MuscleMeat

Benchpresslog from lazy huggybear

Uiteraard! Ik heb helemaal NIETS persoonlijks tegen iemand die kuurd of gekuurd heeft.
Iedereen maakt (hopelijk weloverwogen) zijn of haar keuzes. Echter heeft elke keuze ook een gevolg en dat zal men dan ook moeten accepteren. Waar ik wel wat tegen heb zijn valsspelers, tegen ongelijke competitie.
ik ook wat dat betreft delen wij die visie

• Topic Starter Topic Starter
  • #13.082
Training week 33

Vrijdag 16/8
Bench Press:
2x10x20, 2x5x70, 1x5x100, 1x3x130 en 4x4x142,5kg
Seated Row: 5x12
COC grippers: 10x trainer, 10x0,5 en 3x5x1.0

Comment:
Alleen maar vrijdag getraind. Begin van de week was me te warm met temperaturen van ruim 30 graden. Ik kon pas tegen 21.00 beginnen met trainen en alles ging wat moeizamer dan gewend. Gedaan wat ik wilde doen. Hoop volgende week op 3x5x142,5 uit te komen. 5x3, 4x4 en 3x5 sets x reps in een cyclus van 3 weken.

• #13.083
Inmiddels is het lichaamsgewicht weer onder de 150kg...ik wil tot 145kg afvallen dan ben ik in totaal 20kg kwijt van het zwaarste wat ik ooit geweest ben en als ik dan nog 5x5x145 zou lukken met bankdrukken zou dat perfect zijn. Gewichtsverlies gaat echter moeizaam en traag. Ik drink enkel water door de dag en bij maaltijden ook wel melk. Op het werk ben ik de enige die niet in de gezamenlijke snoeptrommel naar mars, twix en dergelijke grijpt. Alleen van de natural pindakaas thuis kan ik niet afblijven (ik sus mijn geweten dan ermee dat deze nutriscore A heeft en veel eiwitten 🤭). Ik durf te stellen dat ik gezond(er) eet dan menig ander. Enkel producten met nutriscore A,B of C (denk bij C aan jam) komen op het bord, D en E laat ik links liggen. Verder geen bewerkte producten en veel in de airfryer toe bereiden...alle beetjes helpen.

Bijlagen

• Screenshot_20240817_085254_Gallery.jpg
    Screenshot_20240817_085254_Gallery.jpg
    55,4 KB · Weergaven: 14
Netjes toch ga zo door.

Heb je nooit gedacht aan afvallen tot circa 120 kg ?

• #13.085
Netjes toch ga zo door.

Heb je nooit gedacht aan afvallen tot circa 120 kg ?
Ik loop al zo'n 40 jaar rond met een bdw van rond de 150kg...ik ben vaker afgevallen echter ook weer bijgekomen. Het meeste wat ik ooit ben afgevallen is 45kg in vrij korte tijd door extreem vasten (letterlijk op water en droog brood leven) en veel beweging (elke dag zo'n 3 uur lopen) Resultaat was dat ik op een bepaald ogenblik onwel werd en in het ziekenhuis terecht kwam. Ik was veel te snel afgevallen en alle bloedwaardes waren veel te laag. Het is onrealistisch om te denken dat ik nu nog zo'n 30kg zal gaan afvallen. Ik voel me fysiek en mentaal verder goed en kan alles doen wat ik wil doen en ervaar geen beperkingen (een marathon lopen staat overigens niet op mijn "to-do" lijst 😉)
Streven is onder de 150kg blijven wat me nu reeds de nodige moeite kost.

Ik loop al zo'n 40 jaar rond met een bdw van rond de 150kg...ik ben vaker afgevallen echter ook weer bijgekomen. Het meeste wat ik ooit ben afgevallen is 45kg in vrij korte tijd door extreem vasten (letterlijk op water en droog brood leven) en veel beweging (elke dag zo'n 3 uur lopen) Resultaat was dat ik op een bepaald ogenblik onwel werd en in het ziekenhuis terecht kwam. Ik was veel te snel afgevallen en alle bloedwaardes waren veel te laag. Het is onrealistisch om te denken dat ik nu nog zo'n 30kg zal gaan afvallen. Ik voel me fysiek en mentaal verder goed en kan alles doen wat ik wil doen en ervaar geen beperkingen (een marathon lopen staat overigens niet op mijn "to-do" lijst 😉)
Het kan wel, maar op de juiste manier

• #13.088
"Alles kan"...ik kan ook mijn lichaamsgewicht halveren 🤭. Derhalve focus ik me op een realistische doelstelling. Wellicht wil ik ook niet te zeer uit mijn comfortzone komen? Doe ik dat wel door allerlei spartaanse methoden zal dit slechts tijdelijk resultaat opleveren is mijn ervaring.

Andersom zou ik zelf niet eens weten hoe ik 150kg zou kunnen worden. Denk toch dat je enorm veel eet.

Een jaar of 5-8 geleden heb ik een laatste poging gedaan om zo gespierd mogelijk te worden waarbij ik niet op het vet% lette en toen was 122kg het max haalbare ondanks extreem veel eten voor mijn doen. Op het moment heb ik geen enkele rem op eten maar overdrijf niet meer met porties en zit nu net boven de 100. Zou zonder veel moeite (honger) naar 90 kunnen als dat mijn doel zou zijn.

Andersom zou ik zelf niet eens weten hoe ik 150kg zou kunnen worden. Denk toch dat je enorm veel eet.

Een jaar of 5-8 geleden heb ik een laatste poging gedaan om zo gespierd mogelijk te worden waarbij ik niet op het vet% lette en toen was 122kg het max haalbare ondanks extreem veel eten voor mijn doen. Op het moment heb ik geen enkele rem op eten maar overdrijf niet meer met porties en zit nu net boven de 100. Zou zonder veel moeite (honger) naar 90 kunnen als dat mijn doel zou zijn.
1.85 met 100kg kun je heeeel oud mee worden ;)

• #13.091

Met alle respect...je vergelijkt jouw situatie met die van mij...ieder mens is uniek. Je denkt dat ik veel te veel eet omdat je zelf ondanks extreem eten niet boven 122kg kwam. Dat was ook het idee wat een diëtist had toen ik in een logboek moest bijhouden met wat ik at. Hij lachte me recht in het gezicht uit en beweerde dat ik mezelf voor de gek hield terwijl ik dat zeer gewetensvol had bijgehouden, sindsdien ben ik nooit meer naar een diëtist gegaan. Ik eet 3x per dag, soms 4x...ontbijt 250 gram halfvolle kwark met een banaan, een kiwi en een handvol walnoten...lunch wederom 250 gram kwark met een appel en nectarine of perzik...avondeten rijst, noedels of aardappelen met mager vlees/ gevogelte of vis en groente (meestal schep ik een 2e keer op)..kort voor het slapen gaan soms wederom kwark of yoghurt...drinken doe ik hoofdzakelijk water en halfvolle melk.
Ja en dan snoep ik soms wel eens 1-2 lepels uit de pot pindakaas. Verder eet ik niet tussendoor en snoep ik niet. Is dat exteem veel? Men zou kunnen zeggen dat ik geen halfvolle maar voor magere kwark en melk kan kiezen...heb ik ook een tijdlang gedaan vind ik echter naar niets (zelfs smerig) smaken 🤭

Met alle respect...je vergelijkt jouw situatie met die van mij...ieder mens is uniek. Je denkt dat ik veel te veel eet omdat je zelf ondanks extreem eten niet boven 122kg kwam. Dat was ook het idee wat een diëtist had toen ik in een logboek moest bijhouden met wat ik at. Hij lachte me recht in het gezicht uit en beweerde dat ik mezelf voor de gek hield terwijl ik dat zeer gewetensvol had bijgehouden, sindsdien ben ik nooit meer naar een diëtist gegaan. Ik eet 3x per dag, soms 4x...ontbijt 250 gram halfvolle kwark met een banaan, een kiwi en een handvol walnoten...lunch wederom 250 gram kwark met een appel en nectarine of perzik...avondeten rijst, noedels of aardappelen met mager vlees/ gevogelte of vis en groente...kort voor het slapen gaan soms wederom kwark of yoghurt...drinken doe ik hoofdzakelijk water en halfvolle melk.
Ja en dan snoep ik soms wel eens 1-2 lepels uit de pot pindakaas. Verder eet ik niet tussendoor en snoep ik niet. Is dat exteem veel? Men zou kunnen zeggen dat ik geen halfvolle maar voor magere kwark en melk kan kiezen...heb ik ook een tijdlang gedaan vind ik echter naar niets (zelfs smerig) smaken 🤭
Klinkt inderdaad niet erg extreem, ongeveer hetzelfde als hier. Eet zelf meestal 2x per dag maar snoep/snack wel een beetje.

Heb als lifetime natural bankdrukliefhebber natuurlijk wel enorm veel respect voor jouw prestaties.

"Alles kan"...ik kan ook mijn lichaamsgewicht halveren 🤭. Derhalve focus ik me op een realistische doelstelling. Wellicht wil ik ook niet te zeer uit mijn comfortzone komen? Doe ik dat wel door allerlei spartaanse methoden zal dit slechts tijdelijk resultaat opleveren is mijn ervaring.
rustig afvallen naar eerst: Heel Limburg schud nu, 140kg.

Track een week wat je nu eet en verlaag dan je Kcals (ook choco en fristi telt mee). eerst is van belang hoeveel je nu binnenkrijgt aan Kcals totaal dagelijks.
Een diëtist stuur je tegenwoordig naar huis met een 1600Kcals dieet, wat je never nooit vol gaat houden en ook een idiote manier is !

Rustig afvallen is de truc, en dan verlies je ook het minst aan kracht !

Wellicht wil ik ook niet te zeer uit mijn comfortzone komen?
daar heb je gewoon gelijk in, ik weeg ook liever 110 kg dan de 90 kg die ik nu weeg, maar helaas de gezondheid zei dat het wat minder moest.
weet wel op tijd dit soort dingen te herkennen ivm je gezondheid
maar tot die tijd ; machen Sie weiter so

Ja met de seks zal 150 kg waarschijnlijker ook beter zijn immers meer stoot gewicht dus ja lastige keuzes.

dit is gewoon de weg hoor, maar rene is half 50 en wil gewoon zo lang mogelijk op dit niveau blijver presteren, stel hij gaat naar 110 kg, dan zal hij toch echt heel veel kracht inleveren.
Hij wil iets afvallen, daar heeft ie het al vaker over. maar de manier die hij eerder deed werkt dus totaal niet. Niemand heeft het ook over 110kg. hij zegt zelf 145kg en ik had het over 140kg

Ik lees hier weer eens wat en het gaat weer eens over hoe zwaar iemand is versus hoeveel diegene dan vast en zeker dan wel niet zal eten. Ik wordt er soms wel moe van. Ik kan je zeggen ik heb net als Huggy zoals ik het altijd noem een super efficiënt lichaam (met 3000kcal gemiddeld op een dag weeg ik zo 130kg of meer). Relatief weinig eten qua kcal ten opzichte van hoe van hoe zwaar je bent tijdens een hongersnood of bij een vliegcrash in Siberië zouden wij makkelijker kunnen overleven aangezien wij blijkbaar weinig nodig hebben om zwaar te blijven. Mensen die zwaarder zijn kunnen putten uit reserves. Wat zwaarder zijn heeft op je gestel/skelet is dan misschien een ander verhaal.

dit is gewoon de weg hoor, maar rene is half 50 en wil gewoon zo lang mogelijk op dit niveau blijver presteren, stel hij gaat naar 110 kg, dan zal hij toch echt heel veel kracht inleveren.
....en zn beker en ohh dat doet toch wel echt pijn hoor :1e:

Ik lees hier weer eens wat en het gaat weer eens over hoe zwaar iemand is versus hoeveel diegene dan vast en zeker dan wel niet zal eten. Ik wordt er soms wel moe van. Ik kan je zeggen ik heb net als Huggy zoals ik het altijd noem een super efficiënt lichaam (met 3000kcal gemiddeld op een dag weeg ik zo 130kg of meer). Relatief weinig eten qua kcal ten opzichte van hoe van hoe zwaar je bent tijdens een hongersnood of bij een vliegcrash in Siberië zouden wij makkelijker kunnen overleven aangezien wij blijkbaar weinig nodig hebben om zwaar te blijven. Mensen die zwaarder zijn kunnen putten uit reserves. Wat zwaarder zijn heeft op je gestel/skelet is dan misschien een ander verhaal.
Ik heb het daar in elk geval niet over. maar als je niets bijhoudt weet je ook niet hoeveel het werkelijk is.

Terug
Naar boven