XXL Nutrition

Benchpresslog from lazy huggybear

Voorbeeld...squat in een monolift...conditie en snelheid spelen geen enkele rol.

Daarom heb ik ook helemaal niets met "speedreps"...wat heeft het voor nut om zo snel als mogelijk triples te doen met 60% van je 1RM? Ik heb zelden of nooit een speedrep gezien bij een maxbeurt!

Tegenwoordig doe ik wel weer speedreps against bands voor bij het bankdrukken en het squatten.
Ik denk dat je leert door het gebruik van bandenspanning sneller te zakken dan de zwaartekracht normaal gezien voor werking heeft op jouw en het halter. Ook neemt het gewicht wanneer je omhoog komt bij het squatten toe, waardoor je het wel laat om langzaam uit ''the hole'' te komen. Denk dat je zo meer je mind muscle connectie traint, maar wie ben ik...

• Topic Starter Topic Starter
  • #12.742
"Wie ben ik"? Jij bent een benchmonster 👊💪 ben het met je eens. Ik vind banken met bands overigens ook leuk, echter naar paar trainingen krijg ik helaas last van mijn ellebogen. Focus bij mij als bijna 55 jarige is gericht op heel blijven en in stand houden 🤭

• #12.743
Training 2/10/23

Light Day Bench Press: 5x5x125kg.
Seated Band Row (wide grip) 5x12.

Comment: 5x5 met 125kg is altijd goed te doen. Veel aandacht voor techniek. Schouderbladen goed samenknijpen en naar beneden (richting billen) plaatsen. Zwaartepunt op de traps i.p.v. de lats en borst omhoog...soort van "decline positie" creeëren ...zorgt voor goede spanning en kortere range of motion. De halter is de pijl en je lichaam de boog!

Wide grip rows met 80cm handle...naar de plek trekken waar ook de halter de borst raakt bij het benchen.

Vrijdag t/m zondag naar Engeland, als internationaal scheidsrechter op het WK powerlifting 😊

Training 2/10/23

Comment: 5x5 met 125kg is altijd goed te doen. Veel aandacht voor techniek. Schouderbladen goed samenknijpen en naar beneden (richting billen) plaatsen. Zwaartepunt op de traps i.p.v. de lats en borst omhoog...soort van "decline positie" creeëren ...zorgt voor goede spanning en kortere range of motion. De halter is de pijl en je lichaam de boog!

Wide grip rows met 80cm handle...naar de plek trekken waar ook de halter de borst raakt bij het benchen.

Vrijdag t/m zondag naar Engeland, als internationaal scheidsrechter op het WK powerlifting 😊
streng maar rechtvaardig!

• #12.745
Laatst bewerkt:
Ik ben niet streng (kreeg al te horen dat ik iets strenger mag jureren 🤭)...bij twijfel altijd in het voordeel van de atleet beslissen.
Ik zeg een lifter ook altijd waarom ik eventueel een beurt afkeur.
Top bezig veel succes reageer je ook zo op lifters die steroïden gebruiken?

• #12.747
Top bezig veel succes reageer je ook zo op lifters die steroïden gebruiken?
Ik ga ervanuit dat het overgrote meredendeel wat bij ons meedoet geen doping gebruikt. En of iemand wat gebruikt weet ik toch pas als de persoon een positieve test had.

Training 2/10/23

Succes dit weekend, mooi vooruitzicht! :)
Zijn er veel gevallen van positieve tests ?
(veel geschorste)
Kan me niet voorstellen dat gebruikers mee zouden (willen) doen aan wedstrijden waar het nadrukkelijk verboden is èn waar er gecontroleerd wordt.
Zou me kapot schamen als ik dan positief zou testen.
Maarja, wie ben ik. Ik zou me ook schamen als ik gepakt zou worden met stelen terwijl ik het niet nodig zou hebben om te stelen..

Kan me niet voorstellen dat gebruikers mee zouden (willen) doen aan wedstrijden waar het nadrukkelijk verboden is èn waar er gecontroleerd wordt.
Maarja, wie ben ik. Ik zou me ook schamen als ik gepakt zou worden met stelen terwijl ik het niet nodig zou hebben om te stelen..
Als het goed is wordt ook de KNKF-deelnemer getest. Maar dat was de vraag niet

• #12.752
  • #12.753
  • #12.754

Mensen als jou zijn onze doelgroep van lifters die we graag in onze gelederen hebben! Niet alleen maar prestatiegericht waarbij het doel alle middelen heilgt, maar bepaalde normen en waarden hebben.😊👍

Ik ben evolutiebioloog en een interessante hypothese uit de evolutiebiologie is dat het opmerkelijke en in het universum mogelijk unieke denkvermogen van mensen ontwikkeld is om anderen te kunnen bedriegen.

• #12.756
Ik ben evolutiebioloog en een interessante hypothese uit de evolutiebiologie is dat het opmerkelijke en in het universum mogelijk unieke denkvermogen van mensen ontwikkeld is om anderen te kunnen bedriegen.
Iedereen heeft echter altijd een keuze in zijn doen en laten. Je kunt altijd voor het "goede" kiezen. Het probleem is echter dat over wat goed en kwaad is de meningen ver uit elkaar liggen. Daarom zijn er "spel"regels gemaakt. Je hoeft het niet met onze spelregels eens te zijn, maar dan doe je gewoon niet bij ons mee...genoeg keuze in de powerliftingwereld, toch?
Helaas heb je echter altijd valsspelers en daarom vind ik het een goede zaak dat wij valsspelers geen 2e kans geven!

• #12.758

Livesteam WK powerliften Engeland 😊👍💪

• #12.760
Net even doorgenomen (informatie van WK), is het normaal dat er een minimum gewicht per lift wordt gehanteerd?
Je moet in staat zijn om op een WK met de zogenaamde minima te open. Deze zijn afhankelijk van gewichts- en leeftijdsklasse 😊

Terug
Naar boven