Fitness Seller

Benchpresslog from lazy huggybear

Ik ben inderdaad paranoia op dat gebied en neem heel bewust geen enkel risico.
Ik ben voorzitter van de Drug Free Powerlifting Federation Netherlands en hier op het forum in mijn log steek in mijn standpunt over doping niet onder stoelen en tafels.
Kun je je het leedvermaak voorstellen bij mijn "haters" als ik bij een dopingcontrole een positieve test zou hebben (ook al zou dat dan door een vervuild supplement komen en niet door bewust dopinggebruik). Elke atleet blijft zelf verantwoordelijk en aansprakelijk over hetgeen hij tot zich neemt.
Ik hoop dat je voorzitterschap niet in gevaar komt door je bekentenis van (eenmalige) gebruik van creatine...

• Topic Starter Topic Starter
  • #12.384
Ik hoop dat je voorzitterschap niet in gevaar komt door je bekentenis van (eenmalige) gebruik van creatine...
Geen zorgen 😉...ik laat wat dat betreft niets aan het toeval over...als ik een supplement of geneesmiddel zou nemen zou ik eerst alijd controleren of het toegestaan is en niet op de verboden lijst van de WADA staat. Ik nam destijds overigens creatine die "getest" was op zuiverheid (creapure). En zoals alreeds correct werd opgemerkt staat creatine niet op de dopinglijst. Mijn "voorzitterschap" van DFPFNL zal ik nooit in gevaar brengen, waarbij het overigens niet om mij als persoon gaat, maar om de waarden waarvoor onze federatie staat. Ik zal nooit iets doen wat onze federatie zou kunnen schaden!

Bij het controleren wat toegestaan is, is de zogenaamde dopingwaaier een handig hulpmiddel 😊👍

Laatst bewerkt:
  • #12.385
@XXL Nutrition wat is jouw mening hierover? Jullie zijn naar mijn weten volledig betrouwbaar.
XXL scoorde goed bij dit onderzoek 👍
Het merk wat ik vroeger gebruikte "powersupplements" deed het ook goed volgens dit onderzoek.
Overigens bleek uit hetzelfde onderzoek dat niet alle bekende merken het destijds goed deden en hetgeen wat op het etiket stond helaas niet altijd correct was.

Laatst bewerkt:
  • #12.386
Hier nog het "schandaal" omtrent "amino-spiking"...diverse producenten van supplementen waren niet integer wat betreft de vermeldingen van bepaalde waardes op het etiket.

Laatst bewerkt:
  • #12.387
Nogmaals, ik twijfel er niet aan dat er producenten zijn die daadwerkelijk een kwalitatief goed product tegen een faire prijs willen aanbieden. Maar voor consumenten is het best moeilijk om de betrouwbaarheid te controleren en het kaf van het koren te scheiden in deze. Wellicht dat een bepaald keurmerk ( ik doel niet op het NZVT keurmerk) in deze meer duidelijkheid zou verschaffen?
Zolang er niet voldoende duidelijkheid is neem ik niet het risico om onbewust stoffen - die mogelijk op de dopinglijst staan - te nemen! Ik doe mee bij een federatie die een nul-tolerantie beleid (!) bij dopingovertredingen hanteren en kan me geen positieve test (ook ongewild en onbedoeld positief = positief) veroorloven.

Laatst bewerkt:
Bovenstaand is een samenvatting van de al bekende uitslagen uit 2014-15-16. In de afgelopen jaren zie je niets nieuws meer, en de zgn vervuiling was een goedkope toevoeging. Geen vervuilde troep of anabolica gerelateerd. Uit mijn hoofd zo, ging het ook om Taurine

• #12.389
Bovenstaand is een samenvatting van de al bekende uitslagen uit 2014-15-16. In de afgelopen jaren zie je niets nieuws meer, en de zgn vervuiling was een goedkope toevoeging. Geen vervuilde troep of anabolica gerelateerd. Uit mijn hoofd zo, ging het ook om Taurine
OK, maar elke vervuiling is er één teveel. Zouden ze dezelfde normen hanteren als bij het maken van geneesmiddelen zou de kans op vervuiling minimaal zijn.
Winst ten koste van kwaliteit blijkt vaak de doorslaggevende factor, maar dat is bij heel veel dingen helaas zo. Om de poen is het te doen.

OK, maar elke vervuiling is er één teveel. Zouden ze dezelfde normen hanteren als bij het maken van geneesmiddelen zou de kans op vervuiling minimaal zijn.
Winst ten koste van kwaliteit blijkt vaak de doorslaggevende factor, maar dat is bij heel veel dingen helaas zo. Om de poen is het te doen.
Daar komt ook veel vervuiling voor. Gebeurt vaak genoeg een merk zgn een medicijn niet beschikbaar heeft. Uit betrouwbare bron weet ik dat er dan ook wel eens sprake van vervuiling is. Staat me ook iets van bij van corona vaccinaties.

Taurine is ook een aminozuur(aminosulfonzuur) maar zit normaal niet in Whey.

• #12.391

Een en ander word duidelijk omschreven in bovenstaande link.

Onzuiverheden ontstaan door het productieproces en zijn helass niet geheel te voorkomen, MAAR er zijn wel duidelijke afspraken hoe hoog die waardes mogen zijn. En dat word ook gecontroleerd. En als de vervuiling te groot is wordt het medicijn van de markt genomen of teruggeroepen. Bij supplementen ontstaan bij het productieproces ook verontreinigingen maar er werd (word?) vervolgens bewust geknoeid met de kwaliteit van de ingrediënten en de consument werd (word?) bewust misleid middels een etiket wat niet klopt.

Het productieproces van geneesmiddelen is veel strenger dan dat van supplementen...en als er dus bij geneesmiddelen ondanks die strengere eisen en controles alsnog vervuilingen kunnen plaatsvinden hoe veel groter is dan de kans op vervuilingen bij supplementen waar veel minder strenge eisen en controles zijn???

• #12.392
Om een lang verhaal kort te maken:
De meeste gezonde sporters zullen geen supplementen nodig hebben als ze als basis gezonde en gevarieerde voeding tot zich nemen! De meesten van ons hier zijn amateursporters en wellicht behoren sommigen tot de subtop in hun sport.
Zonder supplementen zul je dan ook je doelstellingen bereiken!
De reclame van producenten is zeer aanwezig en wil ons doen geloven dat we niet zonder kunnen. Vaak zien we bekende sporters met een flinke pot eiwitten in hun handen van een bekend merk op de foto's van sportmagazines of posters. Die sporters worden gesponsord en betaald om dat te doen!

Ik heb ook supplementen in de vorm van creatine en eiwitten genomen...toen ik ermee stopte merkte ik wel degelijk een verschil moet ik eerlijk toegeven...een verschil in mijn beurs(!)..ik was voorheen elke maand 50-100 euro kwijt aan supplementen! 🤭

Het is al een aantal jaar een soort modeverschijnsel dat bijna iedereen die naar een sportschool gaat, oa whey neemt en creatine. Je ziet het hier ook terug aan vragen voor advies. ook kijkt men best snel naar stimulerende middelen, en met dit mooie weer opkomst gaat men als snel naar orale anabolica. Vaak hebben ze de boel niet op orde en of zijn ze net lid van een Gym.

Maar over de eiwitpoeders van '2014' daar zat zover ik weet niets in wat op de dopingslijst stond. alleen wat ik eerder al schreef. en Idd, een banaan of chocomelk is prima

• #12.395
Het is al een aantal jaar een soort modeverschijnsel dat bijna iedereen die naar een sportschool gaat, oa whey neemt en creatine. Je ziet het hier ook terug aan vragen voor advies. ook kijkt men best snel naar stimulerende middelen, en met dit mooie weer opkomst gaat men als snel naar orale anabolica. Vaak hebben ze de boel niet op orde en of zijn ze net lid van een Gym.

Maar over de eiwitpoeders van '2014' daar zat zover ik weet niets in wat op de dopingslijst stond. alleen wat ik eerder al schreef. en Idd, een banaan of chocomelk is prima
Het probleem is dat men geen geduld heeft!
Net paar weken in de gym en kijken op naar hen die al jaren keihard trainen en willen hetzelfde resultaat wat kracht en/of spiermassa betreft binnen paar maanden.
En dan hoort men spectaculaire verhalen over "middeltjes" die zonder omwegen rechtstreeks naar die doelstelling leiden. Men krijgt te horen: "het kan geen kwaad"..."iedereen gebruikt wel wat"...of "iedereen heeft wel eens wat gebruikt". Dat het van kwaad tot erger word, word verzwegen. Ik respecteer ieders keuze, maar heel vaak zijn het geen weloverwogen keuzes...men laat zich "meeslepen" door anderen. Iemand met een vlotte babbel die het goed weet te brengen met een goede fysiek en met een rammel ijzer aan de slag gaat zal twijfelaars over de streep trekken.
In het land der blinden is één oog koning.

Na mijn training drink ik vaak chocomel/melk met gepureerde banaan en eet een lekker omelet met volkoren spelt- of volkoren roggenbrood. Het zijn ook de momenten waar ik kan genieten van een dikbelegde boterham met pindakaas (eet enkel de naturel versie, zonder toegevoegd zout en suiker met niets anders als gemalen pinda's)
Wellicht niet ideaal als je in de cut zit 🤭

Nee, wil geen reclame maken voor Appie en word ook niet gesponsord 😉...maar dat is de pindakaas die ik eet, heeft zo'n 30% eiwit per 100 gram 👍 (nutriscore A).

Laatst bewerkt:
Ik eet die van Lidl, is ook 100% en best lekker. Dacht €3,- voor 600g

• #12.397
~3g meer verzadigd vet per 100g, hoe ?…?

Het probleem is dat men geen geduld heeft!
Net paar weken in de gym en kijken op naar hen die al jaren keihard trainen en willen hetzelfde resultaat wat kracht en/of spiermassa betreft binnen paar maanden.
En dan hoort men spectaculaire verhalen over "middeltjes" die zonder omwegen rechtstreeks naar die doelstelling leiden. Men krijgt te horen: "het kan geen kwaad"..."iedereen gebruikt wel wat"...of "iedereen heeft wel eens wat gebruikt". Dat het van kwaad tot erger word, word verzwegen. Ik respecteer ieders keuze, maar heel vaak zijn het geen weloverwogen keuzes...men laat zich "meeslepen" door anderen. Iemand met een vlotte babbel die het goed weet te brengen met een goede fysiek en met een rammel ijzer aan de slag gaat zal twijfelaars over de streep trekken.
In het land der blinden is één oog koning.

Na mijn training drink ik vaak chocomel/melk met gepureerde banaan en eet een lekker omelet met volkoren spelt- of volkoren roggenbrood. Het zijn ook de momenten waar ik kan genieten van een dikbelegde boterham met pindakaas (eet enkel de naturel versie, zonder toegevoegd zout en suiker met niets anders als gemalen pinda's)
Wellicht niet ideaal als je in de cut zit 🤭

Nee, wil geen reclame maken voor Appie en word ook niet gesponsord 😉...maar dat is de pindakaas die ik eet, heeft zo'n 30% eiwit per 100 gram 👍 (nutriscore A).

Bij ons in de gym is dit overduidelijk te merken. Iedere zomer zie ik vochtballonnen rondlopen van maximaal 25 jaar oud….
Niet verstandig maar goed, als je maar een goede pose hebt op je social media account!

ps: ik lees je log met veel plezier 👍🏻

Ik heb ooit creatine en whey genomen, maar had niet het idee dat het zoden aan de dijk zette. Ik kocht overigens altijd "geteste" supplementen, maar toen ik erachter kwam dat producenten ZELF een monster van een bepaalde geproduceerde batch opsturen naar een laboratorium om het daar te laten testen kun je je afvragen wat daar de waarde van is. Als nu onaangekondigd een medewerkers van zo'n lab bij producenten zouden langsgaan en van een willekeurige batch een monster zou nemen dan zou ik er waarde aan hechten, maar aangezien dat niet het geval is neem ik geen enkel risico en neem geen enkel supplement meer!
Dan moet je alle bewerkte voedingsmiddelen mijden.

Terug
Naar boven