droopy 3.0
Dutch Bodybuilder
- Waardering
- 807
- Lengte
- 1m80
- Massa
- 90kg
sorry, maar nee dat was iig niet mijn insteek.Ik lees hier weer eens wat en het gaat weer eens over hoe zwaar iemand is versus hoeveel diegene dan vast en zeker dan wel niet zal eten. Ik wordt er soms wel moe van. Ik kan je zeggen ik heb net als Huggy zoals ik het altijd noem een super efficiënt lichaam (met 3000kcal gemiddeld op een dag weeg ik zo 130kg of meer). Relatief weinig eten qua kcal ten opzichte van hoe van hoe zwaar je bent tijdens een hongersnood of bij een vliegcrash in Siberië zouden wij makkelijker kunnen overleven aangezien wij blijkbaar weinig nodig hebben om zwaar te blijven. Mensen die zwaarder zijn kunnen putten uit reserves. Wat zwaarder zijn heeft op je gestel/skelet is dan misschien een ander verhaal.
ben zelf ook altijd aan de zware kant en vind dat helemaal prima, zowel voor het kleine beetje krachtsport wat ik nog kan als wel voor mijn algemene welbevinden.
mijn insteek was dat als je een bepaald gewicht hebt en je voelt je daar prima bij in sport/gezondheid/dagelijks functioneren, je niet teveel moet veranderen, wel met de kanttekening erbij dat, mocht je problemen krijgen met je gezondheid, dit naarmate je ouder i.c.m zwaar bent, dit meer problemen zal geven aangaande een eventueel herstel.
goed, dan is 110 kg iets te gek voor het voorbeeld, maar het blijft zo dat je op ''onze'' leeftijd afvalt, je gewoon heel snel kracht in moet leveren, tot 20-30 en soms 40 jaar gaat dat nog prima, maar niet als je 50 + en natty bent.Hij wil iets afvallen, daar heeft ie het al vaker over. maar de manier die hij eerder deed werkt dus totaal niet. Niemand heeft het ook over 110kg. hij zegt zelf 145kg en ik had het over 140kg
hij heeft ondertussen zo veel bekers en waardering in de sport, niks is voor altijd.....en zn beker en ohh dat doet toch wel echt pijn hoor![]()