AndroidHealthClinic

Benchpresslog from lazy huggybear

Bezoekers in dit topic

Bedankt voor je belangstelling 😊 vandaag echo van mijn schouder gehad...
Ik kom morgen in de loop van de dag hier uitgebreider op terug.
 
Update!

Vorige week maandag doubles met 160kg gedaan (2x2x160kg)....3 reps met dat gewicht zat er helaas niet in, aansluiten 4x170 met slingshot (alles paused reps).
Vorig jaar nog 3x3x160 en paar jaar terug nog 3x3x170....de tand des tijds knaagt...verlies van lichaamsgewicht van zo´n 15kg (woog vanochtend 148,5kg) en last but not least een schouderblessure zijn hier debet aan. Gisteren een echo van mijn schouder gehad.
Het goede nieuws is dat het niets ernstig is...geen reumatische aandoeningen of versleten schouder...een schouderspier bleek onstoken te zijn.
Om precies te zijn een tendinitis van de musculus subscapularis (1 van de 4 rotatorcuff spieren).
Dat is verder niet zo dramatisch (zolang het niet chronisch is), maar wel iets om rekening mee te houden.
7 jaar geleden een soorgelijke blessure aan mijn rechterschouder gehad en de behandelende arts zei destijds dat het een kwestie van tijd was voordat ik dat aan de linkerschouder ook zou krijgen..
De fysio adviseerde me verder om niet zwaarder dan 70% te trainen...ik gaf aan dat dat helaas nog 2 weken moest wachten daar ik 17.02 een NK heb.
We gaan de behandeling (o.a. shockwave) na het NK beginnen.
Het houdt wel in dat ik op het NK niet iets ga forceren...want als zo´n pees/spier scheurt heb ik een ander probleem.
Het is zoals het is, komt wel weer goed! :)

1706875007540.png
1706875085133.png
 
Blij te horen dat het allemaal niks ernstigs is! Zoals je zelf zegt het na het NK rust/behandeling gunnen en langzaam terug opbouwen
 
Beste René, ik ben blij dat het niet ernstig is.
Ik doe de Lu raises
hier te zien oa door Martin Licis op bezoek bij Lü Xiaojun

Hier een short video

Ook deze wil ik met je delen
Succes
 
Bedankt mannen 😊
Ik zal eens kijken welke oefeningen ik ter aanvulling zal gaan doen...endorotatie en exorotatie word ook vaak aanbevolen.

Vandaag nog getraind...3x5x130 paused was zeer goed te doen.
 
"Lu raises" gaat het nog even niet worden.
Ik denk dat in deze fase van herstellen de bovenarm beter niet te hoog boven schouderhoogte moet uitkomen, toch?
Doe momenteel isometrische exo/endo rotaties met bands. Voelt goed en is niet pijnlijk 😊
 
Ik doe nu overigens altijd VOOR het trainen me met warming up gel goed de bovenarmen, schouders en borst insmeren en NA het trainen koelen met ijs (koude compres).
Screenshot_20240203_160644_Gallery.jpg
 
En deze doe ik ook endo/exorotatie...ik doe echter geen x-aantal reps/sets, echter een isometrische hold, voel ik beter op de plek waar ik het zou moeten voelen.

Screenshot_20240203_160637_Gallery.jpg


Screenshot_20240203_160556_Gallery.jpg
 
Als ik van één ding niet houd dan is het bij de pakken neer gaan zitten en klagen en zielig gaan doen.
Dat brengt me namelijk totaal niet verder...daarbij is het glas altijd halfvol en niet halfleeg, toch?
Het had namelijk veel erger kunnen zijn en na tientallen jaren krachtsport is dit mijn 3e blessure...dan valt de schade mee...vroeg of laat krijgt vrijwel iedereen die traind met blessureleed te maken.
Vooral als men ouder word en de pezen, spieren en gewrichten al wat "geleden" hebben is de kans groter op blessures.
Velen stoppen na een bepaalde leeftijd en gooien de handdoek in de ring....dat is voor mij totaal geen optie.
In mijn eigen mancave (de kelder) kunnen stoeien met gewichten en bands hoort er gewoon bij...en als het even niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Iets doen is altijd beter dan niets doen, toch?
 
Laatst bewerkt:
Ontstekingen aan je schouder zijn echt k....
Blijft hoe dan ook vaak weer een zwakke plek waar je bij zware belasting steeds opnieuw last van kan krijgen.
De endo en exo rotatie oefeningen helpen zeker maar het duurt lang. Het is vooral van belang dat je ze altijd blijft doen en niet stopt als de pijn weg is. Warming up dus altijd even meepakken.
Sterkte. Hoop toch dat je op het nk een voor jou PR neerzet 👊
 
Ontstekingen aan je schouder zijn echt k....
Blijft hoe dan ook vaak weer een zwakke plek waar je bij zware belasting steeds opnieuw last van kan krijgen.
De endo en exo rotatie oefeningen helpen zeker maar het duurt lang. Het is vooral van belang dat je ze altijd blijft doen en niet stopt als de pijn weg is. Warming up dus altijd even meepakken.
Sterkte. Hoop toch dat je op het nk een voor jou PR neerzet 👊
Klopt helemaal...die oefeningen moet je idd blijven doen. Vaak doen we ze pas als het leed reeds geschied is. Ook hier geld vookomen is beter dan genezen. Dit soort oefeningen horen deel uit te maken van je trainingsroutine.
 
Vandaag 6/2/24 zwaarste training voor het NK gedaan. Tot 1x165 gegaan...was nog goed te doen...plan is om te openen met 160, 2e beurt 165 en 3e beurt (mits 165 goed voelt) 170...we zullen zien...volgende week deloadweek en 17/2 dan de wedstrijd.
 
Beetje raar vraag wellicht voor een raw lifter maar wel eens equipped gelifted?
Zijn in Nederland wat meer iniatieven gekomen dit nieuw leven in te blazen maar lijkt niet echt van de grond te komen op bankdrukken na.
 
Beetje raar vraag wellicht voor een raw lifter maar wel eens equipped gelifted?
Zijn in Nederland wat meer iniatieven gekomen dit nieuw leven in te blazen maar lijkt niet echt van de grond te komen op bankdrukken na.
Tussen Raw en Raw zit ook nog verschil
 
Beetje raar vraag wellicht voor een raw lifter maar wel eens equipped gelifted?
Zijn in Nederland wat meer iniatieven gekomen dit nieuw leven in te blazen maar lijkt niet echt van de grond te komen op bankdrukken na.
Jawel, tot mijn 50e.
Met een super katana van titan heb ik 250 gedrukt...dat was toen 60kg meer dan wat ik raw deed...zelfs 255 gedrukt...260 bleek teveel van het goede.
Equipped powerlifting is een tijd "in" geweest er waren toen nauwelijks raw wedstrijden. Nu zien we dat de trend zich aan het keren is...raw zit in de lift. Mijns inziens een goede ontwikkeling, daar powerlifting ooit als tegenhanger van het meer technische gewichtheffen in de jaren 60 begonnen is als pure krachtsport.
Ik zou ook niemand meer aanraden om equipped powerlifting te gaan doen. Er zitten veel meer nadelen dan voordelen aan.
- De aanschaf is vrij prijzig...en als beginner weet je niet of equipped liften je ligt.
- Je hebt mensen nodig die er verstand van hebben. Even een pak aantrekken en 50kg meer drukken...zo werkt dat niet.
- Die mensen zullen je in een training en ook op wedstrijden moeten begeleiden, daar je bij het aan- en uitrekken van equipment hulp nodig hebt.
- Het duurt even voordat je resultaat ziet...je moet zien uit te vogelen op welke manier equipment optimaal zit voor een maximaal resultaat.
- Na vrijwel elke training en zeker na wedstrijden zit je onder de striemen en bloeduitstortingen.

Zijn er ook voordelen?
Ja, je kunt mits je ervaring mee opdoet en weet hoe equipment optimaal zit wezenlijk meer buigen en drukken...bij het deadliften zijn de verschillen over het algemeen niet zo significant als bij squat en bench.

Bij onze federatie (WDFPF) kun je zowel unequipped als equipped meedoen, zowel powerlifting als singlelifting waar je per onderdeel kunt meedoen.
 
Tussen Raw en Raw zit ook nog verschil
Klopt...bij onze federatie zijn bij unequipped wedstrijden enkel een riem en polsbandages toegestaan. Kneesleeves behoort tot de equipped devision.
Kneesleeves geven nu eenmaal ondersteuning, je kunt er meer door buigen, zeker als ze goed strak zitten.
Iedereen die met kneesleeves gewend is te buigen levert zonder kneesleeves vrijwel zeker in. Iedereen die wat anders beweert heeft waarschijnlijk niet echt ervaring in dat opzicht.
BIj bepaalde andere federaties zijn kneesleeves echter wel toegestaan in de unequipped devision. Zo heeft elke federatie zijn eigen regels.
 
Back
Naar boven