Fitness Seller

Benchpresslog from lazy huggybear

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.281
Maar als je dat stukje van Harpep leest over belasting, volume en intensiteit dan zie je wat ik bedoel. 4 singles op 90% kunnen even belastend zijn als 5x5 op 80%.

Je doet toch wel je eigen ding, maar ik denk dat je veel meer kan spelen met reps, sets, percentages, oefeningen, assistance etc. Natuurlijk is het moeilijk om van iets af te stappen wat je al jaren goed doet..

Maar goed..

Ik waardeer je adviezen Marrkos :bow:!
De reden dat ik zo train zoals ik train is niet omdat ik bang ben om te veranderen, maar omdat ik gewoon het idee heb dat dit het beste voor mij werkt. En 5x5 is een schema wat ertoe geleid heeft dat ik sterker ben geworden. Maaaaaar ik geef ruiterlijk toe dat dit schema in een competitionphase niet de bedoeling is...daarom dat ik nu overstap naar tripples om mijn lichaam te laten wennen aan de zwaardere gewichten en vervolgens dan naar heavy singles. Zoals jij en Luc dus aangeven :).

• #1.282
Hier wil ik even op in haken maestro bear, want alle nadelen die jij opsomt bij de 4 de redenen waarom JIJ liever geen wsb achtige training doet (Voortdurend hoge intensiteit, zware druk op banden/pezen/gewrichten, overreaching e.d)

Zijn in feite juist in de essentiele factoren die wsb succesvol maken..............................
mits je maar om die pakweg 4 weken een deload week inlast en/of de main lifts die je gebruikt varieert.

Waar het mijns inziens bij jou om gaat, is dat je bij iets wat je gewoon niet ligt (en dat kan gewoon zo zijn met WSB, punt) altijd wel een x-aantal redenen kunt geven waarom je het NIET doet.
Diegenen die er wel succes mee hebben, kunnen daarentegen probleemloos allerlei redenen aanvoeren waarom het WEL werkt.

T' is gewoon allemaal hoe je er spiegies tegen an refereert.;)

Dat de powerlifters / benchpressers van Westsite en Militia succesvol zijn zal ik zeker niet ontkennen.

Ik heb echter afgelopen seizoen voor het NK gemerkt dat iedere week trainen in de ME zone geen gezonde belasting voor me is...ik kreeg last van ellebogen, schouders enz. Ik was blij dat "het" achter de rug was en ik weer in de SE zone kon gaan trainen.

Het probleem wat ik verder heb is het volgende...ik heb mentaal ontzettend veel moeite met light trainingen...dus ook met DE...op DE verzuur ik compleet en ik heb het idee dat ik niks gedaan heb...ben dan een beetje rusteloos...Toen ik van de week met 70% ging trainen (5x5x130) vond ik dat vrij licht en besloot er maar een pause bench van te maken zodat de belasting toch wel iets zwaarder was.

Maar zoals reeds gezegd...ik ga dit maal vroeger in de ME zone trainen dan afgelopen keren...en zal die tweede training inderdaad lichter moeten doen.

Sterker nog, ik ben van mening dat bij iemand die van nature een puur 'intensiteits-type' is (c 'est moi), 5x5x80% bijna dodelijk is terwijl hij die 4x1x90% fluitend doet.......

Ja en iemand die van nature of door training een "volume" type is zal 5x5x80% makkelijk doen, maar ontzettend veel moeite hebben met 4x1x90%. Heeft imo te maken met het tunen van het CZS. Ik kan dit moeilijk uitleggen, maar het is gewoon een heel ander terrein dan pompen, wat 5x5 in mijn ogen gewoon is. Misschien dat jij kan uitleggen hoe dat werkt met je CZS Harpep?

Dat de powerlifters / benchpressers van Westsite en Militia succesvol zijn zal ik zeker niet ontkennen.

Ik heb echter afgelopen seizoen voor het NK gemerkt dat iedere week trainen in de ME zone geen gezonde belasting voor me is...ik kreeg last van ellebogen, schouders enz. Ik was blij dat "het" achter de rug was en ik weer in de SE zone kon gaan trainen.

Het probleem wat ik verder heb is het volgende...ik heb mentaal ontzettend veel moeite met light trainingen...dus ook met DE...op DE verzuur ik compleet en ik heb het idee dat ik niks gedaan heb...ben dan een beetje rusteloos...Toen ik van de week met 70% ging trainen (5x5x130) vond ik dat vrij licht en besloot er maar een pause bench van te maken zodat de belasting toch wel iets zwaarder was.

Maar zoals reeds gezegd...ik ga dit maal vroeger in de ME zone trainen dan afgelopen keren...en zal die tweede training inderdaad lichter moeten doen.

Daarom moet je wisselen van ME oefening. Kies er 4 die je goed liggen en wissel elke 3 weken ofzo. Assistance er bij, lats, triceps, klaar. Ik denk dat het ook gewoon wennen is. Max Effort werk is iets waar je secuur mee om moet gaan.

• #1.284
Ja en iemand die van nature of door training een "volume" type is zal 5x5x80% makkelijk doen, maar ontzettend veel moeite hebben met 4x1x90%. Heeft imo te maken met het tunen van het CZS. Ik kan dit moeilijk uitleggen, maar het is gewoon een heel ander terrein dan pompen, wat 5x5 in mijn ogen gewoon is. Misschien dat jij kan uitleggen hoe dat werkt met je CZS Harpep?

Nu komt het: 5x5 met 80% doe ik vrij makkelijk, maar 3x3 met 90% ook...4x1x90% vind ik vrij easy...denk dat 4x1x95% in mijn geval echt "zweten" word

---------- Toegevoegd om 13:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:52 ----------

Daarom moet je wisselen van ME oefening. Kies er 4 die je goed liggen en wissel elke 3 weken ofzo. Assistance er bij, lats, triceps, klaar. Ik denk dat het ook gewoon wennen is. Max Effort werk is iets waar je secuur mee om moet gaan.

Welke 4 ???
Er liggen mij geen 4 oefeningen goed...er zijn slechts 2 die me liggen flat bench press en military press...de rest of het nu close grip bench press is, of incline/decline press of dumbbell press ligt me totaal niet.
Maar ik begrijp je boodschap! Heavy singles all the way ;)

• #1.285
en daar sluit ik me bij aan je heb de nodige spiermassa en spierkracht opgebouwd alleen je centrale zenuwstelsel is nog onderontwikkeld.
wat is de reden dat ik dat denk? denk dat iemand van jouw kaliber in een strak shirt op z,n potentie op 300 ligt en dat is geen geintje.
ook zonder middelen is dat mogelijk

Je hebt het vaker over het CZS...kun je eens in begrijpelijk NL uitleggen wat je daarmee precies bedoelt?
Ik weet dat CZS de hersenen en het ruggemerg omvat en dat natuurlijk vanuit je CZS spieren worden aangestuurd.

Ik lees je log overigens ook, en ik heb werkelijk enorm veel respect voor je dat iemand met zo'n laag BDW zulke zware gewichten kan liften :bow:

Je hebt het vaker over het CZS...kun je eens in begrijpelijk NL uitleggen wat je daarmee precies bedoelt?
Ik weet dat CZS de hersenen en het ruggemerg omvat en dat natuurlijk vanuit je CZS spieren worden aangestuurd.

Ik lees je log overigens ook, en ik heb werkelijk enorm veel respect voor je dat iemand met zo'n laag BDW zulke zware gewichten kan liften :bow:

Lees de post van Harpep boven je maar;) Beter kan het niet uigelegd worden! Dat bedoelde ik, maar kon k niet uitleggen. Vandaar dat heavy singles imo beter zijn dan high reps, als het om powerliften gaat.

• #1.287
Ok, je hebt er zelf om gevraagd ;)

Het heeft allemaal te maken met de zgn. 'neural drive' (neurologische aansturing) en welke factor daarbinnen het meest prominent is.

Neurologische aansturing bestaat uit 3 componenten:

1. 'rate'=tempo, ofwel hoe snel en efficient motorische eenheden (ME of MU's )kunnen worden in cq. uitgeschakeld.
2. 'duration'=de duur, ofwel hoe lang bepaalde ME ingeschakeld blijven
3. 'magnitude' =het belang, de grootte van de puls en het totaal aantal ME dat wordt ingeschakeld.

Met name het doen van singles en doubles op en boven de pakweg 85% 1RM, zijn rate-dominant in combinatie met een grote motorische zenuw-puls. (magnitude)
Simpelgezegd wil 'rate' in dit voorbeeld zeggen, de snelheid waarmee er zoveel mogelijk motorisch eenheden tegelijkertijd worden geactiveerd om dus een zo snel mogelijk, een zo groot mogelijke puls te genereren.
Dit type drive duurt meestal maximaal 5 seconden.

Lifters die van nature dit type drive bezitten of vooral hier op trainen, zijn bij 1RM pogingen meestal het type 'alles of niets'. Het is of een smoke-show OF lights out game over. Het is het type lifter waarbij bijv. 100kg nog omhoog vliegt zogezegd, maar 101 loopt halverwege vast en is verder niet meer in beweging te krijgen.

sets van 5 in dit voorbeeld zijn meer duur-georienteerd, maar nog steeds in combinatie met een grote puls. Immers, de krachtige bewegingen moeten relatief gezien veel langer worden aangehouden.
Dit type drive duurt meestal tussen de 5 en 12 seconden.

Lifters die van nature dit type drive bezitten of vooral hier op trainen, zijn bij 1RM pogingen meestal het type 'grinder'. Ze doen erg lang over de lift en het lijkt steeds of ze het niet gaan redden, maar toch persen ze die baar dan toch omhoog. Dit komt omdat ze als het ware meer 'neurologisch uithoudingsvermogen-bij-grote-motorische-pulsen' hebben.

Het is hierbij belangrijk te beseffen, dat deze theorie voor het overgrote gedeelte verklaard waarom mensen die alleen higher rep-set training doen (>5) bij lagere intensiteitspercentages meestal genadeloos falen bij ME werk.
Ze zijn - neuromotorisch gezien - veel te lang aleen maar duur-dominant-met-relatief-lage-puls georienteerd bezig geweest.

Zelfs bij alleen 5x5 trainingen, waar toch ook een sterke rate en puls factor aanwezig moet zijn, zie je vaak dat je toch opnieuw moet wennen aan 1-3 reps boven de 85% 1RM en als je dat niet doet voordat je de competitie instapt, dan wordt het hillegaar noppes tijdens de wedstrijd.

Dit laatste is trouwens de belangrijkste reden waarom ik trainingen altijd begin met de primaire lift en een paar singles rond de 85-90%, al is het alleen maar om op te warmen en 'in the groove te blijven' .
Wat ik daarna allemaal aan secundaire assistance doe met een bepaald doel (high rep hypertrofie pompwerk, 5x5, 10x3, 1000 singles, bands, chains, automobiles, aeroplanes etc.) staat daar verder los van.

Daarmee is mijn vraag aan Luc denk ik al grotendeels beantwoord!
Wat je schrijft herken ik...ook al doe je dus 5x5 dan moet je inderdaad wennen aan b.v. tripple's. Maar ik wil benadrukken dat ik 5x5 doe met ruim 80% (SE) om basiskracht op te bouwen (buiten het wedstrijdseizoen) en vervolgens richting de competitie overstap naar triples en uiteindelijk (ME) heavy singles (90%+) :).

Daarmee is mijn vraag aan Luc denk ik al grotendeels beantwoord!
Wat je schrijft herken ik...ook al doe je dus 5x5 dan moet je inderdaad wennen aan b.v. tripple's. Maar ik wil benadrukken dat ik 5x5 doe met ruim 80% (SE) om basiskracht op te bouwen (buiten het wedstrijdseizoen) en vervolgens richting de competitie overstap naar triples en uiteindelijk (ME) heavy singles (90%+) :).

Ja maar jij gaat een paar weken precontest pas daar op over. Ik denk dat als je pakweg 12 weken vantevoren daarmee begint dat je dan nog veel meer kg's kan pakken

Qua voorbereiding competie zeker. Zelf ben ik er dus ook voorstander van om permanent een paar zware singles te blijven doen in iedere training voor desbetreffende primaire lift.
Toch moet ook het volume aspect, 5x5, 8x3 etc. met grofweg 70-85% 1RM niet buiten beschouwing worden gelaten. Zoals Hug al meerdere keren ook heeft gezegd, daarmee bouw je basiskracht cq. functionele spiermassa mee op voor latere PR's.
Ik denk dat het noodzakelijk is dat je (periodiserend gezien) afwisselend nadruk op volume en intensiteit legt in cycli, het zgn. tapering, bij wat je ook doet....wsb....texas..RTS enz.

Maar je zou dan dus ook in één training beide kunnen doen bijv:

ME squatdag

SQ 5x1x90%
SQ 5x5x75%
Assistance

Of is dat niet verstandig mbt herstel, groei etc?

• #1.290
Qua voorbereiding competie zeker. Zelf ben ik er dus ook voorstander van om permanent een paar zware singles te blijven doen in iedere training voor desbetreffende primaire lift.
Toch moet ook het volume aspect, 5x5, 8x3 etc. met grofweg 70-85% 1RM niet buiten beschouwing worden gelaten. Zoals Hug al meerdere keren ook heeft gezegd, daarmee bouw je basiskracht cq. functionele spiermassa mee op voor latere PR's.
Ik denk dat het noodzakelijk is dat je (periodiserend gezien) afwisselend nadruk op volume en intensiteit legt in cycli, het zgn. tapering, bij wat je ook doet....wsb....texas..RTS enz.

Heren Harpep & Marrkos ik ben niet zo eigenwijs als ik wellicht lijk...ik kom vrijdag in Spaubeek bij Leon Smeets en zal jullie bevindingen overdragen :)

Maaaaaaaaaaaaaaar...een vrij bekend krachtsporter waar ik ook vaker contact mee heb, is Wim Wamsteeker. Ik respecteer hem als coach en als atleet. Hij heeft een heel andere benadering en ook niet onverdienstelijk! In het rood staan de reacties van Wim over zwaar trainen.

Het is dus van belang dat je niet te zwaar traint ;-) Belangrijk de belasting/uitvoering zo te doen dat het een bijdragen heeft voor het kniebuigen, bankdrukken en/of deadliften. Kijk naar de gewichten die ik neem, deze zijn relatief (heel) licht ten opzichte van mijn topgewichten op een wedstrijd. Snap je wat ik bedoel? Veel atleten trainen veel te zwaar en komen dus opgebrand op de wedstrijd.

Daarnaast heb ik het voordeel de afgelopen jaren wel Nederlandse toppers heb mogen begeleiden, waardoor ik een gebalanceerd programma is ontstaan.
Gaat om eenvoud, techniek, mentale veerkracht en focus op dat moment (de wedstrijd). Het verschil zit in (technische details). Je kan beter 140 drukken zonder shirt drukken zoals je met shirt drukt, dan 150 of 160 op een andere manier drukken dan je met shirt drukt. hierdoor haal je dus veel meer rendement uit je shirt. Dit geldt ook voor de suits met kniebuigen en deadliften. Hierdoor kan je dus lichter trainen en energie opbouwen (behouden) voor de wedstrijd

Citaat:
Origineel gepost door huggybear1968 [Afbeelding niet meer beschikbaar]
Uiteraard respect voor jouw visie & filosofie, maar is het niet zo dat een powerlifter/bankdrukker als doel heeft krachtoename, en om dat te bereiken de meesten vaak trainen met submaximale gewichten?

Met vaak bedoel ik niet 3x per week en ik heb het ook niet over pieken (met maximale gewichten)...maar als ik b.v. raw 100kg kan bankdrukken en ik maak dan veel setjes met b.v. 8 reps van 70 kg (70%) dat dat weliswaar goed is voor spierhypertrofie, maar om echt sterker te worden (wat het 1 RM betreft) het niet beter zou zijn om b.v. setjes van 5 reps met 85 kg (zo'n 85%) te doen en dus zwaarder te trainen?

Zoals eerder gezegd er zijn meerdere wegen. De methode die ik hanteer heeft geleid tot meeste verschillende (WK/EK/NK) kampioenen en WR/ER/NR in de afgelopen jaren (oa. Ielja, Brenda, Pardeep, Judith, John en in verdere verleden Ylke Vaassen, Bas Roesen, Robert Klaver, Erwin Krokkee, Michel Kossen, Peter Baltus etc. Nogmaals ik ben van mening dat er over het algemeen dus te zwaar wordt getraind en hierdoor kan de kans bestaat dat iemand zowel fysiek en/of mentaal overtraint raakt en dus niet datgene presteert op de wedstrijd van wat hij/zij zou kunnen/willen.

Tja heren...wat is wijsheid?...één ding is zeker: Er leiden meerdere wegen naar "Rome" ;).

Mja, da's waar van die wegen en Rome en wat Wim zegt over te zwaar gaan en met lege tank op de wedstrijd komen ben ik het ook mee eens.

Maar wat hij zegt over de techniek en de manier waarop je gevoelsmatig moet drukken is een regelrecht school-voorbeeld van de 'law of specifity'.
Deze wetmatigheid gaat daarnaast NET ZO HARD OP mbt. de trainingsgewichten die toch in hoge mate het effect van de beoogde doelstelling moeten nabootsen.
Maw. niet te vaak, te zwaar gaan is 1 ding, te weinig of helemaal nooit zwaar gaan resulteert in ondertraining en niet weten hoe je uberhaupt zware gewichten moet beheersen tijdens een wedstrijd.
Wat ik bovendien mis in het verhaal van coach Wamsteeker is het niveau van de PL'er in kwestie. Wat hij volgens mij namelijk zou moeten zeggen is dat vooral powerlifters op hoog niveau, steeds spaarzamer om moeten gaan met hun krachten en dus niet te vaak te zwaar.
Maar wat bedoelt hij dan met niet te zwaar? qua intensiteit, qua volume, totale trainingstress? Wat is in zijn ogen dan te zwaar en hoe ver kan je dan gaan? Die essentiele informatie en richtlijnen kan ik helaas nu net niet uit zijn verhaal halen. Maw, practisch gezien heb je alleen aan deze citaten niet veel steun....

Wat zeker een feit is in mijn ervaring, is dat hoe hoger het niveau van de atleet is (beter geformuleerd, hoe dichter hij of zij bij het genetische potentieel komt) hoe belangrijker het inderdaad wordt dat men steeds minder vaak piekprestaties opzoekt tijdens de training en dit liever opspaart voor de wedstrijd.

Hoe bepaal je dat genetisch potentieel? Hoe weet je of je daar zit?

Genetisch potentieel bestaat niet;)
lijkt me ook niet motiverend om te denke dat je daar al zit

Genetisch potentieel bestaat niet;)
lijkt me ook niet motiverend om te denke dat je daar al zit

Oh nee dat dacht ik ook absoluut niet. Ben alleen geinteresseert wat Harpep daar over te zeggen heeft. Ik geloof persoonlijk dat de sky the limit is, en dat je genetisch een voorsprong kan hebben of een beperking, maar dat je door hard werken alles kan bereiken. Maar goed. Harpep??

• #1.294
Mja, da's waar van die wegen en Rome en wat Wim zegt over te zwaar gaan en met lege tank op de wedstrijd komen ben ik het ook mee eens.

Maar wat hij zegt over de techniek en de manier waarop je gevoelsmatig moet drukken is een regelrecht school-voorbeeld van de 'law of specifity'.
Deze wetmatigheid gaat daarnaast NET ZO HARD OP mbt. de trainingsgewichten die toch in hoge mate het effect van de beoogde doelstelling moeten nabootsen.
Maw. niet te vaak, te zwaar gaan is 1 ding, te weinig of helemaal nooit zwaar gaan resulteert in ondertraining en niet weten hoe je uberhaupt zware gewichten moet beheersen tijdens een wedstrijd.
Wat ik bovendien mis in het verhaal van coach Wamsteeker is het niveau van de PL'er in kwestie. Wat hij volgens mij namelijk zou moeten zeggen is dat vooral powerlifters op hoog niveau, steeds spaarzamer om moeten gaan met hun krachten en dus niet te vaak te zwaar mogen gaan tijdens de trainingen.
En wat bedoelt hij dan precies met niet te zwaar?
Niet te zwaar qua intensiteit, of qua volume, of juist totale trainingstress?
Bedoelt hij dat je wel zware gewichten gebruikt, maar niet te zwaar in de zin van tot falen...dus altijd nog een rep in de tank houden?
Wat is in zijn ogen dan te zwaar en hoe ver kan je dan gaan?
Die essentiele informatie en richtlijnen kan ik helaas nu net niet uit zijn verhaal halen. Maw, mooi gezegd maar practisch gezien heb je aan alleen deze citaten niet veel steun....

Wat zeker een feit is in mijn ervaring, is dat hoe hoger het niveau van de atleet is (beter geformuleerd, hoe dichter hij of zij bij het genetische potentieel komt) hoe belangrijker het inderdaad wordt dat men steeds minder vaak piekprestaties opzoekt tijdens de training en dit liever opspaart voor de wedstrijd.

Ikzelf zou inderdaad het probleem hebben dat ik niet zou weten wat me overkomt als ik op een wedstrijd 200kg moet benchen terwijl ik een training nooit zo zwaar zou gaan. Maar Wim heeft daar minder problemen mee...als je in zijn log kijkt zie je b.v. dat hij raw triples met 130kg maakt (BD) en shirted toch 190kg drukt. Wim is de man die heel veel uit gear te halen weet! Hij doet in tegenstelling tot mij ook een hele rammel aan assistance.

BDB = bankdrukken met elastieken
SDB = schouderbreedte drukken
FLD = bankdrukken met flesje op de borst.

Wim zijn schema voor duidelijkheid:
Maandag
Crosstrainer 5 - 10 minuten
Lunges
Blok squat
Squat high omhoog tot 75%
Bankdrukken met elastieken
Shoulder grip benchpress (2 sets omhoog dan)
S Benchpress omlaag tot 75%
S Benchpress omhoog tot 75%
Dumbbell press
Buik

Dinsdag
Deadliften
Rompbuigen
Buik

Woendag
Hoogtillen van blokken
Sumo deadliften
Squat
Bankdrukken
Lat-pully front
Lat-pully behind
Rugapparaat (rechtop zittend)
Rugapparaat (schuin voorover)
Neckpress
Military press
Side lateral + Voorwaarts heffen + bent-over raises
Barbell curl
Hammer curl
Concentration curl
Push down
Push down schuin
Triceps kickback
Buik

Vrijdag
Crosstrainer
Kniebuigen
Bankdrukken
Schouderbreedte drukken
Deadliften (smal)
Rompbuigen
Buik

Zondag
Lat-pully voor
Lat-pully achter
Lat-pully schuinzittend
Lat-Pully liggend
Neckpress
Military press
Side lateral + Voorwaarts heffen + bent-over raises
Barbell curl
Hammer curl
Concentration curl
Push down
Push down schuin
Triceps kickback

Zijn theorie werkt voor hem en blijkbaar ook voor bepaalde andere atleten die hij heeft begeleidt.

Voor mij zou dit waarschijnlijk niet optimaal werken...ik zou dan inderdaad met ondertraining te maken krijgen (wat de gewichten met BD betreft) de hoeveelheid assictance zou me daarentegen weer opbreken. Mijn doel is om eigenlijk een gulden middenweg te vinden...geen ondertraining, maar ook geen overtraining. Daarbij alleen maar oefeningen doen die ook een positieve impact op mijn bench hebben. Een mooi resultaat neerzetten op de competitie en steeds ietsiepietsie sterker worden en dat hopelijk nog lange tijd vol houden :) Maar iedereen heeft zijn eigen trainingsmethoden...en uiteraard respecteer ik dat...het is aan iedereen om zelf uit te zoeken wat het beste voor hem of haar werkt, lijkt me, toch?

hey huggy wilde ff melden heb nu ook 215 in 1ply gedrukt ok ik weet het is een trainingslift maar wil je wel melden ik zit achter jouw kilo's aan

Ik krijg het idee dat Huggy vrij weinig uit z'n shirt haalt...
Waar kan dat aan liggen?

• #1.297
hey huggy wilde ff melden heb nu ook 215 in 1ply gedrukt ok ik weet het is een trainingslift maar wil je wel melden ik zit achter jouw kilo's aan

Proficiat Luc...ik gun het je uiteraard van harte!:thumbs:
Je traind er hard genoeg voor!
Nu moet ik me natuurlijk gaan schamen ;)...ik ga mijn best doen om op vrij korte termijn meer te drukken :).

---------- Toegevoegd om 11:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:43 ----------

Ik krijg het idee dat Huggy vrij weinig uit z'n shirt haalt...
Waar kan dat aan liggen?

Wim Wamsteeker weet zo'n 50kg uit zijn shirt te halen...dat lukt me echt niet. Ik haal zo'n 30kg uit het shirt. Dat heeft te maken dat Wim een betere techniek dan mij heeft en een beduidend strakker shirt (hij heeft maat 50 en ik maat 54...als ik in een maat 52 zou passen zou ik ook weer meer kunnen drukken, maar ik pas daar echt niet in).

---------- Toegevoegd om 11:55 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:46 ----------

Ik snap niet veel van dit schema Huggy, heb je wellicht ook reps/sets en % erbij?
En over welk tijdsbestek gaat dit schema?

@Dat heeft Wim er niet bijgeschreven...ga ervanuit dat het volume vrij hoog en de intensiteit vrij laag ligt.

Waarvan aantal sowieso niet naturel, dat lijkt me anders werken (en nee Huggy ik ga hierover niet in discussie).
Dat je een titel haalt of veel KG kan pakken wil niet direct zeggen dat er geen verbeteringen gedaan kunnen worden met betrekking tot CZS optimaal tunen of doordachte schema's.
En sorry voor mijn in de steek latende kennis maar heb je enig idee wat de volgende oefeningen betekenen?

@Zeker gaan we niet in discussie, want ik ken niet iedereen persoonlijk die hij vermeld, en ik steek wat dat betreft voor niemand de hand in het vuur (behalve voor mezelf);)

• Squat high omhoog

• Rompbuigen

• Hoogtillen
Thanks alvast voor de moeite!

@ Rompbuigen is meen ik Romanian Deadlift...de rest zegt me ook niet zo veel :o.

Zo is dat.:)
Al moeten we wel durven openstaan en niet enkel redeneren vanuit een tunnelvisie 'het werkt voor hem dus ook voor mij'. Hiermee probeer ik niets te suggereren overigens.

@ Helemaal mee eens!
Ik zou nooit iets gaan doen, omdat het voor een ander werkt...eerst uitzoeken of het wel voor mezelf werkt, als dat niet het geval is dan meteen kappen ermee...

Het spijt me overigens dat ik je niet volledig alles kan beantwoorden...stuur wimwam anders een berichtje...hij doet er verder niet geheimzinnig over en is altijd zo sympathiek om je een mailtje terug te sturen :).

"Squat high omhoog" is volgens mij de tegenovergestelde oefening van "Squat low omlaag"... :roflol:

Wtf, veel oefeningen in dat schema.

Eikel:D

Wim Wamsteeker weet zo'n 50kg uit zijn shirt te halen...dat lukt me echt niet. Ik haal zo'n 30kg uit het shirt. Dat heeft te maken dat Wim een betere techniek dan mij heeft en een beduidend strakker shirt (hij heeft maat 50 en ik maat 54...als ik in een maat 52 zou passen zou ik ook weer meer kunnen drukken, maar ik pas daar echt niet in).

ZOu je niet eens op techniek gaan trainen? Elke week een shirt training inlassen bijvoorbeeld, raw opwarmen tot je 1RM dus 180 bij jouw, en dan shirt aan, en doordrukken tot de 215, werken aan je setup enzo.

"Squat high omhoog" is volgens mij de tegenovergestelde oefening van "Squat low omlaag"... :roflol:

Hahahahahaa:roflol:

Wtf, veel oefeningen in dat schema.

Ja idd. Ziet er meer uit als een of ander bodybuilding schema dan een powerliftschema, maarja.. Genoeg juice d'r in en je wordt sterk op alles;)

Terug
Naar boven