- Waardering
- 2.664
- Lengte
- 1m81
- Massa
- 120kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Had jou willen nadoen 🤭...maar mijn schouder dacht er anders over
Pijn nadien gelukkig vrijwel geheel uitgebleven. Een wat stijf gevoel in mijn schouder eraan overgehouden.Met een blessure ben je veel verder van huis inderdaad. Pijn nadien uitgebleven?
Iets met eigenwijs en je minder oud voelen dan je bent vrees ik 🤣Pijn nadien gelukkig vrijwel geheel uitgebleven. Een wat stijf gevoel in mijn schouder eraan overgehouden.
Maar ik moet mijn denkwijze bijstellen...ik denk nog altijd teveel aan progressie...ik moet leren denken in behoud van wat ik heb, heel zien te blijven en 2, maximaal 3 x per jaar naar een piek toewerken voor een wedstrijd en dan proberen het maximale eruit te halen. Ik heb met die instelling de nodige moeite...ik zit al paar jaar in de "ontkenningsfase" 🤭
Daar zit een grote kern van waarheid in, tussen mijn oren ben ik nog 25 jaar jonger 🤭Iets met eigenwijs en je minder oud voelen dan je bent vrees ik 🤣
Denk dat er weinig atleten zijn die dit uit zichzelf heel goed kunnen, ook al weten ze de noodzaak 😉
Netjes gedaan! Van hare gefeliciteerd met het drukken van 170kg!Gisteren deelgenomen aan het NK Single lift van DFPFNL waar ik tevens als scheidsrechter jureerde.
Ik woog exact 148kg en het is lang geleden dat ik op een wedstrijd minder dan 150kg woog.
De 1e beurt met 160kg ging overtuigend, de 2e beurt met 170kg was ik niet fel genoeg...waardoor ik in de eindfase een stilstand met zakkende beweging van de halter had, corrigeerde en alsnog de armen (ongelijk) wist te strekken, terecht afkeur. Dat was een wake up call voor me. Voor de 3e beurt wederom met 170kg de huggybear modus even op OFF zetten en de grizzlybear modus op ON 🤭...en toen wist ik deze alsnog overtuigend te drukken. Jammer, hier had dus meer ingezeten, het laat zien dat ik niet op de automatische piloot onder een halter moet gaan liggen, maar mijn koppie erbij moet houden met de juiste mindset.
Het was inmiddels mijn 51e bankdrukwedstrijd en 23e nationale titel in mijn gewichtsklasse...dit jaar heb ik nog een WK en EK deelname gepland en we zullen zien of ik dan mijn doelstelling om als master 4 (55-59 jaar) alsnog 180kg weet te drukken 👊
Als je 'm verbruikt om je rug te leren gebruiken voor stabiliteit helpt het je schouder, en als je die stabiliteit uit het schouder probeert te halen verhoogt het je kans op blessures.boek ik daar ook progressie mee of sloop ik met name mijn schouders?
Graag gedaan. Ter inspiratie @2:40MIk merk dat ik als ik de halter uit de steunen neem en dan de benen naar voren strek ik de stabiliteit vervolgens vanuit mijn schouders haal en waarschijnlijk is dat de reden dat ik er een zeurend gevoel aan mijn schouders overhoudt. Bedankt wederom voor je nuttige feedback! 👍
Graag gedaan. Ter inspiratie @2:40M
kijk: https://m.youtube.com/watch?v=Z4v1ezfVj-0&pp=ygUXZWQgY29hbiBzZXR1cHMgZWxpdGVmdHM%3D
Het was niet handig van me dat ik het filmpje zonder begeleidend schrijven stuurde. Dit filmpje heeft mij geholpen om te begrijpen hoe ik het gewicht in m'n (boven)rug kan dragen, en ik stuurde het met het idee dat het je mogelijk kon helpen om je schouder te ontlasten."STERNUM UP" je borst(been) omhoog drukken tijdens de setup...klopt 👍.daarbij je schouders naar achteren en naar beneden brengen...je rug hol maken...de halter is een pijl en je lichaam de boog...hoe meer spanning je kunt maken hoe groter dat effect zijn zal...echter zonder je benen is het heel moeilijk om je rug hol te maken en je borst omhoog te drukken...door je hielen de grond in te drukken en het zwaartepunt van je gewicht zover mogelijk naar achteren te verplaatsen krijg je een soort decline effect...maar met de larsenpress niet te combineren, aldus mijn ervaring. En derhalve is de larsenpress waarschijnlijk niet specifiek genoeg om serieuze gains te maken in je competitie stijl benchpress. Dat is waar het mij uiteindelijk omgaat ...progressie! Als 55 plusser 180(+) drukken en daarbij heel blijven. Ik heb het idee dat "experimenteren" met bechpressvarianten met extra rom en rek op de spieren of methoden met de benen van de grond waarbij ik meer aandacht moet besteden aan balanceren dan aan drukken niet de juiste manier van aanpak is. Wat die dan wel is? Dat moet ik zien uit te vinden en stel de goede adviezen in mijn log daarbij zeer op prijs! 👍
En mogelijk nog belangrijker is het unracken. Mogelijk kan je eens inspiratie opdoen bij Elitefts.OK, duidelijk 😊...is idd moeilijk met de Larsenpress...uitdagend met alleen de kracht van de rug...een volgende keer eens goed op letten!
Herkenbaar! Dat is voor mij ook lang een puzzel geweest. En toen ik 'm wel door had voelde het lang tegen natuurlijk. Ik moest echt even naar beneden in gewicht om eraan te wennen, want mijn automatische reactie klopte niet.Ik heb moeite met het begrip "de halter naar je toe trekken"