gebruiken, maar deze via een pré-workout toch onbewust binnen kunnen krijgen.
Nogmaals, iedereen maakt zijn (hopelijk weloverwogen) eigen keuze en dat respecteer ik, maar het is schrikbarend dat men via supplementen alsnog doping binnen kan krijgen terwijl men dat juist niet wil.
Ik heb daarom alreeds langer besloten om geen enkele supplementen meer te nemen.

Ik heb ooit creatine en whey genomen, maar had niet het idee dat het zoden aan de dijk zette. Ik kocht overigens altijd "geteste" supplementen, maar toen ik erachter kwam dat producenten ZELF een monster van een bepaalde geproduceerde batch opsturen naar een laboratorium om het daar te laten testen kun je je afvragen wat daar de waarde van is. Als nu onaangekondigd een medewerkers van zo'n lab bij producenten zouden langsgaan en van een willekeurige batch een monster zou nemen dan zou ik er waarde aan hechten, maar aangezien dat niet het geval is neem ik geen enkel risico en neem geen enkel supplement meer!
Begrijp wel ergens je standpunt, maar zolang je geen bizarre supps gaat kopen zit je volgens mij wel veilig.
Er zijn genoeg supplementen die door topsporters gebruikt worden die zuiver zijn, 6D nutrition bvb, als je helemaal paranoia bent kan je bvb ook voor een merk als Etixx opteren die samenwerken met WADA & alles grondig testen:

• Topic Starter Topic Starter
  • #12.371
Velen denken blijkbaar dat alles wat aan supplementen die via Nederlandse webshops verkrijgbaar zijn betrouwbaar zijn.
Helaas toont onderzoek het tegendeel aan! Ik beweer overigens niet zomaar wat maar beroep me op feiten!

Hieronder een link waaruit het tegendeel blijkt! Een update hierover heeft in 2022 plaatsgevonden, het kan zijn dat vermelde merken inmiddels e.e.a. hebben aangepast.
Desondanks is het schrikbarend dat er dus blijkbaar dopingstoffen in supplementen voorkomen zonder dat dit op het etiket vermeld staat!

Geneesmiddelen worden in Nederland veel strenger gecontroleerd daar deze onder de Geneesmiddelenwet vallen.
Hierin staan strenge reinheidseisen waar bij de productie aan voldaan dient te worden, hierdoor krijgt een geneesmiddel de hoogst mogelijke zekerheid dat het geen stoffen bevat die niet op het etiket staan. De kans op vervuiling is daardoor verwaarloosbaar klein. Supplementen vallen echter niet onder de geneesmiddelenwet, maar onder het Warenwetbesluit voedingssupplementen en daarvoor gelden minder strenge eisen en dus daardoor bestaat dus een verhoogt risico dat supplementen wel vervuild zijn. Valt allemaal wel mee zou je denken? Helaas niet.

https://www.fit.nl/blog/train-jij-dopingvrij

Train jij dopingvrij?

Doping. Een ver-van-je-bed-show voor jou? Weet je heel zeker dat jij geen doping gebruikt?
Uit onderzoek van de Dopingautoriteit naar 66 sportvoedingssupplementen blijkt dat maar liefst 38% doping bevat! In 3 van de 25 supplementen die positief zijn getest,
zijn dopingstoffen in hoge concentraties aangetroffen.

Het onderzoek De 66 voedingssupplementen van 21 verschillende merken
die getest zijn, waren gericht op hormoonregulatie, spierversterking, gewichtsverlies, vetverbranding of het verkrijgen van meer energie. De supplementen zijn verkrijgbaar in Nederlandse webshops. Van deze 66 sportvoedingssupplementen testten er 25 (38%) ‘positief’ en 30 (45%) ‘negatief’. Acht producten (12%) bevatten dopingstoffen in ‘concentraties onder de vastgestelde drempelwaarde’. Drie van de 66 producten (5%) bleken ‘niet (volledig) analyseerbaar’. Lage concentraties kunnen worden verklaard door chemische processen die kunnen optreden bij de verwerking van plantaardige ingrediënten. Doordat de aangetroffen concentraties zo laag zijn, levert dit in principe geen risico op voor een topsporter bij een eventuele dopingcontrole.

Noxpump en Blackbombs van Dorian Yates en Lipo-bolic van Revolutions bevatten hoge concentraties dopingstoffen die tot gezondheidsklachten kunnen leiden zoals hartkloppingen, hoge bloeddruk en een psychose. Een overdosis van deze supplementen kan zelfs dodelijk zijn. De Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) heeft dan ook een veiligheidswaarschuwing afgegeven voor deze 3 supplementen.

Je zou kunnen stellen dat de dopingautoriteit reclame wil maken voor het NZVT… (Nederlands Zekerheids Systeem Voedingssupplementen Topsport). Hier worden supplementen getest op aanwezigheid van dopingstoffen. Het onderzoek vind echter onafhankelijk plaats en op het moment dat ook de NVWA zich ermee gaat bemoeien is er toch echt meer aan de hand.

Laatst bewerkt:
  • #12.372
@huggybear1968 je kunt ook met verstand gebruiken. niet iedereen die anabolica eo gh gebruiken, gebruiken ook dit soort stims. Ik raad dat sowieso af net als bepaalde producten om af te vallen. Maar kijk voor de gein is in het drugs topic. Net als met uitgaan, wordt er tegenwoordig veel meer gebruikt dan wij vroeger met bier, baco en misschien wiet.
Wie is "wij"?
Ik dronk voornamelijk (geen grap) chocomel in de korte tijd dat ik uitging.
Ik heb nooit gerookt (ooit 1x aan een sigaret geproeft wat ik gewoon smerige troep vond) en ook nooit softdrugs genomen, ik was altijd het braafste jongetje van de klas.
Op een bepaald ogenblik heb ik me laten verleiden om toch paar pilsjes te drinken "uit gezelligheid mee te drinken" en ik kreeg een korte tijd de smaakt vrij goed te pakken en kon het vrij goed verdragen maar ben er toch een keer goed beroerd van geweest en toen was het voor mij klaar.

• #12.373
Begrijp wel ergens je standpunt, maar zolang je geen bizarre supps gaat kopen zit je volgens mij wel veilig.
Er zijn genoeg supplementen die door topsporters gebruikt worden die zuiver zijn, 6D nutrition bvb, als je helemaal paranoia bent kan je bvb ook voor een merk als Etixx opteren die samenwerken met WADA & alles grondig testen:
Ik ben inderdaad paranoia op dat gebied en neem heel bewust geen enkel risico.
Ik ben voorzitter van de Drug Free Powerlifting Federation Netherlands en hier op het forum in mijn log steek in mijn standpunt over doping niet onder stoelen en tafels.
Kun je je het leedvermaak voorstellen bij mijn "haters" als ik bij een dopingcontrole een positieve test zou hebben (ook al zou dat dan door een vervuild supplement komen en niet door bewust dopinggebruik). Elke atleet blijft zelf verantwoordelijk en aansprakelijk over hetgeen hij tot zich neemt.

Wie is "wij"?
Ik dronk voornamelijk (geen grap) chocomel in de korte tijd dat ik uitging.
Ik heb nooit gerookt (ooit 1x aan een sigaret geproeft wat ik gewoon smerige troep vond) en ook nooit softdrugs genomen, ik was altijd het braafste jongetje van de klas.
Op een bepaald ogenblik heb ik me laten verleiden om toch paar pilsjes te drinken "uit gezelligheid mee te drinken" en ik kreeg een korte tijd de smaakt vrij goed te pakken en kon het vrij goed verdragen maar ben er toch een keer goed beroerd van geweest en toen was het voor mij klaar.
Wij ouderen van hier (50 plus) :eek!:
Maar denk dat je dondersgoed weet wat ik bedoel met mijn bericht ;)

• #12.376
@XXL Nutrition wat is jouw mening hierover? Jullie zijn naar mijn weten volledig betrouwbaar.
Ik ken XXL nutrition verder niet en ik heb ook nergens beweerd dat alle supplementen vervuild zijn. Het feit dat uit onderzoek echter bleek dat er bij diverse merken dopingstoffen (bijna 40% van de gecontroleerde supplementen ofwel meer dan 1 op de 3!) aangetroffen zijn, ZONDER dat dit op het etiket staat spreekt boekdelen.
Als een leverancier van supplementen zegt dat zijn producten volledig betrouwbaar zijn zegt mij dat verder helemaal niets. Geen enkele producent zal openlijk toegeven dat ze vervuilde supplementen verkopen.
Uiteraard moet men niet alles over één kam scheren, maar ik neem geen risico's.
Mijns inziens is de basis goede voeding en heb je supplementen niet nodig.
Zeker niet als amateursporter.

Laatst bewerkt:
  • #12.377
Ik was niet het liefste jongetje van de klas, ben er vaak uitgestuurd.
Bij biologie moest ik vaak bij de juf nablijven

• #12.379
Ik was niet het liefste jongetje van de klas, ben er vaak uitgestuurd.
Bij biologie moest ik vaak bij de juf nablijven
De juf zag er zeker leuk uit? 😉
Ik had onderwijs van nonnen en normen en waarden kregen we met de paplepel ingegoten, kreeg altijd plakplaatjes omdat ik zo'n heilig boontje was (en nog steeds deels ben) 🤭

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven