AndroidHealthClinic

Benchpresslog from lazy huggybear

• Topic Starter Topic Starter
  • #13.061
OMSTREDEN BOKSERS WINNEN GOUD BIJ DE DAMES TIJDENS DE OLYMPISCHE SPELEN
Bij de olympische spelen wonnen bij het damesboksen twee omstreden boksers die in een gendercontroverse verwikkeld waren een gouden medaille.
Khelief uit Algerije en Lin Yu Ting uit Taiwan wonnen beiden in hun gewichtsklasse goud, hetgeen in de lijn der verwachting lag daar de tegenstanders geen partij voor hun bleken te zijn.
Volgens diverse bronnen zouden beide boksers een XY chromosoom hebben (dames hebben enkel een X chromosoom), hun testosterongehalte zou veel te hoog zijn en ze zouden niet door een gendertest gekomen zijn. Bij de boksbond IBA waren beide geschorst....het IOC "discrimineerd" echter niet en beiden mochten op de Olympische Spelen meedoen.
Het IOC erkent de IBA overigens niet meer aan wegens "wanbeleid" en "banden met Rusland".
Het IOC heeft aangegeven om niet meer zelf het boksen te willen organiseren waardoor het momenteel afwachten is of boksen nog op het olympisch programma zal staan in 2028.

Sommigen gaan zo ver dat ze beweren dat tijdens de Olympische Spelen 2024 het een officiële sport werd dat mannen vrouwen fysiek mishandelen. Anderen zeggen dat beide boksers als vrouw zijn geboren, als vrouw zijn opgevoed en zich vrouw voelen.
Hoe dan ook, de meningen zijn in elk geval sterk verdeeld.
Ik deel zelf de mening van de Italiaanse premier Meloni:" “Het is een feit dat met de testosteronniveaus in het bloed van de Algerijnse atleet de strijd vanaf het begin niet eerlijk was. We moeten voorzichtig zijn in een poging om niet te discrimineren, maar ik denk dat atleten met mannelijke genetische kenmerken niet mogen worden toegelaten tot vrouwencompetities om het recht van vrouwelijke atleten te beschermen en ze op gelijke voet kunnen concurreren. Ik bedank Angela voor de manier waarop ze zich terugtrok, wat me nog verdrietiger maakt. Dit was geen gelijke strijd.”
(P.S. Angela Carini uit Italië heeft zowel op een EK als een WK een zilveren medaille behaald en gaf het binnen een minuut (na 46 seconden) op in haar gevecht tegen Khelief).

Links: Lin Yu Ting / Rechts: Khelief.
1723478037310.png

Laatst bewerkt:
Rene, dit is, zeker betreffende de Algerijnse, pure propaganda. De IBA heeft de tests niet naar buiten gebracht (zelfs niet met de sporter gecommuniceerd). De tests (en vervolgens uitsluiting) kwam tot stand onder invloed van de Russen, nadat ze het WK had gewonnen ten koste van de Russische kampioene. Kheliefe is een vrouw. Met (natuurlijk) hoge testo waardes, maar dat heeft bijna elke vrouw in een contact sport (die aan de top staat).

En pas op, ik ben absoluut niet "woke" of whatever. Transgenders hebben 0 plek in vrouwen sport. Maar vrouwen met een genetisch voordeel kunnen er niets aan doen. Je haalt ook niet iedereen van 2m20 uit de nba...

De Italiaanse is de lafste sporter ooit. Eerst wel de ring in gaan, in de hoop dat het wel zou lukken en dan wanneer je pak rammel krijgt klagen. Had dan niet de ring ingegaan.

• #13.063
Ik heb het niet over genetische voordelen...of iemand zijn lichaamslengte al dan niet meeheeft is wat anders dan een TE hoog testosterongehalte of een XY chromosoom of niet door een gendertest komen.
Ik klaag ook niet als ik bij een bankdrukwedstrijd iemand als tegenstander heb die heel goed kan archen en korte armpjes heeft.
Ik heb het over faire competitie...je ziet overigens nooit dat "vrouwen" bij de mannen willen meedoen (omdat er dan niets te halen valt?) Het zijn altijd mannen die bij de vrouwen willen meedoen.
Dat beide overigens boksers elke wedstrijd met overmacht en unaniem gewonnen hebben bij de dames zegt meer genoeg.

Of het lafheid was van de italiaanse weet ik niet, wellicht een kwestie van je gezond verstand gebruiken als je beseft dat je totaal geen schijn van kans hebt?

Ik heb nu eenmaal wat tegen unfaire competitie...in alle opzichten...zo hebben dopinggebruikers niets verloren bij natural sporters en "mannweiber" niets bij dames verloren 😉

Laatst bewerkt:
So ist es, und nichts anders !

• #13.065
🤣🤭

Ze is niet door een gendertest gekomen "zegt" "de bond", maar die testen zijn nooit gecommuniceerd. Ze zal te hoge testo hebben maar ook alle vrouwelijk geslachtsorganen. Daarnaast is ze door de dopingtest gekomen. Dit is een vrouw. Een flink mannelijke vrouw, maar een vrouw. Ze heeft trouwens al vaker verloren van andere vrouwen.

En ze heeft dus een baarmoeder, oestrogenen, etc.etc.... moet ze dan bij de mannen meedoen?

Heeft ook geen nut want IOC erkent de IBA niet. Ik was eerst van gedachte dat ze als man was geboren, maar dat blijkt niet zo te zijn.

vrouw = vrouw, -66kg is voor beiden gelijk

• #13.069
Desondanks vind ik dat beiden niet thuishoren bij de dames naar alles wat ik gehoord, gezien en gelezen heb!
En ik hoef heus geen gelijk te krijgen en jullie hoeven het ook niet met me eens te zijn...ik ben vaker een "roepende in de woestijn"...dat ben ik gewend 😉🤭

Kijk bij de Heren van vroeger naar Valuew en Paolo Vidoz :D

Desondanks vind ik dat beiden niet thuishoren bij de dames naar alles wat ik gehoord, gezien en gelezen heb!
En ik hoef heus geen gelijk te krijgen en jullie hoeven het ook niet met me eens te zijn...ik ben vaker een "roepende in de woestijn"...dat ben ik gewend 😉🤭
ze ziet er uit als een man... het is een sport, geen modeshow

• #13.072
Ik heb persoonlijk absoluut niets tegen beide boksers, dat ze uitzien als mannen en zich kleden als mannen dat is tegenwoordig schering en inslag. Tegenwoordig weet je wel vaker niet of je met een mannetje of een vrouwtje te doen hebt 🤭 Ook vind ik het absoluut niet kunnen dat beide boksers gepest worden. Het IOC heeft echter mijns inziens een verkeerde keuze gemaakt.
In de oudheid was alles veel simpeler, moesten deelnemers bij de olympische spelen naakt meedoen kon men meteen zien hoe de vork in de steel zat 🤣...alhoewel tegenwoordig zou dat ook geen zekerheid meer bieden...genoeg mannen die hun pieleman ingeruild hebben en ladingen oestrogeen nemen om boops te krijgen🤭

Laatst bewerkt:
ja maar deze vrouw is geboren met een poes

nee, maar in algerije laat je je echt niet ombouwen, dan wordt je tegen de muur gezet. Deze vrouw is een vrouw. Jij kent ook nog ene "I.S" (ik noem alleen de initialen), die was toch ook gewoon een vrouw?

• #13.076
nee, maar in algerije laat je je echt niet ombouwen, dan wordt je tegen de muur gezet. Deze vrouw is een vrouw. Jij kent ook nog ene "I.S" (ik noem alleen de initialen), die was toch ook gewoon een vrouw?
Ik dacht al wanneer brengt iemand I.S. eens ter sprake 🤭. Ik heb daar een persoonlijke mening over die ik hier niet nader ga toelichten, wat ik kwijt wil is dat er om haar bij mijn weten geen gendercontroverse is geweest zoals bij beide boksers en ze ook nooit geschorst bij haar bond is geweest zoals beide boksers.

Laatst bewerkt:
Kunnen het beestje bij de naam noemen hoor. Heeft gekuurd in haar bodybuild tijd (pre-powerlifting) en dus deels daar haar "minder vrouwelijke" voorkomen aan te danken. Neemt niet weg dat ook zonder "hulp" je al behoorlijk mannelijk kunt worden; zeker als je er een beetje aanleg voor hebt. Vanaf een bepaald vetpercentage wordt je hormoonhuishouding ook "natuurlijk" verstoord. Neemt niet weg dat je dan nog steeds een vrouw bent. I.S. is een vrouw. Amanda Nunes, Jessica Andrade, Elisabath Willeboordse etc. zijn ook vrouwen.

• #13.078
Kunnen het beestje bij de naam noemen hoor. Heeft gekuurd in haar bodybuild tijd (pre-powerlifting) en dus deels daar haar "minder vrouwelijke" voorkomen aan te danken. Neemt niet weg dat ook zonder "hulp" je al behoorlijk mannelijk kunt worden; zeker als je er een beetje aanleg voor hebt. Vanaf een bepaald vetpercentage wordt je hormoonhuishouding ook "natuurlijk" verstoord. Neemt niet weg dat je dan nog steeds een vrouw bent. I.S. is een vrouw. Amanda Nunes, Jessica Andrade, Elisabath Willeboordse etc. zijn ook vrouwen.
Ik ben heel bewust lid van de WDFPF geworden en wij hebben in ons reglement staan dat iemand lifetime drugfree dient te zijn. Iemand die gekuurd heeft -ongeacht man of vrouw - hoort bij ons in elk geval niet thuis. Andere federaties, andere regels.

Ik ben heel bewust lid van de WDFPF geworden en wij hebben in ons reglement staan dat iemand lifetime drugfree dient te zijn. Iemand die gekuurd heeft -ongeacht man of vrouw - hoort bij ons in elk geval niet thuis. Andere federaties, andere regels.
neem aan dat ik als voormalig kuurder wel welkom ben als toeschouwer :P

• #13.080
Uiteraard! Ik heb helemaal NIETS persoonlijks tegen iemand die kuurd of gekuurd heeft.
Iedereen maakt (hopelijk weloverwogen) zijn of haar keuzes. Echter heeft elke keuze ook een gevolg en dat zal men dan ook moeten accepteren. Waar ik wel wat tegen heb zijn valsspelers, tegen ongelijke competitie.

Terug
Naar boven