XXL Nutrition

Benchpresslog from lazy huggybear

• Topic Starter Topic Starter
  • #13.181
Update

Tijdens de vakantie (in een all-inclusive 5 sterren hotel) 1x getraind...5x5x130kg bankdrukken gedaan...was een mooie gym met aardig wat halterschijven en dumbbells tot 30kg, niet verkeerd voor een resort gym.
Ik had me voorgenomen elke dag flink te wandelen, maar dat heb ik maar achterwege gelaten. Met elke dag temperaturen tussen 35-40 graden te warm. In het hotel was het steeds door de airco's 22 graden (aangenaam, maar steeds grote verschillen met buiten het hotel). Ik heb me met het eten bewust ingehouden, er was heel veel keuze.
Ik heb 3 x per dag gegeten...stevig ontbijt 1 ommelet en 2 spiegeleieren (zonder brood!) met een kommetje kwark met een banaan, gedroogde abrikozen en walnoten en 2-3 glazen vers gepesrste sinasappelsap 2) lunch, meestal groente met gegrilde vis, gevogelte (kalkoen, kip),of rund. 3)dinner zie lunch alleen wat uitgebreider. Op zich gezond gegeten, geen alcohol gedronken (behalve verse sap enkel water) en geen toetjes.

Sinds woensdag 11/9 weer thuis.
Woensdagmiddag opeens koude rillingen gekregen (was op vakantie reeds verkouden geraakt), bleek ik koorts te hebben. Nog niet eerder bewust in 55 jaar ervaren. Mijn vrouw heeft toen een coronatest bij mij gedaan en deze was positief. Ik wil geen discussie over de zin/onzin van corona starten en heb - bij mijn weten - nooit eerder corona gehad en ben wel veel getest worden op mijn werk en thuis daar mijn vrouw in de ouderenzorg werkt. Ik beschouw corona als een griepvirus en maak me er niet zo druk om. Feit is echter wel dat ik me nog nooit zo beroerd heb gevoeld in mijn leven. Benauwdheid, hoesten, koorts (tot 39,5), gewrichtspijn, vermoeidheid, kortademigheid, kortom eenmaal het complete programma.
Ik wil verder niet zielig gaan doen, iedereen word vroeg of laat wel eens ziek, bij mij heeft het tot 55 jaar geduurd en alles komt wel weer goed (zo God wil). Voorlopig even geen trainingen want trainen met koorts is vragen voor serieuze gezondheidsproblemen.
Word vervolgd 👊

Laatst bewerkt:
Beterschap René :heart:

Sterkte René. Hoop dat je snel opknapt 😘

Beterschap maat!
Kalm aan doen

beterschap, hopelijk snel weer onder het halter.

• #13.186
Bedankt allemaal!
Komt wel weer goed...voorlopig heb ik geen wedstrijden waaraan ik zelf als atleet zal deelnemen ik heb dus alle ruimte en tijd om het rustig(er) aan te doen en straks weer op te bouwen en wellicht doet het het lichaam ook eens goed om volledig te kunnen herstellen.

Oja...in de vakantie heb ik ook eens cupping massage ondergaan....(zuigmassage...klinkt leuker dan het is :roflol:).
Ik had gekozen voor de "bloedige versie"...niets voor watjes ;)...in elk geval is mijn linkerschouder momenteel vrijwel net zo beweeglijk als mijn rechterschouder.

1726327706051.png
1726327738148.png

Belangrijk bij wetcupping (bloedig) is de hygiëne...accepteer alleen maar cups die in een verpakking zitten!
Laat je niet behandelen met gebruikte cups!

• #13.187
R.I.P. Akebono
In de vakantie veel gelezen...ik kwam helaas het bericht tegen dat de sumo legende Akebono in 2024 overleden was op 54 jarige leeftijd aan hartfalen.
Hij werd 1969 in Hawai geboren als Chad Rowan en emigreerde naar Japan waar hij in 1996 Japans staatsburger werd en de naam Akebono aannam.
Mede door zijn postuur van ruim 2 meter groot en ruim 225kg zwaar was hij in de sumosport een geduchte tegenstander en nadat hij twee toernooien in 1992 en 1993 gewonnen had werd hij de eerste (!) niet japanse Yokozuna (hoogste rang in het Sumo). Mede door hem werd sumo ook weer populairder bij het grote publiek en ik heb zelf vele wedstrijden van hem op Eurosport gezien tegen andere sumolegenden zoals de gebroeders Takanohana en Wakanhona (ook beide Yokozuna) en Musashimaru (de 2e niet Japanner, evenees geboren Hawaiaan die Yokozuna wist te worden).
Hij was de 64e Yokozuna en wist deze titel 8 jaar lang te behouden totdat hij in 2001 wegens o.a. knieblessures zijn actieve loopbaan als sumoworstelaar opgaf. Hij is toen een tijdje sumocoach geweest en is ook nog actief geweest in K-1, MMA en Pro-Wrestling waar hij echter bij lange na niet de successen wist te evenaren van zijn tijd als sumoworstelaar.
Moge hij rusten in vrede :engel:

1726331298120.png
1726331328014.png

Laatst bewerkt:
Inderdaad zonde, grote meneer in de sumo. Moest je het nog een beetje willen volgen, Chris Sumo op YouTube geeft regelmatig updates over het reilen en zeilen van de worstelaars en coaches, en NHK World-Japan zend op YouTube highlights van toernooien uit.

Beterschap!

All inclusive met groenten, yoghurt en geen toetjes? Bijna een misdaad!

• #13.192
All inclusive met groenten, yoghurt en geen toetjes? Bijna een misdaad!
Ik wilde voorkomen dat ik na 2 weken 10kg was bijgekomen 😉.
Ze hadden ook een "diat-corner" daar, met gekookte eieren, tonijn op waterbasis, gekookte kip en droge rijst...daar ben ik altijd snel voorbijgelopen want wilde wel iets proeven als ik deed eten 🤭
Maar ze hadden lekkere groenten, fruit en genoeg keuze in vis, gevogelte, rund en lam...veelal gegrild. Ik heb vooral eiwitrijk gegeten en veel fruit. Ik heb liever een banaan of een kiwi dan een stuk chocola of toetje...ik heb als nagerecht dan ook idd wat yoghurt/kwark met fruit gegeten en daarmee voorkomen dat ik bijkwam.

Het verbaasd me altijd om te zien dat sommigen mensen als ontbijt frieten met curryworst of hambuger nemen en dat wegspoelen met bier of sterke drank zoals wodka of whisky...ik zou van zoiets totaal over me nek gaan.
Ik heb niets met alcohol...ook niets met roken.... mensen die eerst eens 1 à 2 sigaretten buiten moeten gaan roken voordat ze eten...en tussendoor en ernaar ook...heb niets met dat soort drugs allemaal...ja, ik ben wel een fruitjunky (verslaafd aan fructose) en het liefst met wat yoghurt of kwark erbij (quark macht stark) 🤭
Ach ja, iedere gek is anders, toch? 😉

Laatst bewerkt:
Beterschap!

• #13.194
Dit vind ik toch wel de moeite waard om te delen...dit weekend word het EK Single lift gehouden van de WDFPF in Ierland.
Onze nestor Ernest Tuff tild hier als 86(!) jarige 205kg bij de deadlift...210kg miste hij op een haartje in de 4e beurt.

Ik vind zulke mensen altijd een enorme inspiratie en motivatie...ze nemen het leven zoals het komt en gaan gewoon door...anderen stoppen reeds als ze nog geen 40 zijn...hebben daarvoor allerlei redenen...meestal "meer tijd met het gezin/familie doorbrengen" of "luisteren naar het lichaam en de gezondheid prioriteit geven"...of "tijd voor wat anders"...natuurlijk heeft iedereen het recht om eigen keuzes te maken en staat het mij niet toe om te oordelen over anderen. Is echter vaak de echte reden niet ook dat men het niveau van weleer niet meer aankan (om welke reden dan ook)? En men te trots is om met een minder indrukwekkende performance door te blijven gaan...en wat heet minder indrukwekkend...het mooie aan de powerliftingsport is dat het niet enkel een gewichtsklassen gerelateerde sport is, maar ook leefijdsklassen gerelateerde sport is.
Dat wil zeggen dat je de competitie aangaat niet met iemand die 20 jaar jonger dan je is, maar in jouw leeftijdsklasse is. Je kunt nieuwe records (nationasl en internationaal) zetten in een masterklasse. Zo heb ik zelf bijvoorbeeld diverse Europese records bij de masters in mijn klasse. Dan blijft het toch leuk om te doen. Niet de handdoek in de ring gooien, maar realistische doelstellingen maken en je focussen op dat wat wel nog gaat i.p.v. iets wat niet meer kan en daardoor de moed opgeven, toch?

ja dat is heel mooi om te zien, op deze leeftijd nog liften en dan ook nog in een wedstrijd, dat is geweldig :thumbup:
dan ben je fysiek en mentaal nog helemaal 100.

het niveau van weleer niet meer aankan (om welke reden dan ook)? En men te trots is om met een minder indrukwekkende performance door te blijven gaan...
dit is de echte reden dat we meestal wel afhaken ja, voor mezelf ook zeker de reden dat ik er soms moeite mee heb om door te gaan, wetende dat je beste prestatie altijd minder zal zijn dan de vorige. ben er wel steeds beter in geworden om alles een beetje in het juiste perspectief te zetten, en dat helpt wel. :)

• #13.196
ja dat is heel mooi om te zien, op deze leeftijd nog liften en dan ook nog in een wedstrijd, dat is geweldig :thumbup:
dan ben je fysiek en mentaal nog helemaal 100.

dit is de echte reden dat we meestal wel afhaken ja, voor mezelf ook zeker de reden dat ik er soms moeite mee heb om door te gaan, wetende dat je beste prestatie altijd minder zal zijn dan de vorige. ben er wel steeds beter in geworden om alles een beetje in het juiste perspectief te zetten, en dat helpt wel. :)
Mooi gezegd Droopy :thumbs:: "Alles in het juiste perspectief zetten"...dat helpt zeker!
En krachttraining is werkelijk iets wat je tot in lengte van dagen kunt blijven doen.

Dit vind ik toch wel de moeite waard om te delen...dit weekend word het EK Single lift gehouden van de WDFPF in Ierland.
Onze nestor Ernest Tuff tild hier als 86(!) jarige 205kg bij de deadlift...210kg miste hij op een haartje in de 4e beurt.

Ik vind zulke mensen altijd een enorme inspiratie en motivatie...ze nemen het leven zoals het komt en gaan gewoon door...anderen stoppen reeds als ze nog geen 40 zijn...hebben daarvoor allerlei redenen...meestal "meer tijd met het gezin/familie doorbrengen" of "luisteren naar het lichaam en de gezondheid prioriteit geven"...of "tijd voor wat anders"...natuurlijk heeft iedereen het recht om eigen keuzes te maken en staat het mij niet toe om te oordelen over anderen. Is echter vaak de echte reden niet ook dat men het niveau van weleer niet meer aankan (om welke reden dan ook)? En men te trots is om met een minder indrukwekkende performance door te blijven gaan...en wat heet minder indrukwekkend...het mooie aan de powerliftingsport is dat het niet enkel een gewichtsklassen gerelateerde sport is, maar ook leefijdsklassen gerelateerde sport is.
Dat wil zeggen dat je de competitie aangaat niet met iemand die 20 jaar jonger dan je is, maar in jouw leeftijdsklasse is. Je kunt nieuwe records (nationasl en internationaal) zetten in een masterklasse. Zo heb ik zelf bijvoorbeeld diverse Europese records bij de masters in mijn klasse. Dan blijft het toch leuk om te doen. Niet de handdoek in de ring gooien, maar realistische doelstellingen maken en je focussen op dat wat wel nog gaat i.p.v. iets wat niet meer kan en daardoor de moed opgeven, toch?
Knap toch op die leeftijd nog die drive.

Gewoon zo doorgaan.

• #13.198
Korte update...
Sinds gisteren ben ik begonnen aan een KUUR... ???
Geen anabolica, maar een antibiotica kuur ;)
Azithromycine heeft de huisarts me voorgeschreven, heb het meteen opgezocht en dat middel is zowel binnen- als buitenwedstrijdverband toegestaan volgens de lijst van de WADA.
Het word veelal gebruikt bij luchtweginfecties.
Gedurende de kuur mag ik niet trainen, dat zou als bijwerking kunnen hebben dat je een ontsteking aan de hartspier oploopt met alle nare gevolgen vandien.
Eerst maar eens goed uitzieken en dan het trainen hervatten...het is even door de zure appel heenbijten, maar het is niet anders.
Komt weer goed!

Korte update...
Sinds gisteren ben ik begonnen aan een KUUR... ???
Geen anabolica, maar een antibiotica kuur ;)
Azithromycine heeft de huisarts me voorgeschreven, heb het meteen opgezocht en dat middel is zowel binnen- als buitenwedstrijdverband toegestaan volgens de lijst van de WADA.
Het word veelal gebruikt bij luchtweginfecties.
Gedurende de kuur mag ik niet trainen, dat zou als bijwerking kunnen hebben dat je een ontsteking aan de hartspier oploopt met alle nare gevolgen vandien.
Eerst maar eens goed uitzieken en dan het trainen hervatten...het is even door de zure appel heenbijten, maar het is niet anders.
Komt weer goed!
Heel veel beterschap!

Hoop dat het je helpt René .

Terug
Naar boven