Update gezondheidstoestand...
Ik heb één week in het ziekenhuis gelegen...in die week kreeg ik helaas allergische reacties (jeuk en huiduitslag) over mijn hele lichaam...ik blijk allergisch te zijn voor penicilline ☹️
Ik kreeg vervolgens een andere antibiotoca, clindacimine wat in eerste instantie goed bleek aan te slaan.
Zaterdagochtend werd ik echter thuis wakker met een beklemmend gevoel op mijn borst en mijn handen en vingers waren erg opgezwollen en tevens waren de oogleden erg gezwollen en blaasjes ontstaan op mijn armen. Wederom naar het ziekenhuis, daar gingen alle alarmbellen rinkelen...zwaarlijvige 55 plusser met "hartklachten"...een dag op de hartbewakingsafdeling gelegen, diverse hartfilmen, bloedonderzoeken en 24 uurs meting gehad...aan het hart bleek ik echter godzijdank gelukkig niets te mankeren 🙏
Ze vermoeden wederom een allergische reactie, ik had ook ontzettend veel last van jeuk. De antibiotica stopgezet en me vol gespoten met cortison en prednison.
Ik blijk ook veel vocht vast te houden en ben de nodige kilo's daardoor aangekomen.
In het ziekenhuis waar ik tot gisteren lag waren ze aan het einde van hun latijn...ze konden me niet verder helpen, hadden nog niet zo'n geval als mij gehad 🤭.
Vandaag moet ik naar een speciale kliniek in Aken voor dermatologie en allergie. Ik hoop dat ze me daar kunnen verder helpen en vast zullen stellen wat ik nu mankeer en een concreet plan van aanpak gemaakt zal worden wat zal leiden tot een voorspoedig en volledig herstel.
Soms zit het mee, soms zit het tegen...ik heb het vertrouwen dat dit wel goed zal komen, herstel is in deze echter geen rechte lijn.
Trainen is uiteraard niet mogelijk en hervatten daarvan is zorg voor later, eerst maar weer opknappen!
In de tussentijd moet ik geduld oefenen en tel ik mijn zegeningen, het had alsnog erger kunnen zijn.