- Waardering
- 3.220
- Lengte
- 1m85
- Massa
- 150kg
HLM bestaat al lang en kent zeer veel variaties en is heel flexibel, je kunt het aanpassen naar jouw eigen behoeftes.Ik ben geïnspireerd.
Met betrekking tot de light day, zijn die dumbell presses nog een bepaald percentage van de 1rm? Of maakt dat niet uit. Oftewel ga je die ook lineair progressief laden?
Ik zit namelijk te denken dit systeem (hlm) toe te passen op mijn hoofdoefeningen. Ik heb namelijk nu niet echt een systeem.
En hoe ziet dan week 2 eruit? Hoeveel % neemt het programma dan lineair toe over de weken en in welke week een deload? En met welk percentage.
Overigens bedankt voor het delen. Heb deze week veel oude draadjes terug gelezen (Wsb, Bilstarr, nSuns, sl) en ben hier uiteindelijk uitgekomen qua ideeën om mijn trainingen eens slimmer in te delen. Blijkt het topic ook nog eens actueel.
Edit: ik zie nu dat Bilstarr ook deze hlm indeling heeft. Desalniettemin benieuwd naar het percentage tov 1rm op light day.
Belangrijk is dat je de structuur van HLM aanhoud...maandag Heavy, woensdag Light vrijdag Medium...tussen deze 3 trainingsdagen steeds 1 dag rust en zaterdag en zondag rust (je kunt ook dinsdag, donderdag, zaterdag trainen i.p.v. ma/wo/vrij...het gaat om het principe).
Sommigen doen op alle drie de dagen dezelfde oefeningen...bijvoorbeeld 3x per week bankdrukken met op HD 5x5, LD 3x5 (10-20% lichter dan op HD) en MD 4x5 (5-10% lichter dan HD) of je wisselt af met de oefeningen zoals ik dat nu doe HD wide grip MD close grip en LD dumbbell press.
Bill Starr heeft het populair gemaakt via zijn boekwerk de "The strongest shall survive" .
Ikzelf doe 2,5kg per week verhogen op de HD en MD...helaas zijn mijn zwaarste dumbbells "slechts" 30kg...daarom gebruik ik die op de LD.
Ik zet hier nog links met nuttige info over HLM 😊
Laatst bewerkt: