AndroidHealthClinic

Benchpresslog from lazy huggybear

Sterkte rené
:kiss: huggs

• Topic Starter Topic Starter
  • #13.202
Thx allemaal...momenteel slaap ik erg veel....gisteren 22.30 bed in en tot 10.00 geslapen...net middagdut van 13.30 tot 16.00...ongekend zulke vermoeidheid.
Daaraan merk ik vooral dat ik iets onder de leden heb.

• #13.203
Bij het nemen van geneesmiddelen raadpleeg ik altijd even de dopingwaaier, verrekte handige tool :thumbs:

Ik klik op Geneesmiddelen controleren en geef daar de werkzame stof in.
En dan zie ik meteen of het al dan niet is toegestaan.
Bij iets wat niet is toegestaan zou ik de arts om een alternatief vragen indien mogelijk.
Als er geen alternatieven zijn en je hebt die geneesmiddelen echt nodig kan men dispensatie aanvragen.
Je blijft als atleet echter altijd zelf verantwoordelijk voor wat je neemt, maar het lijkt me wel heel erg sneu als je een positieve dopingtest krijgt doordat je een geneesmiddel genomen hebt en je niet wist dat het op de dopinglijst staat bij verboden middelen. Je kunt je echter niet beroepen op onwetendheid.

De opvallende lezer zal ook gezien hebben dat er een onderscheid gemaakt word tussen binnen wedstrijdverband en buiten wedstrijdverband.
Je hebt middelen die tijdens wedstrijdverband niet zijn toegestaan, maar buiten wedstrijdverband wel.
Ik noem een bekend voorbeeld...cannabis...het roken van wiet kan je binnen wedstrijdverband een positieve test opleveren terwijl het buiten wedstrijdverband niet verboden is.
Binnen wedstrijdverband is de periode die om 23:59 op de dag voorafgaand aan de wedstrijd begint en voortduurt tot de wedstrijd is afgelopen en de eventuele dopingtesten zijn afgerond.
Bepaalde stoffen zijn echter lang traceerbaar in je urine, zo is cannabis nog wekenlang traceerbaar in je lichaam.
Het weekend voor de wedstrijd nog eventjes een "onschuldig" jointje roken is dus niet zo verstandig.

1726590154993.png
1726590485729.png

• #13.204

Werelds "meest monsterlijke bodybuilder" de bellarus Illia ‘Golem’ Yefimchyk is helaas niet meer.
De man die als ‘de gemuteerde’ en de ‘monsterlijkste bodybuilder’ door het leven ging, is slechts 36 jaar geworden.
Het hart van de kolos met een lengte van 1,83 meter en een gewicht van 155 kilo begaf het.
Helaas is hij niet de enige in de bodybuildingwereld die voor zijn 40e is overleden, de lijst is veel te lang.
Het zijn overigens meestal bekende bodybuilders die daarmee het nieuws halen, hen die op social media veel followers hebben.
Wat is echter met hen die minder de aandacht zoeken, maar door excessief anabolengebruik vroegtijdig overlijden?

Bodybuilding heeft helaas inmiddels de reputatie de meest dodelijke sport te zijn.
Daarmee is met bodybuilding op natural basis mijns inziens absoluut niets mis mee, integendeel.
Maar helaas krijg je met natural bodybuilding niet het aantal followers zoals een Illia Yefimchyk...mensen willen extreme dingen zien.
Dat is helaas met alles zo...ik heb ooit op youtube een filmpje geplaatst waar ik 200kg raw bankdrukte (nog geen 250 personen hebben dat bekeken)...toen Eric Spoto 327,5kg kg raw drukte (wat in 2013 een WR was) is dat filmpje ruim 2,2 miljoen keer bekeken! Nu ben ik zeker niet met Eric Spoto te vergelijken, maar ik bedoel maar.
Plaats een filmpje met 300kg deadlift wat toch heel indrukwekkend is als je dat op eigen kracht tild op youtube en ik voorspel dat de belangstelling enigzins zal tegenvallen.
Het filmpje van Eddy Hall waar hij 500kg deed deadliften is bijna 7 miljoen (!) keer bekeken op youtube!!!

Hoe gaat het nu met je René ?

• #13.206
Hoe gaat het nu met je René ?
Redelijk, ik heb geen koorts meer, hoesten is minder, wel nog last van vermoeidheid. Wil volgende week weer eens voorzichtig beginnen met trainen, gisteren laatste dag van de antibioticakuur. Bedankt voor je belsngstelling 😊

• #13.207
23/9
Trainen weer hervat...afgelopen maand slechts 2x getraind vanwege vakantie en ziekte.
Bij Bench Press als volgt:
2x10x empty bar, 3x5x60, 1x5x90 en 5x5x120kg.
Eerlijk gezegd ging het zwaarder dan verwacht, was langer buiten adem, maar blij dat dit nog ging.
Seated Band Rows: 5x10 met rode ATX band.
Standing Hammer Curls: 4x10x10kg.

Hammercurls zou voor powerlifters de beste (bicep)curl oefening zijn en zou als stabilisator werken bij het bankdrukken.
Welke uitvoering is de beste?
Staand of juist zittend, alternating of simultanious?

Ik heb echter ook in onderstaande artikel van Dave Tate gelezen dat je juist geen hammer curls zou moeten doen, maar daarentegen bicep curls. Ik ben absoluut geen "curl" specislist, maar wie kan hier wat zinnigs over zeggen?

Hammercurls zou voor powerlifters de beste (bicep)curl oefening zijn en zou als stabilisator werken bij het bankdrukken.
Welke uitvoering is de beste?
Staand of juist zittend, alternating of gelijktijdig?

Ik heb echter ook in onderstaande artikel van Dave Tate gelezen dat je juist geen hammer curls zou moeten doen, maar daarentegen bicep curls. Ik ben absoluut geen "curl" specislist, maar wie kan hier wat zinnigs over zeggen?
Dit is allemaal veel te veel overdenken. Kies een variant die voor jou prettig aanvoelt, of dat nou zittend of staand is en hammer of niet maakt vrij weinig uit.

• #13.209
Dit is allemaal veel te veel overdenken. Kies een variant die voor jou prettig aanvoelt, of dat nou zittend of staand is en hammer of niet maakt vrij weinig uit.
Klopt, ik denk altijd (te) veel...lees er veel over, bekijk diverse youtube filmpjes erover maar vaak is het zo dat ik dan op een bepaald ogenblik de bomen door het bos niet meer zie want iedereen heeft er zowat een andere mening over. Met bankdrukken weet ik na al die jaren inmiddels wat wel en niet goed voor me werkt 🤭, maar met curls weet ik dat nog niet. Ik vind de hammercurl wel fijner aanvoelen dan een bicepscurl en heb het idee dat hammercurl ook de meer functionele oefening is.

Het word aanbevolen om voor een stricte uitvoering te gaan en niet al te zwaar.
Waarbij ik me afvraag of hammercurls met lichtere gewichten werkelijk zinvol bijdragen bij een zware bench? Anders gezegd maakt bijvoorbeeld een 20kg hammercurl het verschil bij een 200kg bench?

Zonder gekkigheid is coaching door @wovano niks voor jou ? En dan mogelijk meer de bodybuild kant op mogelijk zie je dan zeer veel vooruitgang omdat je je op iets anders richt.

Ik vind hammer curl de biceps oefening.
Heb ze weleens zwaar gedaan met 50 kg per arm uiteraard niet super strikt.

Op zich is de uitleg van Tate heel zinnig toch?

Ik vind de hammercurl wel fijner aanvoelen dan een bicepscurl en heb het idee dat hammercurl ook de meer functionele oefening is.
Volgens mij heb je gelijk in dat de hammercurl een betere carry over heeft naar je bench.

Waarbij ik me afvraag of hammercurls met lichtere gewichten werkelijk zinvol bijdragen bij een zware bench? Anders gezegd maakt bijvoorbeeld een 20kg hammercurl het verschil bij een 200kg bench?
De kans dat het (een positief) effect heeft op je bench lijkt me klein.
De biceps trainen kan naast elleboogklachten ook schouderklachten geven.
Je zou ze eventueel in een hele hoge reprange kunnen doen als je problemen hebt met de aanhechtingen van je pezen.
Zo lang je geen problemen hebt zou ik de energie ergens anders in steken.

• #13.212
Zonder gekkigheid is coaching door @wovano niks voor jou ? En dan mogelijk meer de bodybuild kant op mogelijk zie je dan zeer veel vooruitgang omdat je je op iets anders richt.

Ik vind hammer curl de biceps oefening.
Heb ze weleens zwaar gedaan met 50 kg per arm uiteraard niet super strikt.
Met alle respect voor Wovano, ik vrees dat er tussen onze ideëen over krachtsport beoefenen een grote kloof ligt 😉 Wovano zou waarschijnlijk zeer gefrustreerd raken vanwege het feit dat ik toch ondanks zijn tijd, moeite en beste intenties mijn eigen ding zou doen. Ik ben zodoende eigenlijk "uncoachable"...ik train graag alleen en doe het liefst mijn eigen ding wat ik leuk vind 🤭

Mwah misschien krijg je wel veel resultaat.

Eventueel met een lichte medische ondersteuning.

Klopt, ik denk altijd (te) veel...lees er veel over, bekijk diverse youtube filmpjes erover maar vaak is het zo dat ik dan op een bepaald ogenblik de bomen door het bos niet meer zie want iedereen heeft er zowat een andere mening over. Met bankdrukken weet ik na al die jaren inmiddels wat wel en niet goed voor me werkt 🤭, maar met curls weet ik dat nog niet. Ik vind de hammercurl wel fijner aanvoelen dan een bicepscurl en heb het idee dat hammercurl ook de meer functionele oefening is.

Het word aanbevolen om voor een stricte uitvoering te gaan en niet al te zwaar.
20kg is een opwarmgewicht.

• #13.215
Op zich is de uitleg van Tate heel zinnig toch?

Volgens mij heb je gelijk in dat de hammercurl een betere carry over heeft naar je bench.

De kans dat het (een positief) effect heeft op je bench lijkt me klein.
De biceps trainen kan naast elleboogklachten ook schouderklachten geven.
Je zou ze eventueel in een hele hoge reprange kunnen doen als je problemen hebt met de aanhechtingen van je pezen.
Zo lang je geen problemen hebt zou ik de energie ergens anders in steken.

Wat ik gelezen heb zou de hammercurl het minste risico op blessures geven en word deze ook bij elleboogblessures aangeraden zoals bijvoorbeeld een tenniselleboog.
Je zegt de energie ergens anders insteken...waarin dan? Enig voorstel?😊

Wat ik gelezen heb zou de hammercurl het minste risico op blessures geven
Het minste risico op wat voor blessures? Zowel Tate als Wenning hebben het over de effecten van interne rotatie die op kan treden, en het advies van Tate om te trainen met een supinated grip is om dat tegen te gaan.

word deze ook bij elleboogblessures aangeraden zoals bijvoorbeeld een tenniselleboog.
Begrijpelijk, maar dat is wel een ander soort training.
Jij wilt niet curatief aan de gang gaan toch?

Je zegt de energie ergens anders insteken...waarin dan? Enig voorstel?
Heb je zo zelf enig idee wat je zwakke(re) punt is/waar je uitdagingen liggen?

P.s. je zou ook nog voor een Poliquin curl kunnen gaan, dan heb je twee vliegen in één klap.

Een floor press waarbij je de borst actief naar de barbell brengt?
Is bewegingsspecifiek, erg goed voor je (rug)stabiliteit en zwaar voor je triceps.
En qua lichter werk; iets voor je rotatorenmanchet?
Ook goed voor stabiliteit daarvan is een chaotic bench..

• #13.220
Terug
Naar boven