Fitness Seller

Benchpresslog from lazy huggybear

Hou PRP behandeling en hyaluronzuur toediening ook in gedachten.
Natuurlijk eerst het advies van de arts afwachten op basis van de onderzoeken

• Topic Starter Topic Starter
  • #12.902
  • #12.903
Training 22/3/24
Close grip benchpress:
2x10x20, 2x5x60, 1x5x90, 1x5x120, 1x5x125 en 3x5x130.
3 worksets is meer dan genoeg voor mij, dit in het kader van "less is more than enough" 🤭 set met 125 was achteraf gezien niet nodig geweest, was aan het testen met welk gewicht 5 reps nog goed te doen was, daar ik close grip niet gewend ben. Voldaan dat ik dit doodmoe na een 60 urige slopende werkweek alsnog gedrukt kreeg 😊

• #12.904
Formules om je 1RM te berekenen.
Je hoeft niet altijd een maxout te doen om te weten wat ongeveer je max is.
Dit is overigens geen exacte wetenschap, echter klopt het bij mij wel.

Gewichten die ik 5x5 kan drukken (sets across) kan ik VERMENIGVULDIGEN met de factor 1,2.
5x5x100 kom je uit op 1x120...en 5x5x150 op 1x180....in sommige gevallen zelfs met de factor 1,25...toen ik 5x5x160 drukte, was mijn max 1x200.

Het gewicht wat ik 3x3 (sets across) kan drukken doe ik DELEN door de factor 0,91.
Zo is 3x3x150 bij mij goed voor 1x165.

Wellicht werkt het voor jullie ook zo en anders wellicht uitzoeken met welke factor jullie je worksets kunnen vermenigvuldigen of delen om je max te bepalen 😊

• #12.905
Training 25/3/2024
Road to WC Single lift, 1st week 3x3x140kg

Dat gaat wel heel scheef Rene beter doe je even rustig aan en sla je wedstrijden even over. Je hebt niemand iets te bewijzen met meerdere titels. Maar goed dat is mijn persoonlijke advies. Beter nu rust als de boel nog meer kapotmaken.

• #12.907
Klopt, echter "scheef" druk ik al heel lang (eigenlijk al jaren!)...ik heb voorheen alleen altijd vanuit een andere hoek gefilmd zodat het niet zo opvalt 🤭 wat ik hoop is dat iemand me kan uitleggen wat de oorzaak en vooral wat de oplossing is! Een "stopbord" negeer ik 😉

Eind april krijg ik de scan van mijn schouder, kijken wat het plan van aanpak gaat worden en of ik me daarin kan vinden 😉
WK in eigen land wil ik nog meedoen zonder te willen forceren. Op het NK 17/2/24 drukte ik 165...ik hoop dat er op het WK iets meer zal inzitten. We zullen zien. Het gaat zoals het gaat 👊

Klopt, echter "scheef" druk ik al heel lang (eigenlijk al jaren!)...ik heb voorheen alleen altijd vanuit een andere hoek gefilmd zodat het niet zo opvalt 🤭 wat ik hoop is dat iemand me kan uitleggen wat de oorzaak en vooral wat de oplossing is! Een "stopbord" negeer ik 😉

Eind april krijg ik de scan van mijn schouder, kijken wat het plan van aanpak gaat worden en of ik me daarin kan vinden.
WK in eigen land wil ik nog meedoen zonder te willen forceren. Op het NK 17/2/24 drukte ik 165...ik hoop dat er op het WK iets meer zal inzitten. We zullen zien. Het gaat zoals het gaat 😉
Nogmaals ik zou het een tijdje rustig aan doen.
Beter nu rust dan een chronische blessure ontwikkelen.

• #12.909
Nogmaals ik zou het een tijdje rustig aan doen.
Beter nu rust dan een chronische blessure ontwikkelen.
Wie zegt dat dit niet alreeds chronisch is?
En door niets doen word het niet beter.
Ik druk reeds scheef met een lege halter!
En ik druk scheef met zowel een wide grip als een close grip...dus rustiger aan doen dan met een lege halter gaat niet, dan moet ik helemaal stoppen en dat ben ik niet van plan 🤭

Inderdaad gewoon advies van de arts volgen, zolang het pijnloos kan, gewoon doen.
Hopelijk krijg je duidelijk over wat er aan de hand is en of je er iets aan/mee kunt doen zodat je je passie gewoon kunt blijven door doen :) sterkte!

Ik heb hetzelfde gehad toen ik een tijdje veel topte met bankdrukken. Ben toen een tijd nagenoeg geheel gestopt met krachttraining en veel vechtsport gedaan. Nu doe ik niet meer zo gek qua toppen en heb ik geen last.

Als ik kijk naar de positie van je 'lagere' arm t.o.v. de andere arm is het duidelijk een kwestie van mobiliteit in het schoudergewricht. De bovenarm staat veel meer evenwijdig aan de vloer dan de andere arm. Waar dat dan door veroorzaakt wordt zal misschien (hopelijk) uit die scan blijken maar zal denk ik te maken hebben met slijtage in de schouderkop.

Ik zou in elk geval unilateraal werk en dumbbell werk in gaan voegen zodat de schouder minder in een fixed movement moet draaien, en dan kijken of hetzelfde nog steeds gebeurt. En shoulder dislocates, face pulls en lichte overhead presses en stretches voor zo ver je dat nog niet doet.

• #12.913
Als ik kijk naar de positie van je 'lagere' arm t.o.v. de andere arm is het duidelijk een kwestie van mobiliteit in het schoudergewricht. De bovenarm staat veel meer evenwijdig aan de vloer dan de andere arm. Waar dat dan door veroorzaakt wordt zal misschien (hopelijk) uit die scan blijken maar zal denk ik te maken hebben met slijtage in de schouderkop.

Ik zou in elk geval unilateraal werk en dumbbell werk in gaan voegen zodat de schouder minder in een fixed movement moet draaien, en dan kijken of hetzelfde nog steeds gebeurt. En shoulder dislocates, face pulls en lichte overhead presses en stretches voor zo ver je dat nog niet doet.
Bedankt voor het meedenken! 😊
Ik zal eens een filmpje maken als ik met dumbbells druk, kijken of het dan ook zo is 👍

• #12.914
Training 29.09.2024
Close grip (pinken op de ringen)
3x10x empty bar
3x5x60
5x90
3x120
3x3x130.

Ik doe met de lege halter en het eerste warming up set met halterschijven wat meer warming up tegenwoordig voor een goede doorbloeding.
Tevens heb ik de indruk dat ik met een smallere greep iets minder scheef druk dan met een brede greep.
3 worksets bevalt goed.
Ik voel me na 3 worksets nog fit en niet zo "gesloopt" als na 5 worksets.
Ik zal ook na het WK 3 worksets aanhouden.
4e en vooral 5e worksets gingen de laatste tijd toch steeds moeizamer en dan lijkt me in mijn geval 3 worksets de verstandigere keuze..."less is more than enough".
"Decrease volume, increase intensity".
Ik kan best nog redelijk zwaar trainen maar niet meer met 5x5, wil ik 5x5 aanhouden zou dat ten koste van de intensiteit gaan.
Derhalve na het WK in deze trend verder gaan: bijvoorbeeld middels repprogressie
333, 444, 555 of
333, 433, 443, 444, 544, 554 en 555.

Hierbij nog het fimpje.
Ik zal ook nog een filmpje met dumbbells maken om te kijken hoe het dan met scheefstand is 😊

Fijne Pasen René
Easter Bunny GIF by Canticos World

• #12.916
Uiteraard Zalig Pasen voor allen hier 😇

• #12.917
Update trainingen
Deze week op dinsdag 3x3x145kg gedrukt.
Ging redelijk alhoewel ik ze al eens makkelijker gedrukt heb.
Vrijdag weer 3x3x145kg, deze keer met shouldersaverpad wat vergelijkbaar met een 2-board is.
Met closegrip helaas moeten stoppen ☹️, wederom flink last van mijn ellebogen, krijg ik elke keer als ik close grip doe, had gehoopt dat het nu beter zou gaan. Kon mijn rechterarm niet buigen zonder pijnscheuten in mijn elleboog.
Ik merkte dat bij alledaagse dingen zoals haren kammen, tanden poetsen enz. moest ik met mijn linkerhand doen.
Ik heb eigenlijk nog nooit goede ervaringen met "variatie in traning gehad" dus gewoon verder zoals voorheen 🤭

Formules om je 1RM te berekenen.
Je hoeft niet altijd een maxout te doen om te weten wat ongeveer je max is.
Dit is overigens geen exacte wetenschap, echter klopt het bij mij wel.

Gewichten die ik 5x5 kan drukken (sets across) kan ik VERMENIGVULDIGEN met de factor 1,2.
5x5x100 kom je uit op 1x120...en 5x5x150 op 1x180....in sommige gevallen zelfs met de factor 1,25...toen ik 5x5x160 drukte, was mijn max 1x200.

Het gewicht wat ik 3x3 (sets across) kan drukken doe ik DELEN door de factor 0,91.
Zo is 3x3x150 bij mij goed voor 1x165.

Wellicht werkt het voor jullie ook zo en anders wellicht uitzoeken met welke factor jullie je worksets kunnen vermenigvuldigen of delen om je max te bepalen 😊
Interessant hoe je dit uitleg en hoe je met een formule aan je 1RM kan komen.
Bench zit ik momenteel op 5 x 5 x 100.
Theoretisch zou ik dus 1 x 120 kunnen drukken.

Maar hoe werk je hier dan naar toe?
Wat is de opbouw? Warming up met 2 x 8 x 70? En dan daarna meteen die 120 pakken, wil je dit uitleggen?

Wat is de opbouw? Warming up met 2 x 8 x 70? En dan daarna meteen die 120 pakken, wil je dit uitleggen?
Toen ik op mijn 20ste of zo 10x110 kon, probeerde ik eens 130->fail, toen 120->fail.

Mijn ervaring is er naar toe werken. dus met systeem als 5x3-3x3- 3x1, 1RM.
Theorie is leuk, maar in de praktijk werkt het niet altijd zo. 1x 110 kun je nu wel

Terug
Naar boven