UPDATE.
"When I was younger, I trained heavy pretty much all the time. And that worked fine.
But as I've grown older, I've changed my approach to things.
I've found that as you grow older, you can only train in the 90-100% range once in a while.
I've also found that one of the most important keys to training success is to avoid overtraining, to avoid getting too sore and stiff from your workouts, and to avoid injury"
Citaat uit Simple cycling programs for older lifters.
De voorbereiding op het NK loopt helaas niet zoals ik dat graag zou zien...i'm getting sore and stiff....ik heb behoorlijk last van stijve en pijnlijke schouder- en ellebooggewrichten.
2-3 weken achter elkaar boven 90% zit er niet meer in als 55 plusser...ik zal echt moeten gaan inzien dat methoden waar ik "vroeger" heel goed op ging helaas helemaal niet meer vanzelfsprekend zijn.
Ik heb me te lang krampachtig vast gehouden aan mijn "heilige graal" van weleer...met het idee dat "never change a winning horse" tot in lengte van jaren geld.
Ondertussen is dat winning horse een oude knol geworden en zitten in de heilige graal inmiddels barsten en zit deze onder een behoorlijke laag stof
Ik geef echter niet op... maar besef wel dat ik dringend zowel fysiek als mentaal dingen moet gaan veranderen...om serieuze blessures en erger te voorkomen.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Word vervolgt!