Fitness Seller

Benchpresslog from lazy huggybear

Klopt...bij onze federatie zijn bij unequipped wedstrijden enkel een riem en polsbandages toegestaan. Kneesleeves behoort tot de equipped devision.
Kneesleeves geven nu eenmaal ondersteuning, je kunt er meer door buigen, zeker als ze goed strak zitten.
Iedereen die met kneesleeves gewend is te buigen levert zonder kneesleeves vrijwel zeker in. Iedereen die wat anders beweert heeft waarschijnlijk niet echt ervaring in dat opzicht.
BIj bepaalde andere federaties zijn kneesleeves echter wel toegestaan in de unequipped devision. Zo heeft elke federatie zijn eigen regels.
Heb jaren met sleeves gesquat en sinds kort over op bare knees ivm een wedstrijd waar ik aan mee ga doen. Mijn conclusie is dat sleeves , ook normaal zittende wel degelijk helpen voor een hogere 1 rm. Bare knees vraagt om meer stabiliteit

• Topic Starter Topic Starter
  • #12.842
Heb jaren met sleeves gesquat en sinds kort over op bare knees ivm een wedstrijd waar ik aan mee ga doen. Mijn conclusie is dat sleeves , ook normaal zittende wel degelijk helpen voor een hogere 1 rm. Bare knees vraagt om meer stabiliteit
Precies, dat is de reden waarom de WDFPF van mening is dat kneesleeves ondersteunend zijn en derhalve in de equipped devision thuishoren. Zeker t.o.v. lifters die geen kneesleeves gebruiken zou het unfair zijn. Maar andere federaties, andere regels.

Laatst bewerkt:
  • #12.843

• #12.844

• #12.845

• #12.847
Heb gelijk zoń stick aangeschaft.
Heb ook een "gymstick", in principe doet een goedkope bezemsteel het ook, in elk geval doen die oefeningen doen me echt goed....Bob and Brad brengen het leuk de filmpjes met een beetje humor. Ze hebben veel leerzame fimpjes gemaakt

• #12.848
Aanbevolen...de shoulderstretcher of shoulderpulley!!!
Deze zijn overigens ook in verschillende sterktes verkrijgbaar (nee, ik word niet gesponsord ;))

Deze krijg je voor minder dan 10 euro!

1707659776588.png

- Zet een gymbal/fitnessbal of gewoon een stoel tegen een deur zodat je met je gezicht van de deur wegkijkt.
- Pak met beide handen een hendel van de schouder katrol en plaats je armen voor je.
- Trek met je goede arm de stretcher naar beneden. Dit zorgt ervoor dat de geblesseerde arm boven je hoofd wordt getrokken.
- Trek de arm zo hoog mogelijk, maar zonder pijn te forceren.
- Houd dit 5 seconden vast en herhaal 10 keer. Bouw dit rustig op tot 10 seconden en 20 herhalingen.
- Diverse oefeningen mogelijk!
1707659991060.png

• #12.849
Verslag NK Singlelift 2024 DFPFNL.

Samen met mijn jongste zoon Maikel naar Antwerpen om beide deel te nemen.
Maikel deed na langere tijd weer eens mee en na een korte voorbereiding drukte hij 120kg en werd daarmee in zijn klasse kampioen.
Zelf had ik een vrij drukke dag...als voorzitter, scheidsrechter en doping control official ben je constant bezig. Ik zat ik de 4e flight...in de 3e flight snel omkleden en opwarmen...1e beurt 160kg...2e beurt 165kg...3e beurt 170 helaas mis...een beetje balen, maar gezien een schouderblessure en zo'n 15kg minder bodyweight dan op het WK in juni 23...zat 170 er gisteren helaas niet in...dat is voor een volgende keer...troostprijs was dat het wel een europees record was in mijn klasse bij de WDFPF en weer een nationale titel rijker.
Veel bekende en nieuwe gezichten gezien (hoge opkomst) Sportieve en vrienschappelijke sfeer.
Velen wisten zich te kwalificeren voor internationale wedstrijden 😊💪

Hieronder nog de 2e beurt met 165kg.

Bijlagen

• VID-20240218-WA0003.mp4
    3,8 MB
Laatst bewerkt:
Verslag NK Singlelift 2024 DFPFNL.

Samen met mijn jongste zoon Maikel naar Antwerpen om beide deel te nemen.
Maikel deed na langere tijd weer eens mee en na een korte voorbereiding drukte hij 120kg en werd daarmee in zijn klasse kampioen.
Zelf had ik een vrij drukke dag...als voorzitter, scheidsrechter en doping control official ben je constant bezig. Ik zat ik de 4e flight...in de 3e flight snel omkleden en opwarmen...1e beurt 160kg...2e beurt 165kg...3e beurt 170 helaas mis...een beetje balen, maar gezien een schouderblessure en zo'n 15kg minder bodyweight dan op het WK in juni 23...zat 170 er gisteren helaas niet in...dat is voor een volgende keer...troostprijs was dat het wel een europees record was in mijn klasse bij de WDFPF en weer een nationale titel rijker.
Veel bekende en nieuwe gezichten gezien (hoge opkomst) Sportieve en vrienschappelijke sfeer.
Velen wisten zich te kwalificeren voor internationale wedstrijden 😊💪

Hieronder nog de 2e beurt met 165kg.
You Animal 💪

Gefeliciteerd die ging nog vrij soepel !! Zit echt wel meer in als alles weer ok is.

Erg knap gedaan!
Was erg gezellig en goed je even in het echt te spreken

• #12.855
Was wederzijds, Jeroen 😊
Je bent een sterke beer en er zit nog meer in het vat 👊💪

• #12.856
12 weken schema richting WK

Na lang wikken en wegen besloten om wederom voor een HLM variant....3x per week trainen!
Heavy Day met de Barbell de competitie grip in het kader van train like you compete, 3x3 beginnen op 80%
Light Day zal met Dumbbells plaatsvinden (ja, jullie lezen het goed! ;)) 3-8x12 met 30kg (zwaardere dumbbells heb ik helaas niet thuis, wellicht schaf ik me nog eens zwaardere aan, maar die krengen zijn best vrij duur, maar daarom is het ook een lichte dag en ik doe single arm).
Medium Day met de Barbell close grip (pinken op de markeringslijnen) 3-5x5 beginnen op 70%
Voor mij is dit nogal extreem wat varianten betreft, daar ik normaal enkel gewoon bankdrukken doe!
Van de week eens dumbbell bench press gedaan...ik moet heel eerlijk toegeven dat ik in het begin een beetje zwabber...moeite met de juiste balans, totaal ongewend).
12 weken trek ik er vooruit, laatste week van de wedstrijd is dan een deload...week 11(maart) begin ik ermee.
Daarnaast uiteraard veel aandacht voor antagonisten trainingen (rows) zowel bilateraal als unilateraal en oefeningen en diverse rehab oefeningen voor mijn schouders.
We gaan zien waar het me zal brengen!

Coert Hoppenbrouwers, geen onbekende in de krachtsportwereld zal een oogje in het zeil bij me houden :)

1708960878573.png

Laatst bewerkt:
Heel goed plan

2x15kg dumbbells of 2x 30kg ?

12 weken schema richting WK

Na lang wikken en wegen besloten om wederom voor een HLM variant....3x per week trainen!
Heavy Day met de Barbell de competitie grip in het kader van train like you compete, 3x3 beginnen op 80%
Light Day zal met Dumbbells plaatsvinden (ja, jullie lezen het goed! ;)) 3-8x12 met 30kg (zwaardere dumbbells heb ik helaas niet thuis, wellicht schaf ik me nog eens zwaardere aan, maar die krengen zijn best vrij duur, maar daarom is het ook een lichte dag en ik doe single arm).
Medium Day met de Barbell close grip (pinken op de markeringslijnen) 3-5x5 beginnen op 70%
Voor mij is dit nogal extreem wat varianten betreft, daar ik normaal enkel gewoon bankdrukken doe!
Van de week eens dumbbell bench press gedaan...ik moet heel eerlijk toegeven dat ik in het begin een beetje zwabber...moeite met de juiste balans, totaal ongewend).
12 weken trek ik er vooruit, laatste week van de wedstrijd is dan een deload...week 11(maart) begin ik ermee.
Daarnaast uiteraard veel aandacht voor antagonisten trainingen (rows) zowel bilateraal als unilateraal en oefeningen en diverse rehab oefeningen voor mijn schouders.
We gaan zien waar het me zal brengen!

Coert Hoppenbrouwers, geen onbekende in de krachtsportwereld zal een oogje in het zeil bij me houden :)

1708960878573.png
Ik ben geïnspireerd.

Met betrekking tot de light day, zijn die dumbell presses nog een bepaald percentage van de 1rm? Of maakt dat niet uit. Oftewel ga je die ook lineair progressief laden?

Ik zit namelijk te denken dit systeem (hlm) toe te passen op mijn hoofdoefeningen. Ik heb namelijk nu niet echt een systeem.

En hoe ziet dan week 2 eruit? Hoeveel % neemt het programma dan lineair toe over de weken en in welke week een deload? En met welk percentage.

Overigens bedankt voor het delen. Heb deze week veel oude draadjes terug gelezen (Wsb, Bilstarr, nSuns, sl) en ben hier uiteindelijk uitgekomen qua ideeën om mijn trainingen eens slimmer in te delen. Blijkt het topic ook nog eens actueel.

Edit: ik zie nu dat Bilstarr ook deze hlm indeling heeft. Desalniettemin benieuwd naar het percentage tov 1rm op light day.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven