XXL Nutrition

Benchpresslog from lazy huggybear

U2

• Topic Starter Topic Starter
  • #12.702
Training 2/10/2023

Bench Press: 5x5x132kg
Goed te doen, filmpje van laatste set gemaakt 😊
Aansluitend nog rows gedaan.

• #12.703
Training 06.10

Benchpress 5x5x133kg...ondanks lange werkdagen (diverse collega's met vakantie en ziek) en een korte nacht (00.00-05.00)...was het best nog goed te doen💪

Bandrows: 5x12

Fijn weekend! 👊

Goed weekend Huggy 💪

• #12.705
Training 9/10

Benchpress 5x5x135kg , 75% 1RM 😊💪
Seated band rows 5x12.
Comment:
5x5x135 was ook nog goed te doen.
Vanaf nu word het wat uitdagender.
Eerste 3 sets zullen nog wel goed gaan bij stijgend gewicht...ik denk aan repprogressie methode...5x3, 5x4 en 5x5..of als 5 sets van 5 echt niet meer lukt dan bijvoorbeeld 5x3, 4x4, 3x5.

Filmpje van laatste set:

• #12.707
Thx 😊

En merk je dat je nog sterker wordt of is het in stand houden?

• #12.709
En merk je dat je nog sterker wordt of is het in stand houden?
Over een maand hoop ik - zo God wil - 55 te worden en het is niet te verwachten dat ik dan nog sterker zal worden. Ik ben wat dat betreft realistisch ingesteld. Gezond en heel zien te blijven en kracht zolang als mogelijk in stand zien te houden is de focus op gericht 😊

Laatst bewerkt:
  • #12.710
Vandaag donderdag 12/10 light day.

Daar ik nu op maandag sets met 135kg+ doe, vind ik het teveel van het goede omdat 2x per week met die intensiteit te doen.
Derhalve vandaag 5x5x120kg (zo'n 10% lichter dan maandag).

Aansluitend nog 5x12 seated band rows gedaan.

Fijn weekend alvast! 😊

• #12.711
Training 16.10.23

Benchpress: 5x3x140kg, wat goed te doen was.

Na vorige week 5x5x135 gedaan te hebben wat 75% van mijn 1RM is heb ik besloten om middels double progression met 140 verder te gaan. Volgende week wil ik 5x4x140 en tenslotte 5x5x140 doen alvorens het gewicht te verhogen. Kan ook zijn dat ik na 5x3 kies voor 4x4 en 3x5...even kijken hoe het gaat.
Uiteindelijk vind ik intensteit belangrijker dan volume.
Na het bankdrukken nog 5x12 band rows gedaan.

Hier nog een filmpje van het laatste set.

Training 16.10.23

Benchpress: 5x3x140kg, wat goed te doen was.

Na vorige week 5x5x135 gedaan te hebben wat 75% van mijn 1RM is heb ik besloten om middels double progression met 140 verder te gaan. Volgende week wil ik 5x4x140 en tenslotte 5x5x140 doen alvorens het gewicht te verhogen. Kan ook zijn dat ik na 5x3 kies voor 4x4 en 3x5...even kijken hoe het gaat.
Uiteindelijk vind ik intensteit belangrijker dan volume.
Na het bankdrukken nog 5x12 band rows gedaan.

Hier nog een filmpje van het laatste set.

voordat je gaat verhogen kan je ook nog je rustpauze inkorten (zal moeder de vrouw ook wel leuk vinden)

• #12.713
Netjes! Gaat nog vrij hard ook. Heb je het idee dat de halter naar achter (richting rack) gaat met pressen? Of lijkt dat alleen op de video zo?

En bevalt het goed met de leg drive?

• #12.715
Netjes! Gaat nog vrij hard ook. Heb je het idee dat de halter naar achter (richting rack) gaat met pressen? Of lijkt dat alleen op de video zo?

En bevalt het goed met de leg drive?
Ik druk niet in een rechte lijn omhoog, maar bewust diagonaal richting naar achteren "J-curve". Wat je daarbij moet zien te voorkomen is dat je niet naarmate de halter zwaarder word te ver naar achteren gaat en tegen het rack aandrukt. Met "legdrive" ben ik nog in de "experimenteerfase"🤭

• #12.716
Vrijdag 20/2/23
Light Training
Benchpress 5x5x125kg
Seated Band Rows 5x12
Band Pull Apart with minibands, sets met 15-20 reps.
De range of motion is hier beduidend beperkter dan "normale" bands die een lengte van circa 100cm hebben. Je gaat met minibands niet veel wijder dan schouderbreedte.

Prettig weekend!😊

Laatst bewerkt:
Is het alweer weekend ?
De tijd vliegt. Jullie ook een fijn weekend down-under 💪

• #12.718
Training 23-10-23
Bench Press 3×5×140kg
Standing Band Rows: 5x15

Comment:na 3e set met 140kg was de koek op. Ik ga volgende week niet zwaarder, maar wil kijken of er een 4e set inzit.
En de week daarna eventueel een 5e set.
Nu zijn er talloze varianten op 5x5 te bedenken. Ik kan ook 2 of 3 topsets en 2 of 3 back off sets doen. Dus 2x5x140 en 3x5x132,5 of 3x5x140 en 2x5x132,5 als voorbeeld. Er is geen vast protocol wat aantal topsets en backoffsets betreft. Voordeel van deze methode is dat de intensiteit hoger zal komen te liggen dan bij 5x5 straight sets waar je het boven een bepaalde intensiteit niet meer verder komt.

Zondag hadden we ook een kennismakingswedstrijd in Amsterdam....super verlopen 😊...ruim 60 deelnemers...heb er wat over geplaatst op facebook.

• #12.719
Training 27.10.

6x4 i.p.v. 5x5.
Afgelopen maandag moeite met 3x5x140.
Vooral steeds die laatste, 5e rep.
Gisteren stond 5x5x125 op de planning, een lichte training.
Besloten om het toch anders te doen.
Ondanks dat ik vermoeid was, vrijdag ben ik meestal wel een beetje op aan het einde van de werkweek (ik werk gemiddeld zo'n 50 uur per week) besloten om weer 140kg aan het halter te hangen. Deze keer echter niet voor sets van 5, maar sets van 4.
En dat ging verrassend goed...ik heb uiteindelijk 6(!) sets gedaan.
Het totaalvolume van 5x5 en 6x4 is vrijwel gelijk. En ik heb gelezen dat 6x4, 5x5 of 4x6 gelijkwaardig is. Men kiest vaak voor 5x5 omdat het beter klinkt...het zelfde met 4x8...ook een populaire methode...hoor je dat iemand wel eens sets met 7 of 9 reps doet?
Zelden, toch?

Ik merk dat 5x5 boven 75% voor mij steeds lastiger word...het is dus vooral steeds die laatste rep. Nu kan ik 2 dingen doen...volume omlaag en 3x5 doen of intensiteit zodanig verlagen dat 5x5 wel gaat. Beide mijns inziens niet ideaal. Ik kan echter ook het volume per set aanpassen, het totaal volume echter gelijk laten. En 6x4 is eruit gekomen wat zoals gezegd heel goed te doen was 😊

Tevens zal ik de repprogressie die ik graag hanteer aanpassen. Daar waar ik voorheen in cycli van 3 weken 5x3, 5x4 en 5x5 deed zal ik nu 5x2, 5x3 en 5x4 gaan hanteren.

Filmpje van laatste set.

Fijn weekend!

• #12.720
"STRENGHT VOLUME TRAINING"
Screenshot_20231028_090030_Gallery.jpg

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven