Fitness Seller

Benchpresslog from lazy huggybear

• Topic Starter Topic Starter
  • #12.681
Ook wat ellebogen positie betreft...men zegt elbows tucked in (naar je lichaam toe) daar kan ik echter helemaal niets mee. Ik heb elbows out (niet verwarren met ellebogen op 90 graden) en kan dan optimaal van mijn borstspieren gebruik maken. Het is echt zoeken en blijkbaar voor iedereen anders.
Voor mij optimaal is wide grip & elbows out.👍

Hij legt mooi uit wat ik bedoelde met wijdde grip voor mij. omdat ik niet 1.60m breed ben, past een iets smallere grip beter bij mijn postuur.

• #12.683
Hij legt mooi uit wat ik bedoelde met wijdde grip voor mij. omdat ik niet 1.60m breed ben, past een iets smallere grip beter bij mijn postuur.
Ik vind het onnatuurlijk uitzien als lichtere dames die zo'n 100kg minder dan mij wegen dezelfde widegrip (wijsvingers op de ringen, de meest wijde greep die is toegestaan) als mij hanteren 🤭
Heb alreeds gezien dat polsen gewoon overbreken!...zoek daarom een gripwijdte en houding en voetenstand die bij jouw persoonlijk het beste past. Niet zomaar klakkeloos anderen nadoen.

Ik vind zelf wijsvinger op de ring wel fijn :o maar ligt inderdaad gewoon aan je bouw en wat je zelf fijn vindt.

• #12.685
Hier een fimpje van een lichtere dame die een wide grip hanteerd (om de range of motion zo klein als mogelijk te houden) en daarbij haar pols overbreekt. Je ziet het aankomen, deze gripwijdte past helemaal niet bij haar postuur. En door zulke personen krijg je dat mensen zeggen dat bankdrukken gevaarlijk is en je er blessures van krijgt. Ik bankdruk sinds mijn tienerjaren - inmiddels zo'n 40 jaar lang - en ik heb nog nooit een echte bankdruk gerelateerde blessure gehad. Of je zou een arm/schouderblessure opgelopen met rows daartoe moeten rekenen.

KIjk niet hoe je maximaal kunt drukken door je in onnatuurlijke posities te wringen, kijk hoe je voor optimaal kunt drukken, wat natuurlijk voelt, dan komen de kilo's vanzelf wel met de tijd!👊

• #12.686
Bankdrukken is NIET gevaarlijk!
Bankdrukken met een slechte techniek of houding die onnatuurlijk voor je is echter wel.
Of als je TE snel Te veel progressie wil maken. Geef je lichaam de kans om te wennen aan een stijgende intensiteit.

Zie dit filmpje, breekt ook iemand zijn pols..je ziet het gewoon aankomen. Die jongen is nog helemaal niet zo ver om met gewicht aan de halter te drukken. Daarbij ook zeer slechte spotters. Ik train zelf altijd zonder spotter, pak altijd de halter zelf uit (behalve op wedstrijden laat ik me daarbij helpen). Ik heb wel safetybars. Een powerrack is ook prima, of een goede spotter (niet zoals in het filmpje 😉)

Hier een fimpje van een lichtere dame die een wide grip hanteerd (om de range of motion zo klein als mogelijk te houden) en daarbij haar pols overbreekt. Je ziet het aankomen, deze gripwijdte past helemaal niet bij haar postuur. En door zulke personen krijg je dat mensen zeggen dat bankdrukken gevaarlijk is en je er blessures van krijgt. Ik bankdruk sinds mijn tienerjaren - inmiddels zo'n 40 jaar lang - en ik heb nog nooit een echte bankdruk gerelateerde blessure gehad. Of je zou een arm/schouderblessure opgelopen met rows daartoe moeten rekenen.

KIjk niet hoe je maximaal kunt drukken door je in onnatuurlijke posities te wringen, kijk hoe je voor optimaal kunt drukken, wat natuurlijk voelt, dan komen de kilo's vanzelf wel met de tijd!👊

Zelf kreeg ik pas last van blessures rond mijn 60ste. Heb nu chronische pijn in mijn schouders, waarschijnlijk door bankdrukken.

• #12.689
Zelf kreeg ik pas last van blessures rond mijn 60ste. Heb nu chronische pijn in mijn schouders, waarschijnlijk door bankdrukken.
Het zou best kunnen, bankdrukken krijg je last van je schouders, kniebuigen krijg je kast van je knieetjes, deadliften last van je rug. Desondanks hebben de meeste schouder-, knie- en rugpatiënten hun problemen niet aan powerliften te danken, velen hebben zelfs nog nooit een halter aangeraakt!
Krijg je als je ouder word last van je gewrichten door het powerliften? Die kans is best wel reëel, maar hoogstwaarschijnlijk krijg je ook last van diezelfde gewrichten als je geen powerliften doet. En krijgen we ook niet last doordat we vaak TE zwaar trainen? Heb daar laatst een link over geplaatst. Niet door de bewegingen van het powerliften krijgen we last, maar door ons ego. We gaan ons vergelijken met anderen, willen beter zijn dan anderen, gaan wedstrijden doen enz. 😉 Wedstrijdsport, zeker op hoog niveau is niet gezond, desondanks doen we het 🤭

Geld ook voor mij...paar posts terug schrijf ik dat ik voor een Europees Record wil gaan...dat is het ego...maar weet je, dat motiveerd, je hebt een doel voor ogen en daar ga je voor! Bij de gevolgen op de lange termijn staan we vrijwel nooit stil...niet met sport, niet met roken of drinken, niet met overgewicht en niet met doping, zelfs niet met als je in het huwelijksbootje stapt 🤣Berouw komt altijd NA de zonde 😉

Laatst bewerkt:
Het zou best kunnen, bankdrukken krijg je last van je schouders, kniebuigen krijg je kast van je knieetjes, deadliften last van je rug. Desondanks hebben de meeste schouder-, knie- en rugpatiënten hun problemen niet aan powerliften te danken, velen hebben zelfs nog nooit een halter aangeraakt!
Krijg je als je ouder word last van je gewrichten door het powerliften? Die kans is best wel reëel, maar hoogstwaarschijnlijk krijg je ook last van diezelfde gewrichten als je geen powerliften doet. En krijgen we ook niet last doordat we vaak TE zwaar trainen? Heb daar laatst een link over geplaatst. Niet door de bewegingen van het powerliften krijgen we last, maar door ons ego. We gaan ons vergelijken met anderen, willen beter zijn dan anderen, gaan wedstrijden doen enz. 😉 Wedstrijdsport, zeker op hoog niveau is niet gezond, desondanks doen we het 🤭

Geld ook voor mij...paar posts terug schrijf ik dat ik voor een Europees Record wil gaan...dat is het ego...maar weet je, dat motiveerd, je hebt een doel voor ogen en daar ga je voor! Bij de gevolgen op de lange termijn staan we vrijwel nooit stil...niet met sport, niet met roken of drinken, niet met overgewicht en niet met doping, zelfs niet met als je in het huwelijksbootje stapt 🤣Berouw komt altijd NA de zonde 😉
Zoals ik al eerder zei, waarschijnlijk in het log van Oli met betrekking tot de knieklachten van imnewhere, ik heb mijn knieën hoogstwaarschijnlijk versleten door rond mijn 50ste bij het mountainbiken met een erg zwaar verzet te rijden (omdat ik door COPD niet meer met een zeer hoge cadans kon trappen). Op een gegeven moment is het op...

Maar bodybuilding gaat qua kracht op het niveau van toen ik 20 was, mijn cardioloog staat me zelfs toe om te powerliften als ik dat zou willen. Dus jij kan zeker nog even door.

Laatst bewerkt:
Toch droeg ik toen wel het stigma van "de natural" in die sportschool (zie onder). De gesprekken aan de bar bij de entree (die waarschijnlijk over gebruik gingen) verstomden altijd als ik binnenkwam. De lijfwacht van de sportschooleigenaar durfde niet samen met mij onder de douche, als ik eraan kwam douchte hij met zijn trainingspak aan of hield zijn pak aan in de sauna :roflol:; de hieronder beschreven last minute change van de sportschoolwedstrijd. Te gek voor woorden. De enige locals die vriendelijk waren, waren de mannen achter de bar. Eentje kende ik nog van de middelbare school, als enfant terrible, die zei dat ik hun enhanced wedstrijden zou kunnen winnen als ik betere pecs had. De tweede was Robby Robinson, een extreem aardige man. Ook Alwin Djaoen en Bob Esprit, die er soms trainden, waren vriendelijk.

In andere sportscholen had ik ook aparte ervaringen, met name met de sportschoolhouders.
Waren ze niet toevallig allemaal verliefd op je ?

Terug
Naar boven