- Waardering
- 2.661
- Lengte
- 1m81
- Massa
- 120kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik heb je post geliked, maar zal nog moeten uitzoeken wat je precies bedoelt 🤭Hou PRP behandeling en hyaluronzuur toediening ook in gedachten.
Natuurlijk eerst het advies van de arts afwachten op basis van de onderzoeken
Nogmaals ik zou het een tijdje rustig aan doen.Klopt, echter "scheef" druk ik al heel lang (eigenlijk al jaren!)...ik heb voorheen alleen altijd vanuit een andere hoek gefilmd zodat het niet zo opvalt 🤭 wat ik hoop is dat iemand me kan uitleggen wat de oorzaak en vooral wat de oplossing is! Een "stopbord" negeer ik 😉
Eind april krijg ik de scan van mijn schouder, kijken wat het plan van aanpak gaat worden en of ik me daarin kan vinden.
WK in eigen land wil ik nog meedoen zonder te willen forceren. Op het NK 17/2/24 drukte ik 165...ik hoop dat er op het WK iets meer zal inzitten. We zullen zien. Het gaat zoals het gaat 😉
Wie zegt dat dit niet alreeds chronisch is?Nogmaals ik zou het een tijdje rustig aan doen.
Beter nu rust dan een chronische blessure ontwikkelen.
Bedankt voor het meedenken! 😊Als ik kijk naar de positie van je 'lagere' arm t.o.v. de andere arm is het duidelijk een kwestie van mobiliteit in het schoudergewricht. De bovenarm staat veel meer evenwijdig aan de vloer dan de andere arm. Waar dat dan door veroorzaakt wordt zal misschien (hopelijk) uit die scan blijken maar zal denk ik te maken hebben met slijtage in de schouderkop.
Ik zou in elk geval unilateraal werk en dumbbell werk in gaan voegen zodat de schouder minder in een fixed movement moet draaien, en dan kijken of hetzelfde nog steeds gebeurt. En shoulder dislocates, face pulls en lichte overhead presses en stretches voor zo ver je dat nog niet doet.
Interessant hoe je dit uitleg en hoe je met een formule aan je 1RM kan komen.Formules om je 1RM te berekenen.
Je hoeft niet altijd een maxout te doen om te weten wat ongeveer je max is.
Dit is overigens geen exacte wetenschap, echter klopt het bij mij wel.
Gewichten die ik 5x5 kan drukken (sets across) kan ik VERMENIGVULDIGEN met de factor 1,2.
5x5x100 kom je uit op 1x120...en 5x5x150 op 1x180....in sommige gevallen zelfs met de factor 1,25...toen ik 5x5x160 drukte, was mijn max 1x200.
Het gewicht wat ik 3x3 (sets across) kan drukken doe ik DELEN door de factor 0,91.
Zo is 3x3x150 bij mij goed voor 1x165.
Wellicht werkt het voor jullie ook zo en anders wellicht uitzoeken met welke factor jullie je worksets kunnen vermenigvuldigen of delen om je max te bepalen 😊
Toen ik op mijn 20ste of zo 10x110 kon, probeerde ik eens 130->fail, toen 120->fail.Interessant hoe je dit uitleg en hoe je met een formule aan je 1RM kan komen.
Bench zit ik momenteel op 5 x 5 x 100.
Theoretisch zou ik dus 1 x 120 kunnen drukken.
Maar hoe werk je hier dan naar toe?
Wat is de opbouw? Warming up met 2 x 8 x 70? En dan daarna meteen die 120 pakken, wil je dit uitleggen?
Mijn ervaring is er naar toe werken. dus met systeem als 5x3-3x3- 3x1, 1RM.Interessant hoe je dit uitleg en hoe je met een formule aan je 1RM kan komen.
Bench zit ik momenteel op 5 x 5 x 100.
Theoretisch zou ik dus 1 x 120 kunnen drukken.
Maar hoe werk je hier dan naar toe?
Wat is de opbouw? Warming up met 2 x 8 x 70? En dan daarna meteen die 120 pakken, wil je dit uitleggen?