- Waardering
- 3.221
- Lengte
- 1m85
- Massa
- 150kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ja, ik vermeld niet altijd alles wat ik doe 🤭.Lees hier dat je dagelijks bw squats deed. Als je zodra de zwelling weg is terugbrengt naar 2x per week ?
Of beginnen met wall squats, of in een squat houding tegen de muur leunen met de knieën gebogen voor een x aantal secondenJa, ik vermeld niet altijd alles wat ik doe 🤭.
Wellicht idd een optie omdat dan 2x per week te doen als warming up voor het trainen?
Ik wil verder niet klagen, maar ouder worden gaat vanaf een bepaald moment helaas gepaard met gebreken...de beruchte tand des tijds begint steeds meer te knagen en dat is best irritant, want "tusssen de oren" is men nog altijd die jonge, onverwoestbare kerel van destijds 😉
Doe ik ook vaker 🤭Of beginnen met wall squats, of in een squat houding tegen de muur leunen met de knieën gebogen voor een x aantal seconden
Balen man, maar mooi dat het nu duidelijk is wat het is.Update slijmbeursontsteking linker knie.
Deze bleek geen slijmbeursontsteking te zijn!
In het weekend begon mijn onderbeen door vocht op te zwellen (oedeem) spande de huid en deze werd rood en warm. Het werd niet beter...mijn huisarts is op vakantie maar mijn vrouw vond dat ik niet langer moest wachten en ben gisteren naar een andere huisarts gegaan. Deze stuurde me direct door naar het ziekenhuis met verdacht op trombose!
Onderzoek in het ziekenhuis wees uit dat ik een zogenaamde O.V.T ofwel oppervlakkige veneuze trombose (tromboflebitis) heb.
Dit is als een bloedstolsel een oppervlakkige ader (vlak onder het huidoppervlak) afsluit en een ontsteking ontstaat. Niet te verwarren met DVT, diepe veneuze trombose die zich diep in een spier bevind en in tegenstelling tot een OVT levensgevaarlijk kan zijn door o.a. een risico op longembolie.
Ik kreeg compressiekousen en antistollingsmedicijn (bloedverdunners) voorgeschreven. Zo'n compressiekous aantrekken is nogal omslachtig maar mijn vrouw die in de zorg werkt hielp me daarbij en nu kan ik hetzelf ook. Bloedverdunners doet mijn vrouw via een injectie toedienen in de buik en ook dat wil ik zelf gaan doen, je voelt niets van zo'n prikje en steld eigenlijk niets voor. De bloedverdunners moet ik 4-6 weken nemen en de compressiekousen zolang ik de ontsteking heb.
De ontstoken ader zit op de plek bij de knie waar ik artrose heb. Ik kreeg het dringende advies om rust te nemen en mijn been niet te belasten. Geen halve marathons lopen en geen 300kg kniebuigen 🤭...van bankdrukken hebben ze niets gezegd 😉
Zo zie je maar weer dat je bij lichamelijke klachten beter niet van vermoedens kunt uitgaan maar beter een arts kunt raadplegen.
Het was nu een OVT, en vrij onschuldig maar had ook een DVT kunnen zijn en daarmee moet men echt niet te lang wachten!
Precies, niet denken in beperkingen maar mogelijkheden! 👍maar ik gebruik sowieso niet echt legdrive, dus komt goed! 👊Balen man, maar mooi dat het nu duidelijk is wat het is.
Larsen presses dan maar denk ik....
Ja ik hou van die spreuk.Mooie spreuk in je handtekening..."als je alles kunt zijn in deze wereld en dit leven, wees dan aardig" 👍