MuscleMeat

Benchpresslog from lazy huggybear

• Topic Starter Topic Starter
  • #13.341
Squats met artrose en slijmbeursontsteking in/aan de knie is waarschijnlijk niet aanbevelenswaardig...ik kreeg te horen dat ik mijn knie moest ontzien. Hooguit wat wandelen, fietsen of zwemmen., maar niet zwaar belasten.

Lees hier dat je dagelijks bw squats deed. Als je zodra de zwelling weg is terugbrengt naar 2x per week ?

• #13.343
Lees hier dat je dagelijks bw squats deed. Als je zodra de zwelling weg is terugbrengt naar 2x per week ?
Ja, ik vermeld niet altijd alles wat ik doe 🤭.
Wellicht idd een optie omdat dan 2x per week te doen als warming up voor het trainen?

Ik wil verder niet klagen, maar ouder worden gaat vanaf een bepaald moment helaas gepaard met gebreken...de beruchte tand des tijds begint steeds meer te knagen en dat is best irritant, want "tusssen de oren" is men nog altijd die jonge, onverwoestbare kerel van destijds 😉

• #13.344
Training 11/11
Doordat ik in het weekend hoodzakelijk met mijn linker poot hoog heb gezeten 🤭 had ik vandaag wat meer energie...worksets stap naar 145kg gemaakt...wilde triples hiermee doen...het is 4x4 paused reps geworden...blij ermee...op naar 3x5x145kg 😊👊

Ja, ik vermeld niet altijd alles wat ik doe 🤭.
Wellicht idd een optie omdat dan 2x per week te doen als warming up voor het trainen?

Ik wil verder niet klagen, maar ouder worden gaat vanaf een bepaald moment helaas gepaard met gebreken...de beruchte tand des tijds begint steeds meer te knagen en dat is best irritant, want "tusssen de oren" is men nog altijd die jonge, onverwoestbare kerel van destijds 😉
Of beginnen met wall squats, of in een squat houding tegen de muur leunen met de knieën gebogen voor een x aantal seconden

• #13.347
Update slijmbeursontsteking linker knie.
Deze bleek geen slijmbeursontsteking te zijn!
In het weekend begon mijn onderbeen door vocht op te zwellen (oedeem) spande de huid en deze werd rood en warm. Het werd niet beter...mijn huisarts is op vakantie maar mijn vrouw vond dat ik niet langer moest wachten en ben gisteren naar een andere huisarts gegaan. Deze stuurde me direct door naar het ziekenhuis met verdacht op trombose!

Onderzoek in het ziekenhuis wees uit dat ik een zogenaamde O.V.T ofwel oppervlakkige veneuze trombose (tromboflebitis) heb.
Dit is als een bloedstolsel een oppervlakkige ader (vlak onder het huidoppervlak) afsluit en een ontsteking ontstaat. Niet te verwarren met DVT, diepe veneuze trombose die zich diep in een spier bevind en in tegenstelling tot een OVT levensgevaarlijk kan zijn door o.a. een risico op longembolie.

Ik kreeg compressiekousen en antistollingsmedicijn (bloedverdunners) voorgeschreven. Zo'n compressiekous aantrekken is nogal omslachtig maar mijn vrouw die in de zorg werkt hielp me daarbij en nu kan ik hetzelf ook. Bloedverdunners doet mijn vrouw via een injectie toedienen in de buik en ook dat wil ik zelf gaan doen, je voelt niets van zo'n prikje en steld eigenlijk niets voor. De bloedverdunners moet ik 4-6 weken nemen en de compressiekousen zolang ik de ontsteking heb.

De ontstoken ader zit op de plek bij de knie waar ik artrose heb. Ik kreeg het dringende advies om rust te nemen en mijn been niet te belasten. Geen halve marathons lopen en geen 300kg kniebuigen 🤭...van bankdrukken hebben ze niets gezegd 😉
Zo zie je maar weer dat je bij lichamelijke klachten beter niet van vermoedens kunt uitgaan maar beter een arts kunt raadplegen.
Het was nu een OVT, en vrij onschuldig maar had ook een DVT kunnen zijn en daarmee moet men echt niet te lang wachten!

Update slijmbeursontsteking linker knie.
Deze bleek geen slijmbeursontsteking te zijn!
In het weekend begon mijn onderbeen door vocht op te zwellen (oedeem) spande de huid en deze werd rood en warm. Het werd niet beter...mijn huisarts is op vakantie maar mijn vrouw vond dat ik niet langer moest wachten en ben gisteren naar een andere huisarts gegaan. Deze stuurde me direct door naar het ziekenhuis met verdacht op trombose!

Onderzoek in het ziekenhuis wees uit dat ik een zogenaamde O.V.T ofwel oppervlakkige veneuze trombose (tromboflebitis) heb.
Dit is als een bloedstolsel een oppervlakkige ader (vlak onder het huidoppervlak) afsluit en een ontsteking ontstaat. Niet te verwarren met DVT, diepe veneuze trombose die zich diep in een spier bevind en in tegenstelling tot een OVT levensgevaarlijk kan zijn door o.a. een risico op longembolie.

Ik kreeg compressiekousen en antistollingsmedicijn (bloedverdunners) voorgeschreven. Zo'n compressiekous aantrekken is nogal omslachtig maar mijn vrouw die in de zorg werkt hielp me daarbij en nu kan ik hetzelf ook. Bloedverdunners doet mijn vrouw via een injectie toedienen in de buik en ook dat wil ik zelf gaan doen, je voelt niets van zo'n prikje en steld eigenlijk niets voor. De bloedverdunners moet ik 4-6 weken nemen en de compressiekousen zolang ik de ontsteking heb.

De ontstoken ader zit op de plek bij de knie waar ik artrose heb. Ik kreeg het dringende advies om rust te nemen en mijn been niet te belasten. Geen halve marathons lopen en geen 300kg kniebuigen 🤭...van bankdrukken hebben ze niets gezegd 😉
Zo zie je maar weer dat je bij lichamelijke klachten beter niet van vermoedens kunt uitgaan maar beter een arts kunt raadplegen.
Het was nu een OVT, en vrij onschuldig maar had ook een DVT kunnen zijn en daarmee moet men echt niet te lang wachten!
Balen man, maar mooi dat het nu duidelijk is wat het is.
Larsen presses dan maar denk ik....

• #13.349
  • #13.350
Training 15/11

Focus op mogelijkheden i.p.v. beperkingen!
I.v.m. de beperking in mijn linkerachterpoot gekozen voor Larsenpress.
Uiteindelijk worksets met 5x5x120kg gedaan.
Viel best wel tegen...het komt puur uit je bovenlijf en je romp moet harder werken om te stabiliseren. Mijn pr hierop was destijds 5x5x140...zit er mer de larsenpress voorlopig niet in 🤭

Nog andere bijzonderheden?
Ja, ik ben sinds vandaag weer een jaartje korter bij mijn pensioen (56) 😊

Bijlagen

• Screenshot_20241115_104211_WhatsApp.jpg
    Screenshot_20241115_104211_WhatsApp.jpg
    39,6 KB · Weergaven: 22
Gefeliciteerd met je verjaardag René.
Happy Birthday GIF by Mumbai Indians

Van harte! 🎉
Dat t elk jaar toch een stukje beter mag gaan weer! :kiss:

Gefeliciteerd René!

Gefeliciteerd!

Gefeliciteerd!

• #13.357
Mooie spreuk in je handtekening..."als je alles kunt zijn in deze wereld en dit leven, wees dan aardig" 👍

• Heart
Waarderingen: K82
Mooie spreuk in je handtekening..."als je alles kunt zijn in deze wereld en dit leven, wees dan aardig" 👍
Ja ik hou van die spreuk.

We kennen allemaal wel mensen die van alles willen zijn en van alles willen hebben, ikke ikke ikke en meer meer meer, zonder ook maar aan een ander te denken of te bedenken hoe een ander zich voelt.

Ik zie soms hoe onbeschoft er gedaan wordt tegen dakloze mensen bijvoorbeeld, alsof ie mensen geen gevoel hebben, ik begroet deze mensen altijd en vraag of alles een beetje ok is met ze.

Of zomaar iemand op straat die je aankijkt terwijl je langs loopt, gewoon een "hoi" of "goedemiddag/morguh/avond" kan echt een heel verschil maken in de dag van de ander.

Fijne verjaardag trouwens! Ik zou appeltaart gaan eten als ik jarig was, maar dan wacht ik wel even tot ik op 9 januari aan de beurt ben.

• #13.359
Mooi gesproken, ik kan niet meer dan alles beamen 👍😊

Gefeliciteerd Rene fijne dag !

Terug
Naar boven