MuscleMeat

Benchpresslog from lazy huggybear

Je hoeft zo ver niet terug te gaan dat men beweerde naturel te zijn.
Heb niks tegen ped gebruik in bodybuilding maar het blijft toch straf hoe een sportbond zo openlijk gebruik van AAS toelaat.
Toch droeg ik toen wel het stigma van "de natural" in die sportschool (zie onder). De gesprekken aan de bar bij de entree (die waarschijnlijk over gebruik gingen) verstomden altijd als ik binnenkwam. De lijfwacht van de sportschooleigenaar durfde niet samen met mij onder de douche, als ik eraan kwam douchte hij met zijn trainingspak aan of hield zijn pak aan in de sauna :roflol:; de hieronder beschreven last minute change van de sportschoolwedstrijd. Te gek voor woorden. De enige locals die vriendelijk waren, waren de mannen achter de bar. Eentje kende ik nog van de middelbare school, als enfant terrible, die zei dat ik hun enhanced wedstrijden zou kunnen winnen als ik betere pecs had. De tweede was Robby Robinson, een extreem aardige man. Ook Alwin Djaoen en Bob Esprit, die er soms trainden, waren vriendelijk.

In andere sportscholen had ik ook aparte ervaringen, met name met de sportschoolhouders.

• Topic Starter Topic Starter
  • #12.662
Hoe gebeurt die testing dan van die atleten? Kunnen die dan ook bezoek thuis krijgen zoals bv wielrenners?

Hoe gebeuren de controles bij jullie @huggybear1968 ? Is dat enkel op competitie?
We doen zowel in - competition testen als out-of-competition testen.
In-competion is tijdens wedstrijden (nadat een atleet getild heeft) en out-of-competition vind buiten wedstrijden plaats. Meestal word dan door een dopingcontroleur een bezoek bij iemand thuis gebracht. Kan echter ook op het werk of in de sportschool zijn. Een dopingcontrole weigeren staat overigens gelijk aan een positieve test.

Er word ook verschil gemaakt in hetgeen wat is toegestaan binnen- en buiten competitieverband. Bepaalde middelen (ik denk hier aan geneesmiddelen of recreatieve drugs) zijn buiten competitie toegestaan, maar binnen competitie niet.
Canabis is zo'n voorbeeld. In competitieverband verboden, buiten competitie niet. Echter is canabis vrij lang traceerbaar en kun je als je tot ruim 4
weken voor de wedstrijd een jointje hebt gerookt alsnog een positieve test hebben.

Laatst bewerkt:
We doen zowel in - competition testen als out-of-competition testen.
In-competion is tijdens wedstrijden (nadat een atleet getild heeft) en out-of-competition vind buiten wedstrijden plaats. Meestal word dan door een dopingcontroleur een bezoek bij iemand thuis gebracht. Kan echter ook op het werk of in de sportschool zijn. Een dopingcontrole weigeren staat overigens gelijk aan een positieve test.

Er word ook verschil gemaakt in hetgeen wat is toegestaan binnen- en buiten competitieverband. Bepaalde middelen (ik denk hier aan geneesmiddelen of recreatieve drugs) zijn buiten competitie toegestaan, maar binnen competitie niet.
Canabis is zo'n voorbeeld. In competitieverband verboden, buiten competitie niet. Echter is canabis vrij lang traceerbaar en kun je als je tot ruim 4
weken voor de wedstrijd een jointje hebt gerookt alsnog een positieve test hebben.
Ik denk dat de controlemethodes over de afgelopen 25j ook sterk verbetert zijn

• #12.665
  • #12.666
Ik denk dat de controlemethodes over de afgelopen 25j ook sterk verbetert zijn
Zeker weten, het blijft uiteraard een kat en muis spel, maar tegenwoordig zijn de analyses van een test veel uitgebreider dan vroeger. Daar staat helaas tegenover dat de gebruikerswereld ook niet is blijven stilstaan.

Zeker weten, het blijft uiteraard een kat en muis spel, maar tegenwoordig zijn de analyses van een test veel uitgebreider dan vroeger. Daar staat helaas tegenover dat de gebruikerswereld ook niet is blijven stilstaan.
Ik denk dat het met PL of BB wel meevalt, maar meer met wielrennen/atletiek is. De peptides en Sarms werken niet echt kracht en spier verbeterend ivm AAS, en hoger IGF wordt ook getest. Of er moet iets zijn waar ik nu nog geen weet van heb

• #12.668
Het is net wat je wilt he iedereen mag zelf beslissen.

Als je schwarzenegger dorian yates jay cutler dexter jackson etc nu ziet die zijn allemaal voor de leeftijd bijzondef fit en gezond.
Cutler en Jackson zijn net begin 50...Yates is begin 60 en Schwarzenegger begin 70...Arnold heeft overigens reeds 3 hartoperaties ondergaan, hij oogt fit, maar bijzonder gezond zou ik zo iemand niet noemen.

Charles Glass(71) is nog fit en Albert Beckles leeft ook nog als 93 jarige. (alleen achter de rollator) Trainen van Arny stelt niet veel meer voor tegenwoordig

Toch droeg ik toen wel het stigma van "de natural" in die sportschool (zie onder). De gesprekken aan de bar bij de entree (die waarschijnlijk over gebruik gingen) verstomden altijd als ik binnenkwam. De lijfwacht van de sportschooleigenaar durfde niet samen met mij onder de douche, als ik eraan kwam douchte hij met zijn trainingspak aan of hield zijn pak aan in de sauna :roflol:; de hieronder beschreven last minute change van de sportschoolwedstrijd. Te gek voor woorden. De enige locals die vriendelijk waren, waren de mannen achter de bar. Eentje kende ik nog van de middelbare school, als enfant terrible, die zei dat ik hun enhanced wedstrijden zou kunnen winnen als ik betere pecs had. De tweede was Robby Robinson, een extreem aardige man. Ook Alwin Djaoen en Bob Esprit, die er soms trainden, waren vriendelijk.

In andere sportscholen had ik ook aparte ervaringen, met name met de sportschoolhouders.
Mooi verzonnen verhaal weer.

Op naar meer :)

• #12.673
Het is helaas waar. In mijn laatste sportschool waren mensen geïrriteerd of boos dat ik geen doping gebruikte.
Herkenbaar, tevens afgunst dat hun met doping minder drukten dan ik zonder doping.
Ik kreeg via via altijd wel mee wat er gekletst werd. Boze tongen beweerden ook wel dat het niet mogelijk is om op eigen kracht gewichten van 180+ te drukken. Ik kan me nog herinneren dat toen ik 200kg drukte kreeg te horen:"huggybear weet inmiddels ook waar Abraham de mosterd vandaan haalt" 🤣 het sprak zich vrij snel rond en ik kreeg ook in die periode een dopingcontrole. Waar ik overigens geen enkel probleem mee had daar ik immers niks te verbergen had. Integendeel, ik beschouwde het als een eer!
Inmiddels heb ik reeds 5 dopingcontroles gehad, wellicht ben ik daarmee koploper hier op het forum 😉?

Overigens is het mijns inziens helemaal niet zo uitzonderlijk als je met een bdw van 150+ tussen 180-200 drukt 🤭

Herkenbaar, tevens afgunst dat hun met doping minder drukten dan ik zonder doping.
Ik kreeg via via altijd wel mee wat er gekletst werd. Boze tongen beweerden ook wel dat het niet mogelijk is om op eigen kracht gewichten van 180+ te drukken. Ik kan me nog herinneren dat toen ik 200kg drukte kreeg te horen:"huggybear weet inmiddels ook waar Abraham de mosterd vandaan haalt" 🤣 het sprak zich vrij snel rond en ik kreeg ook in die periode een dopingcontrole. Waar ik overigens geen enkel probleem mee had daar ik immers niks te verbergen had. Integendeel, ik beschouwde het als een eer!
Inmiddels heb ik reeds 5 dopingcontroles gehad, wellicht ben ik daarmee koploper hier op het forum 😉?

Overigens is het mijns inziens helemaal niet zo uitzonderlijk als je met een bdw van 150+ tussen 180-200 drukt 🤭
Dat bedoel ik nou, jij hebt dat natuurlijk ook meegemaakt.

Willem Jonkman en later nog een andere ex mr Holland uit Rijswijk vonden het maar niks dat ik sterker was dan hen en lieten dat ook duidelijk merken. In beide gyms werd ik na de confrontatie aangesproken door een oudere gymrat in de trant van "let maar niet op hem, hij is weer on". Recent, in mijn laatste sportschool, was ik met alle oefeningen 2 en soms zelfs 3x sterker dan de ex mr Holland die daar de scepter zwaaide en die zei altijd licht geïrriteerd tegen mij dat ik niet zo zwaar moest trainen. Als hij beginners een rondleiding gaf en ik stond ergens 2-3x zwaarder te liften dan wat hij kon, maakte hij ook altijd zo'n negatieve opmerking over zwaar trainen. Hij was dan wel weer apetrots dat zijn zoon 150kg drukte... Iemand anders riep daar eens vertwijfeld uit, toen ik op de pec-deck machine alle blokje nam, waarom ik in hemelsnaam geen anabolica gebruikte.

Ik heb mannen van 70kg ook 180kg zien bankdrukken op steroiden, maar denk dat het natural wel heel bijzonder is ongeacht het eigen gewicht.

• #12.675
Training 25.03.23

Bench press: 5x5x130kg
Ging nogal vrij easy, blij dat dat er altijd wel inzit...had vandaag best nog veel over had ik het gevoel.
Ben een beetje aan het experimenteren met legdrive waardoor je iets beweging ziet in in mijn billen, ze blijven echter op de bank!

Aanvullend nog 5x10 seated band rows gedaan.

Filmpje van laatste set:

• #12.676
Jesus Olivares (wereldkampioen IPF) legt het hier goed uit wat legdrive betreft, de moeite waard om te bekijken 👍

Ziet er inderdaad easy uit! Nice :D
Ik vind legdrive altijd wel fijn, ook als je niet per se 'drive' erop zet, maar wel spanning houdt. Imho ben je dan iets meer stabiel, maar is wel wennen ja :)

Ben benieuwd hoe het je bevalt!

(Ik keek het filmpje van Olivares niet) maar heb je het idee dat voeten/tenen naar buiten wijzen + legdrive een andere werking heeft dan wanneer je tenen wat meer naar voren wijzen?

• #12.678
Ben benieuwd hoe het je bevalt!

(Ik keek het filmpje van Olivares niet) maar heb je het idee dat voeten/tenen naar buiten wijzen + legdrive een andere werking heeft dan wanneer je tenen wat meer naar voren wijzen?
Ik heb de voeten normaal erg naar buiten gedraaid en lig dan best stabiel, echter kan ik dan niet goed van mijn legdrive gebruik maken...dat gaat - bij mij althans - duidelijk beter als de voeten minder extreem naar buiten wijzen en meer naar voren wijzen.
Als ik de voeten richting mijn billen zou plaatsen (naar achteren) kan ik ook geen legdrive inzetten of als de voet niet geheel met de hiel op de grond staat lukt het me ook niet. Maar blijkbaar is optimale voetenstand voor iedereen anders, kwestie van uitproberen 😊
En dat is iets wat ik TE weinig doe, ben een creator of habbit (gewoonte mens) 🤭

Ik heb de voeten normaal erg naar buiten gedraaid en lig dan best stabiel, echter kan ik dan niet goed van mijn legdrive gebruik maken...dat gaat - bij mij althans - duidelijk beter als de voeten minder extreem naar buiten wijzen en meer naar voren wijzen.
Als ik de voeten richting mijn billen zou plaatsen (naar achteren) kan ik ook geen legdrive inzetten of als de voet niet geheel met de hiel op de grond staat lukt het me ook niet. Maar blijkbaar is optimale voetenstand voor iedereen anders, kwestie van uitproberen 😊
En dat is iets wat ik TE weinig doe, ben een creator of habbit (gewoonte mens) 🤭

Ja wel herkenbaar, dat gewoonte :roflol:

Volgens mij als je je voeten te ver naar achter zet, je wellicht al snel met je kont van de bank af komt, maar kan zijn dat ik me dat verkeerd herinner.

Top werk weer, enig idee al wat je doel is voor de wedstrijd? Of nog te ver vooruit?

• #12.680
Top werk weer, enig idee al wat je doel is voor de wedstrijd? Of nog te ver vooruit?
Eerstvolgende wedstrijd zal voor mij het NK in 2024 zijn, daar wil ik me kwalificeren voor het WK. Ik heb dus alle tijd om rustig op te bouwen.
Tevens hoop ik - zo God wil - een europees record te zetten in de master 4 (55-59 jaar) / 145+ klasse.
Dat staat in onze federatie nog open.
WR staat op 200kg, lijkt me niet realistisch, maar ER heeft nog niemand in die klasse.
Als ik gezond en heel weet te blijven komt dat wel goed 😊

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven