MuscleMeat

Benchpresslog from lazy huggybear

Daar heb je volkomen gelijk in!
Hij is naar Wilkspunten zonder meer de sterkste man van dit forum, en ook als we de wilkspunten laten voor wat ze zijn, drukt hij evenveel als ik, terwijl ik 2x zijn BDW heb :o

Ik loop hem ook te pushen dattie rap mee moet gaan doen met een WK. Sterk baasje is het, met het meest zieke herstelvermogen ooit. Elke dag banken, een gewicht missen, dan verhogen met 10kg en dan wel drukken:D

Een plezier om mee te trainen:)

What the ****. :eek:
70kg en een BP van 215?!?!?!?!

Cijfer Luc1981 niet weg;) Met een BW van 70kg sowieso 215 drukken in een single ply. 3x lichaamsgewicht, dat kunnen er niet veel zeggen. Moet je voorstellen als die 300 drukt, meer dan 4x lichaamsgewicht.
Wat drukt Luc eigenlijk zonder dat meisjesshirt aan..?
(Ik kan het hem natuurlijk ook even zelf vragen, maar omdat we hier toch altijd zo lekker aan het chatten zijn... ;))
Dat shirt drkken zegt me zo weinig, omdat ik dat nog nooit gedaan heb, of van dichtbij meegemaakt heb... :rolleyes:

Wat drukt Luc eigenlijk zonder dat meisjesshirt aan..?
(Ik kan het hem natuurlijk ook even zelf vragen, maar omdat we hier toch altijd zo lekker aan het chatten zijn... ;))
Dat shirt drkken zegt me zo weinig, omdat ik dat nog nooit gedaan heb, of van dichtbij meegemaakt heb... :rolleyes:

heb toen ik 65 kg was met extra wijd drukken 202.5kg raw gedaan. was welliswaar een bijoefening maar toch:D. smaldrukken ben ik nooit over de 150 gekomen :mad: en raw contest grip was hooguit 167.5 :mad: ook niet hoog

heb toen ik 65 kg was met extra wijd drukken 202.5kg raw gedaan. was welliswaar een bijoefening maar toch:D. smaldrukken ben ik nooit over de 150 gekomen :mad: en raw contest grip was hooguit 167.5 :mad: ook niet hoog

230 in een double ply, en 215 in een single ply shirt is ziek toch als je maar 70 weegt;)

Het ecto bench monster in actie.

230 in een double ply, en 215 in een single ply shirt is ziek toch als je maar 70 weegt;)

Het ecto bench monster in actie.
Het is ongelofelijk sterk!!! :eek:
Darn boy... :bow:
Waar zou je dan staan op "de" Europese ranglijst, of zelfs "de" wereldranglijst..?
Best hoog lijkt me...
Jij bent toch wel de meest pezige, gespierde, beaderde, freak of nature die er rondloopt in Nederland?! ;)

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.347
Results Bench Press Competition

Results Bench Press Competition René Hamers (125+kg).

Leek me leuk om mijn resultaten van de wedstrijden waaraan ik heb deelgenomen bij te houden.

1) Results First Gym Competition Bench Press Season 2007/2008 (26.11.2007).
180 - 180 - 192,5
2) Results Second Gym Competition Bench Press Season 2007/2008 (10.02.2008).
185 - 195 - 200
3) Results of the Dutch National Bench Press 2008 (06.04.2008)
185 -192,5 -195 (Second Place Seniors / First Place Masters 1).
4) Results First Gym Competition Bench Press Season 2008/2009 (12.10.2008).
190 - 190 - 200
5) Results of the First Open Raw Bench Press Competition (07.12.2008)
160 - 170 - 180
6) Results Second Gym Competition Bench Press Season 2008/2009 (08.02.2009)
200 - 205 - 210
7) Results of the Dutch National Bench Press 2009 (05.04.2009).
200 - 210 - 215 (Third Place Seniors / Third Place Masters 1).

7 wedstrijden = 21 beurten waarvan 15 - 6 Bij de 6 beurten die zijn afgekeurd, was 2x het gewicht op dat moment te zwaar, en 4x door technische fouten.

Eind 2007, met 39 jaar (ik ben dus een echte laat bloeier ;)) begonnen met Bench Press Competition.
De eerst volgende wedstrijd is op 24.10.2009, het EK voor Masters in België.
Doel: een verbetering van het p.r. wat op 215 staat (streven is 225kg).

Aandachtspunten:
- Fysiek sterker worden!
- Proberen om mentaal goed in mijn vel te zitten…zenuwen onder controle houden en focussen op de wedstrijd…me niet laten afleiden of laten overbluffen...voldoende zelfvertrouwen.
- Niet te zwaar beginnen (1e beurt moet safe zijn en een goed gevoel geven).
- Letten op techniek (geen voetverplaatsingen of met het hoofd of de billen van de drukbank komen en geen ongelijke strekking van de armen).

P.S. ik weet inmiddels wat "Ruud" precies is.
Drs. R.J.J. Gransier MSc
AIO - Afd. Orthopedische Chirurgie - Academisch Ziekenhuis Maastricht
AIO - Afd. Human Movement & Exercise Sciences - Universiteit Maastricht
Inspanningsfysioloog / Krachttrainer - MVV (Jupiler League - Nederland)

Een tijdje geleden heeft hij nog een presentatie gegeven voor de bond en de nationale selectie. Deze gaat hij begeleiden met trainen en testen op de universiteit om te onderzoeken waar en hoe ze hun prestaties kunnen verbeteren. Dit gaan ze in onderzoeksverband doen. Echter wordt dit ook aangeboden voor de individuele topatleet en subtoppers. Dan kun je voor een afgesproken prijs een batterij aan testen naar keuze en op advies doorlopen zodat ze precies en voor de atleet speciek kunnen kijken waar knelpunten liggen en waar verbeteringen mogelijk zijn. Hij doe dit al voor (sub)topwielrenners, -voetballers en -judoka's.

Hij is meestal op vrijdag bij Leon Smeets te vinden, en ik zal zelf nu ook op de vrijdag daar gaan trainen...het lijkt me heel erg leerzaam :).

Laatst bewerkt:
Results Bench Press Competition René Hamers (125+kg).

Leek me leuk om mijn resultaten van de wedstrijden waaraan ik heb deelgenomen bij te houden.

1) Results First Gym Competition Bench Press Season 2007/2008 (26.11.2007).
180 - 180 - 192,5
2) Results Second Gym Competition Bench Press Season 2007/2008 (10.02.2008).
185 - 195 - 200
3) Results of the Dutch National Bench Press 2008 (06.04.2008)
185 -192,5 -195 (Second Place Seniors / First Place Masters 1).
4) Results First Gym Competition Bench Press Season 2008/2009 (12.10.2008).
190 - 190 - 200
5) Results of the First Open Raw Bench Press Competition (07.12.2008)
160 - 170 - 180
6) Results Second Gym Competition Bench Press Season 2008/2009 (08.02.2009)
200 - 205 - 210
7) Results of the Dutch National Bench Press 2009 (05.04.2009).
200 - 210 - 215 (Third Place Seniors / Third Place Masters 1).

7 wedstrijden = 21 beurten waarvan 15 - 6 Bij de 6 beurten die zijn afgekeurd, was 2x het gewicht op dat moment te zwaar, en 4x door technische fouten.

Eind 2007, met 39 jaar (ik ben dus een echte laat bloeier ;)) begonnen met Bench Press Competition.
De eerst volgende wedstrijd is op 24.10.2009, het EK voor Masters in België.
Doel: een verbetering van het p.r. wat op 215 staat (streven is 225kg).

Aandachtspunten:
- Fysiek sterker worden!
- Proberen om mentaal goed in mijn vel te zitten…zenuwen onder controle houden en focussen op de wedstrijd…me niet laten afleiden of laten overbluffen...voldoende zelfvertrouwen.
- Niet te zwaar beginnen (1e beurt moet safe zijn en een goed gevoel geven).
- Letten op techniek (geen voetverplaatsingen of met het hoofd of de billen van de drukbank komen en geen ongelijke strekking van de armen).

P.S. ik weet inmiddels wat "Ruud" precies is.
Drs. R.J.J. Gransier MSc
AIO - Afd. Orthopedische Chirurgie - Academisch Ziekenhuis Maastricht
AIO - Afd. Human Movement & Exercise Sciences - Universiteit Maastricht
Inspanningsfysioloog / Krachttrainer - MVV (Jupiler League - Nederland)

Een tijdje geleden heeft hij nog een presentatie gegeven voor de bond en de nationale selectie. Deze gaat hij begeleiden met trainen en testen op de universiteit om te onderzoeken waar en hoe ze hun prestaties kunnen verbeteren. Dit gaan ze in onderzoeksverband doen. Echter wordt dit ook aangeboden voor de individuele topatleet en subtoppers. Dan kun je voor een afgesproken prijs een batterij aan testen naar keuze en op advies doorlopen zodat ze precies en voor de atleet speciek kunnen kijken waar knelpunten liggen en waar verbeteringen mogelijk zijn. Hij doe dit al voor (sub)topwielrenners, -voetballers en -judoka's.

Hij is meestal op vrijdag bij Leon Smeets te vinden, en ik zal zelf nu ook op de vrijdag daar gaan trainen...het lijkt me heel erg leerzaam :).

dan heb ik jou zowiezo de clubcompetitie in geldrop gezien in 2008 huggy.
:D

• #1.349
dan heb ik jou zowiezo de clubcompetitie in geldrop gezien in 2008 huggy.
:D

Inderdaad...Geldrop was één van mijn eerste wedstrijden.
Toen kwam ik nog uit voor Fennel in Geleen, tegenwoordig kom ik uit voor Topfit in Geldrop.
Jammer dat we toen niet effies kennis met elkaar gemaakt hebben :(...maar dat komt beslist nog wel :)!

Inderdaad...Geldrop was één van mijn eerste wedstrijden.
Toen kwam ik nog uit voor Fennel in Geleen, tegenwoordig kom ik uit voor Topfit in Geldrop.
Jammer dat we toen niet effies kennis met elkaar gemaakt hebben :(...maar dat komt beslist nog wel :)!

dat komt vast wel had toen nog geen benul dat dit forum bestond ???.
maar zo te zien gaan je trainingen wel lekker. las net het meningsverschil tussen jou en markoss wel grappig eigenlijk zolang het maar respectvol is toch?

• #1.351
las net het meningsverschil tussen jou en markoss wel grappig eigenlijk zolang het maar respectvol is toch?

Zo is het maar net! :)
Je hoeft het niet altijd met elkaar eens te zijn...en ik hou er ook niet van als men naar de mond van iemand praat omdat hij of zij een bepaalde status heeft. We hebben in NL nog altijd gelukkig vrijheid van meningsuiting. Ik vind wel dat deze vrijheid geen vrijbrief moet worden om elkaar maar van alles naar de kop te slingeren. Dus: a little bit respect ;)

hey huggy dat zijn nog maar weinig wedstrijden. Van mij mag je pas stoppen als je er minstens 50 gedraaid heb en 250 gedrukt.:D:D:D

• #1.353
hey huggy dat zijn nog maar weinig wedstrijden. Van mij mag je pas stoppen als je er minstens 50 gedraaid heb en 250 gedrukt.:D:D:D

Het klopt inderdaad dat ik slechts weinig wedstrijden heb gedraaid...ik ben laat begonnen, mja, beter laat dan nooit, toch? En ik hoop dat er nog vele mogen volgen...en wat die 250kg betreft...het is een mooi streven...kweenie of ik dit nog in dit leven red...streven is om net als Tom Teelen ooit wereldkampioen bij de 60 plussers te worden...dan heb ik nog wel effies de tijd ;)
Het EK word mijn 1e internationale wedstrijd...spannend :twitch: :shake:

By the way...als ik jouw log bekijk zit jij niet meer zo heel ver van die 250 af! Dus zet hem op!

• #1.354
Training 7/9

Flat Bench Press (pink op de merklijn): 20x20, 2x10x70, 5x100, 6x5x120 (pause bench)...mja...ik had nog spierpijn van vrijdag (dat trainen met die banden is best wel effies wennen). Daarbij was vandaag mijn eerste werkdag (na de vakantie), vroeg op en ik voelde me gewoon moe en slap :o

Seated Shoulder Press: 10x50, 10x75 en 3x5x100kg

Wide Front LPD (grip op het uiteinde van de stang) & superstrict: 4x10x60kg.

Ja...ik geeft het toe...een paar posts geleden krakeelde ik nog dat ik geen machineoefeningen meer zou doen...
BOR is een goede basisoefening, maar ik krijg er gewoon pijn van mijn in mijn rug...doe ik geen BOR, dan heb ik ook geen last van mijn rug :(...dan is de keuze dus snel gemaakt.
Wat MP betreft...het powerrack is niet altijd vrij (wat een k*tsmoes, het is te pittig voor me na het BD...wat een slappeling ben ik toch, en ik krijg ook als ik MP vaker doe last van mijn onderrug en dat is geen smoes :().

Ik geef het nogmaals toe...ik kan alleen nog maar op een bank liggen en mijn armen strekken, voor de rest ben ik niet meer te gebruiken :o

Die zittende presses vermeld je zo even terloops, maar die zijn wel behoorlijk sterk man!
Of is dat niet met een losse halter..?
Ik heb weer geen zin helemaal terug te gaan lezen... (ik volg te veel logjes geloof ik, kan het allemaal niet meer uit elkaar halen...)
Doe gewoon wat je wilt Hugz, een mens moet al zo veel tegen z'n zin doen... ;)

• #1.356
Die zittende presses vermeld je zo even terloops, maar die zijn wel behoorlijk sterk man!
Of is dat niet met een losse halter..?
Ik heb weer geen zin helemaal terug te gaan lezen... (ik volg te veel logjes geloof ik, kan het allemaal niet meer uit elkaar halen...)
Doe gewoon wat je wilt Hugz, een mens moet al zo veel tegen z'n zin doen... ;)

Ik vrees dat ik je moet teleurstellen...de shoulderpress is met een machine :o zoals hieronder.

shoulder_press_machine.jpg

Je hebt gelijk met je bewering dat ik moet doen wat ik wil...ik krijg echt een slecht geweten als ik op de sportschool iets (minder) doe of laat wat ik dan naar eer en geweten op dit forum meen te moeten vermelden ;)

Als ik zo als jou thuis zou trainen, en niemand zou het kunnen bevestigen of ontkennen wat ik deed (en mijn geweten zou toelaten dat ik ietsiepietsie zou overdrijven ;)) dan zag mijn training van vandaag er ongeveer zo uit:

Bench press: tot 3x3x200kg, Militarypress: tot 3x3x150kg, Squat: 3x3x325kg, DL 3x3x300kg, BOR: 3x3x150kg enz ;)

BOR is een goede basisoefening, maar ik krijg er gewoon pijn van mijn in mijn rug...doe ik geen BOR, dan heb ik ook geen last van mijn rug ...dan is de keuze dus snel gemaakt.

misschien dumbbell rows een idee?

Dumbbell Rows of T-bar Rows?

T-bars zijn niet veel minder belastend voor de rug imo.
Bij de T-bar ligt je zwaartepunt zo'n eind voor je lichaam, dat is ook een beetje onnatuurlijk.
One arm rows kun je goed ondersteund door je andere hand doen, en zijn e.v.t. een optie.
Maar ik snap niet goed hoe Hugz zo'n last van z'n rug ervan kan krijgen.
Zelfs toen ik nog last van m'n rug had (nu bijna niet meer ivm toendertijd...) kon ik BOR's doen.
Je moet als je de positie inneemt, een harde, aangespannen, platte buik, maken. (ja Hugz, een platte buik, dat kunnen wij ook! die zak bagger die er dan onder hangt negeren we gewoon!)
En met die platte buik moet je dan de natuurlijke vorm van je rug zoveel mogelijk vasthouden, evt een beetje hol trekken, en dan zou het geen probleem moeten zijn.
Werkt dit dan nog niet, dan kun je de halter wat verder tegen je buik trekken ipv naar je borst, zodat de hefboom van het gewicht ook weer wat minder word.
Ik denk dat de carry-over naar het bankdrukken dan nog steeds flink groot is.

---------- Toegevoegd om 10:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:02 ----------

Oh ja Hugz,
De internet krachtsportformule = (werkelijk gewicht x 1,7) + (werkelijke reps x 1,55 afgerond naar boven)
En dat is voor de serieuze jongens, de superdudes doen die formule in zijn geheel x 1,8
Ik heb trouwens nog nooit een leugen geplaatst lieve Hugz...
Het leek even of je zat te "insemineren" dat ik dat wel deed, omdat ik toch thuis train...
Trouwens ik train helemaal niet, niet thuis, en niet ergens anders ook...
Maar dat gaat veranderen, ik ben van plan vandaag op het gemakje te beginnen, thuis!

Je hebt toch ook chest supported rows? Daarbij is er helemaal geen probleem voor de rug lijkt me. Of zittend op zo'n apparaat waarbij je tegen een kussentje leunt.

Terug
Naar boven