Illia ‘Golem’ Yefimchyk is niet meer. De man die als ‘de gemuteerde’ en de ‘monsterlijkste bodybuilder’ door het leven ging, is slechts 36 jaar geworden. Het hart van de kolos met een lengte van 1,83 meter en een gewicht van 155 kilo begaf het.
www.ad.nl
Werelds "meest monsterlijke bodybuilder" de bellarus Illia ‘Golem’ Yefimchyk is helaas niet meer.
De man die als ‘de gemuteerde’ en de ‘monsterlijkste bodybuilder’ door het leven ging, is slechts 36 jaar geworden.
Het hart van de kolos met een lengte van 1,83 meter en een gewicht van 155 kilo begaf het.
Helaas is hij niet de enige in de bodybuildingwereld die voor zijn 40e is overleden, de lijst is veel te lang.
Het zijn overigens meestal bekende bodybuilders die daarmee het nieuws halen, hen die op social media veel followers hebben.
Wat is echter met hen die minder de aandacht zoeken, maar door excessief anabolengebruik vroegtijdig overlijden?
Bodybuilding heeft helaas inmiddels de reputatie de meest dodelijke sport te zijn.
Daarmee is met bodybuilding op natural basis mijns inziens absoluut niets mis mee, integendeel.
Maar helaas krijg je met natural bodybuilding niet het aantal followers zoals een Illia Yefimchyk...mensen willen extreme dingen zien.
Dat is helaas met alles zo...ik heb ooit op youtube een filmpje geplaatst waar ik 200kg raw bankdrukte (nog geen 250 personen hebben dat bekeken)...toen Eric Spoto 327,5kg kg raw drukte (wat in 2013 een WR was) is dat filmpje ruim 2,2 miljoen keer bekeken! Nu ben ik zeker niet met Eric Spoto te vergelijken, maar ik bedoel maar.
Plaats een filmpje met 300kg deadlift wat toch heel indrukwekkend is als je dat op eigen kracht tild op youtube en ik voorspel dat de belangstelling enigzins zal tegenvallen.
Het filmpje van Eddy Hall waar hij 500kg deed deadliften is bijna 7 miljoen (!) keer bekeken op youtube!!!